برنامه شروع از صفر کنکور

برنامه شروع از صفر کنکور 1404

سلام بر دانش آموزان عزیز، امیدوارم حالتان خوب باشد، شمایی که با هزار تا فکر و خیال این سایت را باز کرده اید تا با مطالعه ی آن قدم مهمی برای آینده خودتان بردارید، یک خبر مهم و خوب دارم : اینکه به جای خوبی آمده اید، اینجا دقیقا مطابق خواسته ها و نیازهای شماست،  شما با مطالعه ی کامل و دقیق این مقاله و مقاله های معرفی شده، اطلاعات مورد نیاز را کسب میکنید و می توانید کار خود را شروع کنید. پس شروع از صفری های عزیز بدون معطلی برویم سراغ این مقاله ی مهم و اساسی در مورد برنامه شروع از صفر کنکور.

موارد مورد نیاز برنامه شروع از صفر کنکور 1404

تصور کنید قرار است به یک سفر مهم بروید، در این سفر چه چیزهایی با خودتان برمیدارید؟ چه اقداماتی برای این سفر مهم انجام میدهید؟ چه همراهی برای سفرتان انتخاب میکنید؟ هرچقدر کوله بارتان پربارتر باشد، در طول سفر راحت تر خواهید بود زیرا میتوانید به راحتی با داشتن ملزومات، نیازهای خودتان را برآورده کرده و به هدف اصلی خود برسید.

مسیر کنکور نیز یک سفر مهم به سوی موفقیت است، هرچقدر در این سفر اطلاعات و دانش زیادی در مورد ابزار مورد نیاز داشته باشید، همانقدر در طول این مسیر راحت تر خواهید بود و به طرز فوق العاده ای پیش خواهید رفت.  پس باهم برویم که تک تک این ملزومات را به خوبی یاد بگیریم. پیش به سوی موفقیت.😍

مطالعه دروس

اصلی ترین و اولین ترین چیزی که برای سفرمان (برنامه شروع از صفر برای کنکور) باید برداریم،  مطالعه ی دروس است چون تمام طول مسیر را در حال مطالعه ی دروس خواهیم بود پس باید روشی خوب برای آن در پیش بگیریم.

نحوه ی مطالعه ی دروس

هر درسی شیوه ی مطالعه ی مخصوص خودش را دارد، به طور مثال حفظ کردن مسائل ریاضی کار عاقلانه ای به نظر نمی رسد زیرا هزاران مدل میتوان صورت مسئله را تغییر داد و در آن صورت نمی توان به آن پاسخ داد، پس باید برای هر درس استراتژی مخصوص خود را داشته باشیم. ما در اینجا به طور مختصر روش مطالعه ی دروس را ذکر میکنیم.

برای دروس حفظی مانند زیست ، تاریخ و جغرافیا و.. که نیازمند تکرار و مرور زیادی هستند، باید ایستگاه های مرور در برنامه مان قرار دهیم چون دروس حفظی فراریت بیشتری نسبت به دیگر درس ها دارند به همین خاطر باید با مرور های مکرر این دروس را در چنگ خود نگه داریم ولی دروس حلیاتی مانند فیزیک ، ریاضی و بخش هایی از شیمی نیازمند حل سوالات زیادی در یک بخش است. هرچقدر ما با سوال های متنوعی مواجه شویم به همان اندازه خلاقیت ما در حل سوالات افزایش پیدا خواهد کرد. با ما همراه شوید تا اطلاعات بیشتری را وارد کوله بارمان بکنیم.

نکته ی قابل توجه این است که کنکوری های 1404، شما برای موفق شدن نه تنها باید دروس اختصاصی را تستی بخوانید بلکه باید دروس نهایی را به صورت تشریحی یاد بگیرید زیرا امتحان نهایی تاثیر زیادی روی موفقیت شما در کنکور خواهد داشت پس با یک برنامه ریزی صحیح باید به هردوی این ها وقت بگذارید.

کتاب یا فیلم آموزشی

آن چیزی که برایمان اهمیت دارد، روش درست یادگیری و آموزش است و اهمیتی ندارد که این یادگیری از طریق فیلم باشد یا کتاب، چیزی که برایمان مهم است، یادگیری سریع همراه با فهم عمیق است. شما بسته به شرایط باید بهترین راه را انتخاب کنید. ما در انتخاب این مورد نیز همراه شما خواهیم بود به طوری کلی هر روش مزایا و معایب خودش را دارد و این ما هستیم که باید برحسب شرایط خود بهترین روش را انتخاب کرده و پیش برویم.

مزایای کتاب آموزشی:

  1. آموزش عمیق همراه با کنکاش های خود
  2. یادسپاری نسبتا خوب
  3. فعال بودن در فرایند یادگیری

معایب کتاب آموزشی:

  1. نیازمند زمان بیشتر
  2. آموزش سخت و دشوار

مزایای فیلم های آموزشی:

  1. یادگیری سریع
  2. راحتی یادگیری
  3. استفاده از هوش تصویری برای یادسپاری مطالب

معایب فیلم و کلاس های آموزشی:

  1. دچار چرخه ی منفعل بودن
  2.  درگیر حواشی شدن
  3. احساس یادگیری کاذب

همانطور که در بالا ذکر شد هر کدام معایب و مزایای خودش را دارد، به طور مثال فیلم آموزشی در کنار تمام فواید خود می تواند معایبی همچون منفعل بودن و یا درگیر حاشیه شدن داشته باشد زیرا اکثر استادان در کلاس ها و کلیپ های آموزشی شان به مسائل حاشیه ی کنکور میپردازند و این خواه یا ناخواه ذهن مارا نیز درگیر میکند اما در عوض برای افرادی که زمان کمی برای یادگیری دارند مثل شروع از صفری های اسفند ماهی، فیلم آموزشی میتواند گزینه ی خوبی باشد.

مراحل یادگیری

ما برای یک آموزش درست و حسابی در ابتدا باید مراحل یادگیری را یاد بگیریم، یادگیری شامل مرحل زیر است:

  • ادراک
  • تثبیت
  • تسلط
  • ارزیابی
  • جمع بندی

همانطور که میدانید برای یادگیری مطلبی، در ابتدا باید آن را درک کنیم سپس با مطالعه ی بیشتر و دقیق تر آن را در خاطر خود تثبیت کنیم بعد از آن باید با زدن تست های کنکوری و نکات مخصوص آن بر روی مطالب مسلط شویم بعد از تمام این مراحل زمان ارزیابی سطح یادگیری مان رسیده و با دادن آزمون، نقاط قوت و ضعف خود را میشناسیم پس از انجام تمام مراحل گفته شده زمان جمع بندی فرا می رسد.

جمع بندی مهم ترین بخش یادگیری است زیرا تمام نکات و آموزش ها را به صورت طبقه بندی شده در ذهن نظم می بخشد و باعث به یاد سپاری خوب و عمیقی می شود. برای آموزش کامل مراحل یادگیری و نکات فوق العاده درباره آن پیشنهاد میشود مقاله ی مراحل یادگیری درس در ۵ مرحله را مطالعه کنید.

ساعت مطالعه ی دروس

سوال اکثر دانش آموزان شروع از صفر برای کنکور این است که چه ساعت مطالعه ای و چند تعداد تست مناسب است و با چند ساعت مطالعه میتوان به موفقیت رسید؟ برخی از دانش آموزان تصور میکنند صرفا کیفیت مطالعه ی آنها مورد اهمیت است و کمیت چندان مهم نیست اما واقعیت این است که برای موفقیت باید مطالعه ی ما هم کمیت و هم کیفیت بالایی داشته باشد.

به طور کلی برای دانش آموزانی که به مدرسه می روند، حداقل ۵ ساعت مطالعه لازم است اما برای پشت کنکوری ها و روزهای تعطیل دانش آموزان حداقل ۸ ساعت به بالا برای موفقیت مورد نیاز است البته این نکته را هم در اینجا ذکر کنم که اگر توانایی بیشتری نسبت به این ساعت دارید از خود دریغ نکنید و با تمام توان به جلو پیش بروید.

تست زنی

همه ی ما به این موضوع واقف هستیم که کنکور یک آزمون تستی است پس مهارت های تست زنی و تست زدن یکی از ملزومات موفقیت در این ازمون می باشد. تست زنی یک مهارتی است که با تمرین و تکرار میتوان در آن به تسلط رسید.

نقش تست زنی در یادگیری

تکنیک های تست زنی

برحسب مراحلی که در بالا برای یادگیری خواندیم، هر بخش تست های مخصوص به خود را دارد همچون تست آموزشی، تثبیت و ارزیابی که هر کدام مناسب زمان خودشان هستند. برای تست زنی باید هوشمندانه کار کرد در زیر به چند تا از تکنیک های تست زنی اشاره میکنیم اما برای یادگیری مفصل تکنیک های تست زنی میتوانید مقاله ی تکنیک های تست زنی حرفه ای کنکور را مورد مطالعه قرار دهید.

  • استفاده ار روش ضربدر منها (برای سوالاتی که بلد نیستید منها و درکنار سوالاتی که دشوار و وقت گیر است ضربدر بگذارید)
  • روش زمان های نقصانی (هر درس را زودتر از زمان مقرر خود تمام کنید تا وقت برای چک کردن مجدد سوالات باشد)
  • روش حذف گزینه (با حذف گزینه های نادرست به جواب صحیح برسید)

تعداد تست لازم

همانطور که در ساعت مطالعه ی لازم ذکر شد، کمیت بسیار اهمیت دارد و باید ما هر روز تعداد تست و ساعت مطالعه ی خودمان را نسبت به روز قبل بیشتر کنیم. حداقل تعداد تست لازم برای دانش آموزان در زمان رفتن به مدرسه برای دروس اختصاصی خودشان 40 تست و برای پشت کنکوری ها و روزهای تعطیل دانش آموزان حداقل 90 الی 100تست می باشد.

 

منابع کنکور

امروزه خوشبختانه منابع زیادی برای کنکور تالیف شده اند که هر کدام ویژگی های مخصوص به خودشان را دارند. هر فردی برحسب سطح علمی خود باید مناسب ترین منبع را برای خود انتخاب کند ولی به طورکلی چند منبعی بودن را توصیه نمیکنیم مثل جمله ی معروف که میگوید: به جای اینکه صد منبع را بخوانی، یک منبع را صد بار بخوان. بهترین منابع کنکور باید ویژگی هایی همچون سطح علمی خوب ، تست های کنکور و شبه کنکور، درسنامه ی نسبتا جامع و پاسخ های تشریحی خوبی داشته باشد.

منبع کنکور متناسب با سطح علمی

انتخاب مشاور

آیا انتخاب مشاور برای کنکور الزامی است؟ آیا مشاوره برای دانش آموزان مفید است یا خیر؟ برای این سوال باید به مثالی که در ابندای مقاله ذکر کردم برگردیم، وقتی برای سفر مهمی می روید قطعا همراهان شما در این سفر نقش بسیار مهمی در انتخاب مسیر و پیشرفت شما دارند برای مثال همراه و راهنمای بد می تواند شمارا از هدفتان دور و بالعکس راهنمای خوب می تواند شما را در راه رسیدن به هدفتان کمک کند. به همین علت باید در انتخاب مشاور خود بسیار دقت داشته باشید زیرا راهنمایی مشاور، تاثیر مستقیمی روی موفقیت شما در کنکور خواهد داشت.

به طور کلی نمی توان نظر قطعی داد که آیا مشاوره الزامی است یا خیر اما اگر شروع دیرهنگامی داشته اید و نیاز به یک برنامه ی تیزهوشانه و دقیق دارید داشتن مشاوره می تواند کمک بالایی به شما بکند. برای آگاهی از ویژگی های یک مشاور خوب پیشنهاد میشود مقاله ی زیر را مطالعه کنید.

پیشنهاد مطالعه  بهترین مشاور کنکور کیست؟ مشاورنما کیست؟

آزمون آزمایشی بلی یا خیر؟

یکی از دغدغه های دانش آموزان انتخاب یک آزمون آزمایشی مناسب با جامعه ی آماری بالاست. ازمون های آزمایشی خوب باید سوالاتی با بیشترین شباهت به سوالات کنکور داشته باشد و با یک برنامه مناسب پیش برود. یکی از مشکلاتی که دانش آموزان سر جلسه ی کنکور با آن مواجه میشوند تایم طولانی است که باید آزمون بدهند، کنکور یک آزمون ۴ ساعته ای هست که خیلی ها از لفظ طاقت فرسا برای آن استفاده میکنند

دوندگان ماراتن قبل از اینکه به مسابقه ی اصلی بروند، بار ها و بارها آن مسیر را تمرین کرده اند پس شما نیز برای اینکه سر جلسه کنکور توان کافی برای مبارزه داشته باشید باید چندین بار قبل از کنکور شرایط جلسه را برای خودتان شبیه سازی کنید، آزمون های آزمایشی یک تمرین مناسب برای این کار است.

شاید با خود بگویید من که شروع دیرهنگامی داشته ام چطور میتوانم از آزمون های آزمایشی استفاده کنم؟ برای شما شروع از صفری های عزیز یک پیشنهاد فوق العاده ای دارم شما میتوانید از آزمون های شخصی بهره مند شوید. آزمون های شخصی یعنی هر فرد متناسب با مبحثی که در برنامه اش دارد آزمون میدهد و دیگر نگران رساندن و یا عقب ماندن از برنامه آزمون های آزمایشی نیست. آکادمی دورخیر با تلاش بسیار این امکان را برای شما عزیزان فراهم کرده است تا با آزمون های شخصی نه از فواید آزمون دادن جا بمانید و نه لازم باشد فشار روانی نرساندن مطالب را تحمل کنید.😉

 

تغییرات کنکور و تاثیر آن ها بر شروع از صفر کنکور

در سال های اخیر تغییراتی روی آزمون سراسری کنکور انجام شد که می تواند تاثیر زیادی روی برنامه ریزی شروع از صفر داشته باشد. تغییرات کنکور شامل دو مرحله ای شدن کنکور، تاثیر 60 درصدی نمره کتبی نهایی در سال ۱۴۰۴، چند دفترچه ای شدن کنکور و… می باشد.

یکی از مهم ترین تغییرات کنکور این است که در سال های قبل نمره های نهایی دانش آموزان تاثیر مثبتی در پذیرش در دانشگاه داشت و عملا بی تاثیر بود اما از کنکور سال ۱۴۰۲ نمرات کتبی نهایی روی قبولی در دانشگاه تاثیرگذار می باشد به همان علت باید آزمون های نهایی را نیز جدی بگیریم و از همان اول با برنامه ریزی صحیح و شیوه ی مطالعه ی تشریحی-نهایی شروع به خواندن دروس بکنیم.

ذهنیت مثبت و انگیزه برای شروع از صفر کنکور

هر کاری برای شروع و انجام نیازمند انگیزه و اراده است، برای موفقیت در کنکور نیز باید نه تنها بخش درسی بلکه بخش روانی خودمان را تقویت کنیم. ایجاد ذهنیت مثبت و انگیزه ی بالا میتواند تاثیر زیادی روی موفقیتمان در کنکور داشته باشد.

نقش اراده در برنامه شروع از صفر کنکور

 

مباحث برنامه ریزی شروع از صفر برای کنکور رشته های مختلف

اغلب دانش آموزان شروع از صفری دلیل اینکه از شروع واهمه دارند، حجم بالای مطالب و دروس است اما ما باید برحسب شرایط پا پس نکشیم و استراتژی برنامه ای خودمان را داشته باشیم اگر منطقی و واقع گرایانه برنامه ریزی کنیم درست است که نمی توانیم تمام مطالب را برسانیم اما هدفمان هم رساندن همه ی مطالب نیست.

هدف ما این است که بتوانیم با زدن تعداد مشخصی تست در کنکور از رشته ی مدنظرمان قبول شویم و برای این کار لزوما مطالعه ی همه ی دروس و زدن همه تست ها نیاز نیست زیرا این انتظار که بتوانیم تمام تست ها را سر جلسه کنکور بزنیم انتظار غیر عملی می باشد به همان علت ما برای برنامه ریزی شروع از صفر برای کنکور، انتخاب برخی مباحث تست خیز و آسان و حذف مطالب سنگین و کم تست را پیشنهاد میکنیم. پس بدون خستگی برویم سراغ این مطالب.

در ابتدا باید این جدول تقویت پایه را مورد مطالعه قرار دهید سپس بروید به سراغ مطالب دیگر.

جدول تقویت پایه شروع برای کنکور

شروع از صفر کنکور تجربی

ما در این قسمت مباحثی از دروس کنکور تجربی را انتخاب کرده ایم که تست خیز هستند و خواندن آن ها نسبتا آسان می باشد و با تسلط بر این مباحث می توان درصد مورد قبولی از سوالات کنکور را زد.

مباحث  برنامه شروع از صفر ریاضی:

  • توان های گویا و عبارات جبری
  • الگو و دنباله
  • معادله و نامعادله گویا و گنگ
  • تابع
  • مثلثات (صرفا تعاریف)
  • شمارش
  • لگاریتم و نمایی
  • آمار

مباحث برنامه شروع از صفر زیست:

  • فصل 1 تا 5 دهم
  • فصل های 1 تا 5 یازدهم
  • فصل های 1،2،3،8 دوازدهم

مباحث برنامه شروع از صفر فیزیک:

  • فیزیک و اندازه گیری
  • ویژگی های فیزیکی ماده
  • دما و گرما (اولویت دوم)
  • مغناطیس و القای مغناطیس
  • نوسان و موج (اولویت دوم)
  • آشنایی با فیزیک اتمی و هسته ای

مباحث برنامه شروع از صفر شیمی:

  • فصل 1 دهم
  • فصل 2 دهم
  • فصل 3 دهم (منهای مسائل)
  • فصل 1 یازدهم (منهای هیدروکربن ها)
  • فصل 2 یازدهم
  • فصل 1 دوازدهم (فقط تعاریف و مفاهیم)
  • فصل 2 دوازدهم (فقط تعاریف و مفاهیم)
  • فصل 3 دوزدهم
  • فصل 4 دوازدهم (فقط تعاریف و مفاهیم)

مباحث شروع از صفر زمین شناسی:

  • فصل اول
  • فصل سوم
  • فصل پنجم

 

شروع از صفر کنکور ریاضی

دانش آموزان عزیز رشته ی ریاضی مباحث زیر نسبتا آسان و تست خیز هستند و شما با مطالعه و تسلط بر آن ها می توانید به رتبه ی خوبی در کنکور دست پیدا کنید.

مباحث برنامه شروع از صفر ریاضی:

  • ریاضی پایه و حسابان: عبارت های گویا، توان و ریشه، عبارت های جبری، معادله و نامعادله، تابع
  • گسسته، آمار و احتمال: آمار فصل 3 و 4، استدلال ریاضی، شمارش و آنالیز ترکیبی
  • هندسه: تبدیل ها، دایره، بردارها، ماتریس (به جز دترمینان)

برای اطلاع دقیق تر مقاله مباحث ساده و مهم ریاضیات برای رشته ریاضی را مورد مطالعه قرار دهید.

مباحث برنامه شروع از صفر شیمی:

  • فصل 1 دهم
  • فصل 2 دهم
  • فصل 3 دهم (منهای مسائل)
  • فصل 1 یازدهم (منهای هیدروکربن ها)
  • فصل 2 یازدهم
  • فصل 1 دوازدهم (فقط تعاریف و مفاهیم)
  • فصل 2 دوازدهم (فقط تعاریف و مفاهیم)
  • فصل 3 دوازدهم
  • فصل 4 دوازدهم (فقط تعاریف و مفاهیم)

مباحث برنامه شروع از صفر فیزیک:

  • اندازه گیری
  • ویژگی های ماده
  • دما و گرما (اولویت دوم)
  • الکتریسیته ساکن
  • مغناطیس
  • القای مغناطیس
  • نوسان و موج (اولویت دوم)
  • برهم کنش های موج (اولویت دوم)
  • آشنایی با فیزیک اتمی
  • آشنایی با فیزیک هسته ای

 

شروع از صفر کنکور انسانی

دانش آموزان شروع صفری انسانی می توانند با مطالعه مباحث زیر در دروس و کسب تسلط بر آن ها درصد قابل قبولی را در کنکور کسب کنند.

مباحث برنامه شروع از صفر اقتصاد:

  •  کسب و کار و کارآفرینی
  • انتخاب نوع کسب و کار
  • اصول انتخاب درست
  • مرز امکانات تولید
  • بازار چیست؟
  • بودجه بندی
  • تصمیم‌ گیری در مخارج
  • پس انداز و سرمایه‌ گذاری

مباحث برنامه شروع از صفر زبان عربی:

  • دهم: جار و مجرور/ نون وقایه/جمله فعلیه و اسمیه / صیغه افعال
  • یازدهم: اسم تفضیل/ مکان/ مبالغه/فاعل/مفعول معرفه/ نکره / جمله بعد نکره / ترجمه فعل مضارع
  • دوازدهم: معانی حروف مشبه/ لای نافیه / استثنا / حال / مفعول مطلق

مباحث برنامه شروع از صفر فلسفه :

  • ریشه و شاخه های فلسفه
  • امکان شناخت
  • ابزار های شناخت
  • چیستی انسان 1 و 2
  • انسان موجودی اخلاق گرا
  • هستی و چیستی
  • کدام تصویر از جهان
  • جهان ممکنات
  • آغاز تاریخی فلسفه
  • نگاهی به تاریخچه ی معرفت
  • خدا در فلسفه
  • عقل در فلسفه
  • فلسفه در جهان اسلام

مباحث برنامه شروع از صفرمنطق:

  • اقسام و شرایط تعریف
  • اقسام استدلال استقرایی
  • قضیه حملی
  • احکام قضایا
  • قیاس اقترانی

مباحث برنامه شروع از صفر تاریخ :

  • مطالعه و کاوش در گذشته‌های دور
  • تاریخ نگاری و منابع دوره معاصر
  • جنگ تحمیلی و دفاع مقدس
  • ایران و جهان در آستانه دوره معاصر
  • جنگ جهانی اول و ایران
  • جنگ جهانی دوم و جهان پس از آن
  • نهضت مشروطه ایران

مباحث برنامه شروع از صفر علوم اجتماعی (جامعه شناسی):

  • زندگی اجتماعی 
  • هویت 
  • فرهنگ جهانی 
  • ذخیره دانشی
  • فرهنگ معاصر غرب و نظام نوین جهانی
  • جهان دو قطبی
  • سیاست هویت
  • نابرابری اجتماعی
  • پیشینه علوم اجتماعی در جهان اسلام
  • معنای زندگی

مباحث برنامه شروع از صفر روانشناسی:

  • تعریف و روش مورد مطالعه
  • روانشناسی رشد
  • احساس توجه و ادراک
  • حافظه و علل فراموشی

مباحث برنامه شروع از صفر علوم و فنون ادبی:

  • تاریخ ادبیات و سبک شناسی
  • عروض
  • آرایه های ادبی

مباحث  برنامه شروع از صفر ریاضی:

  • کار با داده های آماری و نمایش داده ها
  • مفهوم تابع (پایه دهم)
  • اعمال روی توابع
  •  فصل آمار و احتمال (دوازدهم)
  • دنباله ی حسابی و هندسی

 

استراتژی برنامه شروع از صفر کنکور

هر زمان برای شروع از صفر کنکور، استراتژی مخصوص خودش را دارد و ما با پیروی از این استراتژی درست مثل فردی که نقشه ی گنج را یافته، می توانیم خودمان را به موفقیت برسانیم. با من آماده شوید برویم سراغ نقشه های گنج مخصوص زمان های مختلف.😊

برنامه شروع از صفر تابستان

اگر این مقاله را در تابستان ۱۴۰۳ می‌خوانید خیلی زمان خوبی برای شروع کنکور شماست زیرا می‌توانید با برنامه‌ریزی خوب با رعایت تمامی نکات تمامی مباحث را چندین دور خوانده و مرور کنید. استراتژی شروع شما بسته به اینکه دانش آموز دوازدهم هستید یا فارغ التحصیل متفاوت است.

برای دانش آموزان پایه ی دوازدهم:

به علت سپری شدن زمان از مطالعه ی مباحث پایه امکان دارد این مباحث را از یاد برده باشید به همین علت استراتژی شما در تابستان باید روی تسلط بر مباحث دهم و یازدهم باشد.

برای فارغ التحصیلان:

استراتژِی شما فارغ التحصیلان این است که روی مباحث پایه ای تسلط پیدا کنید، سپس روی بخش های مهم درس های تخصصی و اگر ترمیم نمره دارید روی قسمت های غیرحفظی دروس عمومی مسلط شوید.

برنامه شروع از صفر مهر

شروع از مهری‌های عزیز برخی‌ها نگران این هستند که آیا دیر کرده‌ام یا می‌توانم خودم را به سایر رقبا برسانم باید بگویم که شروع از مهر زمان چندان دیری برای شروع کنکور نیست و شما دانش‌آموزان عزیز می‌توانید با یک برنامه‌ریزی حرفه‌ای خودتان را به رقبا برسانید و حتی از آن ها پیشی بگیرید. استراتژی شروع صفر مهر ماهی ها نیز همانند تابستان بسته به محصل بودن یا نبودن شما فرق می کند.

مخصوص پایه دوازدهم:

  • مهرماه تا آذر: مطالعه دهم، تسلط تستی و تشریحی پایه، مطالعه نیمسال اول پایه دوازدهم.
  • دی ماه: جمع بندی تستی و تشریحی مطالب خوانده شده، مطالعه متمرکز دروس عمومی و اختصاصی دوازدهم.
  • بهمن و اسفندماه: مطالعه مباحث یازدهم و نیمسال پایه دوازهم.
  • فروردین ماه: مرور و جمع بندی مطالب دهم و یازدهم، جمع بندی پایه دواردهم (درصورت قوی بودن پایه)، اجرای آزمون شبیه ساز با هدف آماده شدن برای کنکور اردیبهشت، توجه به مطالب پایه در کنکور نوبت اول.
  • اردیبهشت ماه: جمع بندی و رفع اشکال پایه دوازدهم، کسب آمادگی برای امتحانات خردادماه.
  • خرداد ماه: جمع بندی و مرور مطالب دوازدهم با هدف آمادگی در امتحانات کتبی نهایی، جمع بندی به صورت تستی دروس تخصصی کنکورو اجرای آزمون های شبیه ساز.

راهبرد برنامه شروع از صفر کنکور ویژه پایه دوازدهم

مخصوص فارغ التحصیلان:

  • مهرماه تا آذر: مطالعه دهم، تسلط تستی و تشریحی پایه، مطالعه نیمسال اول پایه دوازدهم.
  • دی ماه: جمع بندی تستی و تشریحی مطالب خوانده شده، تسلط روی مطالب نیمسال اول دوازدهم.
  • بهمن و اسفندماه: مطالعه مباحث یازدهم و نیمسال پایه دوازهم.
  • فروردین ماه: مرور و جمع بندی مطالب دهم و یازدهم، مرور دوازدهم(براساس سطح پایه خود)، اجرای آزمون شبیه ساز با هدف آماده شدن برای کنکور اردیبهشت، توجه به مطالب پایه در کنکور نوبت اول (اولویت با مطالب پایه).
  • اردیبهشت ماه:مرور و جمع بندی پایه دوازدهم، آمادگی برای امتحانات خرداد (در صورت ترمیم نمره) و اجرای آزمون های شبیه سازی شده.
  • خرداد ماه: مطالعه مباحث دوازدهم با هدف ترمیم معدل، اجرای آزمون های جمع بندی شبیه سازی شده در اوایل تیر ماه و جمع بندی دروس تخصصی.

راهبرد برنامه ریزی کنکور با شروع متعارف ویژه فارغ‌التحصیلان

 

برنامه شروع از صفر بهمن و اسفند

اما رسیدیم به شروع دیرهنگام یا شروع بهمن و اسفند ماهی‌های گل، می‌دانم خیلی از دانش آموزان با نگرانی و به دنبال یک روزنه امید تمامی صفحات را بالا و پایین می‌کنند تا بدانند اگر از الان شروع کنند موفق شدن امکان‌پذیر است یا رویایی بیش نیست باید خدمتتان عرض کنم شروع از بهمن و اسفند برای کنکور دیر هنگام است اما یک خبر خوبی که برایتان دارم این است که هنوز روزنه امیدی وجود دارد.

اما به شرطی که با یک برنامه‌ریزی درست و حذف مطلب‌های سخت و یک اراده قوی و فولادی  تلاش کرد، در آن صورت می‌توان به قبولی در کنکور امیدوار شد اما به شرطی که قول بدهید جا نزنید،  تحت هیچ شرایطی پا پس نکشید  زیرا دیگر فرصت شک و تردید وجود ندارد و باید هرچه سریعتر شروع کنید و پیش بروید. استراتژی ما در شروع از صفر اسفند ماه برای فارغ و التحصیلان و محصلان دوازدهم تقریبا یکی است اما دوازدهمی ها بعد از مطاله ی نیمسال اول نباید از مدرسه خود عقب بمانند و همچنین برای آمادگی برای امتحانات نهایی روی مطالعه تشریحی-نهایی تمرکز داشته باشید.

استراتژی ویژه شروع از صفر اسفند ماه:

  • بهمن ماه و اسفند: تقویت پایه و یا مباحث آسان و تست خیز پایه دهم و یازدهم، مطالعه ی مطالب نیمسال اول دوازدهم. (در بهمن و اسفند ماه ما نصف تایم خودمان را به تقویت پایه و نصف دیپر تایم را به نیمسال اول دوازدهم اختصاص می دهیم.)
  • فروردین ماه: جمع بندی مطالب پایه و نیمسال اول پایه دوازدهم با هدف آمادگی برای کنکور اردیبهشت، اجرای آزمون شبیه ساز
  • اردیبهشت ماه: جمع بندی مباحث پایه دوازدهم و اجرای آزمون شبیه ساز
  • خرداد ماه: مطالعه مطالب پایه دوازدهم با هدف ترمیم معدل و امتحانات کتبی نهایی.

راهبرد برنامه ریزی کنکور با شروع دیرهنگام

 

برنامه شروع از صفر فروردین

و اما شاید اکنون که این مقاله را مطالعه می‌کنید فروردین ۱۴۰۴ باشد و شما تازه به خود آمده باشید که کنکور دارید و استرس بگیرید و بخواهید دست خالی از صحنه کنکور خارج نشوید خب برای شما عزیزان باید بگویم که شما باید استراتژی خودتان را داشته باشید و دیگر به سایر رقبا توجهی نکنید.

دانش آموزان شروع از صفر فروردین، با حذف مطالب سخت و وقتگیر و مطالعه فصول تست خیز و آسان و تمرکز روی امتحانات نهایی می‌توانید به قبولی در برخی رشته‌ها امیدوار باشید و به این نکته توجه کنید که تمامی دانش آموزان شرکت کننده در کنکور لزوماً آماده نیستند  تعداد زیادی از آنها صرفاً سیاهی لشکر کنکور هستند ولی شما با برنامه‌ریزی حرفه‌ای و تیزهوشانه و گنجاندن مطالب آسان با تعداد تست بالا می‌توانید خودتان را به دایره رقبا برسانید و سیاهی لشکرها فاصله بگیرید.

سخن نهایی

همانطور که در مقاله ذکر شد، ما برای شروع از صفر کنکور نیازمند آمادگی‌هایی همچون: آموزش نحوه مطالعه و تست زنی، شناخت منابع کنکور و آزمون‌های آزمایشی، انتخاب یک مشاور و راهنمای خوب برای خودمان و..هستیم.  بعد از کسب تمامی این موارد اگر شروع دیر هنگامی داشته باشیم باید با انتخاب هوشمندانه مبحث‌ها و مطالعه موردی، تسلط خود را روی مطالب خوانده شده تکمیل کنیم و با امید و انگیزه پا پس نکشیم و تا آخرین روز کنکور امیدوارانه بجنگیم. در این مسیر آکادمی مشاوره کنکور دورخیز با خدمات  فوق العاده خود شما شروع از صفری ها را تنها نگذاشته و با تمام توان برای موفقیت شما دانش آموزان عزیز تلاش می‌کند. به امید موفقیت دانش آموزان ایران زمین❤

سوالات متداول

برای موفقیت در شروع از صفر کنکور چه مواردی مورد نیاز است؟

  • برای موفقیت در شروع از صفر کنکور مواردی همچون: آموزش روش مطالعه، تکنیک های تست زنی، گرفتن راهنمایی از مشاوره و… مورد نیاز می باشد.

برای نتیجه گیری در تایم کم و موفقیت در شروع از صفر اسفند چه مباحثی باید خوانده شود؟

  • برای موفقیت در زمان کم، باید برنامه ریزی هوشمندانه ای انجام شود و مباحث تست خیز و آسان که در مقاله ذکر شد خوانده شود.

آیا می توان از بهمن و اسفند شروع کرد و به رشته مدنظر رسید؟

  • جواب این سوال کاملا به شما بستگی دارد اگر با اراده و انگیزه و برنامه ریزی هوشمندانه تلاش خواهید کرد، بله. در غیر این صورت بدون تلاش و اراده در چند سال نیز نمی توان به موفقیت رسید.
لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
20 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
مهدی
6 روز قبل

سلام خسته نباشید
درس زیست برای امتحانات نهایی رو چطوری مطالعه کنیم؟ من اصلا باهاش ارتباط نمیگیرم

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  مهدی
6 روز قبل

سلام دوست عزیز، مقاله روش مطالعه درس زیست رو مطالعه کنید و اگه دوباره سوالی داشتی میتونی از ما بپرسی.

لیلا
لیلا
6 روز قبل

سلام طرح مشاوره ای شما آزمون های یک هفته یکبار داره یا دوهفته یکبار؟

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  لیلا
6 روز قبل

درود و خداقوت
بستگی به طرح انتخابی شما داره، با مراجعه به صفحه اصلی میتونید به طرح هامون نگاه بیندازید.

بهنام
بهنام
6 روز قبل

ببخشید الزامی که هردو کنکور شرکت کنیم؟؟؟

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  بهنام
6 روز قبل

سلام خیر، کنکور تیر الزامی است اما کنکور اردیبهشت ضروریتی نداره و میتونید شرکت نکنید، البته اگر هدف شما فرهنگیانه فقط با کنکور اردیبهشت امکان پذیره..!

محتشم
محتشم
6 روز قبل

مباحث برنامه شروع از صفر خیلی برام مفید بوده، مچکرممم

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  محتشم
6 روز قبل

سلام عزیزم خوشحالم که براتون مفید بوده🤍

محدثه
محدثه
6 روز قبل

سلام من فارغ التحصیل تجربی ام، سال قبل فقط فیلم آموزشی میدیدم و خودم اصلا مطالعه ای نداشتم به خاطر همین نتیجه ی دلخواهم رو نگرفتم، ولی امسال تصمیم دارم دیگه کلا خودم مطالعه کنم دیگه فیلم آموزشی نبینم، به نظر شما تصمیم درسته؟؟؟

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  محدثه
6 روز قبل

سلام اگر روی مباحث تسلط نسبی دارید بهتره خودتون مطالعه کنید و وابسته به فیلم آموزشی نباشید؛ ولی اگر مبحثی رو بلد نیستید فقط همون مبحث رو با فیلم رفع اشکال کنید دوباره خودتون اون مبحث رو مطالعه کنید تا به تسلط کامل برسید.

نسیم سهرابی
نسیم سهرابی
13 روز قبل

سلام روزتون بخیر من ویدیوهای آموزشی می‌بینم هر ویدیو ۴ ساعت طول می‌کشه و خیلی وقت منو می‌گیره ویدیو آموزشی دیدن تست نزدن همراهش مثل هیچ کاری نکردن می‌مونه چون یکی دو بار امتحان کردم اینو میگم یکی دو بار ویدیو رو بدون تست بعدش نگاه کردم و تمام مباحث اون روزو فراموش کردم

مشاور دورخیز
مشاور دورخیز
پاسخ به  نسیم سهرابی
12 روز قبل

سلام روز شما هم بخیر شما می‌تونید ویدیو رو روی سرعت بالا نگاه کنید یا اینکه ویدیوها را مبحثی نگاه کنید مثلاً اگر شما در مبحث مشتق مشکل دارید می‌تونید فقط مبحث مشتق رو نگاه کنید مثلاً اگر در مبحث مجموعه‌ها تا حدودی مهارت دارید نیازی به دیدن ویدیو آموزشی مجموعه‌ها نیست

سوگل
سوگل
13 روز قبل

سلام وقت بخیر من نمی‌دونم برای وقتی که درسمو زودتر تموم می‌کنم برنامه‌مو زودتر جمع می‌کنم و وقت‌هایی که تمام تست‌های کتاب کنکورمو تموم می‌کنم باید چیکار کنم سراغ چه تست‌های دیگه‌ای برم dfp کتاب‌های دیگه هم تو گوشیم دارم ولی خوشم نمیاد با گوشی درس بخونم

مشاور دورخیز
مشاور دورخیز
پاسخ به  سوگل
12 روز قبل

شما زمانی که برنامه‌ریزیتونو زودتر از زمان معین تموم می‌کنید می‌تونید به مرور بپردازید مرور می‌تونه از تست زدن زیاد هم مفیدتر باشه برای موضوع دوم هم که بیان کردید می‌تونید اون قسمت از pdf رو پرینت بگیرید تست‌هاشو بزنید یا از آزمون‌های آزمایشی سال‌های قبل استفاده کنید و به تست‌های یک کتاب اکتفا نکنید تست بیشتر شما را به تسلط می‌رسونه

صفری
صفری
13 روز قبل

سلام من بارها شده شروع کردم و بعد از ۵ روز دیگه ادامه ندادم برنامه ریزیمم تو ذهنم انجام میدم اصلاً نمی‌تونم برنامه‌مو بنویسم وقتی که می‌نویسم انجامش نمیدم و این کارم امتحان کردم واقعاً می‌نویسم و انجامش نمیدم توی ذهنم برنامه‌مو دارم و اون روز انجام میدم بعد از چند روز احساس کم کاری خیلی زیادی می‌کنم برای همینم کلاً درس خوندنو ول می‌کنم😐

مشاور دورخیز
مشاور دورخیز
پاسخ به  صفری
12 روز قبل

سلام دوست عزیزم اولین مشکل شما اینه که برنامه‌تون رو نمی‌نویسید شما باید برنامه‌تون رو به این صورت بنویسید که من فلان درس رو فلان قسمتش رو توی دو ساعت با فلان قدر تست انجام باید بدم وقتی که شما می‌نویسید تعداد تست و مباحث رو داشتن برنامه‌ریزی می‌تونه به کارای شما نظم بده و استمرار شما رو بیشتر کنه تلاش کنید که انسان برنامه ریزی باشید

سونی
سونی
13 روز قبل

سلام وقتتون بخیر
این موضوع که میگین لازم نیست ۱۰۰درصد یک درس رو بخونیم من مخالفم مثلاً مشاورا میگن قسمت جانوری رو بخون۴۰ درصد کنکورو می‌زنی ولی یه قسمت از جانوری به قسمت دیگه ژنتیک وصله یه قسمت گیاهی به ژنتیک وصله به جانوری هم وصله و با اون مقایسه می‌شه حالا برای یه درسی مثل فیزیک می‌گیم که میشه یه مباحثی رو حذف کرد ولی مثلاً یه درسی مثل ریاضی واقعاً نمی‌شه بعضی از مباحثو حذف کرد نهایتاً می‌تونیم آمار رو حذف کنیم😕

مشاور دورخیز
مشاور دورخیز
پاسخ به  سونی
12 روز قبل

بله درست می‌فرمایین اما بازم چند درصد از سوال‌های کنکور فقط از قسمت جانوری طرح میشه ولی بازم می‌تونید برای اطمینان این کارو کنید که قسمت جانوری رو کامل بخونید و قسمت‌هایی که احساس می‌کنید با این موضوع ترکیب می‌شه به صورت سطحی به کتاب درسی نگاه بندازید و درسنامه کتاب کنکور را هم مطالعه کنید

حسن زاده
حسن زاده
13 روز قبل

سلام روز بخیر
فیزیک یازدهم رو خیلی مشکل دارم و هر چقدر درسنامه رو می‌خونم متوجهش نمی‌شم و تصمیم گرفتم که کلاً حذفش کنم چون اگر که بخوام متوجه شم خیلی ازم زمان می‌گیره نظر شما چیه؟

مشاور دورخیز
مشاور دورخیز
پاسخ به  حسن زاده
12 روز قبل

حذف کردن فیزیک یازدهم کار درستی نیست شما می‌تونید برای این قسمت منبعتونو عوض کنید و منبعی رو انتخاب کنید که درسنامه روان‌تری برای شما داشته باشه شاید مشکل از منبع شماست یا اینکه از فیلم‌های آموزشی کمک بگیرید