معرفی بهترین منابع کنکور تجربی

بهترین منابع کنکور تجربی 1403

بهترین منابع کنکور تجربی همراه با معرفی کتاب درسی و کمک درسی

قبل از خرید کتاب کنکور ، شناسایی منابع کنکور تجربی یک اصل مهم برای یک خرید صحیح است. در این مقاله بهترین منابع کنکور 1403 تجربی را به صورت مفصل و جامع بررسی کرده ایم تا خرید منابع کنکور را با چشمانی باز انجام دهید! ویژگی متمایز این مقاله سطح بندی کتاب های تست برای همه گروه ها است. شما در سطح ضعیف، متوسط و قوی می توانید با استفاده از دستورالعمل موجود در این مقاله بهترین کتاب های تست کنکور ریاضی را برای موفقیت در کنکور 1403 برای خود پیدا کنید. توصیه های این مقاله با بررسی همه منابع موجود در بازار ارائه شده و از انتشارات خاصی طرفداری نکرده ایم. خودمان هم کتاب چاپ نمی کنیم. 😁😊

بهترین منابع کنکور تجربی 1403

 

 

نکته مهم

لازم است ابتدا به این نکته توجه کنید که در سال کنکور، ممکن است منابع زیادی برای مطالعه بهتر و پربازده تر به شما معرفی شود. اما شما باید توجه کنید که استفاده هم زمان از چند منبع تستی اصلاً درست نیست و شما باید بهترین منبع را انتخاب کنید و آن را مطالعه کنید. پس بخش بعدی که در مورد سطح بندی است را بخوانید.

 

سطح بندی کتاب های تست کنکور تجربی

برای خرید منابع کنکور باید توجه کنید که هیچ وقت بهترین منبع به طور مطلق وجود ندارد و بهترین منبع برای هرکس متفاوت است. در انتخاب منبع مناسب، سطح داوطلب است که اهمیت دارد. یعنی انتخاب منابع کنکور ریاضی، نسبت به سطح شما انجام شود. به عبارتی منبعی که رتبه یک کنکور از آن استفاده کرده است، لزوماً کتاب مناسبی برای همه داوطلبان نیست. ممکن است فردی به آموزش قوی تر نیاز داشته باشد. اما داوطلبی دیگر تست و تمرین قوی لازم داشته باشد.

بنابراین نیاز است شما اول سطح خود را بشناسید و سپس طبق آن، بهترین منبع را برای خود انتخاب کنید. ما در این مقاله سعی کرده ایم بهترین منابع کنکور 1403 تجربی را در سه سطح معرفی کنیم. این گونه همه داوطلبان می توانند از آن استفاده کنند. البته منابع کنکور تجربی نظام جدید متنوع هستند و ما سعی کرده ایم با حفظ این تنوع، بهترین کتاب های تست را معرفی کنیم.

بهترین منابع کنکور تجربی 1403

 

بهترین کتاب های ریاضی کنکور تجربی

برای درس ریاضی همراه با سطح بندی به معرفی بهترین منابع کنکور 1403 تجربی برای این درس می پردازیم.

مراحل روش مطالعه ریاضی عبارت است از: اول فراگیری مفهوم، سپس تمرین و یادگیری فرآیند حل مساله و نهایتاً تسلط.

برای اینکه در درس ریاضی پیشرفت کنید باید با استفاده از یک منبع خوب آموزشی در صورتی که در مفاهیم ضعف دارید ابتدا خوب درس را فرابگیرید. در صورتی که در کلاس درس شرکت می کنید یادگیری اولیه مفاهیم در کلاس هم می تواند انجام شود. پس از یادگیری اولیه درس بلافاصله باید فرآیند حل سوالات ریاضی را بر اساس آن مفاهیم و سایر نکات نیز یاد بگیرید. این مرحله ممکن است به سادگی انجام نشود و در حین آن نیاز به حل تعداد قابل توجهی تست، تمرین و مساله باشد. در گام آخر باید خود را به تسلط برسانید. تسلط یک روزه اتفاق نمی افتد و حتماً نیاز است به صورت مداوم مطلب درسی را مرور و تست و تمرین کافی از آن حل کنید.

مقاله مهم  روش مطالعه ریاضی کنکور

 

کتاب های ریاضی کنکور تجربی سطح متوسط و قوی

اگر در این درس متوسط یا متوسط رو به قوی هستید، به شما کتاب تست جامع مهر و ماه را توصیه می کنیم. مهر و ماه به صورت موضوعی و مبحثی فصل ها را تفکیک کرده است و درسنامه های کنکوری و کوتاهی دارد. به همین علت برای دانش آموزان متوسط و متوسط رو به قوی توصیه می شود. در انتهای هر فصل خلاصه آن فصل و آزمون جمع بندی ارائه شده است. همچنین تست ها سطح بندی شده است و تمرین های کتاب درسی و آزمون های آزمایشی هم در کتاب پوشش داده شده است.

بهترین منابع کنکور تجربی درس ریاضی

کتاب های ریاضی کنکور تجربی سطح ضعیف

برای اینکه در درس ریاضی پیشرفت کنید باید با استفاده از یک منبع خوب آموزشی در صورتی که در مفاهیم ضعف دارید ابتدا خوب درس را فرابگیرید. اگر ریاضی قوی ندارید، پیشنهاد ما به شما ریاضی میکروطلایی گاج است. ریاضی میکروطلایی گاج (تک جلدی) برای بچه های ضعیف خیلی خوب و کامل است و بهترین کتاب ریاضی کنکور برای سطح ضعیف است. در این کتاب درسنامه های ساده و نسبتا طولانی با تعداد زیادی سوال تشریحی و تست آموزشی ساده وجود دارد. این کتاب به شکل موضوعی نیست اما با توجه به تفکیک کردن مباحث پایه ای و اختصاص یک فصل به هر بخش برای تقویت پایه درسی و یادگیری مناسب به نظر می رسد.

بهترین کتاب ریاضی تجربی کنکور سطح متوسط

مقاله مهم  روش مطالعه ریاضی کنکور

بهترین کتاب های زیست شناسی کنکور تجربی

برای درس زیست شناسی هر دو جنبه درسنامه و تست باید مورد توجه باشد. برای سطح های مختلف وزن این دو تغییر می کند. با توجه به این موضوع بهترین منابع کنکور 1403 تجربی در درس زیست شناسی را بررسی می کنیم.  دقت کنید که درس زیست شناسی با ضریب 12، بیشترین تاثیر را در نتیجه کنکور شما دارد. بنابراین در انتخاب بهترین منبع کنکور برای این درس، دقت کنید.

مقاله مهم  روش مطالعه زیست شناسی کنکور

 

کتاب های زیست شناسی کنکور تجربی سطح قوی

پیشنهاد دورخیز برای دانش آموزان قوی، کتاب تست IQ گاج است که بهترین منبع زیست کنکور هستند و جزو منابع رتبه برترهای کنکور تجربی در درس زیست شناسی هستند. این کتاب به عنوان بانک تست قوی می تواند مورد استفاده باشد. در این کتاب درسنامه مشاهده نمی شود اما تست ها سطح بندی شده و تست های مهم علامتدار شده اند. این کتاب به عنوان یکی از بهترین منابع کنکور 1403 تجربی در درس زیست شناسی شناخته می شود.

بهترین منابع کنکور تجربی در درس زیست

 

* شاید خیلی ها بپرسند: پس چرا نشر الگو را معرفی نکردید؟

خب کتاب های نشر الگو  تست های خیلی زیادی دارند. برای اینکه تعداد تست ها زیاد باشد، نویسنده مجبور شده سراغ نکته های فاقد ارزش برود و از آن ها برای طراحی تست استفاده کند. این موضوع باعث می شود شما هنگام مطالعه نفهمید که به چه نکاتی باید بیشتر توجه کنید.

 

کتاب های زیست شناسی کنکور تجربی سطح متوسط

اگر در درس زیست شناسی سطح متوسطی دارید، بهترین منابع کنکور 1403 تجربی برای این سطح، کتاب خیلی سبز جامع است. این منبع تست های زیاد و متنوعی دارد و برخلاف بعضی از کتاب ها از نکات خیلی ریز که فاقد ارزش کنکوری هستند سوال طرح نکرده است. همچنین به اندازه کافی هم مطالب ترکیبی که به چند فصل همزمان مربوط می شود را مطرح کرده است. برای شروع تست زدن پیشنهاد می کنیم حتما از این کتاب استفاده کنید. همچنین پیشنهاد دورخیز برای شما این است که برای منبع دوم، همین کتاب را مجدد مطالعه کنید. در واقع همان شعار : “به جای اینکه چندین کتاب را بخوانید، یک کتاب را چندین بار بخوانید.” که واقعا جمله درست و کاملی است.

بهترین کتاب زیست کنکور سطح متوسط

کتاب های زیست شناسی کنکور تجربی سطح ضعیف

اگر سطح ضعیفی در درس زیست شناسی دارید هم نگران نباشید. پیشنهاد ما برای شما مطالعه و بررسی کتاب های میکرو جامع گاج است. فقط باید سعی کنید درسنامه های این کناب ها را به طور کامل بخوانید و بررسی کنید و برای منبع دوم هم مجدد همین کتاب ها را بخوانید. کتاب میکرو گاج که بهترین منبع زیست کنکور برای سطح ضعیف است را در اولویت مطالعه خود قرار دهید.

بهترین منابع کنکور تجربی در درس زیست

بهترین کتاب های فیزیک کنکور تجربی

برای مطالعه فیزیک شبیه ریاضی باید پس از خرید کتاب کنکور مناسب، مفاهیم را از درسنامه کتاب تست یا جزوه درسی یاد بگیرید. حل سوالات آموزشی در تفهیم موضوع بسیار اهمیت دارد. اصلا تصور نکنید با مطالعه و روخوانی کتاب درسی یا درسنامه یا جزوه برای حل سوال آمادگی پیدا می‌کنید! نه! لازمه این موضوع حل تعداد کافی تست و تمرین می‌باشد. در ادامه بهترین منابع کنکور 1403 در درس فیزیک را بررسی میکنیم.

مقاله مهم  روش مطالعه فیزیک کنکور

 

کتاب های فیزیک کنکور تجربی سطح قوی

اگر سوالات فیزیک را چشم بسته حل می کنید و از شما به عنوان مخ فیزیک کلاس یاد می شود، به شما توصیه می کنیم برای درس فیزیک، کتاب های سه سال نشر الگو و موج آزمون نشر الگو را استفاده کنید. کتاب نشر الگو بهترین کتاب فیزیک کنکور است و جزو منابع رتبه برترهای کنکور تجربی در درس فیزیک است و کتابی با تنوع تست بالا و با کیفیت است. پاسخنامه این کتاب تست هم خوب است و تست ها سطح بندی شده است. البته در رابطه با درسنامه، نشر الگو درسنامه های خیلی قوی ندارد. اما کتاب های فیزیک خیلی سبز می توانند از نظر درسنامه نیاز شما را برطرف کنند. برای ارزیابی نیز می توانید از کتاب موج آزمون نشر الگو استفاده کنید.

بهترین منابع کنکور تجربی در درس فیزیک

کتاب های فیزیک کنکور تجربی سطح متوسط

و حالا پیشنهاد دورخیز به دانش آموزان متوسط! بهترین کتاب فیزیک کنکور برای شما، میکروطبقه بندی گاج است. تست های این کتاب به همراه مطالعه درسنامه آن می تواند یک نتیجه خوب برای شما رقم بزند. این کتاب درسنامه خلاصه ای دارد که برای دانش آموز متوسط مناسب است. اگر به آموزش و درسنامه طولانی نیاز دارید از کتاب سطح ضعیف استفاده کنید. همچنین این کتاب تست های زیادی دارد که شامل تست های معمولی و تست های VIP است که تست های VIP سطح بالاتری دارند. تست ها طبقه بندی شده هستند و به ترتیب از آسان به سخت چیده شده اند.

هم چنین سوالاتی با عنوان ” تکامل یافته کنکور” دارد که به عبارتی این سوالات معمولا با الهام از سوالات کنکور و اضافه شدن نکاتی طراحی شده اند. در کل سوالات شناسنامه دار خوبی دارد که برای مرور و منبع دوم هم، دوباره حل کردن تست های این کتاب را توصیه می کنیم.

فیزیک پایه و دوازدهم گاج - بهترین کتاب فیزیک کنکور

کتاب های فیزیک کنکور تجربی سطح ضعیف

اگر در درس فیزیک ضعیف هستید، می توانید از کتاب های فیزیک خیلی سبز استفاده کنید که برای این سطح، بهترین کتاب های فیزیک کنکور هستند. البته پیشنهاد ما این است که اول خیلی سبز را کار کنید و اگر کتاب را چند دور مرور کردید و مطلب تازه ای برای شما نداشت به سراغ منبع دوم بروید. در غیر اینصورت همین منبع کافی و عالی است. درسنامه این کتاب مفصل، ساده و مفهومی است و برای یادگیری و تفهیم مطالب خیلی کمک کننده است. به همین خاطر بهترین کتاب فیزیک کنکور برای سطح ضعیف به شمار می رود.

برای جمع بندی علاوه بر اینکه می توانید از تست های نشان دار استفاده کنید، از فصل آزمون خیلی سبز هم می توانید استفاده کنید که آزمون به آزمون است و می تواند هم برای جمع بندی و هم ارزیابی مناسب باشد. بنابراین با خیال راحت از بهترین کتاب تست فیزیک کنکور استفاده کنید تا با حل تست زیاد سطح تان بهبود پیدا کند.

فیزیک پایه و دوازدهم خیلی سبز - بهترین کتاب فیزیک کنکور

بهترین کتاب های شیمی کنکور تجربی

فصل‌‌های شیمی به طور کلی مطالب حفظی، مفهومی و مساله‌ای دارند و بنابراین برای مطالعه هر فصل، باید به سه مدل سوال مسلط شد. در کنار این موضوع، باید در روش مطالعه شیمی کنکور اول سعی کنید مباحث پایه ای که پیش‌نیاز سایر بخش‌ها هستند را فرا بگیرید.این مباحث شامل اتم، ساختار اتم، آرایش الکترونی، جدول تناوبی و آشنایی با انواع یون‌ها و ترکیبات یونی است. موازنه و استوکیومتری نیز در اولویت دوم هستند. برای یادگیری این مباحث مهم با خرید کتاب کنکور از درسنامه یک منبع آموزشی-تستی خوب استفاده کنید.

در ادامه بهترین منابع کنکور 1403 در درس شیمی را در سه سطح مختلف بررسی میکنیم.

مقاله مهم  روش مطالعه شیمی کنکور

 

کتاب های شیمی کنکور تجربی سطح قوی

برای سطح قوی شیمی کتاب شیمی جامع IQ انتشارات گاج را توصیه میکنیم. این کتاب تست های بسیار قوی و سطح بالایی را ارائه می کند. اگر شیمی شما از سطح متوسط فراتر است و به دنبال درصدهای بالای 80% هستید این کتاب در دو جلد برای شما منتشر شده است. جلد اول این کتاب بانک تست و پاسخ تشریحی است و در جلد دوم درسنامه های پیشرفته برای کسب درصد بالای شیمی کنکور ارائه شده است.

بهترین کتاب شیمی کنکور سطح قوی

کتاب های شیمی کنکور تجربی سطح متوسط

اگر در درس شیمی سطح متوسط رو به بالا یا تقریباً قوی دارید، پیشنهاد دورخیز به شما، کتاب شیمی مبتکران (تک جلدی دهم و یازدهم و دو جلدی دوازدهم) است. این کتاب درسنامه کاملی دارد و به شیوه یک کلاس درس مطالب را به زبانی ساده آموزش می دهد. تست های کتاب هم سطح متوسطی دارند. البته حجم کتاب ها کمی زیاد است و شامل 4 جلد می شود. نویسنده آقای بهمن بازرگانی از مولفین باسابقه و خوب در این درس هستند. در این کتاب تست های مهم با VIT مشخص شده اند که با حل آن ها شما میتوانید مفاهیم کلیدی درس را یاد بگیرید و برای زمان کم می تواند مفید باشد.

بهترین کتاب شیمی کنکور سطح متوسط

کتاب های شیمی کنکور تجربی سطح ضعیف

اگر در این درس سطح خوبی ندارید، در خرید کتاب کمک درسی  خیلی سبز جامع (۲ جلدی) را انتخاب کنید. این کتاب دارای درسنامه خوب و کاملی است و تست هایی با سطح متوسط دارد و به شما کمک می کند تا مطلب را بهتر یاد بگیرید. همچنین تست های سری Z کمی قوی تر و چالشی تر هستند. حسن بزرگ کتاب خیلی سبز درسنامه قوی مفصل و مفهومی آن است و به علت حجم منطقی (2 جلد برای کنکور) مطالعه این کتاب را برای دانش آموزان ضعیف و حتی متوسط توصیه میکنیم.

بهترین کتاب شیمی کنکور سطح ضعیف

یکی از مباحثی که در شیمی چالشی تر است مسائل شیمی است. برای تسلط بیشتر روی این قسمت کتاب بهترین کتاب شیمی موضوعی مسائل شیمی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. کتاب موضوعی مسائل شیمی از انتشارات خیلی سبز. با مطالعه و حل تمرین‌ها و تست های این کتاب می‌توانید خیال خودتان را از بابت حدود 40% از مباحث شیمی راحت کنید.

بهترین منابع شیمی در مسائل - خیلی سبز

در ادامه معرفی بهترین منابع کنکور 1403 تجربی، به معرفی بهترین منابع دروس عمومی کنکور می پردازیم. البته طبق آخرین اخبار در کنکور 1403 از دروس عمومی سوالی طرح نمیشود.

 

بهترین کتاب های فارسی کنکور تجربی

درس فارسی باید به صورت موضوعی کار شود و در برنامه روتین و ثابت هر شب تعدادی تست قرابت، آرایه و لغت وجود داشته باشد. فارسی یک مبحث کاملاً تمرینی و تفهیمی است. در این مبحث لازم است ابتدا درس را مطالعه کرده و سپس تمرین و تست زیادی حل کنید. البته حتماً باید مرور داشته باشید و سعی کنید نکات آن را هم بفهمید و هم به خاطر بسپارید. بهترین منابع کنکور در درس فارسی هم با در نظر گرفتن همین روش معرفی می شود.

مقاله مهم  روش مطالعه ادبیات فارسی

کتاب های فارسی کنکور تجربی سطح متوسط و قوی

برای مطالعه درس فارسی برای کنکور تجربی، دانش آموزان خوب و قوی می توانند از کتاب های موضوعی نشرالگو که بهترین کتاب فارسی کنکور است و جزو منابع رتبه برترهای کنکور تجربی در درس ادبیات است، استفاده کنند. کتاب قرابت معنایی نشرالگو، دارای تست های قرابت درس به درس است و البته بخشی به نام “نون شب” دارد که شامل پنج عدد تست قرابت است که می توانید هر شب کار کنید. همچنین برای هر بیت کتاب، نمونه هایی از بیت های دارای قرابت را آورده تا با مقایسه روابط معنایی آن ها، به توان درک معنای بالا برسید.

کتاب آرایه نشرالگو برای هر آرایه درسنامه و تست دارد . هم چنین دارای تیپ های تستی متفاوت است و برای هر تیپ تعداد زیادی تست دارد. شما می توانید هر شب از هر تیپ تعدادی تست حل کنید. هم چنین تکنیک های حل تست در این کتاب تدریس شده که خیلی به شما کمک خواهد کرد.

کتاب دستور زبان فارسی نشرالگو هم برای هر کدام از دستورهای زبانی تست های خوب و کاملی دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

در کتاب لغت و املا هم تست های درس به درس و تیپ بندی شده هست. هم چنین دارای زنجیره های املایی و معنایی هست که کمک کننده است.

  بهترین منابع کنکور انسانی در درس فارسی

 

کتاب های فارسی کنکور تجربی سطح ضعیف

بهترین کتاب تست فارسی برای دانش آموزان متوسط و ضعیف ، کتاب های هفت خان خیلی سبز در مبحث های قرابت، آرایه، دستور و لغت است. دقت کنید که قرابت معنایی هفت خان درسنامه ندارد و به روش تستی شما را با مهارت تست زنی قرابت آشنا می کند. سایر کتاب های هفت خان درسنامه داشته و تعداد تست کافی هم در خود جا داده اند.

بهترین منابع کنکور انسانی در درس فارسی

پیشنهاد دیگر برای درس فارسی کتاب جامع خیلی سبز است. این کتاب به صورت درس به درس است و برای کسانی که سطح قوی در این درس ندارند و یا در آزمون های آزمایشی شرکت می کنند، بهترین منبع ادبیات کنکور است.

بهترین منابع کنکور تجربی 1403 17

 

اگر در مبحث قرابت معنایی خیلی ضعیف هستید و دوست دارید با یک درسنامه قوی پیش بروید پیشنهاد ما کتاب قرابت معنایی نشر دریافت تالیف آقای هامون سبطی است که بهترین منبع قرابت معنایی کنکور است. پس از مطالعه این کتاب برای حل تست بیشتر می توانید به کتاب های معرفی شده قبلی سر بزنید.

بهترین کتاب قرابت فارسی کنکور سطح ضعیف

بهترین کتاب های عربی کنکور تجربی

خب حالا به سراغ بررسی بهترین منابع عربی کنکور می رویم. درس عربی به نسبت درس مهم و سرنوشت سازی است و معمولاٌ داوطلبان در آن ضعف دارند. پس با انتخاب بهترین منبع عربی کنکور و مطالعه درست آن، می توانید به یک نتیجه خوب و قابل قبول برسید.

کتاب های درسی عربی معمولاً آموزش قواعد را خیلی خوب انجام نداده اند. همچنین ترجمه های لازم را در خود ندارند و برای این منظور باید با خرید کتاب کمک درسی یا استفاده از جزوه دبیر عمل کنید.

مقاله مهم  روش مطالعه عربی

 

کتاب های عربی کنکور تجربی سطح قوی

اگر در درس عربی سطح بالایی دارید، از کتاب عربی جامع کنکور نردبام خیلی سبز که از بهترین منابع کنکور 1403 تجربی در درس عربی است، استفاده کنید. این کتاب منبع خوبی از تست های دشوار است و می تواند شما را به چالش بکشد. این کتاب درسنامه کاملی هم دارد و می تواند همه نیاز یک دانش آموز قوی را بر طرف کند. چینش مطالب این کتاب به صورت درس به درس است و برای کسانی که در آزمون های آزمایشی شرکت می کنند هم مناسب است و جزو منابع رتبه برترهای کنکور تجربی در درس عربی است.

بهترین منابع کنکور ریاضی در درس عربی - سطح قوی

کتاب های عربی کنکور تجربی سطح متوسط و ضعیف

خیلی سبز جامع عربی کتاب بسیار خوبی است. این کتاب در زمینه ترجمه و تعریب و لغت و روابط معنایی و قواعد، تست های با کیفیتی دارد و بهترین کتاب عربی کنکور است. درسنامه بسیار قوی هم دارد و بسیار کمک کننده است. نویسنده این کتاب نویسنده همان عربی میکرو طبقه بندی معروف نظام قدیم است. درسنامه این کتاب مناسب ترین گزینه برای داوطلبان متوسط و ضعیف است. چون فقط به بیان نکات کنکوری نپرداخته و صفر تا صد عربی کنکور را توضیح داده است و بهترین منبع عربی کنکور به حساب می آید.

بهترین منابع کنکور تجربی در درس عربی

 

برای درک مطلب هم از کتاب درک مطلب موضوعی خیلی سبز استفاده کنید و یک روز در میان یک درک مطلب کار کنید. چون هرساله حدود 5 تست از تست های کنکور سراسری به درک مطلب اختصاص داده می شود. پس اهمیت دارد که در حل درک مطلب های عربی به تسلط برسید.

بهترین منابع کنکور تجربی در درس عربی

بهترین کتاب های دین و زندگی کنکور تجربی

در معرفی بهترین منابع کنکور تجربی 1403 نوبت به دین و زندگی می رسد. درسی که می تواند درصد بسیار بالایی برای شما بیاورد! با انتخاب و مطالعه بهترین منبع دین و زندگی کنکور به خوبی می توانید از درس دینی نتیجه دلخواه را به دست بیاورید.

مقاله مهم  روش مطالعه دین و زندگی

کتاب های دین و زندگی کنکور تجربی سطح قوی

کتاب دین و زندگی جامع کنکور انتشارات سفیر خرد (نوشته مسلم بهمن آبادی) بهترین کتاب دین و زندگی کنکور است و جزو منابع رتبه برترهای کنکور تجربی در درس دین و زندگی است. این کتاب در دو جلد پایه و دوازدهم منتشر شده و تست های قوی و چالشی زیادی دارد و باعث می شود در این درس به تسلط کامل برسید. نویسنده این کتاب همان نویسنده کتاب های مبحثی دین و زندگی نظام قدیم انتشارات نشرالگو است.

بهترین منابع کنکور در درس دین و زندگی

کتاب های دین و زندگی کنکور تجربی سطح متوسط و ضعیف

باید توجه کنید که در این درس آن چه در قدم اول اهمیت دارد، مطالعه خوب و دقیق و کامل کتاب درسی است. ما نیز با توجه به این موضوع بهترین منابع کنکور 1403 تجربی در درس دین و زندگی را معرفی کرده ایم. کتاب دین و زندگی جامع کنکور خیلی سبز کتاب بسیار خوبی برای درس دین و زندگی است و بهترین کتاب دین و زندگی کنکور است. این کتاب درسنامه و تست خوبی دارد. در درسنامه این کتاب آیات بسیار دقیق تحلیل شده اند و ارتباط آن ها با دیگر آیات هم بیان شده است. تست های کنکور های سال قبل هم در بانک تست این کتاب گنجانده شده و سوالات تالیفی مشابه تست های کنکور هم هست که می توانید از آن ها در هر سطحی که هستید، استفاده کنید.

بهترین منابع کنکور تجربی در درس دین و زندگی

سعی کنید در کنار بهترین منبع دین و زندگی کنکور که برای مطالعه انتخاب کردید، از کتاب مبحثی پیام آیات دین و زندگی مهر و ماه استفاده کنید. در این کتاب تمام آیات هر درس بررسی شده و در مورد تک تک پیام آیات صحبت شده است. همچنین هر نکته ای که از کنکورهای سال های قبل وجود داشته، در کتاب آورده شده است و از منابع رتبه برترهای کنکور تجربی است.

بهترین منابع کنکور تجربی در درس دینی

بهترین کتاب های زبان انگلیسی کنکور تجربی

برای مطالعه درس زبان انگلیسی، از دو کتاب مبتکران تالیف دکتر شهاب اناری و زبان انگلیسی جامع کنکور خیلی سبز می توانید استفاده کنید. این دو کتاب، بهترین کتاب زبان کنکور موجود در بازار هستند. این ۲ کتاب به بخش های لغت، گرامر ، درک مطلب و کلوزتست تقسیم می شوند و برای هر کدام تعداد زیادی تست دارند. از نظر درسنامه و پاسخ نامه کتاب مبتکران کتاب بسیار قوی هست.

مقاله مهم  روش مطالعه زبان انگلیسی

 

کتاب های زبان انگلیسی کنکور تجربی سطح متوسط و قوی

ما به دانش آموزان با سطح خوب و عالی در درس زبان انگلیسی، کتاب مبتکران را پیشنهاد می کنیم که این کتاب به بخش های لغت، گرامر ، درک مطلب و کلوزتست تقسیم می شود و جزو منابع رتبه برترهای کنکور تجربی در درس زبان است. این کتاب برای هر بخش تعداد زیادی تست دارد. از نظر درسنامه و پاسخ نامه، کتاب مبتکران کتاب بسیار قوی است. این کتاب به همراه یک واژه نامه رایگان عرضه می شود.

بهترین منابع کنکور تجربی در درس زبان سطح متوسط و قوی

کتاب های زبان انگلیسی کنکور تجربی سطح ضعیف

برای خرید کتاب کنکور، اگر سطح خوبی در درس زبان انگلیسی ندارید، می توانید از کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور خیلی سبز استفاده کنید. این کتاب هم به بخش های لغت، گرامر ، درک مطلب و کلوزتست تقسیم می شود و برای هر کدام تعداد زیادی تست دارد. این کتاب به نسبت کتاب مبتکران، درسنامه ساده تر و روان تری دارد. به همراه این کتاب یک کتابچه رایگان واژگان هم ارائه می شود.

بهترین منابع کنکور تجربی در درس زبان سطح ضعیف

برای درک مطلب اگر به تمرین بیشتری نیاز داشتید، می توانید کتاب «از متن نترسیم» نوشته رضا کیاسالار برای نشر مشاوران آموزش را تهیه کنید. درک مطلب های این کتاب از آسان به سخت به ترتیپ چیده شده و زمان مورد نیاز برای هر کدام کنار درک مطلب نوشته شده است. مطلب جالب دیگر این است که این کتاب با ذکر نکته در هر درک مطلب، گام به گام  شما را با مهارت های حل درک مطلب کنکور آشنا می کند.

بهترین کتاب درک مطلب زبان

جمع بندی

ما در این مقاله تمام تلاش خود را کردیم تا شما را در انتخاب بهترین منابع کنکور 1403 تجربی راهنمایی کنیم. ما در تیم دورخیز آماده هستیم برای انتخاب بهترین کتاب های تست کنکور 1403 شما را راهنمایی کنیم. کافیست با ما تماس بگیرید. ضمناً ویس های مشاوره ای این مقاله را از دست ندهید. امیدواریم کتاب تست های خوبی تهیه کنید و خیلی خوب هم آن ها را بخوانید. 😊

 

سوالات متداول درباره بهترین منابع کنکور تجربی

الزماً نمی توان گفت . هر فردی باید منابع مناسب خودش را استفاده کند.

برای کنکور حل تست و آگاهی از نکات ریز و دقیق کتاب درسی لازم است. این 2 مورد در کتاب های کمک درسی و تستی وجود دارد.

 

 

 

منیر محمدعلیزادهمنیر محمدعلیزاده

مشاوره صوتی رایگان

منیر محمدعلیزاده دانشجوی دامپزشکی دانشگاه تهران است. در این پادکست مشاوره‌ای او بهترین منابع کنکور 1400 برای دروس اختصاصی رشته تجربی را معرفی می کند. در صورتی که در این باره سوالی دارید، حتماً در قسمت نظرات سوالاتتان را مطرح کنید. ما در سریع ترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ می دهیم.
مدت زمان : 14 دقیقه و 57 ثانیه
منیر محمدعلیزادهمنیر محمدعلیزاده

مشاوره صوتی رایگان

در این پادکست مشاوره‌ای نیز می توانید با بهترین منابع کنکور تجربی برای دروس عمومی آشنا شوید.
مدت زمان : 7 دقیقه و 36 ثانیه
لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
101 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرشید
فرشید
1 سال قبل

سلام.خسته نباشیدمن میخوام کنکورتجربی دیماه ۱۴۰۱شرکت کنم ازاونطرف هم معدل کتبیم پایینه ومیخوام ترمیم معدل انجام بدهم میخواستم بدونم من که سطح علمیم درکتابهای اختصاصی ضعیفه بایدازهمین کتابهایی که اینجاگفته شده یاازکتابهای دیگه ای هم استفاده کنم یاکتابهای سیرتاپیاز

Amir
Amir
1 سال قبل

سلام و درود خدمت شما
یه سوال داشتم
اگه مثلا کتب سطح ضعیف رو خریداری کنیم توی کنکور به مشکل نمی‌خوریم و کلا چه فرقی با کتاب های سطح بالا داره ؟ ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

مشاور دورخیز
مشاور دورخیز
پاسخ به  Amir
1 سال قبل

سلام. بهتر است منابع مناسب سطح خودتان را انتخاب کنید.
منابع سطح قوی معمولا درسنامه های کوتاه‌تر و تست های سخت‌تری دارند.

F_b
F_b
1 سال قبل

سلام الان من سطح ضعیفم بخوام سطح ضعیفم رو بخرم بعد استان چجوریخ یعنی اونا که برای سطح قوین استایل بهتر و مناسبتر کنکور دارن ؟!
من برا همه می‌خوام سطح ضعیفم بگیرم اگه اوکی اوکی شم همشونو تا چند درصد میتونم بزنم کنکورو ؟ حتما کمتر از سطح قوی دیگه ..؟! کنکوری ۱۴۰۲هستم لطفا راهنماییم کنید میخوام هرچه زودتر بخرم کتابارو و شروع کنم برای کنکور … راستی تا قبل اینکه کتاب بخرم به نظرتون چجوری بخونم ..؟! ممنون میشم زودتر جواب بدین 🙏

مشاور دورخیز
مشاور دورخیز
پاسخ به  F_b
1 سال قبل

سلام. اینکه شما کتاب های سطح قوی رو انتخاب کنبد به معنای این نیست که شما را به درصدهای بالاتر می‌رساند. اتفاقا برعکس؛ ممکن است با خواندن آن‌ها خوب درس را یاد نگیرید و نتیجه ضعیف تری بگیرید. کتاب‌های سطح ضعیف معمولا درسنامه‌های مفصل‌تر و تست‌های آسان تری دارند و مناسب شروع اند.

F_b
F_b
1 سال قبل

سلام الان من سطح ضعیفم بخوام سطح ضعیفم رو بخرم بعد استان چجوریخ یعنی اونا که برای سطح قوین استایل بهتر و مناسبتر کنکور دارن ؟!
من برا همه می‌خوام سطح ضعیفم بگیرم اگه اوکی اوکی شم همشونو تا چند درصد میتونم بزنم کنکورو ؟ حتما کمتر از سطح قوی دیگه ..؟! کنکوری ۱۴۰۲هستم لطفا راهنماییم کنید میخوام هرچه زودتر بخرم کتابارو و شروع کنم برای کنکور … راستی تا قبل اینکه کتاب بخرم به نظرتون چجوری بخونم ..؟! ممنون میشم زودتر جواب بدین 🙏

مشاور دورخیز
مشاور دورخیز
پاسخ به  F_b
1 سال قبل

سلام. اینکه شما کتاب های سطح قوی رو انتخاب کنبد به معنای این نیست که شما را به درصدهای بالاتر می‌رساند. اتفاقا برعکس؛ ممکن است با خواندن آن‌ها خوب درس را یاد نگیرید و نتیجه ضعیف تری بگیرید. کتاب‌های سطح ضعیف معمولا درسنامه‌های مفصل‌تر و تست‌های آسان تری دارند و مناسب شروع اند.

زد
زد
1 سال قبل

راستش تو ریاضی من همه منبعا رو خوندم مهر و ماه، خیلی سبز ولی بهتر از همه iq گاج بود واقعا باهاش یاد گرفتم.بقیه اکیه. استفاده کردم در همین سطحن
در ضمن شیمی iq از مبتکران bb ضعیف تره

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام ببخشید برای سفارش کتاب ها تا چند روز بعد به دستم میرسه؟

مهندس مسعود کریمی
مهندس مسعود کریمی
پاسخ به  فاطمه
2 سال قبل

سلام. از 4 روز تا یک هفته

علی
علی
2 سال قبل

سلام. وقتتون بخیر. به نظرتون برای زیست، کتاب زیر ذره بین بهتر هست یا پرحاشیه؟ و یا اینکه صبر کنم تا کتاب درسنامه ای زیستاز که مشابه همون زیر ذره بین و پرحاشیه هست منتشر بشه؟ من الان دارم iQ میزنم برای زیست. خیلی روون و روتین هست خیلی خوشم میاد از تستاش. با اینکه شما تو مقالاتتون توصیه کردید تک منبعی بهتره اما حس میکنم یه منبع دیگه هم بزنم پیشنهادی دارید؟ و قسمت آخر سوالم رو تو یه صفحه دیگه پرسیدم اما هنوز منتشر نشده به نظرتون از کتاب شبیه ساز زیست نانو با توجه به تغییرات زیست دهم و این که تغییرات روی نانو اعمال نشده، مشیه استفاده کرد؟

مشاور دورخیز
مشاور دورخیز
پاسخ به  علی
1 سال قبل

سلام. کتاب زیر ذره بین در مقایسه با آن دو، نکات ساده‌تری دارد.
بعد اتمام کتاب IQ می‌توانید از کتاب‌های آزمون‌محور ایتفاده کنید.
بله تا حدی می‌شود.

غزال
غزال
2 سال قبل

سلام ممنون بابت مطالب مفیدتون…فقط بهترین منبع برای زمین شناسی رو نگفتین..؟

مشاور دورخیز
مشاور دورخیز
پاسخ به  غزال
1 سال قبل

سلام. کتاب خیلی سبز و یا انتشارات برد نوشته دکنر محمد چلاجور

وحید
وحید
2 سال قبل

سلام و عرض خدا قوت و خسته نباشید.
من سال 89 کنکور دادم و میخوام دوباره کنکور بدم. به نظرتون برای دروس اختصاصی کتاب برای یادگیری کافی هست یا سی دی آموزشی هم برای این 4 درس اختصاصی تهیه کنم؟ و یه سوال دیگه هم اینکه چون چندین سال با این درس ها فاصله داشتم، در درس های اختصاصی کتاب های ضعیف رو بخونم یا متوسط و قوی رو؟

با تشکر پیشاپیش از پاسخ تان

مشاور دورخیز
مشاور دورخیز
پاسخ به  وحید
1 سال قبل

سلام. کتاب کافی است.
کتاب‌های سطح ضعیف مناسب شروع اند.

امیرحسین.82
امیرحسین.82
2 سال قبل

سلام من اگه از هر درس نسبت به سطح م یک کتاب استفاده کنم به عنوان مثال زبان انگلیسی ک قویه جامع مبتکران بگیرم ولی ریاضی ک ضعیفه میکرو طلایی گاج بگیرم عیب نداره منبع متفاوت باشد

مهندس مسعود کریمی
مهندس مسعود کریمی
پاسخ به  امیرحسین.82
2 سال قبل

سلام. نه اشکالی نداره

سامان
سامان
پاسخ به  امیرحسین.82
2 سال قبل

سلام با خوندن درس نامه کتاب جامع نیازی به خوندن دروس کتاب هست یا نه

مهندس مسعود کریمی
مهندس مسعود کریمی
پاسخ به  سامان
2 سال قبل

سلام. در درس های متن محور مثل دینی و زیست و شیمی بیشتر توصیه میشه.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
دنبال مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور هستی ؟
برای اطلاع از هزینه‌ها و شرایط مشاوره و برنامه ریزی خصوصی این فرم را تکمیل کنید.
خیلی زود و کمتر از 24 ساعت با شما تماس میگیریم.
دنبال مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور هستی ؟
خیلی زود و کمتر از 24 ساعت با شما تماس میگیریم.
برای اطلاع از هزینه‌ها و شرایط مشاوره و برنامه ریزی خصوصی این فرم را تکمیل کنید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .