ساعت مطالعه کنکوری ها

برای کنکور چند ساعت درس بخوانیم و چندتا تست بزنیم؟

در این مقاله می خواهیم خیلی کامل و جامع به سوال رایج همه شما کنکوری ها پاسخ بدهیم که می پرسید: برای کنکور چند ساعت درس بخوانیم و چندتا تست بزنیم؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید چند فاکتور مهم را بررسی کنیم. هدف، توانایی و سابقه تحصیلی شما در باره این سوال ها که چند ساعت مطالعه در روز داشته باشیم و یا چندتا تست بزنیم، مهم است. با این حال می خواهیم ساعت مطالعه کنکوری ها و تعداد تست را به صورت حدودی برای شما مشخص کنیم تا همه چیز برای شما روشن  باشد و با خیال راحت تری بتوانید درس بخوانید.

باید دقت کنید در مطالعه شما همان قدر که کیفیت مطالعه مهم است، کمیت مطالعه شما هم فوق العاده مهم است. یعنی باید دقت کنید که هر دو را کنار هم داشته باشید. هم مطالعه با کیفیت و هم مطالعه با ساعت بالا. این ایده آلی است که باید به آن برسید. با ما تا آخر مقاله همراه باشید و جواب سوال چند ساعت مطالعه در روز خوب است و چندتا تست باید بزنیم  را بگیرید و بدانید ساعت مطالعه کنکوری ها باید چه قدر باشد!

برای کنکور چند ساعت مطالعه در روز و چقدر تست زدن لازم است؟

همان طور که گفتیم، برای جواب دادن به سوال چند ساعت مطالعه در روز خوب است و چندتا تست باید بزنیم، اول باید به هدف، توانایی و سابقه تحصیلیتان نگاه کنید. قطعاً اگر هدف شما قبولی در رشته های اول گروه آزمایشی خودتان است، باید ساعت مطالعه بالا و با کیفیتی داشته باشید و خیلی تلاش کنید و با مطالعه و تمرین زیاد، به ایده آل ترین حد ممکن برسید. همچنین اگر پایه ضعیفی دارید، قطعاً باید تلاش بیشتری کنید و ساعت مطالعه خوب و قابل توجهی داشته باشید. تمرین و تکرار بیشتری داشته باشید تا بتوانید به یک سطح خوب برسید.

چند ساعت مطالعه در روز خوب است؟

 

با وجود همه این فاکتورهایی که گفتیم، می خواهیم در رابطه با حدود ساعت مطالعه و به عبارتی ساعت مطالعه کنکوری ها، شما را راهنمایی کنیم. دقت کنید که این ساعت ها و تعداد تست ها، در دو سطح حداقل و نرمال میزان ساعت مطالعه و تعداد تست ارائه شده است. پس یعنی قطعاً بیشتر از این ها هم می توان مطالعه کرد و تست زد. پس اگر بیشتر از این می توانید، از خودتان دریغ نکنید و در کل:

کار نیکو کردن از پر کردن است

قطعاً الان یک سوال ذهن شما را درگیر کرده است و آن هم این است که ساعت مطالعه و تعداد تست در روزهای تعطیل و روزهای مدرسه، تفاوتی ندارد؟ جواب سوالتان بله است. به خاطر همین ما ساعت مطالعه و تعداد تست را در دو بخش روزهای آزاد و روزهای مدرسه بررسی کرده ایم. با ما همراه باشید تا به جواب سوال چند ساعت مطالعه در روز خوب است و چندتا تست باید بزنیم برسید.

بسیاری از دانش‌آموزان علی رغم تلاش و زحمت زیادی که برای کنکور صرف می‌کنند، در کنکور به رتبه های نجومی می‌رسند. علت اصلی این موضوع غافل شدن از مهارت‌های مهم کنکور است. آزمون مشاوره هوشمند دورخیز می‌تواند سطح آمادگی فنی و مهارتی شما را پیدا و آن را تحلیل کند. این تحلیل طوری است که به صورت آنلاین تمامی مشکلات مهارتی و مشاوره‌ای شما را کشف کرده و برای رفع آن‌ها راهکارهایی به صورت ویس و مقاله‌های مفید ارائه می‌کند.

برای کنکور چند ساعت درس بخوانیم و چندتا تست بزنیم؟ 2
مشاوره هوشمند کنکور

آیا دوست دارید یک مشاور بسیار باهوش و حرفه‌ای به شما راهکارهای شخصی کسب رتبه برتر در کنکور را بگوید؟ آیا دوست دارید با دادن یک تست کوچک کلی توصیه و راهکار بگیرید تا با اجرای آنها موفقیت‌تان در کنکور تضمین شود؟

سامانه مشاوره هوشمند دورخیز ، هوشمندانه و حرفه‌ای به شما می‌گوید برای کنکور چکار کنید و چکار نکنید! چون شرایط شما را آنالیز میکند و توصیه‌های شخصی ارائه می‌کند! همین الان شروع کنید!

 

روزهای مدرسه

در روزهایی که به مدرسه می روید، ساعت مطالعه شما کمتر است چون حداقل 7-8 ساعت از زمان شما، برای حضور در مدرسه صرف می شود. تنها چیزی که در این روزها اهمیت پیدا می کند، مدیریت زمان است و داشتن یک برنامه درسی خوب. چون در طول هفته انگیزه شما به اندازه کافی بالاست و فقط ممکن است خستگی که به خاطر حضور در مدرسه است، جلوی مطالعه شما را بگیرد. پس باید با یک برنامه خوب و از قبل تعیین شده، زمانتان را مدیریت کنید.

مقاله مهم  برنامه ریزی کنکور

 

به طور کلی، در روزهای مدرسه ساعت مطالعه کنکوری ها، باید حداقل 5 ساعت و به صورت نرمال 6 ساعت باشد. البته قبل تر هم گفتیم که قطعاً اگر می توانید از این مقدار بیشتر بخوانید، از خودتان دریغ نکنید! تعداد تستی هم که حداقل و به طور نرمال باید بزنید، برای درس ها و رشته های مختلف، متفاوت است که در جدول زیر آن ها را کامل بررسی می کنیم. پس به جواب سوال چندتا تست بزنیم هم می رسید:-)

 

روز مدرسه تعداد تست در کمترین حالت تعداد تست در حالت نرمال
دروس عمومی 20 35
دروس اختصاصی تجربی 50 80
دروس اختصاصی ریاضی 50 80
دروس اختصاصی انسانی 40 60

 

روزهای آزاد

جواب سوال چند ساعت مطالعه در روز خوب است برای روزهای آزاد قطعاً با روزهایی که به مدرسه می روید متفاوت است. ساعت مطالعه کنکوری ها در روزهای آزاد باید بیشتر باشد. به عبارتی شما به عنوان یک کنکوری، در روزهای آزاد باید از همه وقتتان برای درس خواندن استفاده کنید. چون در سال دوازدهم وقت شما بسیار محدود است و تنها در روزهای تعطیل که معمولاً آخر هفته هاست، وقت شما آزاد تر است و می توانید مفصل به برنامه درسی خود رسیدگی کنید. در روزهای آزاد باید حداقل 8 ساعت مطالعه داشته باشید. یک ساعت مطالعه نرمال هم، 11 ساعت است که با این ساعت مطالعه تقریباً می توانید یک مطالعه خوب و جامع داشته باشید. البته فراموش نکنید که حتماً برای کل هفته خود به خصوص روزهای آزاد یک برنامه دقیق و نوشته شده، داشته باشید.

در رابطه با سوال دومتان که چندتا تست باید بزنیم هم باید بگوییم در روزهای آزاد، ساعت مطالعه شما بیشتر است و طبیعتاً تعداد تست هایی هم که می توانید بزنید، بیشتر است. در جدول زیر به تعداد تستی که باید بزنید اشاره می کنیم.

 

روز آزاد تعداد تست در کمترین حالت تعداد تست در حالت نرمال
دروس عمومی 30 50
دروس اختصاصی تجربی 90 150
دروس اختصاصی ریاضی 90 150
دروس اختصاصی انسانی 80 120

 

نکته: با تمرکز بر تعداد تست کیفیت را فراموش نکنید

باید همیشه به خاطر داشته باشید که برای مطالعه کنکوری، شما باید یک مطالعه با کیفیت داشته باشید. بعضی از دانش آموزان صرفاً به ساعت مطالعه و تعداد تست توجه می کنند که این نتیجه ندارد. حتی یک مطالعه با کیفیت ولی با حداقل ساعت از یک مطالعه بی کیفیت با حداکثر ساعت مطالعه ارزشمند تر است. در کل شما باید در مطالعه خود به علم و مهارت برسید. چون یک دوران طولانی مطالعه پیش روی شماست و باید به علم در هر درسی برسید وگرنه نمی توانید در کنکور نتیجه بگیرید که این علم از تکرار و تمرین و کیفیت بالای مطالعه حاصل می شود.

سخن پایانی

امیدواریم با مطالعه این مقاله به پاسخ سوالات خود یعنی چند ساعت مطالعه در روز خوب است و چندتا تست باید بزنیم؟ رسیده باشید! اما همیشه دقت کنید ساعت مطالعه کنکوری ها بسته به توانایی و هدف و سابقه تحصیلی آن ها تعیین می شود و باید بعد از توجه به این فاکتورها، سعی کنید به یک مطالعه با کیفیت در یک بازه زمانی قابل قبول برسید. هیچ وقت کیفیت مطالعه را فدای تعداد تست و ساعت مطالعه بالا نکنید و تلاش کنید به مرور زمان هر دو را در کنار هم داشته باشید.

وقتی مطالعه با کیفیتی داشته باشید، به درس خواندن و تست زدن بیشتر، علاقه پیدا می‌کنید. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم ابتدا اصول و روش صحیح درس خواندن را یاد بگیرید. تیم مشاورین دورخیز تمام اصول صحیح مطالعه و یادگیری را در پکیج فنون موفقیت در کنکور، به شما آموزش می‌دهد.

فنون موفقیت در کنکور
پکیج فنون موفقیت در کنکور

این پکیج شامل آموزش روش مطالعه دروس و فنون و تکنیک‌های تست زنی و یادگیری مخصوص کنکور است.

با استفاده از این پکیچ می‌توانید مطالعه سریع و پربازدهی داشته باشید و سریعتر درس‌ها را یاد بگیرید و فراموش نکنید! همچنین بتوانید در آزمون‌های آزمایشی و کنکور با استفاده از تکنیک های تست زنی بهتر عمل کنید.

 

برای دسترسی به دانلود رایگان باید ابتدا در سایت عضو شوید
لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدماهان
محمدماهان
9 ماه قبل

سلام یه سوال مثلا نوشتید برای دروس تخصصی هشتاد است برای هر درس یا مجموع اون درسایی که تو اون روز میخونیم نثلا شیمی و زیست 40و40تا مجموعا 80یا نه هر کدوم هشتاد تا

پشتیبانی سایت
پشتیبانی سایت
پاسخ به  محمدماهان
9 ماه قبل

سلام
منظور مجموع دروس تخصصی هستش. مجموع تست ها باید حداقل 80 باشه.

طاها
طاها
2 سال قبل

بسیار عالی
ممنون از شما

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
دنبال مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور هستی ؟
برای اطلاع از هزینه‌ها و شرایط مشاوره و برنامه ریزی خصوصی این فرم را تکمیل کنید.
خیلی زود و کمتر از 24 ساعت با شما تماس میگیریم.
دنبال مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور هستی ؟
خیلی زود و کمتر از 24 ساعت با شما تماس میگیریم.
برای اطلاع از هزینه‌ها و شرایط مشاوره و برنامه ریزی خصوصی این فرم را تکمیل کنید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .