بهترین منابع کنکور انسانی

بهترین منابع کنکور انسانی 1403 (+بهترین منابع امتحانات نهایی)

بهترین منابع کنکور انسانی همراه با معرفی کتاب درسی و کمک درسی

کنکور 1403، کنکور متفاوتی است! موفقیت شما برای قبولی در دانشگاه فقط با آمادگی برای جلسه کنکور تعیین نمی‌شود. در این شرایط حساس و متفاوت، استفاده از بروز ترین و بهترین منابع کنکور انسانی یک اصل مهم برای موفقیت برای قبولی در دانشگاه است.

در این مقاله سعی کرده ایم بهترین منابع کنکور انسانی 1403 را به همراه بهترین منابع برای امتحان نهایی انسانی ها به‌طور کامل معرفی و بررسی کنیم. موضوعی که این مقاله را متمایز کرده، معرفی منابع به صورت سطح‌بندی‌شده و به روز است. یعنی ما بهترین منابع کنکور انسانی را به صورت سطح بندی شده به شما معرفی کرده ایم.

در این صورت شما در هر سطحی که هستید به راحتی می توانید بهترین کتاب های تست کنکور انسانی برای موفقیت در کنکور 1403 انسانی را انتخاب کنید. توصیه های این مقاله با بررسی همه منابع موجود در بازار ارائه شده و از انتشارات خاصی طرفداری نکرده ایم. خودمان هم کتاب چاپ نمی کنیم. 😊

فهرست مطالب این مقاله پنهان

 

سطح بندی در بهترین منابع  کنکور انسانی

در این جا می خواهیم به یک نکته مهم اشاره کنیم. هیچ وقت بهترین منبع به طور مطلق وجود ندارد! بهترین منبع مطالعه برای هر کس متفاوت است و لزوماً منبعی که رتبه یک کنکور آن را مطالعه کرده، بهترین منابع کنکور انسانی برای شما نیست. در خرید کتاب تستی، سطح داوطلب است که اهمیت دارد. یعنی انتخاب بهترین منابع کنکور انسانی باید طبق سطح شما انجام شود. چرا؟ چون ممکن است فردی به آموزش قوی تر نیاز داشته باشد. اما داوطلبی دیگر تست و تمرین قوی لازم داشته باشد.

بنابراین برای خرید بهترین منابع کنکور انسانی باید شما اول سطح خود را بشناسید و سپس طبق آن، بهترین منبع را برای خود انتخاب کنید. ما در این مقاله سعی کرده ایم بهترین منابع کنکور انسانی 1403 را در سه سطح معرفی کنیم. این گونه همه داوطلبان می توانند از آن استفاده کنند. البته منابع کنکور رشته انسانی نظام جدید متنوع هستند و ما سعی کرده ایم با حفظ این تنوع، بهترین کتاب های تست رشته انسانی را معرفی کنیم.
قبل از معرفی بهترین کتاب تست های رشته انسانی، به یک سوال پرتکرار این روزها پاسخ می‌دهیم.

 

نکته مهم

حتما به این موضوع توجه کنید. خیلی از شما دانش آموزان مرتب به دنبال خرید کتاب کنکور جدید و منابع متنوع برای مطالعه هستید! فکر می کنید هر چقدر تعداد کتاب های تست و تمرین شما بیشتر باشد، موفقیت شما تضمین شده تر است. در صورتی که این طور نیست. از چند منبعی بودن دوری کنید و سعی کنید هر کتابی را که در اول راه انتخاب کرده اید، با دقت و کامل و با روش های درست مطالعه کنید.

بهترین منابع کنکور انسانی 1403

تهیه منبع برای عمومی‌ها ضروری است یا نه؟

این موضوع سوال خیلی از داوطلبان کنکور 1403 است و پاسخ کوتاه به آن این است که :«بله! نیاز است تهیه شود».  بر اساس تغییرات کنکور از سال 1402، در رشته انسانی، 3 درس فارسی، دینی و زبان فقط از طریق امتحانات نهایی سال دوازدهم مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. با توجه به این موضوع، می‌توان پیش‌بینی کرد که امتحانات نهایی امسال به شکل مهم‌تر و دشوارتری برگزار خواهند شد و تمرین و تکرار با استفاده از منبع خوب برای این دروس، امسال احساس می‌شود.

 

مهم‌ترین مرحله برای تلاش برای هدف، شناخت مسیر است. برای اطلاع دقیق از نحوه برگزاری کنکور 1403، مقاله زیر را بخوانید.

مقاله مهم  نحوه برگزاری کنکور 1403 و اتفاقات جدید آن

 

منابع کنکور سراسری انسانی 1402 معرفی شده توسط سازمان سنجش

قبل از معرفی بهترین کتاب تست های کنکور انسانی 1403 و و بهترین منابع برای امتحانات نهایی 1403، به معرفی دقیق منابع درسی کنکور که توسط سازمان سنجش برای کنکور 1403 معرفی شده می‌پردازیم:

نام درس نام کتاب کد کتاب پایه تدریس سال چاپ ملاحظات
ریاضی ریاضی و آمار(1) 110212 دهم 1400
ریاضی و آمار (2) 111212 یازدهم 1401
ریاضی و آمار (3) 112212 دوازدهم 1402
اقتصاد اقتصاد 110221 دهم 1400
علوم و فنون ادبی علوم و فنون ادبی (1) 110203 دهم 1400
علوم و فنون ادبی (2) 111203 یازدهم 1401
علوم و فنون ادبی (3) 112203 دوازدهم 1402
زبان عربی عربی (1) 110207 دهم 1400
عربی (2) 111207 یازدهم 1401
عربی (3) 112207 دوازدهم 1402
عربی (1) 110208 دهم 1400 دیپلمه های علوم و معارف اسلامی
عربی (2) 111208 یازدهم 1401
عربی (3) 112208 دوازدهم 1402
تاریخ تاریخ (1) ایران و جهان باستان 110219 دهم 1399
تاریخ (2) از بعثت پیامبر اسلام تا پایان صفویه 111219 یازدهم 1400
تاریخ (3) ایران و جهان معاصر 112233 دوازدهم 1401
تاریخ اسلام (1) 110233 دهم 1400 دیپلمه های علوم و معارف اسلامی
تاریخ اسلام (2) 111233 یازدهم 1401
تاریخ اسلام (3) ایران در دوره اسلامی 112233 دوازدهم 1402
جغرافیا جغرافیای ایران 110218 دهم 1400
جغرافیا (2) جغرافیای ناحیه ای 111218 یازدهم 1401
جغرافیا (3) کاربردی 112218 دوازدهم 1402
علوم اجتماعی جامعه شناسی (1) 110220 دهم 1400
جامعه شناسی (2) 111222 یازدهم 1401
جامعه شناسی (3) 112222 دوازدهم 1402
فلسفه فلسفه (1) 111226 یازدهم 1401
فلسفه (2) 112226 دوازدهم 1402
منطق منطق 110223 دهم 1400
روان‌شناسی روان شناسی 111224 یازدهم 1401

 

بهترین منابع تشریحی و امتحانی برای کنکور انسانی

بهترین کتاب برای امتحانات نهایی و تشریحی، کتاب‌های چند منظوره هستند. کتاب‌هایی که در آن‌ها درسنامه‌های خوب، بخش تشریحی برای تسلط شما برای امتحانات نهایی، و نیز نمونه سوالات تستی و تمرینی وجود دارند. در واقع یک پک کامل هستند برای برطرف کردن تمامی نیازهای شما به یک منبع جامع برای هر درس!

نکته مهم: برای دروسی که ارزیابی آن‌ها هم از طریق امتحانات نهایی و هم از طریق کنکور است، استفاده از یک کتاب برای آمادگی در امتحانات تشریحی + کتاب تست برای آمادگی شما در کنکور، پیشنهاد می‌شود. البته برخی کتاب‌ها نیاز شما به تست و نمونه سوالات آمادگی برای امتحان نهایی را با هم و به‌خوبی پوشش می‌دهند.

 

معرفی کتاب‌های سری ماجراهای من و درسام خیلی سبز

دانش آموزان متوسط و قوی برای آمادگی در امتحانات مدرسه و امتحانات نهایی می‌‌توانند از کتاب ماجراهای من و درسام خیلی سبز  استفاده کنند. این کتاب‌ با داشتن انواع نمونه سوال امتحانی، نیازهای دانش‌آموزان را در حل نمونه سوال تشریحی برطرف می‌کند و به‌عنوان منبع خوب برای آمادگی امتحانات نهایی سال دوازدهم است. همچنین کتاب ماجراهای من و درسام خیلی سبز  شامل پاسخنامه نیز هست که راه‌حل و پاسخ سوالات را به‌طور کامل تشریح کرده‌است.

 

معرفی کتاب‌های سری پرسمان گاج

کتاب پرسمان گاج با هدف آمادگی در امتحانات نهایی طراحی شده و شامل درسنامه و تمرین‌های تشریحی است و به عنوان منابع مناسب برای آمادگی در امتحانات نهایی در تمامی سطوح است که با توضیح نکات درسی به شما برای موفقیت در امتحانات نهایی کمک می‌کنند.

 

معرفی کتاب‌های سری سیر تا پیاز گاج

به طور کلی بهترین منابع امتحان نهایی برای سطح ضعیف عبارت است از: سیر تا پیاز گاج .

این کتاب حاوی 3 بخش سوالات تشریحی و تستی و همچنین درسنامه است که در یک کتاب جمع‌آوری شده است.

بخش درسنامه به‌صورت مفصل به توضیح نکات مهم درسی پرداخته و جزئی‌ترین نکات که ممکن است سوال از آن مطرح شود را نیز پوشش داده است. و در کل حجم کتاب نسبتاً زیاد است، لحن آن خودمانی است و تعداد قابل قبولی تست و سوال تشریحی از هر درس در آن گنجانده شده است.

 

معرفی کتاب‌های نمونه سوال (شب امتحان و 6420)

هردو کتاب شامل 4 بخش است: درسنامه، آزمون‌های نوبت اول و دوم و در نهایت پاسخ تشریحی آزمون‌ها. هدف این کتاب‌ها آمادگی دانش‌آموز برای امتحانات مدرسه و نهایی است؛ بنابراین، بیشتر حجم کتاب اختصاص به نمونه سوالات امتحانی دارد تا دانش‌آموز بتواند به‌خوبی امتحان دادن را تمرین کند و با نمونه سوالات گوناگون آشنا بشود. این کتاب‌ها می‌توانند مورد استفاده همه دانش‌آموزان قرار بگیرد و قبل از امتحانات جامع یا داخلی مدارس از آن‌ها به‌خوبی می‌توانید استفاده کنید.

 

بهترین منابع و کتاب های ریاضی و آمار کنکور انسانی

درس ریاضی برای بچه های رشته انسانی معمولاً مثل یک غول شاخ دار است. می خواهیم با معرفی بهترین منابع کنکور 1402 انسانی در این درس، شاخ غول را بشکنیم! باید دقت کنید که این درس در قبولی شما بسیار تاثیر گذار است و تقریباً در همه زیرگروه ها ضریب بالایی دارد. پس حواستان را جمع کنید و با ما همراه باشید.

مقاله مهم  روش مطالعه ریاضی کنکور

 

کتاب های ریاضی و آمار کنکور انسانی سطح قوی

اگر ریاضی قوی دارید و می خواهید در این درس آن قدر حرفه ای باشید که در کنکور سوال جواب نداده برای این درس نداشته باشید، به شما کتاب ریاضی مهر و ماه را پیشنهاد می کنیم. این کتاب تست های چالشی زیادی دارد و با سوالاتش ذهن شما را درگیر می کند و جزو بهترین منابع کنکور انسانی 1402 در درس ریاضی است. البته لازم است بگوییم که سطح سوالات این کتاب از سطح سوالات کنکور بالاتر است.

بهترین منابع کنکور انسانی در درس ریاضی(1)

 

کتاب های ریاضی و آمار کنکور انسانی سطح متوسط

برای دانش آموزان با سطح متوسط، کتاب ریاضی خیلی سبز را پیشنهاد می کنیم. این کتاب درسنامه کاملی دارد و مبانی و اساس ریاضی را برای شما توضیح داده است. تست های آن سطح خوبی دارند و تشابه سوالات این کتاب به سوالات کنکور زیاد است و به عبارتی این کتاب، بهترین کتاب ریاضی کنکور انسانی است.

بهترین منابع کنکور انسانی در درس ریاضی

کتاب های ریاضی و آمار کنکور انسانی سطح ضعیف

اگر از درس ریاضی دل خوشی ندارید اما قصد دارید که با کوشش و تلاش خود مشکل تان را در این درس حل کنید، بهترین کتاب ریاضی کنکور انسانی سیر تا پیاز گاج است. این کتاب ها درسنامه کاملی دارند و جنبه تسریحی و تستی را پوشش می دهند. در این کتاب ها درس به طور کامل توضیح داده شده و تعداد خوبی مثال و تست وجود دارد. حجم کتاب ها البته کمی زیاد است اما برای یک دانش آموز سطح ضعیف مطالعه حداقل جلد دهم و یازدهم را توصیه میکنیم.

بهترین منابع کنکور انسانی در درس ریاضی

بهترین منابع و کتاب های اقتصاد کنکور انسانی

درس اقتصاد هم از آن درس هایی است که معمولاً بچه ها دل خوشی از آن و مسئله هایش ندارند. ولی نگران نباشید و با ما همراه باشید تا بهترین منبع اقتصاد کنکور را به شما معرفی کنیم.

مقاله مهم  روش مطالعه اقتصاد برای کنکور

کتاب های اقتصاد کنکور انسانی سطح قوی

اگر سطح خوبی در این درس دارید، به شما کتاب آبی قلم چی را معرفی می کنیم. کتاب آبی قلم چی در درس اقتصاد، سوالات چالشی و بالاتر از سطح کنکور دارد. این سوالات، طبقه بندی شده اند و همه مدل های تست را پوشش می دهند و به عبارتی این کتاب، بهترین کتاب اقتصاد کنکور است و از بهترین منابع کنکور انسانی 1402 در درس اقتصاد است.

بهترین منابع کنکور انسانی - اقتصاد

کتاب های اقتصاد کنکور انسانی سطح متوسط

اگر سطح متوسطی دارید به شما کتاب خیلی سبز را پیشنهاد می کنیم. کتاب اقتصاد خیلی سبز، درسنامه کاملی دارد و نکته مثبت آن این است که زبان خودمانی دارد و خو اندن آن خسته نمی شوید. البته تست های این کتاب کامل نیست و از همه مباحث در آن تست طراحی نشده است.بهترین منابع کنکور انسانی در درس اقتصاد

کتاب های اقتصاد کنکور انسانی سطح ضعیف

پیشنهاد دورخیز به کسانی که در این درس سطح ضعیفی دارند، کتاب اقتصاد انتشارات مشاوران است. این کتاب درسنامه فوق العاده ای دارد که با خواندن آن از هر کتابی بی نیاز می شوید. از نظر تستی سطح متوسطی دارد و می تواند نیاز شما را برآورده کند.

بهترین منابع انسانی در درس اقتصاد

بهترین منابع و کتاب های علوم و فنون کنکور انسانی

قطعاً می دانید این درس که در نظام جدید با عنوان علوم و فنون ادبی آن را می شناسید، از مهم ترین درس های شماست و باید مطالعه آن را حسابی جدی بگیرید. پس با ما همراه باشید. به طور کلی این درس به دو بخش حفظی و تحلیلی تقسیم می شود. تاریخ ادبیات بخش حفظی آن است که بیشتر خواندنی است و کمتر به تست احتیاج دارد. عروض، قافیه، دستور و آرایه های ادبی اما نیاز به حل تست و تمرین فراوان دارند. به همین علت بهترین کتاب علوم و فنون ادبی کنکور شامل استفاده از دو منبع است تا همه مباحث مهم پوشش داده شوند.

مقاله مهم  روش مطالعه علوم و فنون ادبی (ادبیات اختصاصی)

کتاب های علوم و فنون کنکور انسانی سطح قوی و متوسط

برای مطالعه این درس به شما دو منبع مکمل معرفی میکنیم و به شما پیشنهاد می کنیم این دو منبع را در کنار هم مطالعه کنید و جلو ببرید. این دو منبع جزو بهترین منابع کنکور انسانی 1403 هستند.

پیشنهاد ما کتاب خیلی سبز و آبی قلم چی است.  کتاب خیلی سبز بیشتر متن محور است و در دو بخش تاریخ ادبیات و دستور قوی کار کرده است. تست های خوبی در این دو زمینه دارد و می تواند نیاز شما را برطرف کند ولی کتاب آبی قلم چی بیشتر در زمینه تست های تحلیلی قوی است و به عبارتی بهترین منبع ادبیات اختصاصی کنکور است. چون تست های این کتاب همگی مبنی بر کتاب درسی هستند و شناسنامه دارند و کار شما را برای مطالعه راحت می کنند. پاسخ نامه هر دو کتاب هم بسیار کامل و جامع است.

بهترین منابع کنکور انسانی 1402 در درس علوم و فنون ادبی

کتاب های علوم و فنون کنکور انسانی سطح ضعیف

برای سطح ضعیف درس علوم و فنون ادبی انشتارات مهر و ماه دوکتاب خوب تدارک دیده است. یک کتاب علوم فنون ادبی جامع است که همه مباحث حفظی و تحلیلی را دارد. برای تمرکز بیشتر روی تاریخ ادبیات و حفظیات هم لقمه مهر و ماه توصیه می شود.

بهترین منابع کنکور انسانی در درس علوم وفنون ادبی

اگر در مبحث قرابت معنایی خیلی ضعیف هستید و دوست دارید با یک درسنامه قوی پیش بروید پیشنهاد ما کتاب قرابت معنایی نشر دریافت تالیف آقای هامون سبطی است که جزو بهترین منابع کنکور انسانی 1403 در بحث قرابت معنایی کنکور است. پس از مطالعه این کتاب برای حل تست بیشتر می توانید به کتاب های معرفی شده قبلی سر بزنید.

بهترین کتاب قرابت فارسی کنکور سطح ضعیف

بهترین منابع و کتاب های عربی کنکور انسانی

خب حالا به سراغ بررسی بهترین منابع کنکور انسانی در درس عربی تخصصی می رویم. همان طور که قطعاً می دانید، یادگرفتن این درس حکم زندگی را برای شما داوطلبان کنکور انسانی دارد. از طرفی برای کنکور و جواب دادن به دو سری سوال عربی عمومی و عربی اختصاصی، شما باید تنها یک منبع درسی را مطالعه کنید و بابت این موضوع خوشحال باشید. پس باید خیلی حرفه ای تر و کامل تر کتاب را بررسی کنید. پس با انتخاب بهترین منبع عربی کنکور و مطالعه درست آن، به یک نتیجه مطلوب برسید. به همین خاطر مفصل در ادامه مقاله و در بخش دروس اختصاصی راجع به بهترین منابع عربی کنکور انسانی صحبت خواهیم کرد.

رسیدیم به بهترین منابع کنکور انسانی 1403 در درس عربی اختصاصی! قطعاً از اهمیت زیاد این درس در کنکور انسانی خبر دارید. پس حتما در انتخاب منبع برای این درس دقت کنید و راهنمایی های دورخیز را جدی بگیرید!

مقاله مهم  روش مطالعه عربی انسانی برای کنکور

کتاب های عربی کنکور انسانی سطح قوی و متوسط

اگر در این درس سطح قوی دارید، می توانید از کتاب خیلی سبز برای این درس استفاده بکنید که بهترین منبع عربی اختصاصی کنکور است و جزو بهترین منابع کنکور انسانی در این درس است. این کتاب درسنامه کامل و جامعی دارد و در کنار آن تست های خوبی هم دارد و نیاز شما را برطرف می کند.

بهترین منابع کنکور انسانی در درس عربی

کتاب های عربی کنکور انسانی سطح ضعیف

اگر سطح خوبی در درس عربی اختصاصی ندارید، پیشنهاد می کنم از کتاب میکرو گاج استفاده کنید. این کتاب درسنامه کاملی دارد و می تواند همه ضعف های شما را پوشش بدهد. تست های این کتاب هم ساده است و می تواند برای شروع کار شما خوب باشد و بعد از تقویت نقطه ضعف های خود، می توانید به سراغ خیلی سبز بروید.

بهترین منابع کنکور انسانی در درس عربی

کتاب های درک مطلب عربی کنکور انسانی

یکی از مباحث چالشی عربی درک مطلب است. در عربی عمومی انسانی همیشه یک متن درک مطلب با 4 یا 5 تست مطرح می شود. برای اینکه مشکلتان را در این مبحث مهم حل کنید و به تسلط برسید بهترین کتاب عربی کنکور موضوعی یعنی خیلی سبز را به شما معرفی میکنیم. در این کتاب کوچک تعداد زیادی متن عربی به همراه آموزش روش های پاسخگویی به سوالات آن آورده شده است و جزو بهترین منابع کنکور در این مبحث به شمار می رود.

بهترین منابع کنکور تجربی در درس عربی

بهترین منابع و کتاب های تاریخ کنکور انسانی

در کل این درس، متن محور است و نیاز به تست زیاد ندارند. به همین خاطر سطح بندی برای منابع آن در نظر نگرفتیم. ولی اگر هدف شما قبولی در رشته های مرتبط به این دو درس مثل دبیری تاریخ، علوم سیاسی و … است، از منابعی که در ادامه به شما معرفی می کنیم، استفاده کنید.

مقاله مهم  روش مطالعه تاریخ برای کنکور

اگر در این درس می خواهید به درصد 70-80 برسید، از کتاب های خیلی سبز و یا مشاوران استفاده کنید. این دو کتاب از نظر تستی خیلی قوی هستند و همه مطالب و حتی عکس ها را هم پوشش داده اند. حجم تست ها هم خوب است و به عبارتی بهترین کتاب تست تاریخ کنکور به حساب می آید.

بهترین منابع کنکور انسانی 1403 (+بهترین منابع امتحانات نهایی) 14

بهترین منابع و کتاب های جغرافی کنکور انسانی

این درس مانند تاریخ متن محور و حفظی است و به همین علت سطح بندی خاصی برای آن نیاز ندارید. اگر به دنبال قبولی در رشته های زیر گروه 4 انسانی مثب دبیری جغرافی، علوم سیاسی و … هستید باید این درس را خوب بخوانید و به درصدهای بالا فکر کنید. بهترین کتاب تاریخ کنکور را در ادامه معرفی می کنیم.

مقاله مهم  روش مطالعه جغرافیا برای کنکور

برای اینکه احاطه کامل به متن و تصاویر کتاب های جغرافی انسانی پیدا کنید و تعدا زیادی تست خوب هم حل کنید دو کتاب جغرافی خیلی سبز و مشاوران آموزش را پیشنهاد می کنیم. هر دوی این کتاب ها عالی هستند و میتوانید یکی را انتخاب کنید.

بهترین کتاب تست جغرافی کنکور

بهترین منابع و کتاب های جامعه شناسی کنکور انسانی

برای درس علوم اجتماعی یک منبع کافی است. ما به شما دو کتاب که جزو بهترین منبع جامعه شناسی کنکور هستند را معرفی می کنیم ولی یک کتاب کافی است و به انتخاب خودتان یکی از این دو کتاب را تهیه کنید.

مقاله مهم  روش مطالعه جامعه شناسی برای کنکور

پیشنهاد دورخیز، کتاب جامعه شناسی خیلی سبز و کتاب جامعه شناسی گاج نقره ای که بهترین منبع علوم اجتماعی کنکور هستند، است. این دو کتاب هر دو درسنامه کاملی دارند و همه مطالب را به صورت ترکیبی بیان کرده اند. به همین دلیل است که این دو کتاب جزو بهترین منابع کنکور انسانی در درس علوم اجتماعی هستند.

بهترین منابع کنکور انسانی در درس جامعه شناسی

بهترین منابع و کتاب های فلسفه و منطق کنکور انسانی

فلسفه و منطق درس‌هایی هستند که هم به مطالعه و هم به حل تست نیاز دارند. تست و تمرین می‌تواند به درک بهتر و عمیق‌تر مفاهیم درس کمک زیادی می‌کند. انتخاب یک منبع خوب در این درس هم اهمیت زیادی دارد و در ادامه بهترین کتاب فلسفه و منطق کنکور را در سه سطح معرفی می‌کنیم.

مقاله مهم  روش مطالعه منطق و فلسفه برای کنکور

کتاب های فلسفه و منطق کنکور انسانی سطح قوی

برای کسانی که دنبال سوالات سخت و چالشی در این درس هستند، کتاب فلسفه و منطق خیلی سبز بهترین منبع فلسفه و منطق کنکور است. این کتاب درسنامه های کاملی دارد و مطلبی را نگفته نگذاشته است. نویسنده این کتاب همه مطالب را تک به تک توضیح داده و حتی توضیحات اضافی و تکمیلی هم ارائه داده است. به عبارتی این کتاب همه مطالب فلسفه و منطق کنکور را پوشش می دهد و جزو بهترین منابع کنکور انسانی در درس فلسفه و منطق است.

بهترین منابع کنکور انسانی در درس فلسفه و منطق

کتاب های فلسفه و منطق کنکور انسانی سطح متوسط

پیشنهاد دورخیز به داوطلبانی که در این درس سطح متوسطی دارند، کتاب آبی قلم چی است. این کتاب که بهترین منبع فلسفه و منطق کنکور است، تست های قوی و تیپ بندی شده دارد که باعث یادگیری راحت شما می شود.

بهترین منابع کنکور انسانی 1403 (+بهترین منابع امتحانات نهایی) 19

کتاب های فلسفه و منطق کنکور انسانی سطح ضعیف

اگر داوطلبی هستید که نه علاقه زیادی به این درس دارید و نه استعداد زیادی در آن دارید، به شما کتاب فلسفه و منطق مشاوران را پیشنهاد می کنیم. این کتاب درسنامه های خوبی دارد و شما می توانید با مطالعه آن پیشرفت خوبی داشته باشید. این کتاب به عنوان بهترین منابع کنکور انسانی در درس منطق و فلسفه شناخته می شود.

بهترین منابع کنکور انسانی در درس فلسفه و منطق

 

بهترین منابع و کتاب های روانشناسی کنکور انسانی

درس روان شناسی بیشتر متن محور است و لازم است برای آن کتاب درسی را خوب مطالعه کنید. به همین علت برای بررسی بهترین منبع روانشناسی کنکور، منابع را سطح بندی نکردیم. در کنار مطالعه کتاب درسی می توانید از کتاب های تست پیشنهادی دورخیز استفاده کنید.

پیشنهاد دورخیز، کتاب روانشناسی خیلی سبز و کتاب روانشناسی انتشارات مشاوران است. هر دو کتاب از نظر تست و درسنامه مثل هم هستند. هر دو دارای تست های تحلیلی هستند و پاسخ نامه خوبی هم دارند و بهترین منبع روانشناسی کنکور هستند و جزو بهترین منابع کنکور انسانی در این درس هستند.

بهترین منابع کنکور انسانی در درس روانشناسی

 

جمع بندی

ما در این مقاله تمام تلاش خود را کردیم تا شما را در انتخاب بهترین منابع کنکور انسانی 1403 راهنمایی کنیم. امیدواریم مطالب مقاله برایتان مفید باشد.

محمدابراهیم سلیمانیمحمدابراهیم سلیمانی

مشاوره صوتی رایگان

در این وویس محمدابراهیم سلیمانی، رتبه 14 کنکور انسانی و مشاور دورخیز، بهترین منابع کنکور 1400 انسانی را معرفی کرده و تک تک منابع را بررسی کرده است. این وویس کاربردی را از دست ندهید!
مدت زمان : 10 دقیقه و 26 ثانیه
لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
101 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MASAL
MASAL
8 ماه قبل

سلام
یک کتاب ریاضی جامع خیلی سبز ماپ ۹۹ دارم میخواستم بدونم میتونم ازش برای کنکور ۱۴۰۳ استفاده کنم؟

پشتیبانی سایت
پشتیبانی سایت
پاسخ به  MASAL
8 ماه قبل

سلام
خیر مناسب نیستش نهایت دو یا سه سال باید از چاپ گذشته باشه.

عزیزی
عزیزی
1 سال قبل

سلام ممنون از سایت خوبتون
من برای دروس عربی و ریاضی کتاب های جامع مهروماه گرفتم بنظرتون خوب هستن یا خیلی یبز بگیرم؟چون میخوام منبع هام عوض کنم.همشون مشاوران چاپ۱۳۹۹و۱۴۰۰هستن
ممنون

پشتیبانی سایت
پشتیبانی سایت
پاسخ به  عزیزی
1 سال قبل

سلام
کتاب های مهروماه اکثرا سطح بالاتری نسبت به خیلی سبز دارند اگر با خواندن و درک آنها راحت هستین نیازی به تغییر کتاب آموزشی نیست.

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام .من کتاب علوم وفنون وریاضی وامار رو مشاوران تهیه کردم به نظر شما میتونن درصد خوبی در کنکور با مطالع اینا کسب کنم؟

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  محمد
1 سال قبل

سلام. کتاب ریاضی انسانی خیلی سبز درسنامه بهتری دارد و اگر معلم کنکور ریاضی ندارید،بهتر است خیلی سبز را تهیه کنید. درباره علوم و فنون هم مشاوران کتاب مناسبی است، اما برای دیدن تست‌های بیشتر درصورتی که تمام تست‌های آن را حل کردید، استفاده از خیلی سبز پیشنهاد می‌شود.

مهدی
مهدی
1 سال قبل

سلام بچه ها . میخواستم بگم برای منبع گول اینارو نخورید اینا اشتباه زیاد کردن مثلا یکیش واسه فنون مهروماه زده سطح ضعیف ولی من خریدم سطحش واقعا بالاست مخصوصا تست هاش. اینا فقط جنبه تبلیغاتی دارن. اینا حتی دروغم میگن که اسماعیلی کیه اون رتبه برتر نیست دروغ میگه رتبه۱۴کنکور.

حرف آخرهم اینکه برید خودتون تحقیق کنید برای منبع .

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  مهدی
1 سال قبل

شما نظر شخصیت خودتون رو میگین. اینجا نظرات کارشناسی شده از مشاورین کنکور مجرب قرار داده میشود. شاید کتاب مهر و ماه برای شما سطح بالایی داشته باشد و برای دانش آموز دیگری سطح دشواری ندارد.

سعیده
سعیده
1 سال قبل

سلام ببخشید راجع به کتابهای تیزشیم چه نظری دارید ؟

مشاور دورخیز
مشاور دورخیز
پاسخ به  سعیده
1 سال قبل

سلام. کتاب‌های خیلی خوبی هستند؛ به خصوص در درس‌های اقتصاد، جامعه شناسی، روانشناسی، فلسفه و منطق.

رستا
رستا
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر،خسته نباشید
من دانشجو ارشد بیوشیمی پایه ام که میخوام انصراف بدم وکنکور انسانی بدم؛چون رشتم آینده ای نداره والان ۲۲ سالمه ومیتونم کنکور بدم وفرهنگیان قبول شم
همونطور که میدونید قبلا رشتم تجربی بود والانکه تاثیرقطعی ۴۰ درصدی معدل شده وعمومی هام میگن حذف میشه با این اوصاف بنظرتون شانس قبولی در کنکور ۱۴۰۲ رو دارم؟من استعداد اصلیم رشته انسانی بود که بخاطر بقیه تجربی اومدم بنظرتون با کتب درسی واین منابع که معرفی کردین بدون اینکه تاثیر معدل داشته باشم میتونم قبول شم؟
اگه دروس عمومی حذف نمیشد تاثیر این دروس وداشتم ونمره کتبی نهایی این دروسمم خیلی خوب بود از ۱۸ تا ۲۰ بود.بنظرتون چیکار کنم با این وضعی که مشخص نیس چجوریه وکنکورم ۲ مرحله ای شده شرکت کنم یا که ارشدمو بگیرم؟واینکه نمیشه از ارشد مرخصی بگیرم وانصراف ندم وبتونم کنکور انسانی بدم؟ممنون میشم راهنماییم کنید

مشاور دورخیز
مشاور دورخیز
پاسخ به  رستا
1 سال قبل

سلام. نگران معدل نباشید. در امتحانات ترمیم معدل شرکت کنید. توضیحات کامل ترمیم معدل را می‌توانید در ابن مقاله بخوانید.

ناشناس
ناشناس
1 سال قبل

سلام
ایا کتاب درسی دینی دهم و زبان دهم چاپ 98 و تاریخ دهم چاپ 97 برای کنکور انسانی سال 1403 مناسب هستند من دهم انسانی ام اما کتاب هام رو مطابق این سال هایی که ذکر کردم به من دادن. منظورم ایا تغییرات جدی وجود داره با چاپ جدید سال 1400

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط ناشناس
پشتیبانی سایت
پشتیبانی سایت
پاسخ به  ناشناس
6 ماه قبل

سلام
برای استفاده از کتاب های چاپ قدیم نهایت تا دو تا سه سال مجاز هستید و چاپ های قبل تر استفاده چندانی ندارند.

کوچیک جمع بزرگان
کوچیک جمع بزرگان
1 سال قبل

سلام! به زودی کتاب جامع عربی نردبام خیلی سبز برای انسانی ها هم میاد! مخصوص ۱۴۰۲
با تست های سطح بالا و به شدت چالشی!

مهندس مسعود کریمی
مهندس مسعود کریمی
پاسخ به  کوچیک جمع بزرگان
1 سال قبل

سلام. درسته مرسی از نظرتون

El
El
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
من کنکوری ۱۴۰۲ هستم رشته انسانی، میخواستم بدونم میتونم همین کتاب‌هایی که مال ۱۴۰۱ هستن رو برای ۱۴۰۲ بگیرم بخونم؟ یا تغییرات زیادی دارن؟
خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید چون شنیدم بعضی کتابای ۱۴۰۲ شهریور میان و اگه بخوام تا اون موقع صبر کنم خیلی عقب میمونم میخوام بدونم اگه میشه همینارو بگیرم بخونم برای کنکور

مهندس مسعود کریمی
مهندس مسعود کریمی
پاسخ به  El
1 سال قبل

سلام. همین کتاب ها خوب هستند . کتاب های پایه 10 و 11 رو با اطمینان میتونید تهیه کنید

اسار
اسار
2 سال قبل

سلام و خسته نباشید خدمت مشاوران عزیز دورخیز ، من دیپلم ریاضی دارم ولی می خوام کنکور انسانی شرکت کنم امسال ، از اون جایی که کتاب های اصلی رو ندارم ، اگر از منابعی که معرفی کردید استفاده کنم ، باز هم به کتاب های اصلی نیاز دارم ، از اونجایی که زمان باقی مانده اونقدری نیست که بخوام بگم خب حالا کتابم بخونم بهتره ، این منابع درس نامه هاشون اوکیه ؟

مهندس مسعود کریمی
مهندس مسعود کریمی
پاسخ به  اسار
2 سال قبل

سلام وقت بخیر. نمی توان به طور 100% گفت کتاب های تست جایگزین کتاب درسی هستند. خصوصا در کنکور انسانی متن کتاب درسی بسیار مهم است. از pdf موجود در سایت تالیف کتب درسی استفاده کنید: chap.sch.ir

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
دنبال مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور هستی ؟
برای اطلاع از هزینه‌ها و شرایط مشاوره و برنامه ریزی خصوصی این فرم را تکمیل کنید.
خیلی زود و کمتر از 24 ساعت با شما تماس میگیریم.
دنبال مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور هستی ؟
خیلی زود و کمتر از 24 ساعت با شما تماس میگیریم.
برای اطلاع از هزینه‌ها و شرایط مشاوره و برنامه ریزی خصوصی این فرم را تکمیل کنید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .