برنامه ریزی برای تابستان

برنامه ریزی تابستان کنکور + راهنمای مو به مو

برنامه ریزی تابستان کنکور برای کسی که میخواهد رتبه برتر کنکور شود یک کار بسیار مهم است. اگر قصد دارید از بقیه داوطلبان و رقیبان خودتان جلو بیفتید ما در این مقاله به شما می گوییم دقیقا باید برای برنامه ریزی تابستان کنکور، چکار کنید. در این مقاله به سوالات مهم زیر جواب می دهیم:

  • در تابستان کنکور چه چیزهایی بخوانیم و چه چیزهایی نخوانیم؟
  • سطح علمی ضعیف تا قوی هر کدام باید چکار کنند؟
  • آیا برای تابستان آزمون دادن واجب است؟
  • در تابستان کلاس کنکور و ویدئو لازم است یا مضر است؟!
  • منابع چه چیزهایی تهیه کنیم؟

با خواندن این مقاله حداقل 80% از رقیبان را پشت سر می گذارید و این یعنی یک شروع طوفانی برای کنکور 1404. پس تا آخر مقاله را مو به مو بخوانید.

اگر برنامه ریزی تابستان کنکور نداشته باشیم…

یکی از فرصت های عالی برای هر داوطلب، دوره تابستان است . برنامه ریزی تابستان 1403 مانند یک فرصت طلایی برای افرادی است که پایه ضعیفی دارند و برای دروس پایه زمان کافی صرف نکرده و به خوبی این دروس را مطالعه نکرده اند. پس می توانید با برنامه ریزی تابستان کنکور به خوبی دروس پایه را جبران کرده و با خیال آسوده وارد سال جدید شوید. پس اگر برنامه ریزی تابستان کنکور نداشته باشیم نه تنها فرصت جبران عقب افتادگی ها را نخواهیم داشت بلکه از رقبا جا می مانیم و این فرصت طلایی را از دست می دهیم.

 

برنامه ریزی تابستان کنکور

همچنین شما می دانید که کنکور سراسری ، آزمونی دشوار است و رقابت در آن بسیار بالاست پس داوطلبانی که قصد رتبه برتر شدن دارند و می خواهند به طور جدی مطالعه را شروع کنند، باید استارت آن را از تابستان 1403 زده و از این فرصت به خوبی استفاده کنند . علاوه بر این ها تابستان فرصت بسیار مناسبی برای تمرین تست زنی و کسب مهارت های لازم در این زمینه است .

ویژگی های بهترین برنامه ریزی تابستان کنکور

بهترین برنامه ریزی تابستان کنکور باید دارای ویژگی هایی باشد تا با انجام این استراتژی، مسیر پیشرفت ما در کنکور آسان تر شده و راهمان هموارتر شود. یک برنامه ریزی کنکور اصولی باید به مباحث پیش نیاز توجه داشته و تست و تمرین فراوانی در خود گنجانده باشد همچنین به علت اهمیت امتحانات نهایی در نتیجه کنکور مطالعات ما در برنامه ریزی تابستان کنکور باید ترکیبی از تشریحی و تستی خواندن باشد.

ویژگی های بهترین برنامه ریزی تابستان کنکور

پوشش دادن مهم ترین مباحث و پیش نیاز ها

برای برنامه ریزی تابستان کنکور باید به این نکته توجه بکنید که خواندن مباحث دروس باید برحسب پیش نیازها باشد به همین علت از خواندن مطالب حفظی و یا مطالبی که پیش نیازهای آن را مطالعه نکرده اید، دوری کنید زیرا اینکار فقط انرژی و وقت شما را هدر میدهد و موجب خستگی شما می شود. برای مطالعه ی مبحثی در ابتدا باید مباحث پیش نیاز و پایه ای آن را بخوانید تا هنگام مطالعه ی آن سردرگم نشوید. مثلا اگر در مورد معادلات و نامعادلات اطلاعات کافی نداشته باشید خواندن مبحث تابع در ریاضی بی فایده است.

رعایت تعادل تشریحی و تستی

به علت تاثیر قطعی امتحانات نهایی در نتیجه ی کنکور برای برنامه ریزی تابستان باید این نکته را فراموش نکنیم که مطالعه ی ما باید هم تستی و هم تشریحی باشد. برای اینکار در ابتدا باید دروس را به صورت مفهومی و تشریحی خواند و سپس در مرحله ی بعدی تمرین تشریحی حل کرد تا به سطح آمادگی مناسبی برسید. در مرحله آخر با مطالعه درسنامه تستی و حل تست جنبه تستی درس را هم به طور کامل یاد بگیرید.

  • به این نکته توجه کنید که دروس عمومی فقط در امتحانات نهایی وجود دارند به همین علت باید آن ها را کاملا به صورت تشریحی نهایی خواند.

 

مشاوره کنکور تجربی توسط دانشجویان پزشکی
به برنامه‌ریزی در تابستان نیاز دارید؟

برای اینکه از رقبا جلو بیفتید و تابستان را خوب درس بخوانید، یک برنامه‌ریزی عالی برای شما تهیه کرده‌ایم.

با این برنامه می‌توانید پایه دهم و یازدهم را بخوانید و حسابی تست بزنید. برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی تابستان روی فرم زیر کلیک کنید و فرم را تکمیل کنید. در یک تماس تلفنی متخصصین دورخیز شما را راهنمایی می‌کنند.

 

توجه به تست و تمرین فراوان

همانطور که می‌دانید کلید موفقیت هر کاری تمرین و تکرار زیاد است برای موفقیت در کنکور نیز باید با یک برنامه ریزی  اصولی تمرین و تکرار زیادی داشته باشید هر کس یک مبحثی را بیشتر تمرین کند به همان اندازه در آن مسلط می‌شود.  بهترین تمرین برای کنکور تست زنی فراوان است برای اینکه تست زنی خوبی داشته باشید باید با تکنیک‌های تست زنی حرفه ای کنکور آشنا شوید سپس با استمرار زیاد در آن به تسلط برسید. در زیر چند مورد از تکنیک های تست زنی را به عنوان نمونه برای شما عزیزان آوردیم.

  • تکنیک حذف گزینه: در صورتی که جواب سوال را نمی دانید می توانید با حذف گزینه به جواب برسید
  • تکنیک ضربدر منها: در کنار سوالاتی که آن ها را بلد نیستید منها و کنر سوالات دشوار که نیازمند زمان است ضربدر بگذارید تا اگر فرصت شد به این سوالات برگردید.
  • تکنیک زمان های نقصانی: برای هر درس مقدداری کمتر از زمان پیشنهادی در دفترچه ی سوالات در نظر بگیرید و در نهایت در زمان باقی مانده به سراغ سوالاتی که کنارشان ضربدر گذاشته اید بروید.
  • خواندن روی سوالات و گزینه ها تا آخر: گاهی به علت خستگی و یا عجله دانش آموزان روی سوالات و گزینه ها را تا آخر نمی خوانند ولی اینکار بسیار اشتباه است و موجب اشتباه می شود.

آکادمی دورخیز تمامی تکنیک های تست زنی مورد نیاز را در طرح های مشاوره ای به دانش آموزان یاد می‌دهد.

تنوع درسی روزانه

برای جلوگیری از یکنواختی برنامه و اصولی بودن آن باید در طول هفته، همه دروس در آن گنجانده شود. برخی اوقات دانش آموزان به دلایل مختلفی فقط روی یک درس تمرکز می‌کنند و تمام انرژی و وقت خود را روی آن می‌گذارند اما این کار اشتباه است زیر کنکور مجموعه‌ای از دروس است و فقط از یک درس نیست به همین علت در برنامه مطالعاتی خودتان برنامه ریزی تابستان کنکور باید تنوع را رعایت کرده  و به هر درس بر حسب اهمیت آن وقت بگذارید به طور مثال حداقل ۳ یا ۴ درس را در طول روز مطالعه کنید و از جلو رفتن به صورت تک درس دوری کنید.

 

استراتژی برنامه ریزی تابستان کنکور 1404 طبق سطح علمی

اگر به دنبال رتبه برتر شدن هستید و هدفتان کسب رتبه عالی و ورود به دانشگاه های برتر کشور است، باید برای مطالعه زود اقدام کنید و فرصت ها را از دست ندهید. دروس اختصاصی هر رشته نقش بسیار زیادی در کنکور و امتحانات نهایی دارند و در اولویت هستند اما منظور ما حذف یا نادیده گرفتن دروس عمومی نیست زیرا همانطور که می دانید دروس عمومی از طریق امتحانات نهایی در نتیجه ی کنکور شما تاثیر دارند.

قبل از هر چیز برای برنامه ریزی تابستان کنکور 1404 باید سطح درسی خود را مشخص کنید و طبق آن برنامه ریزی برای تابستان را انجام دهید .

برنامه ریزی تابستان کنکور باید مخصوص هر فرد باشد

برنامه ریزی تابستان کنکور*سطح ضعیف*

اگر در سطح ضعیفی قرار دارید یا به عبارتی دروس پایه های دهم و یازدهم را به خوبی یاد نگرفته اید و تسلط کافی ندارید، بهتر است مطالعه را از دروس پایه آغاز کنید و در نظر داشته باشید که دروس اختصاصی پایه اهمیت بسیار زیادی دارند و باید زمان و انرژی کافی صرف آن ها شود زیرا دروس پایه هم به صورت مستقیم و هم به صورت پیش نیاز دروس دوازدهم در کنکور نقش دارند.

پیشنهاد ما به شما این است که پایه دهم و یازدهم را با هم خوانده و پیش ببربد نه اینکه ابتدا دهم و سپس یازدهم را بخوانید یا بالعکس. یعنی چیزی که مهم است جامع و مبحثی خواندن است و اگر ترتیب پیش نیازها رعایت شود دیگر مشکلی پیش نمی آید. معرفی مباحث مهم برنامه ریزی تابستان کنکور برای سطح شما در ادامه مقاله انجام شده است.

پیشنهاد مطالعه  4 کار واجب برای رتبه برتر شدن با پایه درسی ضعیف

 

برنامه ریزی تابستان کنکور*سطح متوسط*

اگر در سطح متوسط قرار دارید، بهتر است روی تکنیک های تست زنی تمرکز کرده و روش های تست زنی را آموزش ببینید. در این سطح باید نقاط قوت خود را حفظ کرده و نقاط ضعفتان را برطرف کنید. معرفی مباحث مهم برنامه ریزی تابستان کنکور برای سطح شما در ادامه مقاله انجام شده است.

برنامه ریزی تابستان کنکور*سطح قوی*

اگر سطح علمی قوی دارید، بهترین کار کسب مهارت تست زنی در دروس پایه دهم و یازدهم است به خصوص تست های زمان دار و آزمون. چیزی که به شدت شما را از رقبای خود جلو می اندازد همین است. همچنین می توانید بخشی از دروس سال دوازدهم را نیز پیشخوانی کنید. پییشخوانی فقط به شرطی مجاز است که پایه دهم و یازدهم را به طور کامل بسته باشید.

مبادا دچار غرور شده و به اشتباه فکر کنید حالا  که در سطح قوی هستید، دیگر به مرور دروس و یا تمرین و تکرار نیازی ندارید و از آن ها غافل شوید. مرور و تست زنی پایه دهم و یازدهم باعث می شود تا در سال آینده بدون دغدغه به دروس پایه دوازدهم بپردازید .

 

مشاوره کنکور تجربی توسط دانشجویان پزشکی
به برنامه‌ریزی در تابستان نیاز دارید؟

برای اینکه از رقبا جلو بیفتید و تابستان را خوب درس بخوانید، یک برنامه‌ریزی عالی برای شما تهیه کرده‌ایم.

با این برنامه می‌توانید پایه دهم و یازدهم را بخوانید و حسابی تست بزنید. برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی تابستان روی فرم زیر کلیک کنید و فرم را تکمیل کنید. در یک تماس تلفنی متخصصین دورخیز شما را راهنمایی می‌کنند.

 

موارد لازم قبل از برنامه ریزی تابستان کنکور

برای شروع سفر کنکور باید موارد مورد نیاز برای این سفر را برداریم تا در طول سفر هر وقت نیاز شد به راحتی از آنها استفاده کنیم برای این کار همراه ما باشید تا هر چیزی که برای شروع سفرتان نیاز دارید به شما آموزش بدهیم و کوله بارتان را پربارتر کنیم.💪

آموزش روش یادگیری، مطالعه و تست زنی

بیشترین چیزی که در طول سفرمان به آن نیاز داریم یادگیری و تست زنی است زیرا اساس کار ما در این سفر همین کار است آموزش مراحل یادگیری از مهم‌ترین نکاتی است که می‌تواند روند پیشرفت ما را سریع‌تر کند. بعد از مرحله یادگیری نوبت به تست زنی و تمرین می‌نویسد این دو مکمل یکدیگر هستند و هر کدام بدون دیگری نتیجه چندانی نخواهد داشت  به همین علت بعد از یک مطالعه درست حسابی وقت تمرین و تست زنی می‌رسد. در زیر مراحل یادگیری در پنج مرحله نوشته شده است که با توجه به این موضوعات می توانید یادگیری عمیقی داشته باشید.

  • ادراک: قدم اول برای مطالعه، درک آن درس است.
  • تثبیت: مرحله بعدی برای یک یادگیری اصولی، تثبیت مطالب خوانده شده است که در این زمینه تست های تثبیتی می تواند بسیار کمک کننده باشد.
  • تسلط: قدم بعدی برای یادگیری تمرین و تکرار فراوان و تعداد تست بالا برای رسیدن به تسلط است.
  • ارزیابی: بعد از تمامی این مراحل نوبت به دادن آزمون و ارزیابی وضعیت موجود است.
  • جمع بندی: در نهایت جمع بندی و طبقه بندی مطالب تیر نهایی یادگیری اصولی و عمیق می باشد.

هدف گذاری ساعت مطالعه و تعداد تست

برای هدف گذاری ساعت مطالعه و تست زنی در برنامه‌ریزی تابستان کنکور باید به سطح علمی و شرایط خود دقت کنید و یک ساعت مطالعه و تعداد تست معقولی برای خود هدف گذاری کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که رویاپردازی و هدفگذاری نامعقول نه تنها موجب پیشرفت شما نمی‌شود بلکه موجب خستگی و افت مطالعاتی شما خواهد شد.

برای برنامه ریزی تابستان کنکور حداقل 5 الی 7 ساعت مطالعه مناسب می باشد و برای تثبیت بیشتر مطالب برای هر ساعت مطالعه حداقل  10 الی 15 تست یا تمرین می تواند کمک کننده باشد. مقاله برای کنکورچند ساعت درس بخوانیم و چند تا تست بزنیم؟ می‌تواند در این مورد کمک زیادی به شما دانش‌آموزان عزیز داشته باشد و شما را از سردرگمی در بیاورد.

 

ساعت مطالعه ی دروس در تابستان

تهیه بهترین منابع کنکور

برای داشتن یک یار کمکی انتخاب یک منبع خوب ضروری است در هر درس باید برحسب سطح علمی خود منبع مناسب خودمان را انتخاب کنیم یک منبع کنکور خوب باید دارای درسنامه جامع و کامل، تست‌های استاندارد و پاسخ‌های تشریحی باشد. همچنین فکر نکنید اگر تعداد منبع بیشتری داشته باشید موفق تر خواهید بود، در واقع چند منبعی بودن می تواند شما را سردرگم کرده و از تسلط شما بر روی هر منبع کم کند. برای انتخاب درست منابع کنکور پیشنهاد می شود مقاله ی بهترین منابع کنکور را بخوانید. در ادامه مقاله هم منابع مناسب رشته شما معرفی شده است.

کتاب کنکور یا کلاس کنکور و ویدیوی آموزشی؟

شاید شما هم در انتخاب میان کتاب یا ویدیوی آموزشی سردرگم هستید، خیالتان راحت ما اینجاییم تا در تمام موارد راهنمای شما عزیزان باشیم. شاید برای شما هم تماشای یک ویدیوی آموزشی جذاب‌تر از خواندن درسنامه یک کتاب کنکور باشد اما باید بدانید مطالعه یک کتاب آموزش عمیق‌تری نسبت به ویدیوهای آموزشی دارد  همچنین برای شمایی که از تابستان شروع به مطالعه می‌کنید و فرصت کافی برای مطالعه کتاب‌های آموزشی را دارید  کتاب بر ویدیوهای آموزشی ارجحیت دارد.

استفاده از ویدیوهای آموزشی شرطی اساسی دارد آن هم این است که اگر شما درسنامه کتاب‌ها را مطالعه کرده و تمرین و تکرار داشته اما باز هم به یادگیری نرسیده‌اید می‌توانید از ویدیوهای آموزشی استفاده کنید و اینکه از ویدیوهای آموزشی برای همه دروس و یا همه مباحث استفاده نکنید فقط برای مباحث و دروسی که با روش مطالعه کتاب به یادگیری نرسیده‌اید می‌توانید استفاده کنید.

تصمیم در مورد آزمون آزمایشی تابستان

آزمون دادن در تابستان برای همه ضروری نیست اما می‌تواند کمک کننده باشد. اگر طبق برنامه جلو می‌روید و سطح نسبتاً خوبی دارید آزمون دادن می‌تواند برای شما خوب باشد البته به این نکته توجه کنید که بعدها آزمون دادن حکم تقلب را دارد زیرا که دقیقاً به شما می‌گوید کجاها اشکال دارید، در چه زمان‌هایی بی‌دقتی می‌کنید و چه سوتی‌هایی سر جلسه آزمون می‌دهید اما به طور کلی در تابستان ضرورتی به دادن آزمون‌های آزمایشی نیست اما می‌تواند کمک کننده باشد.

 

برنامه ریزی تابستان کنکور رشته تجربی

همانطور که می دانید در رشته ی تجربی دروس زیست و شیمی و پایه ی ریاضی و فیزیک اهمیت زیادی دارد و حتما باید در برنامه مطالعاتی ما گنجانده شود همچنین دروسی مثل عربی و ادبیت و زبان نیز به علت پایه ای بودن باید در برنامه تابستان کنکور ما حضور داشته باشند.

  • زیست: مباحث 1 تا 5 دهم و 1 تا 5 یازدهم
  • فیزیک: فصول1 و 2  و 3 دهم و 1 و 2 یازدهم
  • شیمی: فصل 1، 2 دهم و 1 و 2 یازدهم
  • ریاضی: توان و ریشه، عبارت های جبری، معادله و نامعادله ها، حد و پیوستگی، تابع و مثلثات

مباحث فوق حداقل مباحثی هستند که برای مطالعه و تمرین و تست در تابستان توصیه می شوند.

همانطور که قبلا ذکر شد داشتن یک منبع مطالعاتی خوب برای یادگیری و تست زنی حیاتی است در زیر لینک مربوطه برای بررسی بهترین منابع هر درس را به صورت جداگانه قرار دادیم تا شما عزیزان با مطالعه آن ها بهترین منبع را برای خود انتخاب کنید.

در بخش زیر یک نمونه برنامه ریزی برای رشته ی تجربی آورده شده است.

مشخصه آزمون واحد 1=3 ساعت واحد 2= 1:45 ساعت واحد 3=2 ساعت واحد 4=1:30 ساعت واحد 5=1 ساعت
شنبه زیست 10 ، مرور درس 5 ، 20 تست فیزیک 11، 1/4 درس3، 15 تست ریاضی 10، مرور درس5، 20 تست ادبیات10، مرور درس 1و2، 20 سوال زبان 10، درس 4، 20 سوال
یکشنبه زیست 11، گفتار3 درس 6، 20 تست شیمی 10، 1/4 دوم درس 1، 20 تست فیزیک 11، 1/4 آخر درس 3، 15 تست دینی10، درس 11، 20 سوال عربی 10، لغت درس8، 20 سوال
دوشنبه زیست10، گفتار1 درس6، 15 تست فیزیک11، مرور درس 3، 20 تست ریاضی10، 1/4 درس 6، 15 تست ادبیات10، مرور درس 3،4،5 ، 20 سوال دینی10، مرور درس 10 و 11، 20 سوال
سه شنبه زیست11، مرور درس 6، 20 تست شیمی10، 1/4 سوم درس3، 20 تست ریاضی10، 1/4 دوم درس 6، 15 تست دینی10، درس 12، 20 تست زبان 10، مرور درس 1و2، 20 سوال
چهارشنبه زیست10، گفتار 2 درس 6، 15 تست شیمی10، 1/4 آخر درس 1، 20 تست فیزیک10، 1/4 اول درس1، 15 تست ادبیات10، مرور درس 5و6و7، 30 سوال عربی10، درس 8، 20 سوال
پنجشنبه زیست11، گفتار1 درس 7، 15 تست شیمی10، مرور درس1، 20 تست ریاضی10، 1/4 سوم درس 6، 15 تست دینی10، مرور درس 12، 20 سوال زبان10، لغات درس4، 20 سوال
جمعه جبران مباحث عقب مانده

 

برنامه ریزی تابستان کنکور رشته ریاضی

در رشته ی ریاضی دروس حسابان، هندسه، فیزیک و شیمی دروس پایه ای و مهم هستند و مطالعه ی آنها حتما باید در برنامه وجود داشته باشد.

  • شیمی: مباحث 1، 2، 3 دهم و 1 و 2 یازدهم
  • فیزیک: فصل 1، 2 دهم و 1 و 2 یازدهم
  • حسابان: مثلثات، تابع، حد و پیوستگی
  • آمار و احتمال و گسسته: آشنایی با نظریه اعداد، آمار
  • هندسه: تجسم فضایی، دایره، تبدیلات

مباحث فوق حداقل مباحثی هستند که برای مطالعه و تمرین و تست در تابستان توصیه می شوند.

اگر شما نیز در انتخاب بهترین منبع برای دروس خود سردرگم مانده اید، غصه نخورید در ادامه لینک مقاله توضیح بهترین منابع رشته ریاضی آورده شده است.

در بخش زیر یک نمونه از برنامه ریزی رشته ی ریاضی آورده شده است.

مشخصه آزمون واحد 1=3 ساعت واحد 2= 1:30 ساعت واحد 3=1:45 ساعت واحد 4=1:30 ساعت واحد 5=1 ساعت
شنبه حسابان 1 ، 1/4 اول تابع ، 20 تست آمار،1/2 درس اول فصل سوم، 15 تست فیزیک 11، 1/4 درس3، 15 تست ادبیات10، مرور درس 1و2، 20 سوال زبان 10، درس 4، 20 سوال
یکشنبه حسابان2، 1/4 سوم تابع، 20 تست هندسه1، 1/4 اول فصل سوم، 20 تست شیمی 10، 1/4 دوم درس 1، 20 تست دینی10، درس 11، 20 تست عربی 10، لغت درس8، 20 سوال
دوشنبه حسابان1، 1/4 دوم تابع، 20 تست آمار، 1/2 آخر درس اول فصل سوم، 15 تست فیزیک11، مرور درس 3، 20 تست ادبیات10، مرور درس 3،4،5 ، 20 سوال دینی10، مرور درس 10 و 11، 20 سوال
سه شنبه حسابان2، 1/4 آخر تابع، 20 تست هندسه1، 1/4 دوم فصل سوم، 20 تست شیمی10، 1/4 سوم درس3، 20 تست دینی10، درس 12، 20 سوال زبان 10، مرور درس 1و2، 20 سوال
چهارشنبه حسابان1، 1/4 سوم تابع، 20 تست آمار، مرور درس اول فصل سوم، 20 تست شیمی10، 1/4 آخر درس 1، 20 تست ادبیات10، مرور درس 5و6و7، 30 سوال عربی10، درس 8، 20 سوال
پنجشنبه حسابان 2، مرور تابع، 20 تست هندسه1، 1/4 سوم فصل سوم، 20 تست شیمی10، مرور درس1، 20 تست دینی10، مرور درس 12، 20 سوال زبان10، لغات درس4، 20 سوال
جمعه جبران مباحث عقب مانده

 

برنامه ریزی برای تابستان کنکور رشته انسانی

در رشته ی انسانی دروس عربی، علوم و فنون، ریاضی و اقتصاد دروس پایه ای و مهم هستند و مطالعه ی آنها حتما باید در برنامه وجود داشته باشد.

  • عربی: جار و مجرور/ نون وقایه/جمله فعلیه و اسمیه / صیغه افعال/ اسم تفضیل/ مکان/ مبالغه/فاعل/مفعول معرفه/ نکره / ترجمه فعل مضارع
  • علوم و فنون ادبی: قرابت معنایی، آرایه های ادبی، دستور زبان
  • ریاضی: تابع، آمار، معادله درجه دوم
  • اقتصاد: اصول انتخاب در کسب و کار، اقتصاد در خانواده

مباحث فوق حداقل مباحثی هستند که برای مطالعه و تمرین و تست در تابستان توصیه می شوند.

در زیر بهترین منابع دروس رشته ی انسانی با لینک مربوطه ی آن آورده شده است تا شما عزیزان با مطالعه ی این مقالات انتخاب درستی در منابع داشته باشید.

در بخش زیر یک نمونه برنامه ریزی برای رشته ی انسانی آورده شده است.

مشخصه آزمون واحد 1=1:30 ساعت واحد 2=1:45 ساعت واحد 3=1:45 ساعت واحد 4=1:30 ساعت واحد 5=1 ساعت واحد 6=1:30 ساعت واحد 7=1 ساعت
شنبه منطق 10 ، ص 65 تا 75 ، 20 تست فارسی 11، درس 1 تا 6 روانشناسی، ص 123 تا 157، 25 تست اقتصاد، ص 100 تا 144، 25 تست عربی کنکور، 15 تست اسلوب، 15 تست اعراب دینی 10، درس 4 تاریخ10، درس 10 و 11
یکشنبه فلسفه 11، ص 44 تا 51، 20 تست علوم و فنون12، درس4 جامعه شناسی 10، درس 11و 12، 30 تست ریاضی، عبارت های گویا و جبری، 15 تست عربی کنکور، 15 تست اسلوب ندا، 15 تست اعراب زبان10، مرور 1/2 واژگان درس 1، 40 سوال جغرافیا10، درس 9و10
دوشنبه منطق10، ص 76 تا 100، 25 تست فارسی11، درس 7 تا 12 روانشناسی، ص 158 تا 185، 30 تست اقتصاد، 20 تست ترکیبی عربی کنکور، یک متن درک مطلب، 15 تست مفعول مطلق دینی10، مرور درس 1و 2 تاریخ 10، درس 12
سه شنبه فلسفه11، ص 52 تا 69، 20 تست علوم و فنون 12، درس7 جامعه شناسی10، درس 13و14، 30 تست ریاضی، 10 تست معادله درجه دو، 10 تست آموزشی تابع عربی کنکور، 15 تست اعراب، 15 تست استثنا زبان 10، مرور واژگان درس 1، 40 تست جغرافیا10، درس 6و 7و 8
چهارشنبه منطق10، ص 101 تا 114، 25 تست علوم و فنون12، درس10 روانشناسی، ص186 تا 206، 30 تست اقتصاد، ص81 تا 99، 30 تست عربی کنکور، حروف مشبهه، 25 تست دینی12، درس3 تاریخ10، درس 13
پنجشنبه فلسفه11، ص 70 تا 79، 20 تست علوم و فنون12، درس 11 جامعه شناسی11، درس 1و 2،25 تست ریاضی، دنباله هندسی و حسابی، 20 تست عربی کنکور، 15 تست فعل ناقصه، 5 تست اعراب زبان10، مرور گرامر درس 1، 40 سوال جغرافیا10، مرور درس 10.11و12
جمعه جبران مباحث عقب مانده

جمع بندی

همانطور که دانستیم  تابستان بهترین فرصت برای جبران عقب افتادگی ها از پایه و جلو افتادن از سایر رقباست، به همین علت برای استفاده از این فرصت طلایی باید یک برنامه ریزی تابستان کنکور خوبی نوشته شود، برنامه ای که درست مثل یک نقشه ی گنج شما را به سمت موفقیت هدایت کند.

برای اینکار ابتدا باید سطح علمی خودتان را بشناسید،  سپس برای هر درس منبع خوبی تهیه کنید و بعد از آن طبق اصول و نکاتی که در مقاله آورده شد یک برنامه ریزی فوق العاده برای تابستان داشته باشید. مشاوران باتجربه ی آکادمی دورخیز، بهترین برنامه ریزی تابستان کنکور را برای شما انجام می دهند و با دانش و تجربه خودشان شما را در راه رسیدن به اهدافتان کمک می کنند. اگر دوست دارید عضوی از دانش آموزان دورخیز باشید فرم زیر را تکمیل کنید.

مشاوره کنکور تجربی توسط دانشجویان پزشکی
به برنامه‌ریزی در تابستان نیاز دارید؟

برای اینکه از رقبا جلو بیفتید و تابستان را خوب درس بخوانید، یک برنامه‌ریزی عالی برای شما تهیه کرده‌ایم.

با این برنامه می‌توانید پایه دهم و یازدهم را بخوانید و حسابی تست بزنید. برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی تابستان روی فرم زیر کلیک کنید و فرم را تکمیل کنید. در یک تماس تلفنی متخصصین دورخیز شما را راهنمایی می‌کنند.

 

سوالات متداول

چرا باید برای تابستان کنکور برنامه ریزی داشته باشیم؟

  • زیرا اگر خواهان رشته و دانشگاه خوبی هستید باید فرصت ها را غنیمت بشمارید و از لحظه لحظه ی آن بهره مند شوید برای اینکار برنامه ریزی تابستان کنکور نتیجه ی فوق العاده ای خواهد داشت.

ویژگی های بهترین برنامه ریزی تابستان کنکورچیست؟

  • برنامه تابستان کنکور باید متعادل میان تشریحی و تستی خواندن، متناسب با سطح علمی فرد، دارای ساعت مطالعه ی کافی باشد و پیش نیازها را رعایت بکند.

برنامه ریزی تابستان کنکور هر سه رشته ی تجربی، ریاضی و انسانی باید چگونه باشد؟

  • در مقاله به طور مفصل در مورد هر سه رشته توضیحات بسیار خوبی نوشته شده است که مطالعه ی آن کمک زیادی به پیشرفت شما خواهد داشت.
لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
38 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پرستو
پرستو
12 روز قبل

سلام ببخشید برای خواندن تاریخ چه روشی را پیشنهاد می کنید؟با وجود اینکه مطالب زیاد است

bita
bita
12 روز قبل

سلام خسته نباشید
لطف میکنید توضیح بدید پشت کنکوری ها امسال چجوری شروع کنن و از کدوم پایه ؟!

گلی
گلی
23 روز قبل

سلام من پارسال دوازدهم بودم معدلم شد چهارده، الان میخوام ۱۴۰۴ ترمیم کنم اما اخه چطوری بخونم نمراتم از ۱۸ بالاتر بیاد؟

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  گلی
14 روز قبل

سلام عزیزم مقاله روش مطالعه امتحانات نهایی رو مطالعه کنید، و هر سوالی داشتید میتونید دوباره از ما بپرسید🤍

fffff
fffff
1 ماه قبل

من نمیدونستم باید از تابستون تشریحی هم بخونم و برای امتحان نهایی ها آماده بشم🤦🏻‍♀️
خیلی ممنون از سایت خوبتون

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  fffff
27 روز قبل

سلام عزیزم خوشحالم که تونستیم کمکت کنیم، موفق باشید.

بابایی
بابایی
1 ماه قبل

سلام من امسال سال اولی بود که کنکور دادم، اما از قبل تصمیم داشتم پشت کنکور بمونم، الان نمیدونم از مرداد دوباره شروع به مطالعه کنم یا تابستان رو کلا نخونم از مهر به طور جدی شروع کنم.؟

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  بابایی
27 روز قبل

سلام امیدوارم حال دلت خوب باشه، تابستان فرصت خیلی خوبی برای تمرین تست زنی و کسب مهارت هایی مثل آزمون زدن، تحلیل آزمون و… است، همچنین اگر هدف شما قبولی در رشته های تاپ و رتبه برتر شدن است بهتره از همین تابستان استارت مطالعه ی دوبارتون رو بزنید.

مینا
مینا
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید
من همیشه بعد از مطالعه و زدن تست های آموزشی سراغ تست های زماندار میرم، اما هیچکدوم رو در تایم خودش نمیتونم حل کنم میشه لطفا راهنمایی ام کنید؟

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  مینا
27 روز قبل

سلام وقت بخیر
بلافاصله بعد از تست آموزشی نباید به سراغ تست زماندار رفت، بعد ازتست آموزشی شما باید تست تسلطی بزنید و زمانی که به تسلط کافی رسیدید به سراغ تست زماندار بروید
همچنین مطاله مقاله تکنیک های مدیریت زمان میتواند بهتون کمک کند.

fateme
fateme
1 ماه قبل

سلام من 11 انسانی هستم میخام شروع کنم ولی واقعا نمیدونم از کجا و چجوری شروع کنم😢

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  fateme
27 روز قبل

سلام عزیزم مقاله کی و چطور برای کنکور شروع کنم رو مطالعه کنید حتما کمکتون میکنه، بازم اگه سوالی داشتی میتونی از ما بپرسی

مهسا
مهسا
1 ماه قبل

سلام من کلاس یازدهمم میخواستم ببینم اگه مشاوره بگیرم برنامه ریزیشون هم مدرسه و هم کنکور رو  پوشش میدند؟؟

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  مهسا
27 روز قبل

سلام دوست عزیز، بله برنامه مطابق با شرایط شما و کاملا شخصی سازی شده است.

مهدیه
مهدیه
1 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر ببخشید برای قبولی در فرهنگیان در رشته شیمی درصد کدوم درسم تو کنکور باید بالا باشه؟

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  مهدیه
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر
در کنکور رشته تجربی بیشترین ضرایب رو دروس زیست و شیمی دارند، اما برای قبولی در کنکور باید به همه دروس تسلط کافی داشته باشید.

mohammadi
mohammadi
1 ماه قبل

سلام من دانش آموز یازدهم انسانی ام و امسال به دوازدهم میرم، میخواستن ببینم باید چجوری درس خوندن رو شروع کنم؟ به نظرتون لازمه از الان آزمون شرکت کنم یا ن؟

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  mohammadi
1 ماه قبل

سلام عزیزم وقتت بخیر
مقاله برنامه ریزی تابستان که در همین صفحه قرار گرفته با دقت مطالعه کنید، و برای شروع مطالعه ابتدا هدف خود را تعیین کنید، همچنین برای دریافت راهنمایی بیشتر فرم ثبت نام مشاور را پر کنید، مشاوران ما باهاتون تماس میگیرند و بهتر راهنماییتون میکنند.

alireza
alireza
1 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
من فارغ التحصیلم و میخوام در کنکور ۱۴۰۴ شرکت کنم. الان آیا امکان داره که پشت کنکوری ها برای کنکور ۱۴۰۴ نیازی به ایجاد سابقه پایه یازدهم نداشته باشند؟

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  alireza
1 ماه قبل

سلام نه متاسفانه، اگه هدف شما کنکور ۱۴۰۴ هستش باید در خرداد برای دروس یازدهم خود سوابق تحصیلی ایجاد کنید، البته اگر قانون عوض نشه.

سپیده
سپیده
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید، روش مطالعه و یادگیری دروس به شدت عالی و مفید بود، خیلی ممنون از شما❤️

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  سپیده
1 ماه قبل

ممنونم عزیزم، براتون آرزوی موفقیت دارم.

mahdi
mahdi
1 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
من پایه دهمم خیلی قویه ولی یازدهم ی سری ضعف ها دارم، به نظرتون تابستان یازدهم رو بخونم و دوازدهم رو در کنار دهم پیش روی کنم؟

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  mahdi
1 ماه قبل

سلام عزیزم، شما اول روی پایه دهم و یازدهم تسلط کامل پیدا کن و جمع بندی کن بعد اگر زمان اضافه اوردی در کنار مرور دوباره درس ها دوازدهم هم پیش روی کن.

ماهی
ماهی
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید، روش مطالعه و یادگیری دروس به شدت عالی و مفید بود، خیلی ممنون از شما❤️

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  ماهی
1 ماه قبل

ممنونم عزیزم، براتون آرزوی موفقیت دارم.

reza
reza
1 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
من پایه دهمم خیلی قویه ولی یازدهم ی سری ضعف ها دارم، به نظرتون تابستان یازدهم رو بخونم و دوازدهم رو در کنار دهم پیش روی کنم؟

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  reza
1 ماه قبل

سلام عزیزم، شما اول روی پایه دهم و یازدهم تسلط کامل پیدا کن و جمع بندی کن بعد اگر زمان اضافه اوردی در کنار مرور دوباره درس ها دوازدهم هم پیش روی کن.

سهیلا
سهیلا
1 ماه قبل

وقت بخیر آقای کریمی ممنون از محتوای مفید سایت برای تابستون چه آزمونیو پیشنهاد می‌کنید که هم به صرفه باشه هم اینکه تابستونمون رو از دست ندیم و طبق اون آزمون جلو بریم به نظر من قلم چی خیلی گرونه و من اگه بتونم قلم چی رو برای مهر می‌خوام شروع کنم

مشاور دورخیز
مشاور دورخیز
پاسخ به  سهیلا
1 ماه قبل

سلام دوست عزیز شما می‌تونید مقاله بهترین آزمون آزمایشی کنکور رو مطالعه و پاسخ سوالتون رو دریافت کنید

الهام
الهام
1 ماه قبل

سلام روزتون بخیر می‌خواستم بدونم چطور باید تشریح بخونم من اصلاً اطلاعاتی در مورد تشریحی خوندن ندارم تا اونجایی که می‌دونم همیشه درس‌ها رو حفظ می‌کردیم و مدام حفظ کردن باعث می‌شد که توی ذهنمون برن ولی خب الان دبیرستانم و هر کاری می‌کنم مطالب توی ذهنم نمیره و مدام یادم میره چطوری باید تشریحی بخونم😢😢😢

مشاور دورخیز
مشاور دورخیز
پاسخ به  الهام
1 ماه قبل

سلام دوست عزیز شما می‌تونید برای اطلاعات بیشتر مقاله تکنیک‌های حفظ سریع درس و مراحل یادگیری رو مطالعه بفرمایید

سیما
سیما
1 ماه قبل

سلام و عرض ادب🙏
می‌تونم علاوه بر پایه مقداری از دوازدهم رو شروع کنم چون رشته‌ام تجربیه پایه رو تا حدودی کار کردم درس پیشنهادی شما برای دوازدهم چیه

مشاور دورخیز
مشاور دورخیز
پاسخ به  سیما
1 ماه قبل

سلام
مشتق در درس ریاضی که باید تابع رو ابتدا به خوبی جمع کنید

Reza
Reza
1 ماه قبل

سلام و خسته نباشید من برای تابستون یک ماه می‌خوام برم سفر نظرتون چیه توی این یک ماه چه دروسی رو بخونم دلم نمی‌خواد از دستش بدم این یک ماه رو

مشاور دورخیز
مشاور دورخیز
پاسخ به  Reza
1 ماه قبل

شمادر وهله اول بهتر است که روی کنکورتون سرمایه‌گذاری کنید و سفرتون رو کنسل کنید اما اگر سفر ضروری هستش و شما مکان مناسبی برای تمرکز و مطالعه دارید بهتر از دروس تمرینی استفاده کنید یا اینکه از دو ماه دیگر تابستان نهایت استفاده رو ببرید و این یک ماه رو استراحت و تفریح کنید

هانیه
هانیه
1 ماه قبل

سلام من نمی‌دونستم تشریحی رو هم باید از تابستون شروع کنیم آخه با معلم پیش میریم دروس رو حفظ می‌کنیم چه نیازی به از تابستون شروع کردن داره😕

مشاور دورخیز
مشاور دورخیز
پاسخ به  هانیه
1 ماه قبل

سلام
با توجه به سطح سوالات نهایی و اینکه شما در سال دوازدهم مدرسه می‌رید و کنکوری هم هستید تشریحی از تابستون به نفع شماست همینطور تاثیر ۶۰ درصد معدل هم نباید دست کم گرفت به هیچ عنوان