بهترین منابع کنکور ریاضی

بهترین منابع کنکور ریاضی 1403

بهترین منابع کنکور ریاضی همراه با معرفی کتاب درسی و کمک درسی

برای کنکور ریاضی چه کتاب هایی بخوانیم؟ قبل از خرید کتاب کنکور ، شناسایی منابع کنکور ریاضی یک اصل مهم برای یک خرید صحیح است. در این مقاله بهترین منابع کنکور ریاضی 1403 را به صورت مفصل و جامع بررسی کرده ایم تا خرید منابع کنکور را با چشمانی باز انجام دهید! ویژگی متمایز این مقاله سطح بندی کتاب های تست برای همه گروه ها است. شما در سطح ضعیف، متوسط و قوی می توانید با استفاده از دستورالعمل موجود در این مقاله بهترین کتاب های کنکور ریاضی 1403 را برای موفقیت خود پیدا کنید. توصیه های این مقاله با بررسی همه منابع موجود در بازار ارائه شده و از انتشارات خاصی طرفداری نکرده ایم. خودمان هم کتاب چاپ نمی کنیم. 😁😊

سطح بندی کتاب های تست کنکور ریاضی

برای خرید منابع کنکور باید توجه کنید که هیچ وقت بهترین منبع به طور مطلق وجود ندارد و بهترین منبع برای هرکس متفاوت است. در انتخاب منبع مناسب، سطح داوطلب است که اهمیت دارد. یعنی انتخاب بهترین منابع کنکور ریاضی، نسبت به سطح شما انجام شود. به عبارتی منبعی که رتبه یک کنکور از آن استفاده کرده است، لزوماً کتاب مناسبی برای همه داوطلبان نیست. ممکن است فردی به آموزش قوی تر نیاز داشته باشد. اما داوطلبی دیگر تست و تمرین قوی لازم داشته باشد.

بنابراین نیاز است شما اول سطح خود را بشناسید و سپس طبق آن، بهترین منبع را برای خود انتخاب کنید. ما در این مقاله سعی کرده ایم بهترین منابع کنکور ریاضی 1403 را در سه سطح معرفی کنیم. این گونه همه داوطلبان می توانند از آن استفاده کنند. البته منابع کنکور ریاضی نظام جدید متنوع هستند و ما سعی کرده ایم با حفظ این تنوع، بهترین کتاب های تست را معرفی کنیم.

نکته مهم

لازم است ابتدا به این نکته توجه کنید که در سال کنکور، ممکن است منابع زیادی برای مطالعه بهتر و پربازده تر به شما معرفی شود. اما شما باید توجه کنید که استفاده هم زمان از چند منبع تستی اصلاً درست نیست و شما باید بهترین منبع را انتخاب کنید و آن را مطالعه کنید. پس بخش بعدی که در مورد سطح بندی است را بخوانید.

 

بهترین منابع کنکور ریاضی-02

 

در ابتدای معرفی بهترین کتاب های کنکور ریاضی 1403، به معرفی بهترین منابع دروس عمومی کنکور می پردازیم. (البته در جریان هستیم که دروس عمومی فعلا از کنکور حذف شده اند، این مطالب مناسب کنکوری های گذشته و کسانی است که میخواهند در دروس عمومی پیشرفت بیشتری داشته باشند تا در سوابق تحصیلی نمرات بهتری کسب کنند)

بهترین منابع و کتاب های فارسی کنکور ریاضی

درس فارسی باید به صورت موضوعی کار شود و در برنامه روتین و ثابت هر شب تعدادی تست قرابت، آرایه و لغت وجود داشته باشد. بهترین منابع کنکور ریاضی 1403 در درس فارسی هم با در نظر گرفتن همین روش معرفی می شود.

مقاله مهم  روش مطالعه ادبیات فارسی

کتاب های فارسی کنکور ریاضی سطح متوسط و قوی

برای مطالعه درس فارسی برای کنکور ریاضی، دانش آموزان خوب و قوی می توانند از کتاب های موضوعی نشرالگو که بهترین کتاب فارسی کنکور است و جزو بهترین منابع کنکور ریاضی 1403 در درس ادبیات است، استفاده کنند. کتاب قرابت معنایی نشرالگو، دارای تست های قرابت درس به درس است و البته بخشی به نام “نون شب” دارد که شامل پنج عدد تست قرابت است که می توانید هر شب کار کنید. همچنین برای هر بیت کتاب، نمونه هایی از بیت های دارای قرابت را آورده تا با مقایسه روابط معنایی آن ها، به توان درک معنای بالا برسید.

کتاب آرایه نشرالگو برای هر آرایه درسنامه و تست دارد . هم چنین دارای تیپ های تستی متفاوت است و برای هر تیپ تعداد زیادی تست دارد. شما می توانید هر شب از هر تیپ تعدادی تست حل کنید. هم چنین تکنیک های حل تست در این کتاب تدریس شده که خیلی به شما کمک خواهد کرد.

کتاب دستور زبان فارسی نشرالگو هم برای هر کدام از دستورهای زبانی تست های خوب و کاملی دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

در کتاب لغت و املا هم تست های درس به درس و تیپ بندی شده هست. هم چنین دارای زنجیره های املایی و معنایی هست که کمک کننده است.

بهترین منابع کنکور انسانی در درس فارسی

کتاب های فارسی کنکور ریاضی سطح ضعیف

بهترین کتاب تست فارسی برای دانش آموزان متوسط و ضعیف ، کتاب های هفت خان خیلی سبز در مبحث های قرابت، آرایه، دستور و لغت است. دقت کنید که قرابت معنایی هفت خان درسنامه ندارد و به روش تستی شما را با مهارت تست زنی قرابت آشنا می کند. سایر کتاب های هفت خان درسنامه داشته و تعداد تست کافی هم در خود جا داده اند.

بهترین منابع کنکور انسانی در درس فارسی

پیشنهاد دیگر برای درس فارسی کتاب جامع خیلی سبز است. این کتاب به صورت درس به درس است و برای کسانی که سطح قوی در این درس ندارند و یا در آزمون های آزمایشی شرکت می کنند، بهترین منبع ادبیات کنکور است.بهترین منابع کنکور ریاضی 1403 4

 

اگر در مبحث قرابت معنایی خیلی ضعیف هستید و دوست دارید با یک درسنامه قوی پیش بروید پیشنهاد ما کتاب قرابت معنایی نشر دریافت تالیف آقای هامون سبطی است که جزو بهترین منابع کنکور ریاضی 1403 در مبحث قرابت معنایی کنکور است. پس از مطالعه این کتاب برای حل تست بیشتر می توانید به کتاب های معرفی شده قبلی سر بزنید.بهترین کتاب قرابت فارسی کنکور سطح ضعیف

 

بهترین منابع و کتاب های عربی کنکور ریاضی

خب حالا به سراغ بررسی بهترین منابع عربی کنکور می رویم. درس عربی به نسبت درس مهم و سرنوشت سازی است و معمولاٌ داوطلبان در آن ضعف دارند. پس با انتخاب بهترین منبع عربی کنکور و مطالعه درست آن، می توانید به یک نتیجه خوب و قابل قبول برسید.

مقاله مهم  روش مطالعه عربی

کتاب های عربی کنکور ریاضی سطح قوی

اگر در درس عربی سطح بالایی دارید، از کتاب عربی جامع کنکور نردبام خیلی سبز که از بهترین منابع کنکور ریاضی 1403 در درس عربی است، استفاده کنید. این کتاب منبع خوبی از تست های دشوار است و می تواند شما را به چالش بکشد. این کتاب درسنامه کاملی هم دارد و می تواند همه نیاز یک دانش آموز قوی را بر طرف کند. چینش مطالب این کتاب به صورت درس به درس است و برای کسانی که در آزمون های آزمایشی شرکت می کنند هم مناسب است و جزو منابع رتبه برترهای کنکور ریاضی در درس عربی است.بهترین منابع کنکور ریاضی در درس عربی - سطح قوی

 

کتاب های عربی کنکور ریاضی سطح متوسط و ضعیف

خیلی سبز جامع عربی کتاب بسیار خوبی است. این کتاب در زمینه ترجمه و تعریب و لغت و روابط معنایی و قواعد، تست های با کیفیتی دارد و بهترین کتاب عربی کنکور است. درسنامه بسیار قوی هم دارد و بسیار کمک کننده است. نویسنده این کتاب نویسنده همان عربی میکرو طبقه بندی معروف نظام قدیم است. درسنامه این کتاب مناسب ترین گزینه برای داوطلبان متوسط و ضعیف است. چون فقط به بیان نکات کنکوری نپرداخته و صفر تا صد عربی کنکور را توضیح داده است و بهترین منابع کنکور ریاضی 1403 در درس عربی به حساب می آید.بهترین منابع کنکور تجربی در درس عربی

 

بهترین کتاب های ترجمه عربی کنکور ریاضی

مبحث ترجمه عربی خود به تنهایی 30 تا 40 درصد کنکور را شامل می شود. بهتر است برای این مبحث مهم از یک کتاب کم حجم با کارایی بالا استفاده کنید. کتاب مورد نظر ما که جزو بهترین هاست کتاب لقمه طلایی مهر و ماه است. این کتاب درسنامه های مخصوص یادگیری ترجمه عربی دارد و همچنین تعدادی تست هم برای یادگیری این مبحث مهم در آن ارائه شده است. با استفاده از این کتاب از پس حداقل 30% از عربی کنکور به راحتی برمی آیید و بهترین منابع کنکور ریاضی 1403 در ترجمه عربی است.

بهترین منابع کنکور ریاضی 1403 9

بهترین کتاب های درک مطلب عربی کنکور ریاضی

برای درک مطلب هم از کتاب درک مطلب موضوعی خیلی سبز استفاده کنید و یک روز در میان یک درک مطلب کار کنید. چون هرساله حدود 5 تست از تست های کنکور سراسری به درک مطلب اختصاص داده می شود. پس اهمیت دارد که در حل درک مطلب های عربی به تسلط برسید.

بهترین منابع کنکور تجربی در درس عربی

 

بهترین منابع و کتاب های دین و زندگی کنکور ریاضی

در معرفی بهترین منابع کنکور 1403 ریاضی نوبت به دین و زندگی می رسد. درسی که می تواند درصد بسیار بالایی برای شما بیاورد! با انتخاب و مطالعه بهترین منبع دین و زندگی کنکور به خوبی می توانید از درس دینی نتیجه دلخواه را به دست بیاورید.

مقاله مهم  روش مطالعه دین و زندگی

کتاب های دین و زندگی کنکور ریاضی سطح قوی

کتاب دین و زندگی جامع کنکور انتشارات سفیر خرد (نوشته مسلم بهمن آبادی) بهترین کتاب دین و زندگی کنکور است و جزو منابع رتبه برترهای کنکور ریاضی در درس دین و زندگی است. این کتاب در دو جلد پایه و دوازدهم منتشر شده و تست های قوی و چالشی زیادی دارد و باعث می شود در این درس به تسلط کامل برسید. نویسنده این کتاب همان نویسنده کتاب های مبحثی دین و زندگی نظام قدیم انتشارات نشرالگو است.

بهترین منابع کنکور تجربی در درس دین و زندگی

 

کتاب های دین و زندگی کنکور ریاضی سطح متوسط و ضعیف

باید توجه کنید که در این درس آن چه در قدم اول اهمیت دارد، مطالعه خوب و دقیق و کامل کتاب درسی است. ما نیز با توجه به این موضوع بهترین منابع کنکور ریاضی 1403 در درس دین و زندگی را معرفی کرده ایم. کتاب دین و زندگی جامع کنکور خیلی سبز کتاب بسیار خوبی برای درس دین و زندگی است و بهترین کتاب دین و زندگی کنکور است. این کتاب درسنامه و تست خوبی دارد. در درسنامه این کتاب آیات بسیار دقیق تحلیل شده اند و ارتباط آن ها با دیگر آیات هم بیان شده است. تست های کنکور های سال قبل هم در بانک تست این کتاب گنجانده شده و سوالات تالیفی مشابه تست های کنکور هم هست که می توانید از آن ها در هر سطحی که هستید، استفاده کنید.بهترین منابع کنکور تجربی در درس دین و زندگی

 

سعی کنید در کنار بهترین منبع دین و زندگی کنکور که برای مطالعه انتخاب کردید، از کتاب مبحثی پیام آیات دین و زندگی مهر و ماه استفاده کنید. در این کتاب تمام آیات هر درس بررسی شده و در مورد تک تک پیام آیات صحبت شده است. همچنین هر نکته ای که از کنکورهای سال های قبل وجود داشته، در کتاب آورده شده است و از منابع رتبه برترهای کنکور ریاضی است.بهترین منابع کنکور تجربی در درس دینی

 

بهترین منابع و کتاب های زبان انگلیسی کنکور ریاضی

برای انتخاب بهترین منابع کنکور ریاضی 1403 در درس زبان انگلیسی، از دو کتاب مبتکران تالیف دکتر شهاب اناری و زبان انگلیسی جامع کنکور خیلی سبز می توانید استفاده کنید. این دو کتاب، بهترین کتاب زبان کنکور موجود در بازار هستند. این ۲ کتاب به بخش های لغت، گرامر ، درک مطلب و کلوزتست تقسیم می شوند و برای هر کدام تعداد زیادی تست دارند. از نظر درسنامه و پاسخ نامه کتاب مبتکران کتاب بسیار قوی هست.

مقاله مهم  روش مطالعه زبان انگلیسی

کتاب های زبان انگلیسی کنکور ریاضی سطح متوسط و قوی

ما به دانش آموزان با سطح خوب و عالی در درس زبان انگلیسی، کتاب مبتکران را پیشنهاد می کنیم که این کتاب به بخش های لغت، گرامر ، درک مطلب و کلوزتست تقسیم می شود و جزو منابع رتبه برترهای کنکور ریاضی در درس زبان است. این کتاب برای هر بخش تعداد زیادی تست دارد. از نظر درسنامه و پاسخ نامه، کتاب مبتکران کتاب بسیار قوی است. این کتاب به همراه یک واژه نامه رایگان عرضه می شود.

بهترین منابع کنکور تجربی در درس زبان سطح متوسط و قوی

 

کتاب های زبان انگلیسی کنکور ریاضی سطح ضعیف

برای خرید کتاب کنکور، اگر سطح خوبی در درس زبان انگلیسی ندارید، می توانید از کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور خیلی سبز استفاده کنید. این کتاب هم به بخش های لغت، گرامر ، درک مطلب و کلوزتست تقسیم می شود و برای هر کدام تعداد زیادی تست دارد. این کتاب به نسبت کتاب مبتکران، درسنامه ساده تر و روان تری دارد. به همراه این کتاب یک کتابچه رایگان واژگان هم ارائه می شود.

بهترین منابع کنکور تجربی در درس زبان سطح ضعیف

 

بهترین کتاب درک مطلب زبان کنکور ریاضی

برای درک مطلب اگر به تمرین بیشتری نیاز داشتید، می توانید کتاب «از متن نترسیم» نوشته رضا کیاسالار برای نشر مشاوران آموزش را تهیه کنید. درک مطلب های این کتاب از آسان به سخت به ترتیپ چیده شده و زمان مورد نیاز برای هر کدام کنار درک مطلب نوشته شده است. مطلب جالب دیگر این است که این کتاب با ذکر نکته در هر درک مطلب، گام به گام  شما را با مهارت های حل درک مطلب کنکور آشنا می کند.بهترین کتاب درک مطلب زبان

 

پیشنهاد دیگر برای درک مطلب زبان

پیشنهاد دیگر برای درک مطلب زبان کتاب گریز از متن مهر و ماه است که یکی از بهترین هاست. این کتاب سعی دارد به شما آموزش بدهد چطور با استفاده از تکنیک های متن خوانی و با کمترین میزان مطالعه متن بتوانید به سوالات درک مطلب زبان پاسخ دهید.

 

برای دروس عمومی به ترتیب دفترچه کنکور به معرفی بهترین منابع کنکور ریاضی 1403 پرداختیم. حالا به معرفی بهترین منابع کنکور ریاضی برای دروس اختصاصی این رشته به ترتیب اهمیت دروس می پردازیم. با ما بمانید.

بهترین منابع و کتاب های حسابان کنکور ریاضی

در این بخش می خواهیم بهترین منابع کنکور رشته ریاضی در درس حسابان را در سه سطح معرفی کنیم.

مقاله مهم  روش مطالعه ریاضی کنکور

بهترین منابع کنکور ریاضی-01

کتاب های حسابان کنکور ریاضی سطح قوی

اگر در این درس سطح قوی دارید، به شما پیشنهاد می کنیم برای مطالعه کتاب هایی با درسنامه خوب و کامل، از کتاب حسابان خیلی سبز استفاده کنید که از بهترین منابع حسابان کنکور است و جزو بهترین منابع کنکور ریاضی 1403 در درس حسابان است. اما برای حل تست های با سطح بالاتر از کتاب حسابان نشرالگو استفاده کنید. چون ویژگی اکثر کتاب های نشر الگو در دروس اختصاصی همین تست های قوی و نکته دار اما درسنامه های نسبتاٌ کوتاه و ضعیف است. پس بهتر است یکی از دو کتاب اول را در کنار کتاب حسابان نشر الگو استفاده کنید.

بهترین منابع کنکور ریاضی در درس حسابان

 

کتاب های حسابان کنکور ریاضی سطح متوسط

اگر سطح متوسطی دارید و به درسنامه کامل و تست های متوسط نیاز دارید ریاضی و حسابان جامع خیلی سبز بهترین انتخاب برای شما است. این کتاب به صورت موضوعی مطالب هر سه پایه را در خود گردآوری کرده است. تست ها سطح بندی شده و خوب هستند و برای چالش بیشتر هم در این کتاب تست وجود دارد.

بهترین منابع کنکور ریاضی در درس حسابان

 

کتاب های حسابان کنکور ریاضی سطح ضعیف

اگر سطح بالایی در درس حسابان ندارید، به شما پیشنهاد می کنیم که از کتاب حسابان میکرو طلایی گاج استفاده کنید که بهترین منبع حسابان کنکور است. این کتاب درسنامه خوبی دارد و سعی کرده نکات درسی را تشریح کند. این کتاب با داشتن تست های متوسط نیاز شما را برآورده می کند و به همین علت بهترین منابع کنکور ریاضی در حسابان برای سطح علمی ضعیف است.

بهترین منابع کنکور ریاضی درس حسابان

 

بهترین منابع و کتاب های گسسته و احتمال کنکور ریاضی

کتاب های ریاضیات گسسته و آمار و احتمال کنکور ریاضی سطح قوی

اگر در این درس سطح رو به بالایی دارید، پیشنهاد دورخیز به شما کتاب نشرالگو است که از بهترین منابع گسسته کنکور و جزو منابع رتبه برترهای کنکور ریاضی در این درس است. این کتاب درسنامه ضعیفی دارد اما از نظر تست، بسیار قوی است و می توانید از آن نتیجه خوبی بگیرید.

بهترین منابع کنکور ریاضی در درس گسسته

 

کتاب های ریاضیات گسسته و آمار و احتمال کنکور ریاضی سطح متوسط

اگر در فهم و حل مسائل این درس سطح متوسطی دارید، دورخیز به شما کتاب گسسته حیلی سبز و کتاب گسسته میکروطلایی گاج را پیشنهاد می کند. این دو کتاب که از بهترین منابع کنکور ریاضی 1403 در درس گسسته هستند، درسنامه کاملی دارند و تست های آن ها هم خوب است و به همین علت از بهترین منابع گسسته کنکور هستند. البته سعی کنید کتاب خیلی سبز را در اولویت قرار دهید.

بهترین منابع کنکور ریاضی در درس گسسته

 

کتاب های ریاضیات گسسته و آمار و احتمال کنکور ریاضی سطح ضعیف

اگر در درس گسسته قوی نیستید و در حل مسائل آن احساس ضعف می کنید، کتاب گسسته میکروطلایی را به شما پیشنهاد می کنیم که بهترین منبع گسسته کنکور برای شما است. این کتاب به نسبت بقیه منابع درسنامه کامل تر و تست های ساده تری داد و بهترین انتخاب برای شماست.

بهترین منابع کنکور ریاضی در درس گسسته

بهترین منابع و کتاب های هندسه کنکور ریاضی

کتاب های هندسه کنکور ریاضی سطح قوی

اگر برای حل تست های چالشی هندسه آمادگی دارید و می خواهید در درس هندسه حریف بطلبید، برای خرید کتاب کنکور به شما کتاب هندسه نشرالگو را پیشنهاد میکنیم. این کتاب درسنامه قوی ندارد ولی بانک تست بسیار خوبی است و از بهترین منابع کنکور ریاضی 1403 و جزو منابع رتبه برترهای کنکور ریاضی در درس هندسه است.

بهترین منابع کنکور ریاضی در درس هندسه

 

کتاب های هندسه کنکور ریاضی سطح متوسط

اگر در درس هندسه سطح متوسط و معمولی دارید به شما کتاب های هندسه خیلی سبز را پیشنهاد می کنیم. این کتاب که بهترین منبع هندسه کنکور هستند، درسنامه نسبتاٌ خوبی دارند و تست های آن ها هم استاندارد و مطابق کنکور است.

بهترین منابع کنکور ریاضی در درس هندسه

 

کتاب های هندسه کنکور ریاضی سطح ضعیف

اگر سطح ضعیف یا خیلی ضعیفی دارید، هندسه را با کتاب های سیر تا پیاز گاج می توانید از صفر صفر یاد بگیرید و بخوبی رشد کنید. در کتاب های سبر تا پیاز گاج درسنامه های کامل و مسائل تشریحی وجود دارد که پایه اولیه هندسه را بنا می کند. همچنین به اندازه کافی هم تست دارد تا با روش های تست زنی هندسه هم آشنا شوید.

بهترین کتاب هندسه کنکور

 

بهترین منابع و کتاب های فیزیک کنکور ریاضی

درس فیزیک یک درس مهم و تاثیرگذار در رشته ریاضی است. داشتن یک منبع آموزشی و تستی خوب در این درس که یادگیری و تسلط شما را تضمین کند مهم است. در ادامه در سه سطح بهترین کتاب فیزیک کنکور را معرفی میکنیم.

مقاله مهم  روش مطالعه فیزیک کنکور

کتاب های فیزیک کنکور ریاضی سطح قوی

اگر در درس فیزیک سطح خوب و رو به بالایی دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که از کتاب نشرالگو که بهترین منبع فیزیک کنکور و جزو منابع رتبه برترهای کنکور ریاضی برای درس فیزیک است، استفاده کنید. البته این کتاب درسنامه مفصلی ندارد و شما را با تست های خود به چالش می کشد.

بهترین منابع کنکور ریاضی در درس فیزیک

 

کتاب های فیزیک کنکور ریاضی سطح متوسط

اگر در درس فیزیک نه خیلی قوی و نه ضعیف هستید، پیشنهاد دورخیز به شما کتاب فیزیک خیلی سبز و میکروطلایی گاج است. این کتاب ها که بهترین منبع فیزیک کنکور برای این سطح هستند، به علت تست های متنوعی که دارند، نیاز طیف وسیعی از دانش آموزان را برآورده می کنند.

بهترین کتاب فیزیک رشته ریاضی سطح متوسط

 

کتاب های فیزیک کنکور ریاضی سطح ضعیف

اگر در درس فیزیک سطح بالایی ندارید و در مفاهیم ابتدایی فیزیک مشکل دارید، به شما کتاب سیر تا پیاز گاج که از بهترین منابع کنکور ریاضی 1403 در درس فیزیک است را پیشنهاد می کنیم. این کتاب مفاهیم را خیلی روان توضیح داده و آموزش کاملی را ارائه داده است. البته نمی توان از این کتاب تست های قوی و سطح بالا انتشار داشت.

بهترین منابع کنکور ریاضی در درس فیزیک

بهترین منابع و کتاب های شیمی کنکور ریاضی

بهترین منابع کنکور ریاضی 1403 در درس شیمی را دو سطح بررسی می کنیم.

مقاله مهم  روش مطالعه شیمی کنکور

کتاب های شیمی کنکور ریاضی سطح قوی

برای سطح قوی شیمی کتاب شیمی جامع IQ انتشارات گاج را توصیه میکنیم. این کتاب تست های بسیار قوی و سطح بالایی را ارائه می کند. اگر شیمی شما از سطح متوسط فراتر است و به دنبال درصدهای بالای 80% هستید این کتاب در دو جلد برای شما منتشر شده است. جلد اول این کتاب بانک تست و پاسخ تشریحی است و در جلد دوم درسنامه های پیشرفته برای کسب درصد بالای شیمی کنکور ارائه شده است.

بهترین کتاب شیمی کنکور سطح قوی

 

کتاب های شیمی کنکور ریاضی سطح متوسط

اگر در درس شیمی سطح متوسط رو به بالا یا تقریباً قوی دارید، پیشنهاد دورخیز به شما، کتاب شیمی مبتکران (تک جلدی دهم و یازدهم و دو جلدی دوازدهم) است. این کتاب درسنامه کاملی دارد و به شیوه یک کلاس درس مطالب را به زبانی ساده آموزش می دهد. تست های کتاب هم سطح متوسطی دارند. البته حجم کتاب ها کمی زیاد است و شامل 4 جلد می شود. نویسنده آقای بهمن بازرگانی از مولفین باسابقه و خوب در این درس هستند. در این کتاب تست های مهم با VIT مشخص شده اند که با حل آن ها شما میتوانید مفاهیم کلیدی درس را یاد بگیرید و برای زمان کم می تواند مفید باشد. این کتاب دون شک بهترین منابع کنکور ریاضی در درس شیمی می باشد.

بهترین کتاب شیمی کنکور سطح متوسط

 

کتاب های شیمی کنکور ریاضی سطح ضعیف

اگر در این درس سطح خوبی ندارید، در خرید کتاب کمک درسی  خیلی سبز جامع (۲ جلدی) را انتخاب کنید. این کتاب دارای درسنامه خوب و کاملی است و تست هایی با سطح متوسط دارد و به شما کمک می کند تا مطلب را بهتر یاد بگیرید. همچنین تست های سری Z کمی قوی تر و چالشی تر هستند. حسن بزرگ کتاب خیلی سبز درسنامه قوی مفصل و مفهومی آن است و به علت حجم منطقی (2 جلد برای کنکور) مطالعه این کتاب را برای دانش آموزان ضعیف و حتی متوسط توصیه میکنیم. به واقع این کتاب جزو بهترین منابع کنکور ریاضی 1403 می باشد که می تواند تا درصدهای بالا را برای شما تضمین نماید.

بهترین کتاب شیمی کنکور سطح ضعیف

 

یکی از مباحثی که در شیمی چالشی تر است مسائل شیمی است. برای تسلط بیشتر روی این قسمت کتاب بهترین کتاب شیمی موضوعی مسائل شیمی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. کتاب موضوعی مسائل شیمی از انتشارات خیلی سبز. با مطالعه و حل تمرین‌ها و تست های این کتاب می‌توانید خیال خودتان را از بابت حدود 40% از مباحث شیمی راحت کنید.

بهترین منابع کنکور ریاضی 1400 در مسائل شیمی

جمع بندی خرید بهتررین کتاب های کنکور ریاضی

ما در این مقاله تمام تلاش خود را کردیم تا شما را در انتخاب بهترین منابع کنکور ریاضی 1403 راهنمایی کنیم. امیدواریم مطالب برای شما مفید باشد.

 

 

سوالات متداول درباره بهترین کتاب ها و منابع کنکور ریاضی

برای کنکور حل تست و آگاهی از نکات ریز و دقیق کتاب درسی لازم است. این 2 مورد در کتاب های کمک درسی و تستی وجود دارد. پس باید بهترین کتاب تست ها را انتخاب کنید

کاملاً بستگی به سطح علمی دانش آموز دازد. در این مقاله بهترین کتاب تست حسابان و بقیه دروس را برای همه سطح ها معرفی کرده ایم. مثلا بهترین کتاب حسابان برای سطح ضعیف کتاب حسابان میکروطلایی گاج است.

محمدرضا سلیمیمحمدرضا سلیمی

مشاوره صوتی رایگان

در این دو پادکست مشاوره‌ای محمدرضا سلیمی رتبه 48 کنکور سراسری ریاضی درمورد بهترین منابع کنکور رشته ریاضی 1400 صحبت می کند. در صورتی که در این باره به مشاوره نیاز دارید با شماره 02128421071 تماس بگیرید.
محمدرضا سلیمیمحمدرضا سلیمی

مشاوره صوتی رایگان

مدت زمان : 11 دقیقه و 2 ثانیه
لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
51 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امین
امین
1 سال قبل

سلام من برای هر درس تقریبا از سه کتاب کمک آموزشی تستی استفاده کردم اما بجز درس شیمی برای دروس تخصصی اصلا کتاب رو استفاده نکردم اما از درصد هام راضی هستم میخواستم بدونم برای کنکور ضرر نمی‌بینم ؟

مشاور دورخیز
مشاور دورخیز
پاسخ به  امین
1 سال قبل

سلام. خیر مشکلی نیست. کتاب‌های کمک آموزشی توی دروس ریاضیات و فیزیک مطالب درسی رو کامل پوشش داده‌اند.

الیاس
الیاس
1 سال قبل

ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما پشتیبانی و مشاوران دورخیز خواستم یک سؤالی ازتون بپرسم
بنده دوازدهم ریاضی هستم و تمام کتابای دروس تخصصی خیلی سبز رو تهیه کردم
میخواستم ببینم من به عنوان منبع دوم برم سراغ کتابای نشرالگو یا نردبام خیلی سبز؟ حتی درس شیمی
ممنون از پاسخگوبیتون

مشاور دورخیز
مشاور دورخیز
پاسخ به  الیاس
1 سال قبل

به عنوان منبع دوم، کتاب‌های موج آزمون نشر الگو مناسب هستند.
اگر سطح بالایی دارید به سراغ کتاب‌های نردبام بروید؛ در غیر اینصورت خیر.

فائزه
فائزه
1 سال قبل

ببخشید من برای حسابان iQ پلاس دارم و برای فیزیک گاج میکرو بنظرتون خوبه

مشاور دورخیز
مشاور دورخیز
پاسخ به  فائزه
1 سال قبل

سلام. کتاب‌های IQ معمولا در همه دروس سطح بالایی دارند.
فیزیک گاج میکرو سطح متوسطی دارد. خوب بودن کتاب‌ها بستگی به سطح شما دارد.

nima
nima
1 سال قبل

برای منی که سطح بالا در حسابان دارم نردبام بهتره یا نشر الگو؟

مشاور دورخیز
مشاور دورخیز
پاسخ به  nima
1 سال قبل

سلام. کتاب نردبام بیشتر جنبه مکمل دارد و منبع تست های سخت برای تسلط بیشتر است.

امیر امیری
امیر امیری
1 سال قبل

سلام و عرض خسته نباشید. من دانش آموز دهم رشته ریاضی فیزیک هستم. بین شیمی دهم خیلی سبز و مبتکران تک جلدی مونده ام. همینطور برای سال های بعد به نظر شما کدام را تهیه کنم؟ بعد وقتی که مثلا کتاب شیمی دهم خیلی سبز را تمام کردم ، وسط های تابستان دهم کتاب شیمی جامع ایکیو هم بگیرم، یا باید سال کنکور بگیرم؟
بین فیزیک دهم ریاضی خیلی سبز و میکرو طبقه بندی مونده ام. همینطور برای سال های بعد. به نظر شما کدام را تهیه کنم؟ و برای یک درجه سخت تر نشرالگو را بگیرم یا نردبام.؟
برای درس عربی و دینی و زبان به نظر شما من همین الان برای هر کدام یک کتاب جامع بگیرم، بهتر نیست؟
عربی: جامع خيلي سبز یا جامع میکرو طبقه بندی
زبان: جامع خیلی سبز یا جامع ایکیو
دینی: جامع سفیر خرد یا میکرو طبقه بندی
برای درس ادبیات به نظر شما برای دهم و یازدهم و دوازدهم یک کتاب جامع بگیرم مثلا جامع ادبیات خیلی سبز. یا اینکه کتاب های تک سال بگیرم. شما کدام مورد را پیشنهاد می دهید. و بهترین کتاب را معرفی کنید.

لطفا در مورد مطالبی که در بالا ذکر شد، بهترین نتیجه و بهترین منابع را معرفی کنید.

مشاور دورخیز
مشاور دورخیز
پاسخ به  امیر امیری
1 سال قبل

سلام. کتاب شیمی مبتکران مناسب است. برای خرید کتاب‌های جامع اختصاصی عجله نکنید.
فیزیک میکرو و نشر الگو.
بله برای عمومی‌‌ها دیگر به کتاب تست احتیاج ندارید.

عرشیا
عرشیا
1 سال قبل

این نظر منه که بهترین ترکیب کتاب اینه برای سطح متوسط و ضعیف:
فارسی:
قرابت نشر الگو
واژه و املا نشر الگو
ارایه نشر الگو
دستور خیلی سبز
عربی:
جامع خیلی سبز
دینی:
جامع خیلی سبز
زبان:
میکرو طلایی
حسابان:
جامع خیلی سبز
هندسه:
میکرو طلایی
امار و گسسته:
میکرو طلایی
فیزیک:
خیلی سبز
شیمی:
خیلی سبز
برای جمع بندی هم فصل ازمون و موج ازمون خوبه

مانا
مانا
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر من سال آینده دوازدهمی هستم میخواستم بپرسم توی سال جدید میتونم از منابعی متفاوت از سال های پیش استفاده کنم یا استفاده از همون منابع قبلی بهتره؟

مهندس مسعود کریمی
مهندس مسعود کریمی
پاسخ به  مانا
1 سال قبل

سلام وقت بخیر. کتاب های هر سالی اگر برای همان سال تهیه شده مشکلی ندارد.

جاوید
جاوید
1 سال قبل

درود بر شما…ببخشید آیا نمیشه فقط کتاب سیر تا پیاز فیزیک رو مطالعه کرد و در کنکور نتیجه گرفت؟؟
ممنون میشم از پاسخگوییتون

مهندس مسعود کریمی
مهندس مسعود کریمی
پاسخ به  جاوید
1 سال قبل

سلام. برای درصدهای خیلی بالا کافی نیست. برای شروع از صفر عالیست

معتی
معتی
2 سال قبل

سلام الان کتاب سفارش بدیم کی میاد

مهندس مسعود کریمی
مهندس مسعود کریمی
پاسخ به  معتی
2 سال قبل

سلام. 4 روز تا یک هفته به دستتون میرسه

عرشیا
عرشیا
پاسخ به  مهندس مسعود کریمی
1 سال قبل

این نظر منه که بهترین ترکیب کتاب اینه برای سطح متوسط و ضعیف:
فارسی:
قرابت نشر الگو
واژه و املا نشر الگو
ارایه نشر الگو
دستور خیلی سبز
عربی:
جامع خیلی سبز
دینی:
جامع خیلی سبز
زبان:
میکرو طلایی
حسابان:
جامع خیلی سبز
هندسه:
میکرو طلایی
امار و گسسته:
میکرو طلایی
فیزیک:
خیلی سبز
شیمی:
خیلی سبز
برای جمع بندی هم فصل ازمون و موج ازمون خوبه

آتنا
آتنا
2 سال قبل

سلام
من هدفم رو گداشتم برای دانشگاه شریف
به همین علت هم الان که پایه نهم هستم برای کنکور شروع کردم، ریاضی و فیزیک و شیمی خود کتاب های درسی رو تا سال دوازدهم خوندم و تابستون امسال میخوام کتاب هایی که در زمینه فارسی و فیزیک و شیمی و ریاضی معرفی کردید تهیه کنم و شروع کنم، میخواستم ببینم اگه به این روش پیش برم خوبه؟ در کل شما چه برنامه ریزی ای رو پیشنهاد میکنید؟

مهندس مسعود کریمی
مهندس مسعود کریمی
پاسخ به  آتنا
2 سال قبل

سلام. بسیار خوب بله خوب هستش. بهتره پایه به پایه پیش برید. یعنی اول دهم بعد یازدهم بعد دوازدهم، کتاب درسی در کنار کمک درسی

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
دنبال مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور هستی ؟
برای اطلاع از هزینه‌ها و شرایط مشاوره و برنامه ریزی خصوصی این فرم را تکمیل کنید.
خیلی زود و کمتر از 24 ساعت با شما تماس میگیریم.
دنبال مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور هستی ؟
خیلی زود و کمتر از 24 ساعت با شما تماس میگیریم.
برای اطلاع از هزینه‌ها و شرایط مشاوره و برنامه ریزی خصوصی این فرم را تکمیل کنید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .