بهترین منابع کنکور

بهترین منابع کنکور 1404 | 5 نکته فوق مهم

یکی از اصل های موفقیت در کنکور، انتخاب و خرید کتاب تست خوب و مناسب است. مهم است بدانید که استفاده از کتاب های درسی برای موفقیت در کنکور کافی نیست و در کنار آن ها باید از منابع مکمل تستی و کمک آموزشی استفاده کنید. به خاطر همین در این مقاله می خواهیم روش انتخاب بهترین منابع کنکور 1404 و لیست بهترین کتاب ها را برای هر سه رشته تجربی، ریاضی و انسانی را به شما ارائه کنیم. باید بدانید که یک منبع خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد و چگونه می توانید بهترین منابع کنکور را انتخاب کنید. در این مقاله به شما می گوییم چطور با 5 فاکتور، بهترین کتاب های تست کنکور را بشناسید. بهتر است در ابتدا این مقاله را کامل بخوانید و سپس به مقاله اختصاصی رشته خود از قسمت زیر مراجعه کنید و لیست بهترین انتشارات کتاب های تست کنکور را با آموخته های خود از این مقاله تطبیق دهید، خود کتاب را هم در کتابفروشی ورقی بزنید و در نهایت برای خرید کتاب اقدام کنید.

  • در بخش زیر لیست بهترین کتاب های تست کنکور 1404 را برای شما با بررسی های دقیق و کارشناسی تیم مشاورین دورخیز آماده کرده ایم. در هر مقاله به صورت مفصل در مورد هر درس توضیحات لازم ارائه شده است که چه کتابی برای چه دانش آموزی با چه سطحی مناسب است.

بهترین منابع کنکور تجربی 1404

بهترین منابع کنکور انسانی 1404

بهترین منابع کنکور ریاضی 1404

 

بهترین منابع کنکور را با 5 نکته انتخاب کنید

باید بدانید که بهترین منابع کنکور برای هر کسی متفاوت است. لزوماً منبع رتبه یک کنکور و یا حتی هم کلاسی شما، بهترین منبع برای شما نیست.

در خرید کتاب کمک درسی، به طور کلی استفاده از کلمه بهترین منابع کنکور اشتباه است. باید بگوییم مناسب ترین منابع کنکور! مناسب ترین منبع برای شما همان بهترین منبع است. لزوماً کتاب هایی که رتبه 1 کنکور از آن ها استفاده کرده است برای شما بهترین منابع محسوب نمی شوند!

شما باید سعی کنید ویژگی بهترین منابع را بدانید تا خودتان بتوانید منابع را متناسب با خودتان انتخاب کنید.با ما همراه باشید تا با این ویژگی ها آشنا شوید.

مقاله مهم  بهترین کتاب درس علوم و فنون ادبی کنکور انسانی 1403

انتخاب بهترین کتاب های تست کنکور 1400

 

1- توجه به نوع کتاب

می دانید که کتاب های زیادی در بازار برای کنکور وجود دارد. این کتاب ها برای بازه های زمانی مختلف کنکور نوشته شده اند و شما باید موقع انتخاب و خرید کتاب، به نیاز خودتان توجه کنید و بهترین منابع را تهیه کنید. بعضی از کتاب ها صرفاً بانک تست هستند و آموزشی نیستند. اگر به آموزش نیاز دارید، باید دقت کنید کتابی را انتخاب کنید که درسنامه و تست را کنار هم داشته باشد. بعضی از کتاب ها صرفاً برای دوران جمع بندی هستند و یا فقط از آزمون های متنوعی تشکیل شده اند. پس در انتخاب و خرید منابع کنکور، به عنوان کتاب و نیاز خودتان دقت کنید تا کتابی را اشتباه نخرید.

 

2- سطح علمی کتاب مهم است!

منابع مختلف، سطح علمی متفاوتی دارند. برای انتخاب بهترین منابع برای خودتان، باید به سطح علمی و سابقه تحصیلی خودتان توجه کنید و ببینید سطح علمی کدام کتاب متناسب با شما است. بعضی از بچه ها فکر می کنند هرچقدر سطح علمی کتاب بالاتر باشد و یا کتاب به مطالب خارج از کتاب، بیشتر توجه کرده باشد، یعنی منبع بهتری است. در صورتی که این طور نیست. شما کتاب تهیه می کنید تا بتواند نقطه ضعف ها و مشکلات شما را حل کند. نه این که با مطالب سخت و گنگ کتاب، مشکلات بیشتری برای شما ایجاد شود.

بهترین منابع برای شما، منابعی هستند که برای شما قابل فهم باشند و شما بتوانید از مطالب موجود در آن ها استفاده کنید تا در نهایت آن منابع، بتوانند باعث رشد و پیشرفت شما بشوند. مثلاً بعضی از دانش آموزان با وجود اینکه سطح ضعیفی در یک درس دارند، از کتابی مثل IQ گاج استفاده می کنند با این فکر که چون سطح خوبی ندارند، باید از یک منبع با سطح بالاتر استفاده کنند تا پیشرفت کنند.در صورتی که اینطور نیست و این کتاب نمی تواند نیاز این دانش آموزان را برطرف کند.

مقاله مهم  تحلیل سوالات کنکور تجربی 1400

 

3- چند منبعی بودن ممنوع!

دوباره تیتر بالا را بخوانید! چند منبعی بودن ممنوع! فکر نکنید هر چه قدر تعداد منبع هایی که دارید بیشتر باشد، برای شما بهتر است و بهتر می توانید رشد کنید. چند منبعی بودن نه تنها فایده ای ندارد، بلکه برای شما ضرر هم دارد. با داشتن چند منبع مختلف، شما حتی یک منبع را هم نمی توانید به درستی و به طور کامل بخوانید و به آن مسلط شوید. بهترین کار این است که شما بهترین منابع را برای خودتان انتخاب کنید و با داشتن همان یک منبع و مسلط شدن روی همه مطالب و نکات آن، به بهترین سطح در هر درس برسید. یعنی به جمله معروفی که حتماً آن را شنیده اید، عمل کنید:

  • به جای آنکه چندین کتاب بخوانید، یک کتاب را چندین بار بخوانید!

 

4- هر کتاب را تا مرحله اشباع بخوانید

شما باید بهترین منبعی که انتخاب کردید را چندین بار بخوانید. با یک بار خواندن و یا حتی یک بار حل و بررسی تست های یک کتاب، شما قطعاً مطالب را به طور کامل یاد نگرفته اید. شما باید بارها و بارها مطالب کتاب را بخوانید تا به یک سطح اشباع برسید و همه مطالب کتاب از کلی ترین نکته تا جزئی ترین نکته آن را بلد باشید و بعد اگر نیاز داشتید به یک منبع دیگر فکر کنید.

برای مثال بعضی از دانش آموزان عادت دارند در همان ابتدای راه، همه کتاب هایی که شنیده اند خوب است را می خرند و در نهایت بین کوهی از کتاب و منبع سردرگم می شوند. این کار اصلاً درست نیست و شما باید در همان ابتدا بهترین کتاب را انتخاب کنید و آن را کامل و چندین بار مطالعه کنید و بعد به فکر منبع جدید باشید البته اگر نیاز داشتید.

 

5- سال چاپ کتاب

موقع خرید کتاب کنکور، حتماً به سال چاپ آن دقت کنید. بهترین کتاب ها تست کنکور برای شما کتاب هایی هستند که آخرین تغییرات کتاب های درسی هم در آن ها وجود داشته باشد. دقت کنید که به روز ترین کتاب را تهیه کنید تا به مشکل نخورید. چون در بازار کتاب های مربوط به سال های مختلف وجود دارد و با تغییراتی که هر ساله در کتاب های درسی اتفاق می افتد، لازم است حتماً این نکته مورد توجه قرار بگیرد.

 

معرفی بهترین منابع کنکور 1404

تا اینجای مقاله، فاکتورهایی برای خرید کتاب تست را بررسی کردیم. حتماً به تک تک این موارد توجه کنید. همچنین به حجم کتاب، چیدمان فصل ها و پیوستگی مطالب و جامع بودن کتاب هم توجه کنید. بهترین منابع کنکور، منابعی هستند که مطالب را با رعایت پیش نیازی آورده اند و با این کار، به ذهن خواننده نظم می دهند. همچنین یکی دیگر از ویژگی ها، حجم کافی و مناسب است که قبل تر هم به آن اشاره کردیم. در بعضی از کتاب ها، نویسنده چون تعداد زیادی سوال طرح کرده، از مطالب حاشیه ای و یا خارج از کتاب برای طرح سوال استفاده کرده است. قطعاً چنین کتابی نمی تواند از بهترین منابع کنکور باشد.

مقاله مهم  بهترین منابع و کتاب‌های درس شیمی کنکور 1402

انتخاب بهترین کتاب های تست کنکور 1400

 

تیم دورخیز با در نظر گرفتن همه فاکتورهایی که تا اینجا بررسی کردیم، بهترین منابع کنکور 1404 را در مقاله هایی جداگانه معرفی کرده است. البته همان طور که ابتدای مقاله هم گفتیم، مناسب ترین منبع برای شما همان بهترین منبع است و به همین خاطر در این مقالات، همه منابع با در نظر گرفتن سطح بندی معرفی شده اند تا شما بتوانید مناسب ترین منبع را برای خودتان انتخاب کنید. تیم دورخیز همیشه کنار شماست.

رشته تجربی:

رشته انسانی:

رشته ریاضی:

جمع بندی

در این مقاله وبسایت دورخیز قرارمان این بود که برای خرید بهترین کتاب های تست کنکور 1404 سه موضوع را در کنار هم قرار دهید:

  1. پنج فاکتور مهم این مقاله برای انتخاب منابع
  2. لیست معرفی بهترین منابع کنکور ویژه رشته خودتان
  3. تحلیل و بررسی کلی کتاب قبل از خرید

بعد از آن می توانید با خیالی راحت پول پرداخت کنید و کتاب بخرید و مطمئن باشید که بهترین و مناسب ترین کتاب هایی که به رشد و پیشرفت درصد و تراز شما کمک می کند را خریده اید. تیم مشاورین دورخیز در مرحله به مرحله مسیر کنکور همراه شماست. 🙂

در پایان اگر در مورد شروع برای کنکور نیاز به اطلاعات خوب دارید روی برای کنکور از کجا شروع کنم؟ کلیک کنید ، یک مقاله خوب منتظر شماست!

برای دسترسی به دانلود رایگان باید ابتدا در سایت عضو شوید
لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
دنبال مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور هستی ؟
برای اطلاع از هزینه‌ها و شرایط مشاوره و برنامه ریزی خصوصی این فرم را تکمیل کنید.
خیلی زود و کمتر از 24 ساعت با شما تماس میگیریم.
دنبال مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور هستی ؟
خیلی زود و کمتر از 24 ساعت با شما تماس میگیریم.
برای اطلاع از هزینه‌ها و شرایط مشاوره و برنامه ریزی خصوصی این فرم را تکمیل کنید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .