بهترین کتاب فیزیک ریاضی کنکور 1402

معرفی بهترین کتاب فیزیک ریاضی کنکور 

به توصیۀ موکد مشاورین باتجربه و ماهر رشتۀ ریاضی، درس فیزیک برای موفقیت در کنکور ریاضی و قبولی با رتبۀ خوب در دانشگاه‌های تراز یک کشوری، بسیار مهم است. همچنین باید توجه کنیم که نمی‌توان اهمیت استفاده از بهترین کتاب تست فیزیک رشته ریاضی را به‌عنوان منبعی برای یادگیری و تمرین کنار خودمان نادیده بگیریم؛ البته برای تهیه و استفاده از بهترین منبع فیزیک ریاضی کنکور، نیاز است نکاتی را بدانیم و از بین کتاب‌های متنوع موجود در بازار، بهترین کتاب تست‌ فیزیک رشته ریاضی متناسب با شرایطمان را تهیه کنیم تا در نهایت به ما در کسب بهترین نتیجه در این درس کمک کند.

پس برای توجه به این نکات و انتخاب بهترین کتاب فیزیک ریاضی کنکور، ادامه مقاله را از دست ندهید.

نکات مهم در انتخاب بهترین کتاب فیزیک ریاضی کنکور

نکته‌ای که در انتخاب بهترین کتاب فیزیک ریاضی کنکور ضروری است به آن توجه کنید، این است که کتابی را انتخاب کنید که متناسب با سطح علمی فعلی شما در درس فیزیک باشد.

چرا که با توجه به تجربۀ مشاورین خوب کنکور، وقتی شما منبعی را انتخاب کنید که متناسب با سطح علمی شما نباشد، در صورتیکه از سطح علمی شما سخت‌تر باشد، علاقه و انگیزه برای ادامه یادگیری در شما افت خواهد کرد و احتمالاً از ادامه تلاش برای یادگیری صرف نظر خواهیدکرد! در صورتیکه آن منبع از سطح فعلی شما آسان‌تر باشد نیز، دچار این باور اشتباه می‌شوید که بر مطلب مورد نظر تسلط کامل دارید و از تمرین برای بهتر شدن از حرکت می‌ایستید!

البته علاوه بر توجه به سطح کتاب، موارد مهم دیگری نیز هستند که در انتخاب بهترین منبع فیزیک ریاضی کنکور باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

نکات زیر مهم‌ترین نکاتی است که باید در انتخاب بهترین کتاب فیزیک ریاضی کنکور به آن‌ها توجه کنید:

1. متناسب بودن سطح علمی کتاب با سطح علمی فعلی شما (قوی، متوسط، ضعیف)
2. روان، ساده و واضح بودن درسنامه و تاکید بر نکات کلیدی در آن
3. داشتن تست‌‌های سطح‌بندی شده و به اندازۀ کافی چالشی بودن برای شما
4. تنوع تست‌ها در تألیف و گردآوری (شامل سوالات تألیفی، کنکورهای پیش و آزمون‌های برتر باشد)
5. ساده و واضح بودن پاسخنامه و توضیح راه‌حل‌ها و نکات تستی برای حل آسان‌تر و رسیدن سریع‌تر به پاسخ

در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا بهترین کتاب فیزیک ریاضی کنکور را با توجه به سطح علمی شما و بررسی نکات بالا در هر منبع به شما معرفی کنیم.

 

مقاله مهم  بهترین کتاب ها و منابع حسابان کنکور ریاضی 1402

 

بهترین کتاب فیزیک ریاضی کنکور برای سطح قوی

اگر در درس فیزیک رشته ریاضی از سطح علمی بالایی برخوردار هستید، پیشنهاد دورخیز به شما، استفاده از کتاب نشرالگو به‌عنوان بهترین کتاب فیزیک ریاضی کنکور برای سطح قوی و کتاب خیلی از رتبه‌برترهاست. تعداد صفحات کتاب در پایه دهم و یازدهم هرکدام 488 صفحه، و در پایه دوازدهم 523 صفحه درسنامه و تست، همینطور 344 صفحه پاسخنامه است. در مجموع 4286 تست نیز دارد.

بهترین کتاب فیزیک ریاضی کنکور سطح قوی

 

عنوان دقیق این کتاب در سه پایه به‌صورت زیر است:

 

  1.  فیزیک دهم ریاضی تست نشرالگو
  2.  فیزیک یازدهم ریاضی تست نشرالگو
  3.  فیزیک دوازدهم ریاضی جامع نشرالگو (جلد اول)
  4. پاسخنامه فیزیک دوازدهم ریاضی جامع نشرالگو (جلد دوم)

 

تحلیل درسنامه کتاب نشرالگو

درسنامۀ این کتاب برای دانش‌آموزان سطح قوی بسیار مناسب است. کتاب نشرالگو سبک درسنامه و تست دارد و برای کنکور سراسری منبع مناسبی است. توضیحات درسنامه، ساده، مختصر و کاربردی هستند. همچنین موارد خارج از چارچوب کنکور در آن آورده نشده است.

برای فهم کامل هر فرمولی نیز چندین تست شبیه‌سازی شده از تمارین کتاب درسی آورده شده است. در این قسمت کتاب، خبری از تست‌های تألیفی و کنکورهای سال‌های پیش نیست. همچنین تست‌های درسنامه از سطح آسان تا دشوار و چالشی مرتب شده‌اند. به‌طور کلی می‌توان گفت:

درسنامۀ این کتاب با توجه به مختصر و کاربردی بودن آن، برای دانش‌آموزان سطح قوی و متوسط بهترین منبع فیزیک ریاضی کنکور است.

 

تحلیل تست‌های کتاب نشرالگو

تست‌های نشرالگو بعد از درسنامه بلافاصله آورده شده است. تست‌های مهم‌تر با علامت ماشین نشانه‌گذاری شده‌اند تا در دوران جمع‌بندی بتوان به آن‌ها مراجعه کرد. علاوه بر تست‌های موضوعی، آزمون‌های ترکیبی نیز در انتهای هر فصل آورده شده است.

منبع تست‌ها، تست‌های تألیفی، کنکورهای سال‌های قبل، آزمون‌های آزمایشی برگزار شده و تمارین کتاب درسی است. تست‌های تألیفی در دو سطح 1و2 طراحی شده‌اند؛ سطح 2 تست‌های چالشی‌تر را دربر می‌گیرد که با خلاقیت بالا طراحی شده‌اند و سطح برخی از آن‌ها از کنکور سراسری بالاتر است.

 

تحلیل پاسخنامه کتاب نشرالگو

پاسخ‌نامۀ تشریحی شامل توضیح تشریحی و کافی است. در ضمن درصورت نیاز، هر 4 گزینه تست مربوطه به‌صورت کامل تشریح شده و نکات برجسته آن سوال نیز درصورت لزوم در پاسخ‌نامه آورده شده است.

همچنین در برخی تست‌ها راه‌حل‌های دیگر برای حل مسئله مطرح شده است. از دیگر نکات مثبت پاسخنامۀ نشرالگو، طرح تست‌های مشابه به سوال است تا اگر دانش‌آموزی از پس حل تست داخل کتاب برنیامده، با بررسی راه‌حل آن و حل سوالات مشابه در پاسخنامه، بر تیپ تست مورد نظر و راه‌حل آن، کاملاً مسلط شود.

 

بهترین منبع فیزیک ریاضی کنکور برای سطح متوسط

بهترین کتاب فیزیک ریاضی کنکور برای دانش‌آموزانی که سطح متوسطی در درس فیزیک دارند، به پیشنهاد تیم حرفه‌ای دورخیز، خیلی‌سبز است. این کتاب با درسنامۀ خوب و جمعاً 5967 تست، بهترین کتاب فیزیک کنکور رشته ریاضی برای سطح متوسط است. تعداد دقیق صفحات آن در جلدهای مختلف مجموعاً 912 صفحه است که برای این درس حجم مناسبی است.

بهترین منبع فیزیک ریاضی کنکور سطح متوسط

عنوان دقیق این کتاب به‌ شرح زیر است:

  1. فیزیک پایه دهم و یازدهم ریاضی تست خیلی سبز (جلد اول)
  2. فیزیک پایه دهم و یازدهم تست خیلی سبز (جلد دوم)
  3. فیزیک دوازدهم رشته ریاضی تست خیلی سبز (جلد اول)
  4. پاسخنامه فیزیک دوازدهم ریاضی تست خیلی سبز (جلد دوم)

تحلیل درسنامه کتاب خیلی‌سبز

کتاب تست خیلی سبز در دو جلد به سبک کنکوری آماده شده است؛ جلد اول آن بانک تست را در بر می‌گیرد و در جلد دوم، درسنامه و پاسخنامۀ تشریحی گنجانده شده است.

چیدمان فصول کتاب، منطبق بر کتاب درسی است. درسنامه به‌صورت واضح و روان، به توضیح مطالب پرداخته، همچنین برای فهم بهتر مطالب، مثال‌های تستی که عمدتاً تألیفی هستند آورده شده است. از تمارین کتاب درسی و تست‌های کنکورهای گذشته کمتر در مطالب درسنامه استفاده شده است.

 

تحلیل تست‌های کتاب خیلی‌سبز

در این کتاب، در هر مبحث تعداد خوبی سوال طراحی شده که مباحث جزئی کتاب را به‌خوبی پوشش می‌دهد. تست‌های کتاب خیلی سبز به‌صورت میکروطبقه‌بندی (از آسان به سخت) چیده شده، تست‌ها عمدتاً تألیفی هستند اما بین آن‌ها تست‌های کنکور سراسری و آزمون قلمچی نیز دیده‌ می‌شود.

تست‌ها به‌طورکلی علامت‌گذاری نشده‌اند؛ اما انتهای هر مبحث سری تست‌های z به‌عنوان تست‌های چالشی‌تر آماده شده و همچنین انتهای هر فصل، از مباحث کل فصل، آزمونک‌هایی وجود دارند. کتاب خیلی سبز از نظر تنوع تست‌ها نیز در وضعیت خوبی قرار دارد و تست‌های متنوعی در این کتاب طراحی شده‌اند.

 

تحلیل پاسخنامه کتاب خیلی‌سبز

در انتهای کتاب جلد دوم هر پایه، پاسخنامۀ تشریحی وجود دارد. پاسخنامه به‌صورت جامع و کاربردی به توضیح نحوۀ حل سوال پرداخته، همچنین در صورت لزوم به توضیح هر 4 گزینه سوال می‌پردازد. اگر امکانش فراهم باشد، راه‌حل‌های دیگر حل سوال را نیز توضیح می‌دهد.

 

بهترین کتاب فیزیک ریاضی کنکور برای سطح ضعیف

بهترین کتاب فیزیک رشته ریاضی کنکور برای آفرادی که سطح علمی ضعیفی در این درس دارند، به پیشنهاد دورخیز، کتاب سیرتاپیاز گاج است. این کتاب مجموعاً در سه پایه 1106 صفحه و تعداد 4245 تست دارد که از نظر حجم محتوا، مناسب است.

بهترین کتاب فیزیک رشته ریاضی کنکور برای سطح ضعیف

نام دقیق این کتاب به‌صورت زیر است:

  1. سیرتاپیاز فیزیک دهم ریاضی گاج
  2. سیرتاپیاز فیزیک یازدهم ریاضی گاج
  3. سیرتاپیاز فیزیک دوازدهم ریاضی گاج

تحلیل درسنامه کتاب گاج

درسنامۀ کتاب گاج، به‌صورت خلاصه تألیف شده است. چیدمان فصول منطبق بر کتاب درسی است. می‌توان گفت برای خودآموزی و بار اول مطالعه، مطالب درسنامه به‌تنهایی کافی نیست، توضیح مطالب در حد کتاب درسی آمده و تست‌های کمی به‌عنوان نمونه سوال حل شده است. اما به‌طور کلی مطالب مفید، کلیدی و کاربردی داخل درسنامه ذکر شده است.

 

تحلیل تست‌های کتاب گاج

تست‌های کتاب گاج در دو بخش تشریحی و تستی آورده شده است. ابتدا سوالات تستی، به‌صورت میکروطبقه‌بندی (به‌ترتیب از آسان به سخت) آورده شده‌اند. تعداد قالب و بیشتر تست‌ها به‌صورت تألیفی طراحی شده‌اند، اما میان تست‌ها، از تست‌ کنکورهای سال‌های گذشته و همچنین تست‌ آزمون‌های گاج نیز مشاهده می‌شود.

تعداد سوالات هر فصل نیز مناسب است. همچنین سوالات تشریحی برای آمادگی دانش‌آموز در امتحانات نهایی و داخلیِ مدرسه آورده شده است.

تحلیل پاسخنامه کتاب گاج

پاسخ‌نامۀ گاج به‌صورت مختصر و کاربردی است. در برخی تست‌ها ابتدا نکته‌ای که مرتبط با سوال است برجسته شده و سپس به توضیح راه‌حل سوال پرداخته است. البته در تست‌هایی که مفهومی هستند، غالباً چهارگزینه بررسی نشده‌اند. به‌طورکلی پاسخنامه، حاوی مطالب مفید و خلاصه است.

 

نتیجه گیری

آنچه برای انتخاب بهترین کتاب فیزیک ریاضی کنکور 1402 ضروری است، توجه به شیوه آموزش درسنامه و همچنین بررسی تست‌ها (از نظر تنوع، درجۀ دشواری، مطابقت با کنکورهای سراسری اخیر و…) است.

در انتخاب بهترین منبع فیزیک ریاضی کنکور لازم است بدانید شیوه آموزش درسنامه باید مطابق با نیاز و سطح علمی شما باشد؛ اگر سطح علمی خوبی دارید، یا در دوران جمع‌بندی هستید، درسنامه مفصل همراه با تشریح تک‌تک نکات درسی به شما کمک زیادی نمی‌کند. در مقابل وقتی سطح علمی ضعیفی دارید، داشتن کتاب تستی که حالت فشرده و خلاصه داشته باشد، برای فهم مبانی زیربنایی کمک کننده نیست!

لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
دنبال مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور هستی ؟
برای اطلاع از هزینه‌ها و شرایط مشاوره و برنامه ریزی خصوصی این فرم را تکمیل کنید.
خیلی زود و کمتر از 24 ساعت با شما تماس میگیریم.
دنبال مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور هستی ؟
خیلی زود و کمتر از 24 ساعت با شما تماس میگیریم.
برای اطلاع از هزینه‌ها و شرایط مشاوره و برنامه ریزی خصوصی این فرم را تکمیل کنید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .