بهترین کتاب حسابان کنکور

بهترین کتاب ها و منابع حسابان کنکور ریاضی 1402

معرفی بهترین منابع و کتاب های درس حسابان کنکور ریاضی

برای موفقیت در کنکور ریاضی، کسب درصد خوب در درس حسابان بسیار مهم است؛ چرا که این درس ضریب بالایی در هریک از زیرگروه‌های رشته ریاضی دارد. پس برای قبولی رشته دلخواهتان، موفقیت در به‌دست آوردن درصد مناسب در حسابان اهمیت بالایی دارد.
باید توجه داشت که در اصول صحیح مطالعه درس حسابان، استفاده از منبع کمک آموزشی مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است. پس برای بررسی بهترین کتاب حسابان کنکور و همچنین فهمیدن نکات مهم در انتخاب بهترین منبع حسابان کنکور، در ادامه مقاله با ما همراه شوید.

نکات مهم در انتخاب بهترین کتاب حسابان کنکور

برای گرفتن درصد مناسب در حسابان، به کتاب کمک آموزشی ویژۀ سطح خودتان نیاز دارید.

مطالعه بهترین کتاب تست حسابان کنکور که دارای درسنامه روان و پاسخنامه واضح همراه تست‌هایی با نکات طلایی باشد، می‌تواند به شما در کسب درصد مناسب کمک کند. حالا اگر از بهترین کتاب حسابان ویژۀ سطح خودتان استفاده نکنید، درصورت آسان‌تر بودن از سطح فعلی شما، باعث می‌شود برای نمونه سوالات مشابه کنکور به اندازه کافی آماده نشده و سر جلسه کنکور غافلگیر شوید، یا با دیدن سوالات سخت‌تر از سطح آموزشی‌تان، نتوانید از پس حل تست‌ها بر بیایید و کلاً قید پاسخگویی به سوالات این درس مهم در کنکور را بزنید!

 

موارد زیر مهم‌ترین نکاتی است که در انتخاب بهترین کتاب حسابان کنکور نیاز است به آن توجه کنید:

  1. انتخاب بهترین کتاب حسابان کنکور متناسب با سطح علمی خودتان (قوی، متوسط، ضعیف)
  2. درسنامه بهترین کتاب حسابان کنکور همراه با نکات کلیدی و مثال کافی و به‌صورت واضح و روان است.
  3. بهترین کتاب تست حسابان کنکور، کتابی است که تست‌های هر درس، تمام نکات را پوشش می‌دهد و از هر مبحثی تست به اندازه کافی وجود دارد.
  4. در بهترین منبع حسابان کنکور، سطح بندی تست‌ها از آسان به سخت در هر درسی مرتب است.
  5. در بهترین منبع حسابان کنکور، پاسخنامه راه‌حل‌های سریع، کوتاه و کاربردی ارائه می‌دهد و مراحل رسیدن به پاسخ را به‌طور کامل توضیح می‌دهد.
  6. بهتر است جذابیت ظاهری داشته، نکات مهم آن برجسته و مورد توجه باشد تا هنگام استفاده، شما را خسته نکند.

در ادامه بهترین منبع حسابان کنکور را متناسب با هر سطحی معرفی می‌کنیم و ویژگی‌های هر کتاب، درسنامه و تست‌های آن را به‌صورت دقیق توضیح می‌دهیم. پس برای انتخاب آگاهانه بهترین کتاب تست حسابان کنکور، همراه ما باشید.

 

مقاله مهم  روش مطالعه ریاضی کنکور

 

بهترین منبع و کتاب حسابان کنکور ریاضی برای سطح قوی

اگر در این درس سطح علمی خوبی دارید، برای دسترسی به درسنامه جامع، پیشنهاد می‌کنیم از کتاب حسابان خیلی‌سبز استفاده کنید که جزو اولین‌ها در انتخاب بهترین منبع حسابان کنکور برای رتبه برترهاست. همچنین برای بررسی تست‌های چالشی‌تر، از کتاب نشرالگو استفاده کنید.

البته مهم است بدانید نشرالگو در مقایسه با خیلی‌سبز در درس حسابان از درسنامه ضعیف‌تری برخوردار است؛ پس می‌توان از نشرالگو به‌عنوان منبع دوم برای حل تست‌های متنوع و چالشی‌تر، در کنار مطالعه درسنامه خوب خیلی‌سبز استفاده کرد.

کتاب تست حسابان و ریاضی نشرالگو 3 جلد دارد که عنوان‌های به شرح زیر است:

  1. ریاضی دهم تست نشرالگو
  2. حسابان یازدهم تست نشرالگو
  3. حسابان دوازدهم تست نشرالگو

 

بهترین کتاب حسابان کنکور برای سطح قوی

 

تحلیل درسنامه کتاب ریاضی و حسابان نشرالگو

چیدمان درسنامه در هر 3 جلد کتاب نشرالگو منطبق بر درسنامه کتاب درسی است. در هر 3 جلد آن، درسنامه به‌طور خلاصه به توضیح نکات و مثال‌های تستی پرداخته و مطالب درسی را به‌طورکامل بیان نکرده است. همچنین مهارت‌های تست‌زنی نیز در درسنامه آورده شده و سبک کنکور در درسنامه درنظر گرفته شده است.

باید توجه داشت از درسنامه نشرالگو به‌عنوان تنها و بهترین منبع حسابان کنکور نمی‌توان استفاده کرد؛ بلکه برای مرور و جمع‌بندی، درسنامه مناسبی دارد.

 

تحلیل تست‌های کتاب ریاضی و حسابان نشرالگو

تعداد کل تست‌ها در سال دهم 1759، در سال یازدهم 1536 و در سال دوازدهم 1455تست است. تست‌های تألیفی هر درسی بعد از آن درس آمده است و پس از آن، تست‌ کنکورهای گذشته مربوط به آن درس نیز به‌صورت جداگانه آورده شده است. تعداد تست‌های هر فصلی از 120 تا 430 تست متغیر است. سبک تست‌ها استاندارد است و از نظر علمی نیاز دانش‌آموز به منبع تستی را کاملاً برآورده می‌کند.

علامت‌گذاری تست‌های مهم در خود کتاب برجسته و علامت‌دار نشده و تشخیص اینکه چه تستی نیاز به علامت‌گذاری دارد، برعهده دانش‌آموز است. تست‌های هر درس از ساده به دشوار مرتب شده اند ولی خودِ کتاب مشخص نکرده که کدام تست ساده و کدام تست دشوار است.

از نظر علمی، این کتاب برای دانش‌آموزان قوی طراحی شده ولی دانش‌آموزانی که سطح علمی متوسط و ضعیفی دارند نیز از تست‌های ساده و متوسط آن می‌توانند استفاده کنند.

 

بهترین منبع و کتاب حسابان کنکور ریاضی برای سطح متوسط

کتاب خیلی‌سبز بهترین منبع حسابان کنکور برای سطحمتوسط نیز هست. کتاب خیلی‌سبز حسابان کنکور، دو جلد دارد؛ جلد اول شامل درسنامه و تست‌ها است و جلد دوم شامل پاسخنامه تشریحی است.

بهترین کتاب حسابان کنکور برای سطح متوسط

 

عنوان دقیق دو جلد آن به‌صورت زیر است:

  1. کتاب حسابان و یاضی جامع تست خیلی‌سبز(جلد اول)
  2. پاسخنامه حسابان و ریاضی جامع تست خیلی‌سبز (جلد دوم)

تحلیل درسنامه کتاب حسابان و ریاضی جامع تست خیلی‌سبز

جلد اول کتاب، شامل 466 صفحه و 12 فصل است؛ درسنامه‌ها به‌صورت موضوعی مرتب شده‌اند؛ یعنی فهرست‌بندی درسنامه‌ها مشابه کتاب درسی نیست. برای مثال در فصل اول هرآنچه در سه سال تحصیلی در مورد تابع می‌خوانید، آورده شده تا دانش‌آموز به‌صورت موضوعی و پله‌پله از مباحث پایه‌ای‌تر تا پیچیده‌تر بتواند مبحث مورد نظر را مطالعه کند.

درسنامه‌ها به‌صورت خلاصه، همراه با نکات کنکوری آورده شده و برای هر نکته‌ای مثال  با راه‌حل کنکوری آمده است و برای مرور و نکته برداری بسیار مناسب است.

 

تحلیل تست‌های کتاب حسابان و ریاضی جامع تست خیلی‌سبز

در جلد اول کتاب، در پایان هر درس، تست‌های مربوط به آن درس آورده شده است. تعداد کل تست‌های کتاب، 2676 تا است. سطح‌بندی تست‌ها از آسان به دشوار به‌ترتیب قرار دارد تا دانش‌آموز پس از بررسی تست‌های نسبتاً آسان، با تست‌های متوسط رو‌به‌رو شده و در نهایت با حل تست‌های چالشی‌تر یادگیری خود را تثبیت کند.

در مجموع خیلی‌سبز پوشش خوبی برای مطالب کنکوری و انواع تست‌های پرتکرار دارد. برای دانش‌آموزان با سطح قوی نیز تست‌های سخت‌تری با عنوان سری z طراحی شده است.

تعداد تست‌ها بین 75 تا 420 تست در هر فصل متغیر است و بر اساس حجم مطالب آن فصل طراحی شده نه بر اساس تعداد سوالات آن فصل در کنکور.

داخل کتاب، بعضی تست‌ها با رنگی متفاوت از بقیۀ تست‌ها مشخص شده است؛ این تست‌ها، مهم‌تر یا سرگروه تیپ خاصی از تست هستند. بنابراین دانش‌آموزانی که وقت کمی برای مطالعه دارند یا در دوران جمع‌بندی هستند، می‌توانند از این تست‌ها استفاده کنند.

 

بهترین منبع و کتاب حسابان کنکور ریاضی برای سطح ضعیف

اگر در درس حسابان، سطح ضعیفی دارید، کتاب میکروطلایی گاج می‌تواند بهترین کتاب تست حسابان کنکور برای شما باشد. درسنامه این کتاب تلاش بر تشریح نکات کتاب درسی داشته است. داشتن تست‌های سطح متوسط نیز باعث شده که بهترین کتاب حسابان کنکور برای سطح علمی ضعیف باشد.
عنوان دقیق این کتاب به شرح زیر است:

  • حسابان کامل میکروطلایی گاج

بهترین کتاب حسابان کنکور برای سطح ضعیف

 

تحلیل درسنامه کتاب حسابان کامل میکروطلایی گاج

این کتاب شامل مباحث ریاضی دهم به‌جز مباحث «مجموعه‌ها، شمارش و احتمال»، حسابان یازدهم و دوازدهم در 14 فصل است. ساختار کلی کتاب نیز بدین‌صورت است که ابتدا تست‌ها و پاسخنامه، و سپس درسنامه مربوط به آن آورده شده است. درسنامه کتاب برای کنکور طراحی شده و حالت خلاصه‌شده دارد.

 

تحلیل تست‌های کتاب حسابان کامل میکروطلایی گاج

تعداد کل تست‌های این کتاب 3299 تست بوده و در هر فصل از 90 تا 450 تست متغیر است. تمرکز اصلی کتاب بر روی تست‌هاست و تعداد تست‌ها بر اساس اهمیت فصل در کنکور طراحی شده است. تست‌ها به صورت میکروطبقه‌بندی هستند و سطح‌بندی تست‌ها به‌طور واضح مشخص شده‌ است.

طراحی تست‌ها نیز شامل تست‌های تألیفی، کنکورهای سال‌های گذشته و مشابه با تمارین کتاب درسی است. کتاب میکروطلایی گاج تست‌ها را با دو نشانه، علامت‌گذاری کرده؛ ستاره توخالی (تست‌های مهم برای مرور و جمع‌بندی) و تست‌های ستاره توپر (تست‌های سخت‌تر).

 

کتاب‌های دیگر

یکی دیگر از مواردی که درباره موفقیت در درس حسابان باید به آن توجه کرد، استفاده از راه‌حل‌های کوتاه و کاربردی و پیدا کردن سریع‌ترین راه‌حل‌هاست. کتاب تکنیک‌های محاسبات سریع ریاضی، می‌تواند در این زمینه بهترین کتاب حسابان کنکور باشد تا به‌عنوان منبع کمکی در کنار منابعی که بالاتر معرفی کردیم، برای یادگیری تکنیک‌های سریع‌تر و کوتاه‌تر محاسبه کردن، به شما کمک کند.

معرفی منبع کمکی برای بهترین کتاب حسابان کنکور

 

نتیجه گیری

آنچه برای انتخاب بهترین کتاب حسابان کنکور 1402 ضروری است، توجه به شیوه آموزش درسنامه و همچنین بررسی تست‌ها (از نظر تنوع، درجۀ دشواری، مطابقت با کنکورهاس سراسری اخیر و…) است.

در انتخاب بهترین منبع حسابان کنکور لازم است بدانید شیوه آموزش درسنامه باید مطابق با نیاز و سطح علمی شما باشد؛ اگر سطح علمی خوبی دارید، یا در دوران جمع‌بندی هستید، درسنامه مفصل همراه با تشریح تک‌تک نکات درسی به شما کمک زیادی نمی‌کند. در مقابل وقتی سطح علمی ضعیفی دارید، داشتن کتاب تستی که حالت فشرده و خلاصه داشته باشد، برای درک مفاهیم زیربنایی کمک کننده نیست!

لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ئثدشد
ئثدشد
1 سال قبل

خیلی سبز برای تست زدن و آموزش کنار درس های مدرسه خوبه