بهترین کتاب زیست کنکور

بهترین کتاب تست زیست کنکور 1403

بهترین  کتاب تست زیست کنکورتجربی 1403

بهترین کتاب تست زیست کنکور چیست؟ باید بدانید برای این که درس خواندن شما در کنکور نتیجه بخش باشد قدم اول داشتن منبع آموزشی مناسب است. برای کنکور تجربی مهمترین درس زیست شناسی است. انتخاب کتاب کمک آموزشی برای زیست خیلی مهم است. دقت کنید که کتابی برای شما بهترین است که مطابق با سطح تسلط خود شما باشد.

انتخاب و خرید کتاب تست یکی از مهم ترین بحث های مشاوره کنکور است. در واقع قبل از برنامه ریزی کنکور، باید منابع تهیه شود. در این مقاله درمورد بهترین کتاب زیست کنکور صحبت می کنیم. و کتاب های مختلف زیست شناسی را بررسی می کنیم. بعد از خواندن این مقاله می توانید بهترین کتاب زیست کنکور را برای خود انتخاب کنید. پس با ما همراه باشید.

نکات مهم در انتخاب بهترین کتاب زیست کنکور

برای انتخاب بهترین کتاب زیست کنکور، باید نکات مهمی را بدانید. در این قسمت درمورد نکات مهمی که برای انتخاب بهترین کتاب زیست کنکور نیاز دارید، صحبت می کنیم. بهترین کتاب زیست کنکور کتابی است که مطابق با سطح تحصیلی شما انتخاب شود. حتی اگر دانش آموز سخت کوشی هستید، باید قدم به قدم سطح تسلط خود را بهتر کنید.

بهترین کتاب زیست کنکور باید درسنامه کاملی داشته باشد که نکات مهم هر فصل کتاب درسی زیست را توضیح دهد. علاوه بر آن این درسنامه باید با ادبیات مناسبی نوشته شده باشد که از خواندن آن خسته نشوید.

نکته مهم بعدی طراحی تست هاست. تست ها باید به تعداد کافی باشد و در سه سطح آسان، متوسط و سخت طراحی شده باشند. علاوه بر آن باید تست ها به طور کامل در پاسخنامه تحلیل شوند. پاسخنامه کلیدی به تنهایی نمی تواند به بهتر شدن سطح درسی شما کمک کند.

پس به طور خلاصه برای انتخاب بهترین کتاب زیست کنکور باید به نکات مهم زیر توجه کنید:

  1. سطح علمی خود را در درس زیست شناسی بدانید. (قوی، متوسط، ضعیف)
  2. درسنامه کمک آموزشی کامل با ادبیاتی مناسب نوشته شده باشد.
  3. تعداد تست کافی برای هر درس داشته باشد.
  4. سطح بندی تست ها ترکیبی از آسان، متوسط و ضعیف باشد.
  5. پاسخنامه تشریحی با توضیح نکات اضافی برای هر تست وجود داشته باشد.

در ادامه درمورد بهترین کتاب زیست کنکور که برای هر سطح درسی وجود دارد بیشتر صحبت می کنیم. پس ادامه این مقاله را با دقت بیشتری مطالعه کنید که انتخاب بهتری داشته باشید.

مقاله مهم  مباحث آسان و تست خیز زیست شناسی کنکور (شروع دیرهنگام)

 

بهترین کتاب تست زیست کنکور برای سطح قوی

بهترین کتاب زیست کنکور 1403 برای دانش آموزانی که سطح علمی قوی دارند را در این قسمت بررسی می کنیم. دورخیز برای شما که سطح قوی در درس زیست دارید، کتاب تست IQ گاج را پیشنهاد می دهد. این کتاب بهترین کتاب زیست کنکور برای تست های قوی است.

بهترین کتاب زیست کنکور برای سطح قوی

جلد اول کتاب زیست شناسی جامع IQ گاج شامل تست ها و پاسخنامه کلیدی است. جلد دوم کتاب زیست شناسی جامع IQ گاج پاسخنامه کامل تشریحی دارد.

 

تحلیل درسنامه کتاب زیست شناسی جامع IQ گاج

این کتاب درسنامه مجزا ندارد. در پاسخنامه تشریحی نکات لازم برای هر تست گفته شده است. پس توضیحات مفصل به عنوان درسنامه ندارد. اما مطالعه پاسخنامه تشریحی نکات مهمی را در هر تست برای دانش آموز مرور میکند. حتی نکات جدیدی را پیدا می کنید تا تسلط خود را از جهت بهتر کنید و با تست های کنکور غافلگیر نشوید.

 

تحلیل تست های کتاب زیست شناسی جامع IQ گاج

تست ها در سه سطح خط به خط، مفهومی و استنباطی سطح بندی شده اند. با این سه سطح هم می توانید از آموزش خط به خط استفاده کنید. علاوه بر آن اگر سوالی را درست جواب دادید بدانید که در چه سطحی بوده است. سطح بندی باعث می شود با زدن تست ها خیلی مغرور یا خیلی ناامید نشوید. مجموعا تست های کتاب زیست IQ گاج سطح بالایی دارد که برای دانش آموزان قوی مفید خواهد بود.

 

بهترین منبع زیست کنکور برای سطح متوسط

برای دانش آموزان با سطح متوسط، بهترین منبع زیست کنکور، کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز است. تست های آموزشی و ترکیبی به تعداد کافی در این کتاب وجود دارند. علاوه بر آن درسنامه مجزا به بهتر شدن سطح علمی شما بیشتر کمک می کند.

 

تحلیل درسنامه کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز

این کتاب درسنامه جداگانه ندارد. در پاسخنامه تشریحی نکات مربوط به هر سوال به طور کامل توضیح داده شده اند. مطالعه پاسخنامه می تواند به یادگیری بهتر شما کمک کند. به عنوان درسنامه اول می توانید از جزوه معلم خود استفاده کنید.

بهترین کتاب زیست کنکور برای سطح متوسط

 

تحلیل تست های کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز

کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز، بهترین منبع زیست کنکور برای سطح متوسط است. در این کتاب حدود 3500 تست از پایه های دهم، یازدهم، دوازدهم طرح شده است. هر درس تست های جداگانه دارد. تست هایی که نکات مهمتری دارند با علامت مشخص شده اند. علاوه بر آن حدود 350 تا تست به صورت آزمون آماده شده اند که می توانید به عنوان تست های آزمونی از آن ها استفاده کنید.

 

بهترین منبع و کتاب زیست کنکور برای سطح ضعیف

برای سطح ضعیف به درسنامه کاملتری نیاز دارید. بهترین کتاب زیست کنکور برای سطح ضعیف، کتاب زیست شناسی میکرو گاج است. این کتاب چهار جلد دارد:

  1. جلد اول: زیست شناسی دهم میکرو گاج
  2. جلد دوم: زیست شناسی یازدهم میکرو گاج
  3. جلد سوم: درسنامه زیست دوازدهم میکرو گاج
  4. جلد چهارم: بانک تست زیست دوازدهم میکرو گاج

با درسنامه های کامل این کتاب می توانید سطح خود را به خوبی ارتقا دهید. برای منبع دوم مطالعه زیست هم مطالعه مجدد همین کتاب را پیشنهاد می کنیم.

بهترین کتاب زیست کنکور برای سطح ضعیف

اگر درسنامه هر درس را به طور کامل مطالعه کنید، می توانید از نظر درسی به خوبی پیشرفت کنید. مرور های به موقع و اصولی از همین درسنامه به راحتی درصد زیست شناسی شما را بهتر می کند.

 

تحلیل درسنامه کتاب زیست شناسی میکرو گاج

درسنامه زیست دوازدهم میکرو گاج در چهار دسته طبقه بندی شده است. بخش اول که اصلی ترین قسمت است، متن کتاب را با نکات کامل در اختیار دانش آموزان قرار می دهد. بخش دوم به همراه آیکون هایی مثل “آنچه گذشت” نکات ترکیبی را بیان می کند.

در قسمت سوم کادرهای اصلی آورده شده اند. دراین کادرها نکات لازم برای مرور و جمع بندی نوشته شده اند. قسمت چهارم هم به اسم صفحات طلایی هستند. این صحات برای مرور سریع نکات مهم قبل از آزمون ها عالی است. با تنوع طبقه بندی مطالب در این درسنامه، مطالب به ساده ترین شکل آموزش داده شده اند.

درسنامه زیست شناسی دهم و یازدهم میکرو گاج، مطالب کتاب درسی را به ساده ترین شکل برای شما توضیح می دهد. علاوه بر آن نکات اضافه تر و مهم هر درس هم بیان می شود. در این کتاب نمودارها و جدول ها باعث می شوند مطالب را بهتر به خاطر بسپارید. برای نتیجه هرچه بهتر، این درسنامه ها را بارها مطالعه کنید.

 

تحلیل تست های کتاب زیست شناسی میکرو گاج

بانک تست زیست دوازدهم میکرو گاج حدود 1500 تست از مباحث مختلف دارد. در این کتاب پاسخ های تشریحی هر تست به طور کامل نوشته شده اند و تمام گزینه ها بررسی شده اند. علاوه بر آن نکات مهم بیشتر هر درس در پاسخنامه آورده شده است. پس پاسخنامه این کتاب را هم به طور کامل مطالعه کنید.

کتاب زیست دهم و یازدهم میکرو گاج هرکدام حدود 200 تست از هر فصل کتاب درسی طراحی کرده اند و مباحث دهم و یازدهم را به طور کامل پوشش می دهد. در پاسخنامه تشریحی تک به تک گزینه ها بررسی شده اند. علاوه بر آن نکات مهمی که به یادگیری بهتر آن تست ها کمک می کند در پاسخنامه آورده شده اند.

 

نتیجه گیری برای بهترین منابع زیست کنکور

بهترین کتاب زیست کنکور کتابی است که مطابق سطح تسلط شما انتخاب شود. پس با توجه به سطح قوی، متوسط و ضعیف کتاب مورد نظر خود را انتخاب کنید. بهترین منبع زیست کنکور که برای سطح قوی و متوسط معرفی می شود، درسنامه مجزا ندارند. پس برای استفاده از آن ها از کیفیت آموزشی جزوه معلم خود مطمئن باشید. کتاب های زیست IQ گاج، زیست جامع خیلی سبز و زیست 4 جلدی میکرو گاج جزو بهترین منابع زیست کنکور 1403 هستند که با توجه به سطح تان باید از بین آن ها یکی را انتخاب کنید.

 

سوالات شما در مورد بهترین کتاب زیست کنکور

پاسخ به این سوال خیر است. تمرکز زیاد روی خواندن درسنامه های طولانی موجب افزایش تسلط نمی شود و از طرفی باعث صرف زمان زیاد و کند شدن روند آشنایی با تست و پیشروی خواهد شد. بهترین کتاب زیست باید درسنامه و تست به اندازه متعادل در کنار هم ارائه دهد.

خیر اینطور نیست! هدف از این مقاله معرفی بهترین ها و پر مخاطب ترین هاست، نه لیست کردن همه کتاب ها! هدف این است که شما سریعتر بتوانید انتخاب کنید. کتاب های خوب دیگری در بازار کنکور و در کتابسرای دورخیز وجود دارند که طبیعتاً نقاط ضعف و قوت خود را دارند.

لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
دنبال مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور هستی ؟
برای اطلاع از هزینه‌ها و شرایط مشاوره و برنامه ریزی خصوصی این فرم را تکمیل کنید.
خیلی زود و کمتر از 24 ساعت با شما تماس میگیریم.
دنبال مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور هستی ؟
خیلی زود و کمتر از 24 ساعت با شما تماس میگیریم.
برای اطلاع از هزینه‌ها و شرایط مشاوره و برنامه ریزی خصوصی این فرم را تکمیل کنید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .