بهترین کتاب شیمی کنکور 1402

بهترین منابع و کتاب‌های درس شیمی کنکور 1402

معرفی بهترین منبع و کتاب شیمی برای کنکور تجربی و کنکور ریاضی 1402

بهترین کتاب شیمی کنکور را در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد. خرید کتاب کنکور مناسب مهم ترین قدم برای بدست آوردن درصدهای خوب در کنکور است. درس شیمی اهمیت زیادی در بین درس های اختصاصی رشته تجربی و ریاضی دارد و مشاوره انتخاب کتاب تست جزو مهم ترین مباحث مشاوره کنکور است. پس برای انتخاب بهترین کتاب شیمی کنکور بهتر است بیشتر دقت کنید. در این مقاله برای انتخاب بهترین کتاب شیمی کنکور به شما کمک می کنیم.

نکات مهم در انتخاب بهترین کتاب شیمی کنکور

انتخاب بهترین کتاب شیمی کنکور، لازم است که اصول مهمی را قبل از خرید رعایت کنید. در این قست این اصول لازم را برای شما توضیح می دهیم تا بهترین کتاب شیمی برای کنکور را پیدا کنید. کتابی برای شما بهترین نتیجه را رقم می زند که با توجه به سطح علمی شما انتخاب شود. کتاب مناسب هم مطالب هر درس را به خوبی به شما یاد می دهد و هم انگیزه شما را روز به روز بیشتر می کند.

بهترین کتاب شیمی کنکور باید مطالب مفهومی و مسائل کتاب درسی را به طور کامل شامل شود. مطالب حفظی را می توانید فقط از کتاب درسی شیمی مطالعه کنید. اما برای تست های مفهومی که نیاز به تحلیل دارند باید با درسنامه و تست کافی آمادگی لازم را پیدا کنید.

بهترین کتاب تست شیمی کنکور باید روش حل مسائل مختلف را به دو صورت مفصل و خلاصه مطرح کند. به این ترتیب هم پایه علمی مناسبی برای هر مسئله به دست می آورید و هم فرمول های حل تست سریع را یاد می گیرید. علاوه بر آن برای اینکه کاربرد هر فرمول را یاد بگیرید باید زیاد تست بزنید.

پس برای انتخاب بهترین منابع شیمی کنکور توجه کنید که تست هایی سطح بندی شده و با تعداد کافی داشته باشد. بهتر است روش حل هر تست در پاسخنامه تشریحی به طور کامل بررسی شود. چون تست های آموزشی بخش مهمی از روش یادگیری شیمی برای دانش آموزان کنکوری است.

پس نکات لازم برای انتخاب بهترین کتاب شیمی برای کنکور را در اینجا خلاصه می کنیم:

  1. کتابی انتخاب کنید که با سطح علمی شما در درس شیمی هماهنگ باشد. (قوی، متوسط، ضعیف)
  2. درسنامه کمک آموزشی مطالب مفهومی و تستی را بررسی کرده باشد.
  3. برای یادگیری هر مبحث مسئله و تست های کافی داشته باشد.
  4. تست های هر درس به سطح های مناسبی تقسیم شده باشد. (آسان و سخت)
  5. روش حل هر مسئله در پاسخنامه تشریحی بررسی شده باشد.

در ادامه مقاله بهترین کتاب شیمی کنکور را برای سطوح درسی مختلف معرفی می کنیم. پس با توجه به نقاط ضعف و نقاط قوت خود در درس شیمی تلاش کنید بهترین کتاب شیمی برای کنکور را انتخاب کنید.

مقاله مهم  مباحث آسان و تست خیز شیمی کنکور (شروع دیر هنگام)

 

 

بهترین منبع و کتاب شیمی کنکور برای سطح قوی

دانش آموزانی که سطح درسی قوی دارند باید کتابی را تهیه کنند که تست های بیشتر و چالشی داشته باشد. کتاب شیمی جامع کنکور IQ بهترین کتاب شیمی کنکور برای سطح قوی است. در این کتاب با تست های سختی مواجه می شوید که می تواند مهارت تست زدن شما را از هر جهت تقویت کند.

بهترین کتاب شیمی کنکور سطح قوی

کتاب شیمی جامع کنکور IQ گاج در دو جلد آماده شده است. جلد اول بانک تست است و جلد دوم به عنوان درسنامه ارائه شده است. در ادامه جزئیات درسنامه و تست های این کتاب را به طور کامل بررسی می کنیم.

  1. شیمی جامع کنکور IQ گاج جلد اول (بانک تست و پاسخنامه)
  2. شیمی جامع کنکور IQ گاج جلد دوم (درسنامه)

 

تحلیل درسنامه کتاب شیمی جامع IQ گاج

درسنامه این کتاب در جلد دوم قرار دارد. مطالب کتاب های شیمی دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت درس به درس در این درسنامه آموزش داده شده اند. در این درسنامه هر مبحث به صورت مفهومی توضیح داده شده است. می توان گفت این درسنامه یک جزوه آموزشی قوی است که به کمک آن می توانید از پس سخت ترین سوالات شیمی کنکور هم بربیایید.

 

تحلیل تست های کتاب کتاب شیمی جامع IQ گاج

در جلد اول این کتاب تست ها به همراه پاسخنامه تشریحی قرار گرفته اند. با حل تست های این کتاب مطمئن می شوید که بهترین کتاب تست شیمی کنکور برای سطح قوی را انتخاب کرده اید. تست ها به صورت درس به درس و پایه به پایه مطرح شده اند. همچنین سختی تست ها مطابق با کنکور های چندسال اخیر تنظیم شده است. پس هر تست را چندبار حل کنید و در پاسخنامه تشریحی روش حل هر تست را بررسی کنید.

 

بهترین منبع و کتاب شیمی کنکور برای سطح متوسط

اگر دانش آموزی هستید که در درس شیمی سطح متوسطی دارید بهترین کتاب شیمی کنکور برای شما کتاب های شیمی مبتکران است. این کتاب 4 جلد دارد. شیمی مبتکران برای پایه دهم و یازدهم هرکدام یک جلد و کتاب شیمی مبتکران برای دوازدهم دو جلدی است. به این صورت:

  1. شیمی دهم تست مبتکران (تک جلدی)
  2. شیمی یازدهم تست مبتکران (تک جلدی)
  3. شیمی دوازدهم تست مبتکران (جلد اول)
  4. شیمی دوازدهم تست مبتکران (جلد دوم)

 

این کتاب از لحاظ درسنامه آموزشی و تعداد تست ها خیلی خوب عمل کرده است. در ادامه درسنامه و تست های کتاب های شیمی مبتکران را با جزئیات بیشتر بررسی می کنیم.

بهترین کتاب شیمی کنکور برای سطح متوسط

 

تحلیل درسنامه کتاب شیمی مبتکران

درسنامه کتاب های شیمی مبتکران تمام نکات مهم و ضروری برای شیمی را به زبان ساده توضیح می دهد. وقتی که این درسنامه را می خوانید کاملا احساس می کنید که سرکلاس درس هستید و معلم قدم به قدم نکات را برای شما توضیح می دهد. پس چرا این کتاب به عنوان بهترین کتاب شیمی کنکور برای سطح متوسط معرفی شده است؟ چرا دانش آموزان با سطح ضعیف نمی توانند از آن استفاده کنند؟

به این دلیل که برای مطالعه درسنامه های پرنکته این کتاب باید خیلی حوصله به خرج دهید. پس وقتی سطح درسی شما در شیمی متوسط است، نکات را سریعتر بررسی می کنید و سرعت مطالعه مناسبی خواهید داشت. دانش آموزان با سطح درسی ضعیف باید زمان بیشتری برای مطالعه و یادگیری این درسنامه ها در نظر بگیرند.

  • درسنامه کتاب های شیمی مبتکران به صورت ایستگاه های درس نکته در قسمت پاسخ تشریحی قرار گرفته اند. اما قبل از تست زدن باید این مطالب را از قسمت پاسخنامه مطالعه کنید.

 

تحلیل تست های کتاب شیمی مبتکران

کتاب شیمی مبتکران بهترین کتاب شیمی برای کنکور سطح متوسط تا قوی است. تست ها به صورت سطح بندی شده در این کتاب قرار گرفته اند. تست های مهمتر که حل کردن آن ها در اولویت است هم با علامت VIT در کنار هر تست مشخص شده اند. در ادامه تست های این کتاب ها را با توجه به هرپایه تحصیلی بررسی می کنیم.

کتاب شیمی مبتکران دهم بیشتر تر از 300 تست برای هر فصل شیمی دهم دارد. با این تعداد تست به راحتی می توانید بر تست های شیمی دهم تسلط پیدا کنید.

کتاب شیمی مبتکران یازدهم حدود 400 تست برای فصل های اول و دوم و حدود 200 تست برای فصل سوم دارد. با انتخاب این کتاب ها از نظر تعداد تست کافی و سطح بندی شده می توانید کاملا مطمئن باشید.

کتاب شیمی مبتکران دوازدهم دو جلدی است. جلد اول شامل فصل 1 و 2 و جلد دوم فصل 3 و 4 را بررسی کرده است. در این دو کتاب برای هر فصل تقریبا 500 تست طراحی شده است. همچنین در پایان هر فصل سوال های آزمونی قرار داده شده اند.

 

بهترین منبع و کتاب شیمی کنکور برای سطح ضعیف

کتاب های شیمی جامع خیلی سبز بهترین منابع شیمی کنکور 1402 برای سطح درسی ضعیف است. در این کتاب درسنامه هر مبحث را به طور کامل و مفصل توضیح می دهد اما حجم زیادی ندارد. علاوه بر آن تست ها به خوبی سطح بندی شده اند. بعد از تسلط بر روی تست ها، می توانید به سراغ تست های قسمت Z بروید، این تست ها سخت تر و چالشی تر هستند.

کتاب شیمی جامع خیلی سبز دو جلدی است. یک جلد برای شیمی پایه که مطالب دهم و یازدهم را شامل می شود. جلد دوم هم برای دوازدهم است. نام کامل هر جلد را اینجا می نویسیم که در هنگام خرید دچار اشتباه نشوید:

  1. شیمی جامع تست خیلی سبز (جلد اول)
  2. شیمی جامع خیلی سبز پاسخنامه (جلد دوم)

با مطالعه درسنامه های این کتاب می توانید درصد خیلی خوبی برای شیمی در کنکور به دست بیاورید. مطالعه و مرور کامل درسنامه و حل چندباره تست ها کلید این موفقیت است. در ادامه درسنامه و تست های این کتاب را بیشتر بررسی کرده ایم.

بهترین کتاب شیمی کنکور 1402 سطح ضعیف

 

تحلیل درسنامه کتاب شیمی خیلی سبز

درسنامه شیمی خیلی سبز مطالب را با مقدمه شروع می کند و بعد از توضیحات مفصل به صورت جمع بندی به پایان می برد. مطالب کتاب درسی در این درسنامه ها به صورت کامل آموزش داده شده اند و فقط نکات تستی به تنهایی مطرح نشده اند. این موضوع به شما کمک می کند که با خواندن درسنامه های این کتاب، به طور کامل آموزش ببینید.

 

تحلیل تست های کتاب شیمی خیلی سبز

کتاب پایه شیمی خیلی سبز برای هر فصل حدود 200 تست طراحی کرده است. با این تعداد تست می توانید به خوبی برای تسلط روی هر فصل، آماده شوید. همچنین بعد از حل هر تست می توانید روش حل آن را در پاسخنامه تشریحی چک کنید. این کتاب در پایان هر فصل تست های سختتری دارد که می توانید با حل کردن آن ها مهارت خود را به چالش بکشید.

 

کتاب موضوعی مسائل شیمی

قسمت مهمی از سوالات شیمی در کنکور سراسری مربوط به مسائل است. برای تسلط بیشتر به مسائل شیمی کنکور می توانید از کتاب موضوعی مسائل شیمی خیلی سبز به عنوان بهترین منابع شیمی کنکور در زمینه مسائل شیمی استفاده کنید. این کتاب به طور اختصاصی به مسائل شیمی کنکور پرداخته است. پس برای بدست آوردن درصد خوبی در شیمی کنکور از حل کردن تست های این کتاب غافل نشوید.این کتاب برای سطح متوسط و قوی توصیه میشود.بهترین منابع شیمی در مسائل - خیلی سبز

 

نتیجه گیری در مورد بهترین منابع شیمی کنکور

برای انتخاب بهترین کتاب شیمی کنکور حتما نکات مهمی را باید رعایت کنید. درسنامه و سطح تست ها را با توجه به تسلط علمی خود انتخاب کنید. درسنامه آموزشی شیمی باید نکات لازم برای تست های مفهومی و فرمولی را بیان کند. علاوه بر آن آموزش باید عمیق و اصولی باشد تا روش حل هر مسئله را به خوبی یاد بگیرید. همچنین برای اینکه درصد خوبی را برای شیمی در کنکور به دست بیاورید باید از هر قسمت تست های زیادی حل کنید. کتاب های شیمی که در این مقاله معرفی شد از جمله خیلی سبز، مبتکران و آیکیو گاج بهترین منابع شیمی برای کنکور هستند. آن ها را با توجه به سطح درسی خود انتخاب کنید.

 

سوالات شما در مورد بهترین کتاب شیمی کنکور

بهتر است از کتاب سطح ضعیف شروع کنید وقتی آن کتاب را چند دور مطالعه کردید به سراغ منبع دوم بروید. مطالعه همزمان دو منبع مختلف کار مفید و جالبی نیست و تاثیر معکوس دارد.

خیر اینطور نیست! هدف از این مقاله معرفی بهترین ها و پر مخاطب ترین هاست، نه لیست کردن همه کتاب ها! هدف این است که شما سریعتر بتوانید انتخاب کنید. کتاب های خوب دیگری در بازار کنکور و در کتابسرای دورخیز وجود دارند که طبیعتاً نقاط ضعف و قوت خود را دارند.

لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرمان
آرمان
2 سال قبل

سلام میکرو گاج و سیر تا پیاز سطحش چطوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
دنبال مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور هستی ؟
برای اطلاع از هزینه‌ها و شرایط مشاوره و برنامه ریزی خصوصی این فرم را تکمیل کنید.
خیلی زود و کمتر از 24 ساعت با شما تماس میگیریم.
دنبال مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور هستی ؟
خیلی زود و کمتر از 24 ساعت با شما تماس میگیریم.
برای اطلاع از هزینه‌ها و شرایط مشاوره و برنامه ریزی خصوصی این فرم را تکمیل کنید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .