برنامه ریزی کنکور

برنامه ریزی رایگان کنکور

یکی از این نکات مهم برای موفقیت در کنکور ، برنامه ریزی است که از مسائل بسیار کلیدی در طول دوره آمادگی برای کنکور است . بسیاری از شما به دنبال داشتن یک برنامه رایگان  برای درس خواندن هستید . و می خواهید مزایا و معایب و همچنین شرایط کلی استفاده از برنامه ریزی رایگان را بدانید .

در مورد برنامه ریزی رایگان کنکور نکات بسیار مهمی وجود دارد که اگر به آن ها دقت نکنید نمی توانید از محاسن برنامه ریزی استفاده کنید و  رایگان بودن شما را در دام می اندازد. در این مقاله به این سوالات پاسخ می دهیم.

  •  برنامه ریزی رایگان کنکور چیست؟
  •  چرا داوطلبین کنکور به دنبال برنامه ریزی رایگان کنکور هستند؟
  •  مزایا یا خطرات برنامه ریزی رایگان کنکور چیست؟
  • چه نوع برنامه ریزی رایگانی خوب و کدام یک غیر مفید است؟

 

برنامه ریزی رایگان کنکور

بسیاری از دانش آموزان همیشه این قبیل سوال ها در ذهنشان است که ما در طول روز چقدر باید درس بخوانیم ؟ چگونه بخوانیم ؟ که این ها باعث آشفتگی می شود . با برنامه ریزی ، درس خواندن شما نظم است و پیوستگی دارد ، همچنین دچار استرس نشده و با آرامش مشغول درس خواندن می شوید و نگرانی شما به حداقل می رسد .

برنامه ریزی رایگان کنکور

هر ساله شاهد آن هستیم که بسیاری از دانش آموزان به دنبال برنامه ریزی رایگان کنکور هستند که این موضوع می تواند دلایل بسیاری داشته باشد .

از جمله : مشکلات مالی دانش آموزان ، سهل انگاری و اهمیت ندادن کافی به این موضوع و یا دلیل دیگر آن می تواند سنجش کیفیت آن برنامه توسط دانش آموز برای اطمینان از آن برنامه باشد.

همانطور که می دانید برنامه های رایگانی که در اختیار شما قرار می گیرد ، برنامه ای است که به طور کلی نوشته شده و در اختیار تعداد زیادی از دانش آموزان مانند شما قرار می گیرد که ویژگی ها و شرایط منحصر به فرد هر دانش آموز در آن لحاظ نشده و در نظر گرفته نمی شود .

بسیاری از موسسات از جمله قلم چی ، برنامه ریزی رایگان کنکور انجام داده و در اختیار شرکت کنندگان در آزمون قلم چی قرار می دهد و یا برنامه ریزی های رایگان کنکوری که در سایت های مختلف از موسسات گوناگون وجود دارد ،

اما این برنامه ریزی های رایگان متناسب با ویژگی ها ، عادت ها ، محدودیت ها و نقاط قوت و ضعف شما نوشته نشده است و همانطور که مشخص است این برنامه نمی تواند آنگونه که باید شما را به هدفتان رسانده و برای شما مفید واقع شود .

هر شخصی ویژگی ها و عادت های خاص خودش را دارد ، پس چگونه می توان برای همه دانش آموزان با شخصیت های کاملا متفاوت از یک برنامه ریزی رایگان کنکور استفاده کرد و توقع داشت که بهترین نتیجه را از این برنامه ریزی بگیرند ؟

پس برنامه ریزی برای  کنکور بسیار با اهمیت است . اما چه نوع برنامه ریزی ای ؟ این برنامه ریزی چه ویژگی هایی باید داشته باشد و توسط چه کسی باید نوشته شود ؟  بعضی دانش آموزان به دنبال برنامه ریزی رایگان کنکور هستند . سه دلیل عمده که دانش آموز دنبال برنامه ریزی رایگان کنکور است :

در مقاله زیر برنامه ریزی استاندارد و نمونه برنامه ریزی را می توانید ببنید.

مقاله مهم  برنامه ریزی کنکور

 

مشکلات مالی دانش آموز

40 درصد علت ، مشکلات مالی دانش آموز است . گاهی دانش آموز به دلیل داشتن مشکلات مالی و عدم توان پرداخت کافی به دنبال دریافت برنامه ریزی رایگان کنکور است یعنی برنامه ای چند ماهه که از قبل نوشته شده است و یا برنامه ای که توسط نرم افزار نوشته می شود .

هیچ کدام از این برنامه ها شخصی نبوده و ویژگی های منحصر به فرد هر شخص در آن لحاظ نشده است پس نمی تواند مورد اعتماد برای شما باشد . برنامه ای اصولی است و شما را به هدفتان می رساند که متناسب با ویژگی ها و شرایط شما طراحی شده باشد و بهترین برای شما باشد .

پس بهتر است زمان خود را با این برنامه ریزی رایگان کنکور تلف نکنید و این موضوع را در نظر بگیرید که هزینه های صرف شده در راه هدفتان حکم سرمایه گذاری را برای شما دارد و در آینده می توانید چندین برابر آن را برداشت کنید .

 

اهمیت ندادن و سهل انگاری

40 درصد  دیگر علت درخواست برنامه ریزی رایگان کنکور، اهمیت ندادن به این موضوع و سهل انگاری دانش آموز است . بعضی دانش آموزان با وجود این که توان مالی داشتن مشاور کنکور را دارند اما تصور می کنند ، یک برنامه رایگان هم برای آن ها کافی است و نیازی به داشتن مشاور و دریافت برنامه از یک مشاور ندارند .

دلیل آن که این دانش آموزان علاقه زیادی به داشتن یک برنامه ریزی اصولی ندارند ، این است که ارزش و اهمیت این کار را نمی دانند و اطلاعات کافی از آن ندارند که منجر به یک تصمیم اشتباه می شود .

مقاله مهم  چگونه یک مشاور کنکور خوب پیدا کنیم؟

این دانش آموزان ترجیح می دهند از برنامه ریزی رایگان کنکور برای مطالعه خود استفاده کنند اما غافل از آن که با این برنامه ریزی فقط زمان خود را هدر داده و به دلیل سهل انگاری خود و اهمیت کافی ندادن به این موضوع ، نمی توانند به هدف خود برسند .

اما با کمی دقت به این نتیجه می رسیم که برنامه ریزی رایگان کنکور هیج گاه نمی تواند کیفیت یک برنامه ریزی اصولی و شخصی سازی شده را داشته باشد و گزینه خوبی برای مطالعه کنکور نیست .

سهل انگاری در این مسیر  ، ممکن است زیان های زیادی برای شما داشته باشد و فرصت های خوبی را از دست بدهید . پس اگر به واقعیت این نوع برنامه ریزی پی برده باشید ، می توانید با دریافت یک برنامه ریزی خوب به موفقیت برسید .

 

برنامه ریزی رایگان

 

برنامه ریزی آزمایشی

دلیل سوم روی آوردن دانش آموزان به برنامه ریزی رایگان کنکور سنجش کیفیت برنامه ریزی است . این برنامه ریزی در حد چند روز بوده و بلند مدت نیست و این نوع از برنامه ریزی خوب است .

به دلیل حساسیت بسیار بالای مطالعه برای کنکور سراسری و از آن مهم تر برنامه ریزی برای آن ، اطمینان از اصولی بودن برنامه ریزی کنکور امری واجب است .

همه دانش آموزان به دنبال برنامه ای هستند که کاملا هماهنگ با شرایط آن ها باشد و تمام ویژگی های یک برنامه اصولی را دارا باشد .  پس این حق  دانش آموزان است تا برای آن که بتوانند اعتماد کامل به یک برنامه کنند ، کیفیت آن را بسنجند .

به همین دلیل از این برنامه ریزی رایگان برای مدت کوتاهی استفاده می کنند تا از آن مطمئن شده و با خیال آسوده برای مدت طولانی از آن بهره ببرند .

 

انواع برنامه ریزی رایگان کنکور

به طور کلی دو نوع برنامه ریزی رایگان کنکور داریم که شامل برنامه ریزی بلند مدت رایگان کنکور و برنامه ریزی آزمایشی یا به عبارتی برنامه چند روزه رایگان می شود که در زیر هر دوی آن ها را بررسی می کنیم .

مقاله مهم  9 ویژگی مهم یک برنامه ریزی استاندارد

 

برنامه ریزی بلند مدت رایگان کنکور

این نوع برنامه ریزی چند ماهه است و معمولا از قبل نوشته شده است یا توسط نرم افزار نوشته می شود اما هر دو برنامه کیفیت پایینی دارند زیرا این نوع برنامه ها شخصی نیستند . در واقع هر فرد خصوصیات منحصر به فردی دارد و هیچ کس شبیه دیگری نیست پس قاعدتا از یک برنامه هم نمی توانند استفاده کنند .

همچنین شما نمی توانید از یک برنامه از پیش تعیین شده استفاده کنید ، توانایی ها  و شرایط هر فرد متفاوت است مانند این که از چه منابعی استفاده می کند ؟ نقاط ضعف یا نقاط قوت او کدام دروس است ؟

پس هیچ گاه نمی توان برای همه از یک برنامه استفاده کرد . و مشاور باید هر فرد را خوب بشناسد و با توجه به خصوصیات او ، بهترین و کامل ترین برنامه را برای او طراحی کند .

برنامه ای که توسط نرم افزار طراحی شده باشد و یا از قبل برای همه یک برنامه نوشت شده باشد ، به هیچ عنوان نمی تواند کارایی لازم را داشته و با برنامه های شخصی سازی شده برابری کند.

 

برنامه ریزی آزمایشی

نوع دیگری از برنامه ریزی رایگان کنکور ، برنامه ریزی آزمایشی است . این نوع برنامه ریزی در حد چند روز است . دانش آموزان از این نوع برنامه ریزی رایگان به منظور سنجش کیفیت برنامه ریزی مشاور استفاده می کنند.

یک برنامه ریزی اصولی ویژگی های متعددی دارد برای مثال ، برنامه باید قابل اجرا برای دانش آموز باشد نه یک برنامه رویایی ، انعطاف پذیر باشدو اگر به هر دلیلی دانش آموز از برنامه عقب افتاد امکان جبران برای او فراهم باشد و از همه مهم تر برنامه باید شخصی سازی شده و منحصر به خود فرد باشد .

پس باید بعد از شناخت دانش آموز اقدام به برنامه ریزی شود . به همین دلیل سنجیدن کیفیت برنامه ریزی توسط  دانش آموز منطقی بوده و خوب است . دانش آموزان برای اینکه با خیال آسوده تری برنامه را دریافت کرده و شروع به مطالعه کنند ، نیازمند سنجش دقیق مشاور و برنامه او هستند .

 

برنامه ریزی کنکور

 

 

جمع بندی

به طور کلی یکی از مهم ترین عواملی که به موفقیت شما در کنکور سراسری کمک زیادی می کند ، داشتن برنامه ای مشخص ، منظم و منحصر به فرد است . برنامه ای که شما را از استرس و نگرانی دور کرده و دغدغه تان را در مورد دروس و مدیریت زمان کاهش دهد .

قطع به یقین برنامه هایی که به صورت عمومی هستند و به طور رایگان در اختیار عموم دانش آموزان قرار می گیرند ، آن طور که باید و شاید پاسخگوی نیاز شما نیستند و نمی توانند برای شما بهترین باشند. همچنین نمی توانید انتظار گرفتن بهترین نتیجه را از این برنامه داشته باشید .

شما به برنامه ای احتیاج دارید که متناسب با ویژگی ها و سطح توانایی های شما طراحی شده باشد و به خوبی بتواند شما را به هدفتان برساند .

پیشنهادهای جایگزین ما برای موفقیت شما در کنکور :

  • مشاوره کنکور خصوصی (برنامه ریزی خصوصی)
  • برنامه ریزی کنکور شخصی سازی شده
  • برنامه ریزی کنکور قابل شخصی سازی

پیشنهادهای بالا معمولاً رایگان نیستند! یادتان باشد هیچ برنامه ریزی با ارزش و مفیدی رایگان ارائه نمی شود. 😀

لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها