بهترین کتاب ریاضی تجربی برای کنکور 1402

بهترین منبع و کتاب ریاضی کنکور تجربی 1403

معرفی بهترین منبع و کتاب ریاضی برای کنکور تجربی 1403

برای این که در کنکور تجربی رتبه خوبی به دست بیاورید نباید از درس ریاضی غافل شوید. درصد های خوب ریاضی برای رسیدن به رشته های پرطرفدار رشته تجربی ضروری است. با این وجود به دلیل سختی تست ها خیلی از دانش آموزان تجربی از خواندن ریاضی فراری هستند. از دیدگاه مشاوره کنکور این روش بسیار اشتباه است. با انتخاب بهترین کتاب ریاضی تجربی کنکور 1403 می توانید از مطالعه ریاضی لذت ببرید. و به این ترتیب به راحتی می توانید درصد خوبی در کنکور به دست بیاورید.

قبل از این که به معرفی بهترین منابع ریاضی تجربی کنکور بپردازیم باید به نکاتی توجه کنید. پس برای این که انتخاب درستی داشته باشید تمام مراحل این مقاله را به دقت مطالعه کنید. بعد از آن می توانید مطمئن باشید که بهترین کتاب ریاضی تجربی مطابق سطح درسی خودتان را پیدا می کنید.

نکات مهم در انتخاب بهترین کتاب ریاضی تجربی

برای انتخاب کردن بهترین کتاب ریاضی تجربی باید نکاتی را در نظر داشته باشید. مهمترین نکته این است که این کتاب را مطابق با سطح آموزشی خودتان انتخاب کنید تا در برنامه ریزی کنکور خود بتوانید با سرعت و یادگیری مناسب درس ریاضی را  پیش ببرید.

اگر کتاب خیلی سخت تر یا خیلی آسان تر باشد نمی تواند به خوبی از آن استفاده کنید. کتاب های آسان علاوه بر اینکه حوصله درس خواندن را از شما می گیرند باعث ایجاد اعتماد به نفس کاذب می شوند.

اگر کتاب را سخت تر از سطح آموزشی خودتان معرفی کنید کم کم انگیزه خود را برای مطالعه از دست می دهید. علاوه بر آن بهترین کتاب تست ریاضی تجربی باید تست های آموزشی و سطح بندی شده داشته باشد.

طراحی هوشمندانه تست ها به روند یادگیری شما خیلی کمک می کند. تست هایی که به ترتیب آسان به سخت و چالشی مرتب شده باشند مسیر پیشرفت شما را به خوبی نشان می دهند.

برای اینکه به طور خلاصه با نکات لازم قبل از انتخاب بهترین کتاب ریاضی تجربی آشنا شوید موارد زیر را به خوبی مطالعه کنید:

  1. برای انتخاب کتاب دقت کنید که مطابق با سطح علمی شما باشد. (قوی، متوسط، ضعیف)
  2. درسنامه کتاب باید هر مبحث را به طور مفهومی و به همراه مثال های کافی توضیح داده باشد.
  3. برای هر مبحث به تعداد کافی تست داشته باشد.
  4. سطح بندی مناسب تست ها را رعایت کرده باشد. (آسان تا سخت)
  5. پاسخنامه تشریحی جواب هر تست را به خوبی بررسی کرده باشد.

در ادامه برای هر سطح درسی کتاب های مناسب ریاضی تجربی را معرفی می کنیم. علاوه بر آن جزئیات درسنامه و تست های هر کتاب را با دقت بررسی می کنیم. پس مهمترین قسمت مقاله را از دست ندهید.

 

مقاله مهم  روش مطالعه ریاضی کنکور

 

بهترین منبع و کتاب ریاضی تجربی کنکور برای سطح قوی

بهترین کتاب ریاضی تجربی برای سطح قوی و متوسط رو به قوی کتاب ریاضیات تجربی جامع کنکور مهر و ماه است. این کتاب به خوبی می تواند شما را برای پاسخ دادن به سوالات ریاضی تجربی آماده کند.

بهترین کتاب ریاضی کنکور تجربی برای سطح متوسط تا قوی

این کتاب دو جلد دارد. جلد اول شامل درسنامه آموزشی و تست است. جلد دوم شامل پاسخ نامه تشریحی است. نام کامل این دو جلد را می نویسیم که به درستی بتوانید آن ها را بخرید:

  1. ریاضیات تجربی جامع کنکور مهر و ماه (جلد اول)
  2. پاسخنامه ریاضیات تجربی جامع کنکور مهر و ماه (جلد دوم)

در ادامه درمورد جزئیات درسنامه و تست های این کتاب بیشتر صحبت می کنیم. به این ترتیب اگر این کتاب متناسب با سطح آموزشی شما بود بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

 تحلیل درسنامه کتاب ریاضیات تجربی جامع کنکور مهر و ماه

در جلد اول کتاب درسنامه ها قرار گرفته اند. مطالب ریاضی تجربی به صورت موضوعی در هر فصل چیده شده اند. برای مثال مطالب تابع هر سه سال دهم، یازدهم و دوازدهم در یک فصل از کتاب مهر و ماه ارائه می شود. به این صورت نیست که به ترتیب فهرست کتاب درسی ریاضی و درس به درس باشد.

برای دانش آموزان با سطح متوسط تا قوی این نحوه چینش موضوعی مباحث در ریاضی بسیار کمک کننده است. چون مطالب به صورت پله به پله همراه با پیش نیاز هایشان توضیح داده می شوند.

درسنامه های این کتاب کوتاه و کنکوری است و خیلی توضیح مفصلی ندارد. پس لازم است که خودتان سطح علمی مناسبی برای استفاده از این کتاب داشته باشید.

 

تحلیل تست های کتاب ریاضیات تجربی جامع کنکور مهر و ماه

تست ها در همان جلد اول کتاب هستند. در این کتاب چینش و سطح بندی تست ها به خوبی رعایت شده است. به این تریبت که تعدادی تست به عنوان تست آموزشی قرار گرفته اند. در ادامه تست هایی برای تثیبت مطالب قرار داند. در نهایت هم مجموعه تست هایی برای تسلط کامل روی هر مبحث وجود دارد. پس برای این که تست ها را بهتر یاد بگیرید به همین ترتیب پیش بروید.

این کتاب بین 100 تا 200 تست برای هر فصل مطرح کرده است. هرچه فصلی سخت تر باشد طبیعتا تست های بیشتری دارد. در مجموع این کتاب حدود 3000 تست ریاضی در اختیار شما می گذارد.پاسخنامه تشریحی این کتاب در جلد دوم است. در پاسخنامه تشریحی همه تست ها به طور کامل بررسی شده اند. پس حتما بعد از اتمام تست زدن، تست ها را با پاسخ نامه تحلیل کنید.

نکته هایی که در پاسخ نامه گفته شده اند مکمل آموزش شما هستند. پس از بررسی تست ها با پاسخنامه غافل نشوید.

 

بهترین منبع و کتاب ریاضی تجربی کنکور برای سطح متوسط

برای داوطلبین سطح متوسط کتاب ریاضیات جامع کنکور خیلی سبز یکی از بهترین پیشنهاد هاست. این کتاب در دو جلد ارائه شده است. جلد اول درسنامه و تست دارد و جلد دوم پاسخنامه تست ها را در بردارد.

بهترین کتاب ریاضی تجربی کنکور سطح متوسط

عنوان دقیق این کتاب ها طبق زیر است.

  1. ریاضیات تجربی جامع تست خیلی سبز (جلد اول)
  2. پاسخنامه ریاضیات تجربی جامع تست خیلی سبز (جلد دوم)

در ادامه تست ها و درسنامه این کتاب خوب را بررسی می کنیم.

 

تحلیل درسنامه کتاب ریاضی تجربی خیلی سبز

درسنامه کتاب ریاضیات تجربی جامع تست خیلی سبز (جلد اول) با لحن رسمی ولی در عین حال روان و ساده نوشته شده است. هر فصل به چند درس تقسیم شده که حجم هر درس کم می باشد که این کار باعث افزایش کارایی دانش آموزان می شود. از مثال های تشریحی ( هر چند کم ) و مثال های تستی برای تفهیم سازی مطالب استفاده شده است که نکته مثبتی می باشد.

تست های موجود در درسنامه از سطح ساده به سخت قرار گرفته اند و از تیپ های مختلفی انتخاب شده اند. درسنامه بیشتر حالت نکته و تست دارد و مطالب را موشکافانه بررسی نکرده است بنابراین برای استفاده از این درسنامه باید حداقل پایه ای از ریاضی داشته باشید که در کنار آن بتوانید براحتی از درسنامه موجود استفاده کنید. برای دانش آموزان متوسط این درسنامه کافی است و می تواند نیازهای او را برطرف کند.

پاسخنامه تشریحی که در جلد دوم کتاب قرار دارد بسیار کامل نوشته شده است به این صورت که مراحل حل سوالات نوشته شده اند و فقط به فرمول ها اکتفا نشده است. در بعضی موارد در صورت نیاز نکات درسنامه نیز مرور شده است. همچنین در برخی تست ها روش دوم که راه حل سریع تر می باشد ؛ آورده شده است.

 

تحلیل تست های کتاب ریاضی تجربی خیلی سبز

تعداد زیادی تست در تیپ های مختلف در این کتاب قرار دارد که تمرین های کتاب درسی و سوالات کنکور و دانشگاه آزاد و همچنین تست های قلمچی نیز در بین تست ها پوشش داده شده است. تمرین های کتاب درسی که به تست تبدیل شده اند با عنوان « کتاب درسی » از بقیه تست ها متمایز شده است. در انتهای کتاب نیز پاسخ کلیدی کتاب قرار گرفته است.

در این کتاب تست ها طبقه بندی شده نیستند ولی از سطح ساده به سخت قرار گرفته اند که تست های اولیه اعتماد به نفس دانش آموز را بالا می برد. تعداد تست های هرفصل از 80 تا 500 تا متغیر است که بستگی به طول و حجم فصل دارد.

 

بهترین منبع و کتاب ریاضی تجربی کنکور برای سطح ضعیف

برای انتخاب بهترین کتاب ریاضی تجربی برای سطح ضعیف باید به درسنامه آن دقت کنید. برای افزایش توانایی خود در درس ریاضی لازم است که مباحث در درسنامه به طور مفصل توضیح داده شده باشند. بنابراین بهترین کتاب ریاضی تجربی برای سطح ضعیف کتاب ریاضی میکروطلایی گاج است. این کتاب جامع و تک جلدی است. اسم کامل این کتاب: ” ریاضیات تجربی کامل کنکور میکروطلایی گاج” است.

بهترین کتاب ریاضی کنکور تجربی برای سطح ضعیف

چینش مباحث درس به درس است و موضوعی نیست. اما مطالب هر فصل را از پایه آموزش می دهد و پیش نیاز هر مطلب را توضیح می دهد. این کتاب برای افزایش شما در درس ریاضی تجربی بسیار مفید است. در ادامه جزئیات درسنامه و تست های این کتاب را بیشتر بررسی می کنیم.

 

تحلیل درسنامه کتاب ریاضی تجربی میکروطلایی گاج

درسنامه این کتاب هر مبحث را به صورت کامل توضیح می دهد. بعد از توضیحات هم چندین مثال تشریحی می آورد که جز مراحل مهم یادگیری ریاضی شماست. پس حتما بعد از مطالعه توضیحات، مثال های تشریحی را حل کنید. به این ترتیب توضیحات گفته شده به خوبی در ذهن شما تثبیت می شوند.

 

تحلیل تست های کتاب ریاضی تجربی میکروطلایی گاج

در قسمت تست های این کتاب برای هر تیتر از مطالب یک فصل، تعدادی تست قرار گرفته است. این تست ها سطح بندی شده اند. در هر تیتر تست ها به ترتیب آسان به سخت قرار گرفته اند. موقع حل کردن تست ها این سطح بندی را رعایت کنید تا قدم به قدم نکات را یاد بگیرید.

این کتاب نزدیک به 100 تست برای هر فصل دارد. فصل های ساده تر تست های کمتری دارند. در مجموع حدود 3000 تست از تمامی فصل ها دارد. این تعداد تست برای یادگیری مناسب است. اما دقت کنید که در هربار مرور تست های سخت را دوباره و حتی سه باره حل کنید.

 

نتیجه گیری برای بهترین منابع ریاضی تجربی کنکور

انتخاب بهترین کتاب ریاضی کنکور تجربی 1403 را در این مقاله به طور کامل یاد گرفتید. در قدم اول باید کتابی تهیه کنید که مطابق با سطح آموزشی شما باشد. به این ترتیب می توانید پله به پله سطح آموزشی خود را تقویت کنید.

علاوه بر آن برای یادگیری هر مبحث لازم است که به تعداد کافی از آن تست حل کرده باشید. مرحله مهم دیگر برای یادگیری درس ریاضی بررسی پاسخ صحیح هر تست است. کتاب هایی که معرفی کردیم بهترین کتاب ریاضی تجربی برای هر سطح ضعیف تا قوی است. سه کتاب ریاضی جامع مهر و ماه، ریاضی جامع خیلی سبز و ریاضی میکروطلایی گاج در این مقاله معرفی شدند که به ترتیب از سطح قوی به ضعیف هستند.

 

سوالات شما در مورد بهترین کتاب ریاضی تجربی کنکور

این نوع کتاب ها برای دانش آموزان قوی کاربرد دارند که از آموزش و درسنامه بی نیاز هستند. برای دانش آموزان متوسط و ضعیف حتما باید از درسنامه استفاده کنید و در کنار ان هم حل تست داشته باشید.

خیر اینطور نیست! هدف از این مقاله معرفی بهترین ها و پر مخاطب ترین هاست، نه لیست کردن همه کتاب ها! هدف این است که شما سریعتر بتوانید انتخاب کنید. کتاب های خوب دیگری در بازار کنکور و در کتابسرای دورخیز وجود دارند که طبیعتاً نقاط ضعف و قوت خود را دارند.

لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها