بهترین کتاب گسسته کنکور

بهترین کتاب ها و منابع گسسته و احتمال کنکور ریاضی 1402

معرفی بهترین منابع و کتاب های درس گسسته و احتمال کنکور ریاضی

مشاورین باتجربه و ماهر رشتۀ ریاضی در مورد اهمیت زیاد درس گسسته و آمار و احتمال برای کسب رتبۀ خوب در کنکور سراسری بسیار تأکید کرده‌اند. این درس در هریک از زیرگروه‌های رشتۀ ریاضی از اهمیت زیادی برخوردار است. باید توجه داشت که یکی از مراحل کلیدی مطالعۀ اصولی و صحیح آن، استفاده از بهترین کتاب گسسته کنکور و همچنین بهترین کتاب آمار و احتمال کنکور است.

البته در انتخاب بهترین منبع گسسته کنکور باید نکاتی را در نظر گرفت و به بررسی دقیق منابع خوب موجود در بازار پرداخت؛ پس برای یادگیری این نکات و انتخاب بهترین کتاب گسسته کنکور و بهترین کتاب احتمال کنکور در ادامه مقاله همراه ما باشید تا شما را برای خرید کتاب تست در این درس ها راهنمایی کنیم.

نکات مهم در انتخاب بهترین کتاب گسسته کنکور

مهم است بدانید کتابی بهترین کتاب گسستۀ کنکور است که کاملاً به‌صورت شخصی‌سازی شده، متناسب با نیاز شما طراحی شده‌ باشد؛ یعنی درسنامۀ آن برای سطح علمی فعلی شما قابل‌فهم باشد.

همچنین تست‌های آن متناسب با سطح شما سخت باشد (فرضاً اگر شما سطح علمی متوسطی داشته باشید و از کتاب تستی استفاده کنید که تست‌های بسیار دشوارتری -حتی دشوارتر از سطح کنکور- دارد، به احتمال زیاد امکان پاسخگویی صحیح به تست‌های آن را نخواهید داشت و پس از مدتی فکر می‌کنید به‌هیچ‌وجه امکان رشد در درس گسسته و آمار را ندارید، و بدین ترتیب این درس را کنار می‌گذارید!)

از طرف دیگر مهم است کتاب تست شما، پاسخنامۀ واضحی داشته باشد که به ساده‌ترین حالت ممکن، مطالب را توضیح دهد و درصورت لزوم، نکات کلیدی مربوط به سوال را برجسته کند. به‌طور خلاصه، نکات زیر، مهم‌ترین نکاتی است که باید در انتخاب بهترین منبع گسسته کنکور به آن توجه کنید:

  1. از نظر سطح علمی متناسب با سطح شما باشد (سطح ساده، متوسط و دشوار).
  2. درسنامۀ آن شامل نکات کلیدی باشد و به‌صورت ساده و روان مطالب را توضیح دهد.
  3. تست‌های آن سطح‌بندی داشته باشد و به اندازه کافی برای شما چالشی باشند.
  4. تست‌ها تنوع داشته باشند و شامل سؤالات تألیفی، شبیه‌ساز کنکور سراسری، شبیه‌ساز تمرین‌های کتاب درسی و جدید باشند.
  5. پاسخنامه به‌اندازۀ کافی مطالب را توضیح دهد و نکات مهم را برجسته کند.

در ادامه مقاله، به معرفی بهترین کتاب گسسته کنکور با توجه به سه سطح علمی دشوار، متوسط و ضعیف با شرح جزئیات هریک از منابع می‌پردازیم تا بتوانید بهترین منبع گسسته کنکور متناسب با سطح خودتان را آگاهانه انتخاب کنید.

 

بهترین منبع و کتاب گسسته و احتمال کنکور برای سطح قوی

اگر این درس از سطح علمی خوبی برخوردارید، پیشنهاد دورخیز استفاده از کتاب نشرالگو به‌عنوان بهترین منبع گسسته کنکور برای سطح قوی است. این کتاب با برخورداری از بانک تست عالی، بهترین کتاب گسسته کنکور برای رتبه برترهاست.

تعداد صفحات کتاب 540 صفحه و شامل 12 فصل است که مباحث آمار و احتمال و ریاضیات گسسته رشتۀ ریاضی را به‌خوبی پوشش می‌دهد. عنوان دقیق این کتاب به‌صورت زیر است:

  • جامع ریاضیات گسسته و آمار و احتمال نشرالگو

بهترین کتاب گسسته کنکور برای سطح قوی

 

تحلیل درسنامه کتاب گسسته و احتمال نشرالگو

درسنامۀ این کتاب برای دانش‌آموزان سطح قوی بسیار مناسب است. کتاب نشرالگو سبک درسنامه و تست دارد و برای کنکور سراسری منبع مناسبی است. توضیحات درسنامه روان و ساده هستند و پس از هر تعریفی، تست‌هایی برای توضیح آن تعریف آورده شده، در نهایت تست‌ها به‌صورت تشریحی و حتی درصورت لزوم تک‌تک گزینه‌ها توضیح داده شده‌است.

توصیه می‌شود دانش‌آموزان سطح ضعیف از منبع دیگری (که در ادامه مقاله معرفی می‌شود)، برای مطالعه درسنامه این درس استفاده کنند؛ چراکه این دانش‌آموزان نیازمند توضیحات بیشتر در درسنامه برای فهم کامل مطلب  هستند، اما کتاب نشرالگو به توضیح مفصل تک‌تک مباحث نپرداخته است و کاملاً مناسب دانش‌آموزان سطح قوی است.

 

تحلیل تست‌های کتاب گسسته و احتمال نشرالگو

تست‌های کتاب نشرالگو به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  1. تست‌های سرگرمی که در پایان درسنامه برای سنجیدن میزان مهارت شما از درس مربوطه تألیف شده اند.
  2. تست‌های آزمون که در پایان هر درسی چندین آزمون از آن درس تألیف شده و در انتهای هر فصلی مباحث دروس مختلف آن درس به‌صورت ترکیبی آزمون دارد.

در ضمن کتاب نشرالگو شامل 4 آزمون جامع نیز هست که کل مباحث کتاب گسسته و آمار را پوشش می‌دهد. در کل این کتاب 91 آزمون دارد که تعداد خیلی خوبی برای مسلط شدن بر مباحث ترکیبی و کنکوری است. در نهایت اینکه این کتاب با داشتن این تست‌های آزمون، می‌تواند نیاز دانش‌آموز کنکوری را در بازه‌های مختلف سال کنکور (مثل دوره یادگیری اولیه، دوره‌های مرور و دورۀ جمع‌بندی)، برطرف سازد.

 

تحلیل پاسخنامه کتاب گسسته و احتمال نشرالگو

پاسخ‌نامۀ تشریحی کامل در انتهای کتاب آورده شده، شامل توضیح تشریحی و کافی است. در ضمن درصورت نیاز، هر 4 گزینه تست مربوطه به‌صورت کامل تشریح شده و نکات برجسته آن سوال نیز درصورت لزوم در پاسخ‌نامه آورده شده است. پاسخ‌نامه به‌صورت دوستونه و در فصول 10 (پاسخ تشریحی تست‌های سرگرمی) و 11 (پاسخ تشریحی تست‌های آزمون) آمده است.

 

بهترین منبع و کتاب گسسته و احتمال کنکور برای سطح متوسط

بهترین کتاب گسسته کنکور به پیشنهاد دورخیز برای دانش‌آموزانی که سطح متوسطی در درس ریاضیات گسسته و آمار و احتمال دارند، خیلی‌سبز است. این کتاب با درسنامۀ کامل و 1335 تست، بهترین منبع گسسته کنکور برای سطح متوسط است. حجم این کتاب 576 صفحه است که حجم مناسبی است. عنوان دقیق این کتاب به‌ شرح زیر است:

  • آمار و احتمال و گسسته جامع خیلی سبز

بهترین کتاب آمار و احتمال کنکور برای سطح متوسط

 

تحلیل درسنامه کتاب گسسته و احتمال خیلی‌سبز

درسنامۀ کتاب خیلی‌سبز دارای حجم مناسب و توضیحات کافی، متناسب با سطح درسی متوسط است. نحوۀ چینش فصول کتاب، تقریباً منطبق بر کتاب درسی است. همانطور که از سبک کاری انتشارات خیلی‌سبز انتظار می‌رود، توضیحات درسنامۀ این کتاب، علاوه‌بر لحن دوستانه، کاملاً روان و قابل‌فهم است. در ابتدای درسنامه، مقدمه‌ای آمده که ذهن مخاطب را برای یادگیری مطالب آن درس آماده می‌کند.

در ادامه، در مورد هر تعریف، مثال‌ها و نکاتی با درجه‌بندی از آسان به سخت آورده شده است. در این مثال‌ها، سبک تمرین‌های کتاب درسی و همچنین سوالات کنکورهای سال‌های اخیر، درنظر گرفته شده است.

 

تحلیل تست‌های کتاب گسسته و احتمال خیلی‌سبز

در کتاب خیلی‌سبز، تقسیم‌بندی هر بخش به مباحث جزئی‌تر صورت گرفته و از هر مبحث به تعدادِ خوبی تست تألیف شده است؛ تعداد تست‌های هر مبحث به‌اندازه‌ایست که نیاز مخاطب را برای فهم و تسلط بر مطلب پوشش دهد.

در این کتاب تست‌ها با درجه‌بندی از آسان به سخت مرتب شده‌اند. همچنین تست‌های مهم‌تر یا تست‌هایی که به‌عنوان سرگروهی از تیپ تست هستند، علامت‌گذاری شده که برای استفاده در بازه‌های جمع‌بندی و یا زمانی که وقت کمی دارید، قابل استفاده است.

تست‌های کنکور سال‌های گذشته در لابه‌لای تست‌های دیگر گنجانده شده است. همچنین تست‌های تألیفی از تنوع خوبی برخوردار هستند و نیاز دانش‌آموزان را به تست‌های نسبتاً آسان تا متوسط و چالشی برطرف می‌کننند.

 

تحلیل پاسخنامه کتاب گسسته و احتمال خیلی‌سبز

در انتهای کتاب، پاسخنامۀ تشریحی و کلیدی وجود دارد. پاسخنامۀ تشریحی شامل توضیحات جامع و کامل است و در صورت لزوم، هر 4 گزینه به‌صورت تشریحی بررسی شده‌اند. در پاسخنامۀ کتاب نیز به‌نحوی که انتظار می‌رود، از لحنی صمیمی و ساده برای توضیح مطالب بهره برده است.

 

بهترین منبع و کتاب گسسته و احتمال کنکور برای سطح ضعیف

بهترین منبع گسسته کنکور برای افرادی‌که سطح علمی ضعیفی دارند، کتاب میکروطلایی گاج است. این کتاب 463 صفحه و تعداد 1400 تست دارد که از نظر حجم محتوا، مناسب است.

نام دقیق این کتاب به‌صورت زیر است:

  • گسسته و آمار و احتمال کامل میکروطلایی گاج

بهترین منبع گسسته کنکور برای سطح ضعیف

 

تحلیل درسنامه کتاب کتاب گسسته و احتمال گاج

ترتیب فصل‌های این کتاب مطابق با کتاب درسی نیست. درسنامۀ هر فصل، پس از تست‌های مربوط به آن فصل آمده است. در این کتاب از اضافه‌گویی در درسنامه پرهیز شده، همچنین مطالب را به‌طور ساده، کامل و دقیق توضیح می‌دهد.

بنابراین برای دانش‌آموزان سطح ضعیف بهترین منبع گسسته کنکور است. لحن درسنامه برای توضیح مطالب نیز نسبتاً رسمی و غیرصمیمی است.

 

تحلیل تست‌های کتاب گسسته و احتمال گاج

این کتاب حدود 1400 تست دارد. کتاب گاج از بانک تست خوبی برخوردار است. تست‌های مهم‌تر یا تست‌هایی که به‌عنوان سرگروهی از نوع تست خاصی هستند، بین تست‌ها علامت‌گذاری شده تا در دوران جمع‌بندی و زمانی‌که وقت کمی برای درس خواندن دارید، پاسخ‌گوی نیاز شما باشند. تست‌های کنکور سال‌های گذشته میان مابقی تست‌ها به‌چشم می‌خورند و جدا از آنان نیستند.

در کل تست‌های کتاب گاج برای تمامی دانش‌آموزان با سطوح مختلف علمی قابل استفاده است؛ البته بهتر است دانش‌آموزان قوی‌تر در درس گسسته، از نشرالگو به‌عنوان منبع تست نیز استفاده کنند تا مهارت بسیار خوبی در حل تست‌های گسسته به‌دست آورند.

 

تحلیل پاسخنامه کتاب گسسته و احتمال گاج

پاسخ‌نامۀ تشریحی کتاب گاج به‌صورت کاملاً دقیق و اصولی به توضیح پاسخ تست‌ها پرداخته است. حتی درصورتلزوم، تک‌تک گزینه‌های دیگر را نیز بررسی کرده است که این نشانگر کار دقیق و اصولی مؤلفان کتاب است.

 

مقاله مهم  مشاوره کنکور ریاضی 1403

 

نتیجه گیری

باید برای انتخاب بهترین منبع گسسته کنکور به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • درسنامه به توضیح کافی مطالب پرداخته باشد، همچنین شامل حل مثال‌های تستی باشد تا مخاطب بتواند با الگوگیری از درسنامه، از پسِ حلِ تست‌ها بربیاید.
  • تست‌ها از نظر تنوع، درجۀ دشواری، مطابقت با کنکور سراسری و علامت‌گذاری شده بودن و… در سطح خوبی قرار داشته باشند.
  • پاسخنامۀ بهترین کتاب گسسته کنکور شامل توضیحات ساده و روان، نکات پرتکرار کنکوری و درصورت لزوم، توضیح دیگر گزینه‌های سوال خواهد بود.

همچنین در انتخاب بهترین کتاب گسسته کنکور لازم است بدانید شیوه آموزش بهترین منبع گسسته کنکور باید مطابق با نیاز و سطح علمی شما باشد؛ اگر سطح  علمی ضعیفی دارید، استفاده از کتاب تستی که تست‌های چالشی و دشوار دارد، و درسنامه آن به‌صورت خلاصه نکات مهم را مرور می‌کند، اصلاً انتخاب مناسبی نیست!

لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها