بهترین کتاب فیزیک تجربی کنکور 1402

بهترین منبع و کتاب درس فیزیک کنکور تجربی 1403

معرفی بهترین منبع و کتاب فیزیک برای کنکور تجربی 1403

برای قبولی در رشته های پرطرفدار رشته تجربی لازم است که درس های اختصاصی را جدی بگیرید. درس فیزیک یکی از درس های مهم و سخت است که به مطالعه اصولی نیاز دارد. برای اینکه بتوانید سوالات فیزیک کنکور تجربی را به درستی پاسخ دهید باید به تهیه و خرید کتاب تست عالی فکر کنید. در این مقاله شما را برای انتخاب بهترین کتاب فیزیک تجربی 1403 راهنمایی می کنیم.

ما در مشاوره کنکور همواره به شاگردانمان در مورد انتخاب و خرید کتاب تست خوب توصیه هایی میکنیم که بدون عمل به آنها رسیدن به درصد خوب محال است. پس نکات مهم تهیه بهترین کتاب فیزیک تجربی کنکور را در این مقاله بخوانید و سعی کنید متناسب با سطح و توانایی خودتان بهترین را انتخاب و خرید کنید!

  • اگر علاقه مند باشید برای خرید با بالاترین تخفیفات و دریافت کتاب‌ها درب منزل از طریق همین مقاله میتوانید به راحتی خرید کنید. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نکات مهم در انتخاب بهترین کتاب فیزیک تجربی

قبل از خرید کتاب کمک درسی و بهترین کتاب فیزیک تجربی کنکور، باید بدانید که کتاب کمک آموزشی خوب برای فیزیک چه ویژگی هایی باید داشته باشد. با مطالعه این بخش با نکات لازم برای انتخاب بهترین کتاب فیزیک کنکور تجربی آشنا می شوید. بهترین کتاب فیزیک برای کنکور تجربی باید مطالب هر درس را به طور عمیق و مفهومی توضیح دهد. گرچه سوالات فیزیک تجربی بیشتر از مسائل هستند، اما یادگیری فرمول ها به تنهایی نمی تواند شما را برای حل مسائل فیزیک تجربی آماده کند.

درسنامه خوب فیزیک هر مبحث را به طور کامل توضیح می دهد و بیان می کند که در هر موقعیت باید از چه فرمولی استفاده شود. علاوه بر آن این کتاب باید دلیل انتخاب هرکدام از فرمول ها را نیز به شما یاد دهد. توجه کنید که سطح آموزش هر درسنامه را باید طبق سطح تسلط درسی خود انتخاب کنید. اگر کتابی را انتخاب کنید که درسنامه سنگینی دارد برای مطالعه بی انگیزه می شوید.

بعد از اینکه با آموزش های درسنامه هر مبحث فیزیک را با زبان ساده یاد گرفتید نوبت تست زدن است. برای تسلط به درس های فیزیک تجربی باید تست های کافی و سطح بندی شده بزنید. این تست ها باید به تعداد کافی در هر کتاب کمک آموزشی فیزیک وجود داشته باشد.

به طور خلاصه می توان نکته های لازم برای خرید بهترین کتاب فیزیک کنکور تجربی را به این صورت بگوییم:

  1. کتابی انتخاب کنید که هماهنگ با سطح درسی شما در درس فیزیک باشد. (قوی، متوسط، ضعیف)
  2. هر مبحث به طور مفهومی در درسنامه آموزش داده شود.
  3. درسنامه کمک آموزشی نحوه استفاده از فرمول را به طور کامل توضیح داده باشد.
  4. تست های کافی برای تسلط روی هر فرمول فیزیک وجود داشته باشد.
  5. سطح بندی مناسبی برای تست های هر درس وجود داشته باشد. (آسان تا سخت)
  6. پاسخ نامه تشریحی روش حل هر تست را به طور کامل بررسی کرده باشد.

در ادامه این مقاله از هر سطح آموزشی پیشنهاد هایی برای شما داریم. به این ترتیب می توانید بهترین کتاب فیزیک تجربی کنکور که مناسب با سطح علمی خودتان است را پیدا کنید.

 

مقاله مهم  مباحث آسان و تست خیز فیزیک تجربی کنکور (شروع دیر هنگام)

 

بهترین منبع و کتاب فیزیک کنکور تجربی برای سطح قوی

دانش آموزانی که به سوال های فیزیک مسلط هستند باید از کتاب های سطح قوی استفاده کنند. سطح قوی در فیزیک یعنی بتوانید بعد از خواندن توضیحات کمی تست ها را به راحتی حل کنید. دورخیز به شما که سطح تسلط قوی در فیزیک دارید کتاب های سه سال نشرالگو و موج آزمون نشرالگو را پیشنهاد می کند.

بهترین کتاب فیزیک تجربی 1402 برای سطح قوی

کتاب فیزیک نشرالگو بهترین کتاب فیزیک کنکور تجربی است. این کتاب چهار جلد دارد:

  1. فیزیک دهم تجربی نشر الگو
  2. فیزیک یازدهم تجربی نشر الگو
  3. فیزیک دوازدهم تجربی جامع نشر الگو (جلد اول- درسنامه و تست)
  4. فیزیک دوازدهم تجربی جامع نشر الگو (جلد دوم- پاسخ تشریحی)

 

تحلیل درسنامه کتاب فیزیک نشرالگو

درسنامه این کتاب ها مطالب هر درس را با زبان ساده توضیح داده اند. همچنین مفاهیم موجود در هر درس را با مثال های ساده به شما یاد می دهد. پس قبل از این که از فرمول های فیزیک برای حل تست ها استفاده کنید باید هر درس را به طور مفهومی یاد بگیرید.

 

تحلیل تست های کتاب فیزیک نشرالگو

کتاب فیزیک دهم تجربی نشرالگو برای هر درس حدود 200 تست طراحی کرده است. تست ها سطح بندی شده است. برای شروع تست های سطح اول را چندبار حل کنید. سپس برای تسلط بیشتر به سراغ حل تست های سهت سطح دوم بروید.

کتاب فیزیک یازدهم تجربی نشرالگو در هر درس حدودا 300 تست را مطرح می کند. این تست ها می توانند شما را به خوبی برای تست روی مباحث هر فصل آماده کنند. پس هر تست را چندبار حل کنید و حتما با پاسخنامه تشریحی بررسی کنید.

کتاب فیزیک سه جامع تجربی نشرالگو حدود 500 تست از هر فصل دارد. تست ها در دو سطح طبقه بندی شده اند. سطح اول برای آموزش بهتر و بیشتر است. سطح دوم سوالات سختتری دارد که تسلط شما را به چالش می کشد. پاسخ های تشریحی این تست ها در جلد دوم به طور کامل قرار دارند که با مطالعه آن ها می توانید از یادیگری هر تست مطمئن شوید.

 

بهترین منبع و کتاب فیزیک کنکور تجربی برای سطح متوسط

برای دانش آموزان با سطح متوسط بهترین کتاب فیزیک تجربی کنکور، میکروطبقه بندی گاج است. مطالعه درسنامه این تست می تواند شما را برای تست های کنکور تجربی در درس فیزیک به خوبی آماده کند.

بهترین کتاب فیزیک کنکور تجربی برای سطح متوسط

این کتاب چهار جلد دارد:

  1. فیزیک پایه تجربی میکروطبقه بندی گاج (بانک تست)
  2. فیزیک پایه تجربی میکروطبقه بندی گاج (درسنامه و پاسخنامه تشریحی)
  3. فیزیک دوازدهم تجربی میکروطبقه بندی گاج (بانک تست)
  4. فیزیک دوازدهم تجربی میکروطبقه بندی گاج (درسنامه و پاسخنامه تشریحی)

در ادامه درسنامه و تست های این کتاب ها را با جزئیات بیشتری تحلیل می کنیم. به این ترتیب می توانید با  دقت بیشتری کتاب مناسب خود را انتخاب کنید.

 

تحلیل درسنامه کتاب فیزیک میکروطبقه بندی گاج

درسنامه های این کتاب در قسمت پاسخنامه تشریحی قرار گرفته اند. نکات لازم برای آموزش هر مبحث در کاردهایی توضیح داده شده است. قبل از حل کردن تست ها حتما از پاسخنامه تشریحی این قسمت ها را مطالعه کنید. تمامی نکات لازم برای حل کردن تست های فیزیک تجربی را با این درسنامه ها یاد می گیرید.

 

تحلیل تست های کتاب فیزیک میکروطبقه بندی گاج

فیزیک پایه تجربی میکروطبقه بندی گاج برای هر فصل از پایه دهم و یازدهم حدود 200 تست مطرح کرده است. درس ها به ترتیب کتاب دهم و یازدهم قرار گرفته اند. تست ها سطح بندی شده اند. تست های آسان برای شروع آموزش هر درس بسیار مناسب است. سپس برای تسلط نهایی روی هر مبحث به سراغ حل تست های ویژه علامتدار بروید.

فیزیک دوازدهم تجربی میکروطبقه بندی گاج برای هر کدام از فصل های دوازدهم حدود 500 تست مطرح کرده است. برای فصل هایی که مطالب بیشتری دارند تعداد تست ها کمی بیشتر است. با توجه به سطح بندی تست ها در این کتاب می توانید کم کم سطح درسی خود را ارتقا دهید. فراموش نکنید که بعد از حل تست ها پاسخ کامل آن ها را از پاسخنامه تشریحی مطالعه کنید.

 

بهترین منبع و کتاب فیزیک کنکور تجربی برای سطح ضعیف

کتاب های فیزیک خیلی سبز برای آموزش دانش آموزان با سطح ضعیف بهترین کتاب فیزیک برای کنکور تجربی هستند. بعد از مطالعه چندباره این کتاب و یادگرفتن تمام نکات می توانید به سراغ منبع دوم بروید. درسنامه این کتاب مطالب هر درس را به طور مفصل و با زبان ساده توضیح می دهد.

کتاب های فیزیک 4 جلدی خیلی سبز را گاهی به دانش آموزان سطح متوسط هم توصیه میکنیم.

 

بهترین کتاب فیزیک تجربی کنکور برای سطح ضعیف

 

این کتاب 4 جلد دارد:

  1. فیزیک پایه تجربی خیلی سبز (تست)
  2. فیزیک پایه (دهم و یازدهم) تجربی خیلی سبز (درسنامه و پاسخ تشریحی)
  3. فیزیک دوازدهم تجربی خیلی سبز (تست)
  4. فیزیک دوازدهم تجربی خیلی سبز (درسنامه و پاسخ تشریحی)

برای بررسی جزئیات درسنامه و تست این کتاب ها ادامه این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

 

تحلیل درسنامه کتاب فیزیک تجربی خیلی سبز

درسنامه های این کتاب هر مبحث را به طور بنیادی به دانش آموز آموزش می دهند. با مطالعه این درسنامه ها می توانید مطمئن باشید که مطالب کتاب درسی فیزیک را به خوبی یاد گرفته اید. آموزش مفهومی مقدمه مهمی برای تسلط شما در هنگام تست زنی است. در کتاب فیزیک خیلی سبز هیچ مطلبی در درسنامه ها خلاصه گفته نشده و درسنامه ها طولانی هستند و کاملا برای سطح متوسط و بعضا ضعیف مناسب هستند. لحن نوشتاری کتاب هم صمیمانه است و در توضیح درس از مسائل کتاب درسی هم استفاده شده است.

 

تحلیل تست های کتاب فیزیک تجربی خیلی سبز

کتاب فیزیک پایه تجربی خیلی سبز برای هر فصل حدود 200 تست مطرح کرده است. بعد از پایان هر فصل هم آزمون های جامع قرار گرفته اند. با حل کردن این آزمون ها می توانید مطالب هر فصل را به خوبی مرور کنید. فراموش نکنید که بررسی پاسخ تشریحی هر تست جز مهم ترین بخش های آموزش شماست.

کتاب فیزیک دوازدهم تجربی خیلی سبز برای هر فصل حدود 400 تست طراحی کرده است. فصل های حجیم تر تست های بشیتری دارند. مشابه کتاب پایه می توانید با آزمون های جامع هر فصل را مرور کنید. همچنین تست ها از ساده تا سخت سطح بندی شده اند تا قدم به قدم تسلط خود را افزایش دهید.

 

پیشنهاد دیگر برای سطح خیلی ضعیف

بهترین کتاب فیزیک تجربی برای سطح خیلی ضعیف کتاب های سیر تا پیاز گاج هستند. این کتاب ها درسنامه بسیار قوی و مفصلی دارند. اگر دانش آموز ضعیفی هستید با درسنامه های این کتاب و حل تمرین و تست های آموزشی فراوان می توانید ضعف خود را برطرف کنید و به تسلط برسید.

  1. سیر تا پیاز فیزیک دهم تجربی گاج
  2. سیر تا پیاز فیزیک یازدهم تجربی گاج
  3. سیر تا پیاز فیزیک دوازدهم تجربی گاج

 

نتیجه گیری در مورد بهترین منابع فیزیک تجربی کنکور

برای انتخاب بهترین منابع فیزیک تجربی کنکور حتما سطح علمی خود را در نظر بگیرید. درسنامه آموزشی مناسب می تواند یادگیری شما را قدم به قدم پیش ببرد. یعنی مطالب کتاب درسی فیزیک را از پایه آموزش دهد. بعد از این که با مفهوم هر مبحث به طور کامل آشنا شدید می توانید با حل تست ها تسلط خود را افزایش دهید. اگر در انتخاب بهترین کتاب تست فیزیک کنکور تجربی یا خرید کتاب کمک درسی دقت و وقت کافی صرف کنید اولین قدم موفقیت در کنکور را محکم برداشته اید.

 

سوالات متداول درباره بهترین منبع و کتاب فیزیک کنکور تجربی

سوالات شما در مورد بهترین کتاب فیزیک کنکور

این نوع کتاب ها برای دانش آموزان قوی کاربرد دارند که از آموزش و درسنامه بی نیاز هستند. برای دانش آموزان متوسط و ضعیف حتما باید از درسنامه استفاده کنید و در کنار ان هم حل تست داشته باشید.

خیر اینطور نیست! هدف از این مقاله معرفی بهترین ها و پر مخاطب ترین هاست، نه لیست کردن همه کتاب ها! هدف این است که شما سریعتر بتوانید انتخاب کنید. کتاب های خوب دیگری در بازار کنکور و در کتابسرای دورخیز وجود دارند که طبیعتاً نقاط ضعف و قوت خود را دارند.

لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها