آزمون آزمایشی کنکور

آیا آزمون آزمایشی ضروری است؟ آزمون آزمایشی شرکت کنیم یا نه؟

آیا آزمون آزمایشی ضروری است؟ کنکور سراسری یکی از مهم ترین مرحله های زندگی هر فرد است که سرنوشت شما را رقم زده و تعیین کننده آینده هر فرد است . این آزمون با ویژگی های خاص خودش ، شرایط را برای داوطلبان بسیار سخت کرده است . برای عملکرد بهتر در این آزمون باید شرایط مشابه آن را تجربه کرده و مهارت های لازم برای آن را به دست آورید . شما باید خود را از لحاظ روحی و فیزیکی برای این آزمون دشوار آماده کنید .

یکی از راه ها شرکت در آزمون های آزمایشی است . ما در این مقاله قصد داریم اهمیت آزمون دادن را مورد بررسی قرار دهیم و توضیحات کاملی درباره ی آزمون های آزمایشی بدهیم . تا انتهای مقاله همراه باشید تا پاسخ سوال های خود را بگیرید . تا بدانید که

  • آیا آزمون آزمایشی ضروری است؟
  • آزمون آزمایشی شرکت کنیم یا نه؟
  • چرا آزمون آزمایشی دادن برای کنکور اهمیت دارد؟
  • انواع آزمون کدام است؟

 

آزمون آزمایشی شرکت کنیم یا نه؟

اول توضیح دهیم که آزمون آزمایشی چیست؟ آزمونی که توسط یک موسسه برگزار شود و در آن تعداد زیادی از داوطلبان با هم رقابت کنند. البته در این مقاله بحث کلی آزمون و آزمون آزمایشی را با هم بررسی می کنیم تا هم با اهمیت آزمون دادن و هم آزمون آزمایشی دادن آشنا شوید.

مطالعه دارای مراحلی است و مرحله به مرحله پیش می رود تا به آمادگی کامل برای کنکور منجر شود:

  1. اولین مرحله آموزش و یادگیری است که باید به طور اصولی و اساسی شکل بگیرد .  آموزش هایی  که به روش های گوناگون دریافت می کنید ، منجر به یادگیری در شما شده و اولین مرحله مطالعه شما را در بر می گیرد.
  2. سپس نوبت به تثبیت و تسلط می رسد، بدون این مرحله  مطالب آموخته شده ، فراموش می شوند پس برای مطالعه ثمربخش باید مطالب در ذهن شما تثبیت شود و تسلط کافی بر آن ها داشته باشید . این مرحله ، مرحله تست زدن است تا دانش قبلی خود را با آن چیزی که مد نظر طراح سوال است ، تطابق دهید .
  3. جمع بندی و طبقه بندی هم از مهم ترین مراحل مطالعه است که همیشه از دغدغه های داوطلبان بوده و هست . سبک مطالعه در دوران جمع بندی بسیار متفاوت است ،  مطالعه و مرور مبحثی دیگر پاسخ گوی شما نیست .  جمع بندی و طبقه بندی به ذهن شما نظم بخشیده و مطالب را سامان دهی می کند .

برای محقق شدن مراحل 2 و 3 بهترین راهکار آزمون دادن است . شرکت در آزمون باعث تسلط  شما بر مباحث خوانده شده می شود چون 4 ساعت به طور مفید درگیر یادآوری مطالب مطالعه شده هستید و به یک جمع بندی کلی از مطالب آموخته شده ، می رسید . در واقع در این مراحل هنر آزمون دادن را تمرین می کنید.

کنکور یک آزمون 4 ساعته است و موفقیت در آن نیازمند دو چیز است : دانش + مهارت

آزمون آزمایشی شرکت کنیم یا نه؟

دانش با مطالعه اصولی و حل تست فراوان حین مطالعه در منزل به دست می آید . مهارت نیز با آزمون دادن های مکرر و زیاد حاصل می شود . همچنین آزمون دادن از طریق تحلیل کردن آزمون  به افزایش دانش شما هم کمک می کند پس به عبارت دیگر آزمون دادن نقش اشکال یابی و رفع نقص های موجود را هم دارد .

 

 

داشتن دانش و مطالعه صرف، به تنهایی برای موفقیت در کنکور کافی نیست ، قطعا کسانی بودند که با دانش زیادی در جلسه کنکور حاضر شدند ولی به دلیل نداشتن تجربه شرکت در این چنین آزمون هایی به موفقیت نرسیدند. پس باید با قاطعیت بگوییم که آزمون آزمایشی دادن ضروری است!

 

3 دلیل برای: آیا آزمون آزمایشی ضروری است؟

  1. آزمون دادن باعث افزایش مهارت های آزمون مثل مدیریت زمان ، مدیریت استرس و افزایش دقت و سرعت می شود . کنکور سراسری آزمونی با زمان محدود است که شما باید در زمان اندک تعداد زیادی سوال را حل کنید که این خود باعث افزایش استرس و اضطراب شما می شود و این استرس از دقت شما کاسته و باعث می شود در حل سوالات دچار خطا شوید . آزمون دادن باعث می شود تا شما مهارت مدیریت زمان را کسب کنید ، دچار استرس نشده  و سوالات را با دقت بیشتری پاسخ دهید .
  2. با آزمون دادن هر دو هفته یک بار ، خودتان را محک می زنید و همچنین متوجه ایرادات مطالعه خود شده و روش مطالعه خودتان را اصلاح می کنید . اگر آزمون ندهید متوجه ایرادات و اشکالات خود نمی شوید و وقتی متوجه ایرادات خود نشوید ، نمی توانید آن ها را برطرف کنید . در واقع شما با آزمون دادن نقاط ضعف خود را پیدا کرده و در جهت رفع آن ها تلاش می کنید .
  3. کنکور سراسری در 4 ساعت و محیطی غیر قابل پیش بینی اتفاق می افتد که ممکن است عوامل آزار دهنده زیادی در زمان طولانی آزمون وجود داشته باشند . آزمون دادن باعث افزایش استقامت بدنی برای مواجهه با این امتحان 4 ساعته است و عادت می کنید که 4 ساعت با انژی کافی در آزمون حضور داشته باشید .

 

انواع آزمون از دید مبحث

دو نوع کلی آزمون داریم . آزمون های مبحثی ( مرحله ای ) و آزمون های جامع . آزمون های مبحثی نقش تثبیت و تسلط بر مطالب را دارند و باعث رفع اشکالات علمی و مهارتی می شوند . آزمون های جامع هم برای جمع بندی و طبقه بندی بسیار کاربردی هستند . همچنین در رفع اشکالات علمی و افزایش مهارت های آزمون مثل مدیریت زمان ، مدیریت استرس و …. کمک می کنند .

اهمیت آزمون دادن

 

آزمون های مبحثی ( مرحله ای )

شرکت در آزمون های مبحثی کمک زیادی به یادگیری بهتر آن مبحث و تسلط بیشتر بر آن می شود . شما می توانید بعد از خواندن هر مبحث با استفاده از این آزمون ها یادگیری خود را کامل کنید . این آزمون جنبه رفع اشکال برای شما دارد و متوجه ایرادات خود در آن مباحث شده و آن ها را رفع می کنید .

در واقع مطالب خوانده شده مورد سنجش قرار می گیرند و اجازه ی ورود به مبحث بعد را به شما می دهد . همچنین می توانید برای مرور های خود از این آزمون ها استفاده کرده تا هم مطالب برای شما تکرار شود و هم به توانایی بیشتر در آزمون دادن برسید .

انواع آزمون های مبحثی

  • آزمون یک یا چند فصل از یک درس: لابلای مطالعه و مرور درس ها می توانید از این نوع استفاده کنید
  • آزمون یک یا چند فصل از چند درس: آرمون های موسسات در طول سال کنکور از این نوع هستند
  • می توانید دفترچه عمومی یا اختصاصی را آزمون دهید: در دوره دوره یا جمع بندی استفاده می شود.

 

آزمون های جامع

از آزمون های جامع و نیمه جامع به عنوان منبع جمع بندی و طبقه بندی مطالب می توانید استفاده کنید . آزمون های جامع و نیمه جامع به عنوان طبقه بندی مطالب درسی ، هم نقش علمی دارند و هم برای افزایش مهارت های آزمون مثل مدیریت زمان ، کنترل جلسه ، مدیریت استرس و …کاربرد دارند.

آزمون های آزمایشی جامع ، آزمون های شبیه سازی شده به کنکور سراسری هستند که شما را از لحاظ روحی و فیزیکی کاملا با کنکور سراسری آشنا کرده و برای آن آماده می کند .

آزمون های آزمایشی

آزمون های جامع و نیمه جامع برای جمع بندی دروس بسیار مفید و کاربردی هستند . می دانیم که دوران جمع بندی ، دوران خواندن مطالب جدید نیست و باید سعی کنید ، مطالب خوانده شده را به خوبی در ذهنتان سامان دهی کنید و بهترین روش برای این منظور آزمون های جامع است .

 

انواع آزمون های جامع و نیمه جامع

  • آزمون پایه
  • آزمون دوازدهم
  • آزمون کل کتاب ها
  • می توانید هم  دفترچه عمومی و هم اختصاصی را جدا آزمون  بدهید
مقاله مهم  مدیریت زمان در آزمون

 

آیا آزمون آزمایشی موسسات شرکت کنیم یا نه؟

بهتر است در آزمون های آزمایشی موسسات که حضوری است ، ثبت نام کنید . اما اگر به هر دلیلی نمی شود ، می توانید در منزل آزمون بدهید . می توانید آزمون های موسسات را دانلود کنید و در منزل آزمون دهید . اما به شما توصیه می کنم که قبل از کنکور سراسری حتما چند مرحله در آزمون حضوری شرکت کنید .

آزمون های حضوری فضای کاملا طبیعی و شبیه ساز کنکور است مانند سر و صدا ، گرما و سرما ، لباس رسمی، فضای کنکور و … که شما را برای کنکور آماده می کند . همچنین آزمون های آزمایشی به خاطر داشتن جامعه آماری بالا برآوردی از عملکرد شما در اختیارتان قرار می دهد که وضعیت درسی شما را برایتان شفاف سازی می کند .

فارغ از اینکه در آزمون‌های کدام موسسه شرکت کنید، توصیه می‌کنیم ابتدا اصول و روش‌های صحیح آزمون دادن را یاد بگیرید. تیم مشاورین دورخیز تمام اصول صحیح مطالعه و آزمون دادن را در پکیج فنون موفقیت در کنکور، به شما آموزش می‌دهد.

فنون موفقیت در کنکور
پکیج فنون موفقیت در کنکور

این پکیج شامل آموزش روش مطالعه دروس و فنون و تکنیک‌های تست زنی و یادگیری مخصوص کنکور است.

با استفاده از این پکیچ می‌توانید مطالعه سریع و پربازدهی داشته باشید و سریعتر درس‌ها را یاد بگیرید و فراموش نکنید! همچنین بتوانید در آزمون‌های آزمایشی و کنکور با استفاده از تکنیک های تست زنی بهتر عمل کنید.

 

لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها