تخمین رتبه کنکور 99

تخمین رتبه کنکور با چند روش عالی | ویژه قبل و بعد از کنکور🙂

تخمین رتبه کنکور سراسری همیشه خیلی هیجان انگیز است!! هم قبل از کنکور و هم بعد از آن. اگر کنکوری هستید قبل از کنکور علاقه مند هستید بدانید رتبه شما چند می شود؟ بعد از اینکه در کنکور شرکت کرده اید و حدود درصدتای خود را به دست آورده اید باز هم میخواهید تخمین رتبه بزنید و از سرنوشت خود زودتر باخبر شوید! برای هر دو علاقه مندی شما روش هایی وجود دارد که در این مقاله جذاب همه آن ها را بررسی و معرفی می کنیم. پس اگر مشتاق تخمین رتبه کنکور 99 هستید حتما این مقاله را با دقت و تا انتها مطالعه کنید.

ویدئوی آموزش تخمین رتبه کنکور با چند روش عالی

 

بهترین راه تخمین رتبه کنکور قبل از کنکور

یکی از دغدغه های مهم دانش آموزان کنکوری این است که از خیلی قبل نتیجه کنکور را حدس بزنند . دقت کنید که اگر بدون در نظر گرفتن شرایط به تخمین رتبه کنکور بپردازید معمولا نا امید می شوید . هر آزمون آزمایشی برای تخمین رتبه کنکور مناسب نیست ! بهترین زمان برای تخمین رتبه کنکور 2 ماه آخر است . در آن زمان کاملا برای شرکت در آزمون های جامع آماده هستید .

مسیر مطالعه کنکور چندین ماه طول می کشد ، ماه های اول فقط برای یادگیری مطالب و افزایش تسلط است . یادگیری بهتر مطالب معمولا تا حدود فروردین ادامه دارد . حدود اردیبهشت درس ها را جمع بندی می کنید . تازه در آن زمان برای شرکت در آزمون های جامع شبیه ساز کنکور آماده هستید . بنابراین ، تراز آزمون های قبلی معیاری برای تخمین رتبه شما نیست .

تا قبل از دوران جمع بندی نباید به تخمین رتبه کنکور فکر کنید ! به این دلیل که آزمون های غیرجامع استاندار کنکور نیستند . آزمون های جامع به طور استاندارد از سه سطح سوال آسان ، متوسط و سخت استفاده می کنند . در این ازمون ها تنوع موضوعی هر درس بالاست درنتیجه حتی اگر سوالات برخی مباحث سخت باشند می توانید از سایر مباحث به درصد بالا برسید .

مقاله مهم  راهکارهایی برای کسب تراز بالای ۷۰۰۰ در آزمون ها

تخمین رتبه کنکور سراسری در 2 ماه آخر هم باید طبق روش های اصولی انجام شود . در ادامه این مقاله روش های استاندارد برای حدس زدن نتیجه کنکور خود را بخوانید .

شرکت در آزمون جامع سنجش- حضوری

تخمین رتبه کنکور در 2 ماه آخر را می توان با آزمون های جامع انجام داد . یکی از آزمون های جامع استاندارد در این زمینه آزمون های جامع سنجش است . نتیجه آزمون های جامع سنجش می تواند به کنکور خیلی نزدیک باشد . پس برای اینکه تخمین خوبی از رتبه کنکور داشته باشید حسابی برای آزمون های جامع 2 ماه آخر آماده شوید .

telegram

شرکت در آزمون های جامع حضوری تنها راه تخمین رتبه  کنکور نیست . با روش های دیگری می توانید بدون شرکت در آزمون حضوری رتبه کنکور خود را تخمین بزنید . در ادامه درمورد سایر روش های تخمین رتبه کنکور بیشتر صحبت می کنیم .

دانشگاه شریف

آزمون شبیه ساز کنکور در منزل – غیرحضوری

آزمون های جامعی که در منزل استفاده می کنید را نباید قبلا حل کرده باشید . ذهنیت قبلی در مورد سوالات آزمون باعث می شود درصد های کاذبی به دست آورید . با درصد های کاذب نمی توانید به درستی نتیجه را تخمین بزنید . پس برای آزمون جامع در منزل می توانید از آزمون های شبیه ساز سنجش و یا از آزمون های کنکور سال قبل که تا حالا ندیده اید استفاده کنید . علاوه بر آن ، برای اینکه در منزل تخمین رتبه انجام دهید باید شرایطی را رعایت کنید . از جمله :

  1. آزمون را راس ساعت 8 شروع کنید .
  2. با لباس فرم مدرسه یا هر لباس رسمی دیگر برای آزمون آماده شوید . (با پیژامه آزمون ندهید !)
  3. برای دفترچه آزمون عمومی و اختصاصی جداگانه زمان بگیرید .
  4. بعد از پایان زمان هر دفترچه تایم بیشتری را به حل سوالات ندهید .
  5. در طول آزمون به سراغ کار های دیگر نروید .
  6. جواب سوالات را در پاسخنامه کلیدی پر کنید .
  7. در تمام طول مدت آزمون کاملا متمرکز باشید .

با رعایت شرایط بالا می توانید شرایط یک آزمون جامع استاندارد را در منزل فراهم کنید . بعد از پایان آزمون ، درصد های هر درس را محاسبه کنید . با فرمول زیر می توانید به راحتی درصد هر درس را حساب کنید :

             تعداد غلط – ( تعداد درست ) × 3

100 × ( ______________________________________ )

                 (تعداد کل سوالات) × 3

بعد از محاسبه درصد می توانید برآورد کنید که تقریبا همان درصد ها را در کنکور به دست خواهید آورد . نکته مهم درمورد تخمین رتبه قبل از کنکور این است که می توانید اشکالات آزمون دادن خود را اصلاح کنید . فایده دیگر تخمین رتبه قبل از کنکور این است که می توانید با تحلیل آزمون های جامع سوالات را بهتر مدیریت کنید .

مقاله مهم  مدیریت زمان در آزمون

اکنون که با شرایط تخمین رتبه کنکور در منزل آشنا شدید به سراغ معرفی انواع آزمون های شبیه ساز کنکور می رویم . با استفاده از آزمون های شبیه ساز کنکور می توانید در منزل تخمین رتبه انجام دهید . علاوه بر آن ، هرچه بیشتر آزمون جامع حل کنید مدیریت سوالات و مدیریت زمان بهتری خواهید داشت .

آزمون های جامع سنجش

تعاونی کارکنان سنجش هرسال در دو ماه آخر منتهی به کنکور 4 آزمون جامع برگزار می کند . اولین آزمون جامع مربوط به دروس پایه است و شبیه ساز کنکور نیست . اما 3 آزمون آخر جامع و شبیه ساز کنکور هستند . طراحی سوالات آزمون های جامع سنجش تا حد خیلی زیادی به کنکور شبیه است .

ویژگی مثبت دیگر آزمون های جامع سنجش این است که جامعه آماری خیلی بالایی دارد . به عبارتی تمامی دانش آموزانی که در طول سال آزمون های آزمایشی دیگری مثل قلم چی ، گزینه دو ، گاج و … شرکت می کردند حتما در 3 آزمون جامع سنجش شرکت خواهند کرد . به این ترتیب شرکت کنندگان 3 آزمون جامع سنجش خیلی بالا خواهد بود و بسیار به کنکور نزدیک است .

در کارنامه آزمون های جامع سنجش ، تخمین رتبه مطابق با کنکور هم ارائه می شود . دراکثر موارد رتبه ای که در آزمون های جامع سنجش به دست می آورید خیلی به رتبه کنکور شما نزدیک است . پس در طی مسیر کنکور با تمام توان برای آزمون های دو ماه آخر آماده شوید .

آزمون جامع

اگر می خواهید در منزل به تخمین رتبه کنکور بپردازید می توانید آزمون های جامع سنجش سال های گذشته را دانلود کرده و از خودتان آزمون بگیرید . البته با گذشت چند روز از آزمون معمولا فایل سوالات آزمون جامع جدید هم برای دانلود قرار می گیرد .

مقاله مهم  آشنایی با اشتباهات مهلک کنکوری ها

آزمون های جامع قلم چی

برنامه راهبردی آزمون های قلم چی به 3 آزمون جامع و شبیه ساز کنکور منتهی می شود . گرچه آزمون های قلم چی جامع است اما سطح سوالات سخت تر از سوالات کنکور است . پس آزمون های جامع قلم چی نمی توانند معیار خیلی مناسبی برای تخمین رتبه کنکور سراسری باشند .

با اینکه سوالات آزمون های جامع قلم چی سخت تر از کنکور است اما از شرکت در این آزمون ها غافل نشوید . سوالاتی که در آزمون های شبیه ساز کنکور قلم چی مطرح می شوند می توانند سختترین سوالات کنکور را به شما نشان دهند . پس بدون اینکه به رتبه آزمون نگاه کنید و انگیزه خود را از دست بدهید در آزمون های شبیه ساز قلم چی شرکت کنید .

در این مورد هم می توانید بدون شرکت حضوری در آزمون ، فایل آزمون های سال قبل را دانلود کرده و در منزل استفاده کنید . البته فایل سوالات آزمون های جامع برای کنکور 99 معمولا چند روز بعد از آزمون بر روی سایت قرار گرفته و قابلیت دانلود دارند .

دانشگاه تهران

آزمون های جامع گزینه 2

گزینه 2 هم جز موسساتی است که در دو ماه آخر کنکور آزمون های جامع برگزار می کند . جامعه آماری آزمون های گزینه 2 خیلی کمتر از قلم چی و سنجش است . پس از لحاظ آماری نمی تواند تخمین مناسبی را به شما رائه دهد . سطح سوالات آزمون های جامع گزینه 2 متوسط است .

اگر در آزمون های جامع سنجش و قلم چی ثبت نام کرده اید نیاز به شرکت در آزمون های جامع گزینه دو نیست . اما حتما سوالات آزمون گزینه دو را دانلود کرده و در منزل پاسخ دهید . سطح متوسط سوالات آزمون شبیه ساز کنکور گزینه 2 باعث می شود که اعتماد به نفس خوبی پیدا کنید.

اینستا

آزمون های جامع گاج

موسسه گاج یکی از موسسات نوپا در زمینه آزمون های آزمایشی است . با این وجود سطح سوالات نسبت خوب است . جامعه آماری آزمون های گاج معمولا پایین است . پس از نظر آماری نمی تواند به برآورد نتیجه کنکور شما کمک کند .

همانطور که گفته شد سطح سوالات آزمون های جامع گاج حتی از گزینه دو هم بالا تر است . کیفیت خوب سوالات آزمون های شبیه شاز کنکور گاج دلیل محکمی است برای اینکه حتما در منزل به سوالاتش پاسخ دهید .

بهترین راه های تخمین رتبه کنکور 99

بسیاری از دانش آموزان علاقه مند هستند که قبل از رسیدن نتایج نهایی کنکور از رتبه خود با خبر شوند . برای اینکه بعد از آزمون بتوانید تخمین خوبی از رتبه کنکور 99 داشته باشید می توانید از راه هایی که در ادامه گفته می شود استفاده کنید . اما قبل از استفاده از هر روشی باید پاسخنامه کنکور را از سایت سازمان سنجش به  نشانی www.sanjesh.org  دانلود کنید .

بعد از تصحیح سوالات با پاسخنامه کلیدی سنجش باید به سراغ درصد گیری بروید . از فرمول گفته شده در بالا می توانید درصد های هر درس را محاسبه کنید . حال وقت استفاده از روش های تخمین رتبه کنکور 99 است. برای این کار چندین سامانه تخمین رتبه طراحی شده اند .

مقاله مهم  اهمیت بررسی کردن سوالات کنکور

سامانه تخمین رتبه سایت گزینه 2

سامانه تخمین رتبه گزینه 2 به آدرس www.student.gozine2.ir دقت خوبی دارد و با وارد کردن درصد های خود می توانید رتبه کنکور 99 خود را تخمین بزنید . البته توجه کنید که این سامانه گزینه2 فقط در دوران انتخاب رشته برای استفاده عموم دانش آموزان باز است . در سایر روز های سال سامانه تخمین رتبه گزینه 2 فقط برای دانش آموزانی که در موسسه گزینه 2 ثبت نام کرده باشند قابل استفاده است .

سامانه تخمین رتبه سایت کانون (قلم چی)

قلم چی هم جز موسساتی است که می تواند با استفاده از درصد های شما رتبه کنکور 99 را تخمین بزند . استفاده از سایت تخمین رتبه قلم چی به آدرس www.kanoon.ir/EstimateSarasari برای عموم دانش آموزان در دسترس است . اما توجه کنید رتبه ای که سامانه قلم چی به شما می دهد دقت کمی دارد و نمی توان کاملا روی آن حساب کرد .

سامانه تخمین رتبه سایت گاج

گاج هم یکی از موسسات جدید و نوپا در زمینه تخمین کنکور 99 است . برای ورود به سایت سامانه برآورد رتبه گاج از آدرس www.takhmin.gaj.ir استفاده کنید . توجه کنید که سامانه دقیقی برای برآورد رتبه نیست . پس اگر با سامانه گاج برای کنکور تخمین رتبه می کنید حواستان باشد که خیلی واقعی نیست .

امیدوارم با استفاده از روش های گفته شده در این مقاله بتوانید به بهترین تخمین رتبه کنکور سراسری 99 برسید . فراموش نکنید که قبل از دو ماه آخر اصلا به فکر نتیجه کنکور نباشید اما با تمام توان درس بخوانید و تلاش کنید . آزمون های جامع منزل را حتما با شرایط گفته شده برگزار کنید و هرروز در مدیریت بهتر سوالات پیشرفت کنید . اگر برای تخمین رتبه کنکور 99 یا حتی آزمون های جامع دچار مشکل شدید می توانید از تیم مشاوران دورخیز کمک بگیرید .

لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
انیس
انیس
3 سال قبل

در روش سه روز در میان کنکورای سال های قبل رو آزمون میدادم و از سایت قلم چی تخمین رتبه رو پیگری میکردم .
هم سوالا آشنا بودن همم تخمین رتبه ،درس حسابی بم نمی داد.

سمیرا
سمیرا
3 سال قبل

یه سوال
پذیرش دانشجو از میان داوطلبان نظام جدید و قدیم چطوریه ؟؟
با توجه ب تراز و رتبه هر کس پذیرش صورت میگیره؟؟ یا تعداد مشخص میکنن از هر نظام

مشاور ارشد دورخیز
مشاور ارشد دورخیز
پاسخ به  سمیرا
3 سال قبل

نمرات دو گروه داوطلبان نظام قديم و نظام جديد تراز میشه و گزينش به‌صورت رقابتي براساس نمره ‌كل ‌نهايي در زير گروه مربوطه و ساير شرايط و ضوابط آزمون سراسري انجام میشه. یعنی ظرفيت مجزا براي داوطلبان نظام قديم و نظام جديد اختصاص داده نمیشه.

ستاره ابراهیمی
ستاره ابراهیمی
4 سال قبل

سلام
مرسی ک دغدغهای دانش آموزان رو در نظر میگیرین و با توجه ب موقعیت ،
مطالب مرتبط میزارین.
👌👌

مشاور ارشد دورخیز
مشاور ارشد دورخیز
پاسخ به  ستاره ابراهیمی
3 سال قبل

سلا ستاره خانم
خواهش میکنیم:)
مرسی از پیام پر از مهرتون:)