راهکار افزایش سرعت محاسبات برای کنکور

محاسبات سریع ریاضی در مدیریت زمان در کنکور بسیار اهمیت دارد. هم در درس ریاضی و هم سایر دروس تخصصی رشته های ریاضی و تجربی. در این مقاله سعی شده راهکار هایی برای افزایش سرعت محاسبات به شما دانش آموز عزیز ارائه شود. در ادامه عواملی که در سرعت محاسبات تاثیر می گذارند را شرح می دهیم.

پایه درسی ریاضی

در اولین قدم پایه درس ریاضی دانش آموز باید قوی باشد. ریاضی پایه برای دانش آموزان نظام قدیم ریاضی اول دبیرستان و برای دانش آموزان نظام جدید ریاضی نهم و دهم می باشد. فصل ها و موضوعات ریاضی پایه شامل مفاهیمی مانند توان، ریشه، مخرج مشترک، ساده کردن ها، چند جمله ای ها، معادلات یک و دو متغیره، اتحادها، تجزیه و… می باشد.

مقاله مهم  روش مطالعه ریاضی کنکور

تست زمان دار

محدود کردن زمان برای تست زنی یک عامل محرک محسوب می شود و علاوه بر افزایش سرعت، دقت را نیز افزایش می دهد. سعی کنید در برنامه ریزی خود حتماً تست های زمان دار را به اندازه کافی در نظر بگیرید.

تست و تمرین تحلیلی

پس از حل تست، جواب تست را به طور دقیق بررسی کنید و نکات مهم را از آن استخراج کنید. اگر تست را حل کردید و راه حل نیز درست بود ولی جواب صحیح به دست نیامد، باید پس از‌ بررسی جواب تست، دو الی سه بار جواب را روی چک نویس بنویسید. دقت کنید که صرفاً خواندن جواب بدون تمرین و بازنویسی هیچ فایده ای ندارد!

مقاله مهم  تست آموزشی و زمان دار چیست؟ چرا اهمیت زیادی دارد؟

خداحافظی با ماشین حساب

در طول سال های تحصیلی دبیرستان از ماشین حساب استفاده نکنید و همچنین سعی کنید بیشتر از محاسبات ذهنی استفاده کنید و ذهن خود را به چالش بکشید تا در جلسه کنکور دچار مشکل نشوید. تا می توانید کاغذ سیاه کنید، اشتباه کنید و اصلاح کنید تا محاسباتتان قوی و سریع شود. این موضوع روی افزایش سرعت محاسبات خیلی تاثیر دارد.

محاسبات کوتاه

برای نوشتن محاسبات خصوصاً در آزمون، تا حد ممکن محاسبات را کوتاه کنید. از نوشتن عملیات های اضافه بر روی کاغذ که می توان آن ها را در ذهن انجام داد، خودداری کنید. لازمه این موضوع هم تکرار و تمرین و ورزش دادن ذهن است.

تکنیک های محاسباتی سریع
تکنیک های محاسباتی سریع

تکنیک های محاسبات سریع

استفاده از تکنیک های محاسباتی تاثیر زیادی در افزایش سرعت محاسبات شما دارد.  در این زمینه کتاب های خوبی موجود است که می توانید از آن ها استفاده کنید. کتاب تکنیک های محاسبات سریع ریاضی نشر مهر و ماه توصیه ماست. می توانید از آن استفاده کنید، کتاب مفید و خوبی است.

 

جمع بندی

برای افزایش سرعت در محاسبات نیاز دارید راهکارها و مهارت‌هایی مانند مهارت‌های گفته شده در این مقاله را بلد باشید. توصیه می‌کنیم برای یادگیری اصول و مهارت‌های صحیح مطالعه تماس دروس، با پکیج فنون موفقیت در کنکور آشنا شوید و از آن استفاده کنید.

فنون موفقیت در کنکور
پکیج فنون موفقیت در کنکور

این پکیج شامل آموزش روش مطالعه دروس و فنون و تکنیک‌های تست زنی و یادگیری مخصوص کنکور است.

با استفاده از این پکیچ می‌توانید مطالعه سریع و پربازدهی داشته باشید و سریعتر درس‌ها را یاد بگیرید و فراموش نکنید! همچنین بتوانید در آزمون‌های آزمایشی و کنکور با استفاده از تکنیک های تست زنی بهتر عمل کنید.

 

در مورد موضوع افزایش سرعت محاسبات، دو نفر از اعضای گروه مشاورین دورخیز در دو صوت به طور کامل توضیح داده اند. پیشنهاد می کنیم هر دوی این صوت ها را از لینک های زیر دانلود کرده و گوش کنید.

امیرحسین مسلمیامیرحسین مسلمی

مشاوره صوتی رایگان

این صوت توسط آقای امیرحسین مسلمی رتبه 144 کنکور و دانشجوی پزشکی دانشگاه ایران در مورد محاسبات سریع ریاضی برای کنکور ضبط شده است. از این قسمت می توانید آن را دانلود کرده و گوش کنید.
مدت زمان : 4 دقیقه و 46 ثانیه
محمدرضا سلیمیمحمدرضا سلیمی

مشاوره صوتی رایگان

آقای محمدرضا سلیمی رتبه 48 کنکور و دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف نیز در رابطه افزایش سرعت محاسبات برای کنکور نکاتی را در این صوت توضیح داده است. پیشنهاد می کنیم این صوت را حتما گوش کنید.
لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمدی
احمدی
3 سال قبل

نکات ک آقای سلیمی گفتن واقن عالی بود .
ممنون همچین فایلی رو آپلود کردین

باران
باران
3 سال قبل

حفظ کردن تکنیک های محاسباتی کمک میکنه ینی ؟؟

از یاد نمیره این همه تکنیک؟؟

مشاور ارشد دورخیز
مشاور ارشد دورخیز
پاسخ به  باران
3 سال قبل

به عبارتی این کار حفظ کردن نیست
بلکه دسته بندی کردن تکنیک ها در ذهنه و این باعث نظم ذهنی میشه و درنهایت سرعت شما رو برای محاسبات افزایش میده

طاها غلامی
طاها غلامی
3 سال قبل

عااااااااالی بود مرسی

محدثه عبدی
محدثه عبدی
پاسخ به  طاها غلامی
3 سال قبل

محاسبات رو جدی بگیریم
ب دلیل ضعف در محاسبات ک داشتم حتی مسائل شیمی رو هم از دست میدادم
تشکر دور خیز بابت پیشنهاد عالیتون😊

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
دنبال مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور هستی ؟
برای اطلاع از هزینه‌ها و شرایط مشاوره و برنامه ریزی خصوصی این فرم را تکمیل کنید.
خیلی زود و کمتر از 24 ساعت با شما تماس میگیریم.
دنبال مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور هستی ؟
خیلی زود و کمتر از 24 ساعت با شما تماس میگیریم.
برای اطلاع از هزینه‌ها و شرایط مشاوره و برنامه ریزی خصوصی این فرم را تکمیل کنید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .