مشاوره کنکور منحصرا زبان

مشاوره کنکور زبان

هرساله تعداد زیادی از داوطلبین کنکور سراسری به دلایل متفاوت در کنکور زبان نیز شرکت میکنند. کنکور و مشاوره کنکور زبان برای دانش آموزان از چندین جهت اهمیت بالایی د ارد.این کنکور که عموما یک کنکور شناور در نظر گرفته میشود، شانسی مجدد برای آن دسته از داوطلبانی است که احساس میکنند در رشته خود نمیتوانند رتبه خوبی کسب کنند یا اینکه علاقه زیادی به رشته زبان تخصصی دارند. حالا و در این مقاله قصد داریم با کنکور زبان، منابع و موارد مهم این آزمون و تاثیرات مشاوره کنکور زبان  بیشتر آشنا شویم.

طی کردن هر مسیری نیازمند به یک راهنمای خوب و قابل اعتماد است. برای شرکت در هر کنکور هم یک مشاور خوب دقیقا همان راهنمایی است که مورد نیاز ماست. مشاوره کنکور زبان هم همانند تمام مشاوره ها نیازمند پیش نیاز هایی است که هر مشاوری نمیتواند از پس آن بر بیاید. در مشاوره کنکور زبان، مشاور باید به دفترچه سوالات این آزمون، منابع مورد نیاز آن و حتی  نحوه انتخاب رشته صحیح بعد از آزمون هم تسلط کامل داشته باشد.

بنابراین، مشاوره کنکور زبان برای آن دسته از دانش آموزانی که در این کنکور شرکت میکنند از اهمیت بالایی برخوردار است؛ پس لازم است تا دانش آموزان به خوبی با نکات مهم در مورد مشاوره کنکور زبان و ویژگی های یک مشاور خوب در فیلد کنکور زبان بیشتر آشنا شوند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات مفید و ضروری در این زمینه کسب کنید.

نکات کلی مشاوره کنکور زبان

برای آشنایی با مشاوره کنکور زبان ابتدا باید کنکور زبان را بشناسیم. این کنکور معمولاً بعد از ظهر روز کنکور تجربی، در ساعت ۱۵ ( ۳ عصر) برگزار می شود.

علاوه بر زبان انگلیسی این کنکور برای کسانی که به زبان های آلمانی، فرانسوی، روسی و ایتالیایی  تسلط دارند نیز با همان زبان تخصصی خودشان برگزار می شود. با این تفاوت که سوالات زبان تخصصی به جای زبان انگلیسی، زبان آلمانی، فرانسوی و یا … است. داوطلبین برای اخذ رشته های مرتبط با این زبانها صرفا از طریق کنکور خاص زبان خودشان توانایی اقدام دارند. اما داطلبینی که متقاضی انتخاب رشته هایی مثل زبان چینی هستند میتوانند با انتخاب آزمون زبان انگلیسی حین انتخاب رشته درس مورد نظر را تنها با ملاک نمره کل نهایی (بدون کنکور اختصاصی) اخذ کنند.

برای ورود به رشته های زبان آلمانی، فرانسوی، روسی و ایتالیایی باید در کنکور اختصاصی این رشته ها ثبت‌نام کنید. برای سایر رشته ها مثل چینی، ژاپنی و اسپانیایی اما نوع کنکور زبان مهم نیست و همه داوطلبین رشته زبان امکان ورود به این رشته ها را دارند.

خب با این اوصاف یک مشاور خوب و استاندارد در کنکور زبان باید به چه چیز هایی مسلط باشد؟ یک مشاور خوب باید بتواند در جلسات مشاوره کنکور زبان منابع این کنکور، ماهیت کنکور زبان، آینده شغلی و نحوه مطالعه صحیح را به خوبی شرح دهد تا دانش آموز با دید باز و نگاهی مثبت سراغ این آزمون برود.

1- کنکور زبان، یک کنکور شناور

کنکور زبان شناور است. یعنی می توانید در کنکور زبان به صورت مستقل یا همراه با یک کنکور دیگر مانند ریاضی شرکت کنید. شرکت در کنکور زبان برای تمام داوطلبان کنکور آزاد است. بیشتر شرکت کنندگان در کنکور زبان را داوطلبان سایر رشته ها تشکیل می دهند. به همین دلیل، کنکور زبان را یک کنکور فرعی می دانند. بیشتر افرادی که در زبان قوی هستند؛ برای اطمینان از قبول شدن در دانشگاه، در کنکور زبان نیز شرکت می کنند. برخی افراد هم صرفا کنکور زبان را ملاک خود قرار میدهند و به تنهایی در این آزمون شرکت میکنند.

2- تاثیر معدل و امتحانات نهایی

همانطور که همه میدانیم، از کنکور 1402 تغییرات گسترده ای در نحوه برگذاری این آزمون اعمال شد. یکی از مهمترین این تغییرات تاثیر مستقیم معدل امتحانات نهایی برای دانش آموزان بود. برای داوطلبین کنکور زبان تنها دروس موثر، دورس عمومی هستند که 28% تاثیر مستقیم روی قبولی داوطلبین دارند. 72% مابقی نیز مرتبط به خود کنکور و آزمونی است که داوطلبین میدهند. در جلسات مشاوره کنکور زبان تمام این موراد و میزان فوکوس دانش آموز روی هر درس، باید توسط مشاور تعیین شود.

سوابق تحصیلی در قبولی داوطلبین تاثیر زیادی دارد.

3- آینده شغلی و رشته های دانشگاهی رشته زبان

از رشته های دانشگاهی پر طرفدار در کنکور زبان در سال های اخیر، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زبان و ادبیات

داوطلبینی که در این رشته مشغول به تحصیل میشوند آینده شغلی بهتر و دست باز تری برای انتخاب حوزه کاری خود دارند. تدریس، مترجمی، فعالیت در شرکت های چند ملیتی، حضور در شرکت های هواپیمایی و … از سری زمینه های فعالیت افرادی است که زبان و ادبیات یک زبان خاص را انتخاب میکنند. این افراد در زبان های ایتالیایی، چینی، روسی، آلمانی، اردو، ارمنی، اسپانیایی، انگلیسی، ترکی استانبولی، ژاپنی و فرانسه میتوانند مدرک زبان و ادبیات را اخذ کنند.

  • تربیت دبیر ( دانشگاه فرهنگیان) و آموزش زبان

این رشته صرفا برای تدریس زبان در نظر گرفته شده و فقط برای داوطلبین زبان انگلیسی موجود است.

  • مترجمی زبان

به طور واضح داوطلبین پس از اتمام تحصیل در انواع شاخه های متفاوت ترجمه مشغول به کار و فعالیت میشوند. البته رشته مترجمی زبان فقط از طریق کنکور خاص دو زبان انگلیسی و آلمانی و برای این دو رشته در دسترس است.

افراد با مدرک زبان می توانند در بانک، شرکت های گردشگری، شرکت های هواپیمایی، شرکت های بازرگانی، دارالترجمه، وزارت خارجه، آموزشگاه های تدریس زبان و … مشغول به کار شوند. و یا به عنوان استاد دانشگاه و یا دبیر زبان استخدام گردند. علاوه بر این ها افرادِ با انگیزه می توانند در فضای مجازی و به صورت انلاین نیز تدریس کنند.

در مجموع بهترین بازار کار در بین رشته های متفاوت این کنکور در اختیار داوطلبین و فارغ التحصیلان رشته های زبان انگلیسی است اما در حال حاضر و با  توجه به روند فعلی جامعه، بازار های مناسبی در انتظار زبان های چینی، روسی و ایتالیایی نیز خواهد بود.

عکس مشاوره کنکور زبان 2
مشاوره یعنی انتقال تجربیات موفق از کنکوری‌های موفق!

برای موفقیت در کنکور رشته زبان از رتبه های برتر این رشته در تیم دورخیز می توانید کمک بگیرید. ما با مشاوره تخصصی، آموزش تکنیک ها و برنامه ریزی و مشاوره تلفنی تا آخرین لحظه مسیر کنکور و رسیدن به موفقیت همراهتان هستیم! برای درخواست مشاوره خصوصی با کلیک روی دکمه زیر فرم را تکمیل کنید

 

4- یادگیری لغت، گرامر، درک مطلب، کلوز

تست های کنکور زبان در 6 تیپ هستند:

  1. Grammar
  2. Vocabulary
  3. Sentence Structure
  4. Language Functions
  5. Cloze Test
  6. Reading Texts

نخستین نکته در مشاوره کنکور زبان، مرتبط با این مطالب این است که شما باید در اولین مرحله لغات جدید هر مبحث را مطالعه کنید و خوب به خاطر بسپارید. داشتن دایره لغات گسترده حل سوالات درک مطلب و کلوز تست را خیلی راحت تر می کند. یادگیری لغات زبان به مطالعه مستمر و مرور همیشگی نیاز دارد. یعنی مطالعه مقطعی و جهادی راه گشا نیست.

برای مرور دائمی می توانید از وفت های تلف شده خود استفاده کنید. برای مثال در راه رفت و امد به خانه، قبل از خواب و … لغت زبان دوره کنید. بعد از مطالعه واژه های جدید باید به سراغ مطالعه گرامر بروید. برای تسلط بهتر روی گرامر و واژه های جدید لازم است به صورت روتین تست بزنید.

5- بهترین آزمون ها برای کنکور زبان

یادگیری اصولی ۵ مرحله دارد که شامل ادراک، تسلط، تثبیت، ارزیابی و جمع بندی می باشد. شما برای ارزیابی مطالب خوانده شده و به دنبال آن جمع بندی اصولی مطالب باید در کنکورهای آزمایشی شرکت کنید. علاوه بر ارزیابی مطالب خوانده شده، با شرکت در آزمون ها، مدیریت زمان و نحوه عملکرد خود بر سر آزمون را محک می زنید و مدیریت آزمون را تمرین می کنید. همچنین برنامه آزمون های آزمایشی مثل یک نقشه راه هستند و مانع گمراهی شما می شوند و عموما برنامه ریزی های شما در جلسات مشاوره کنکور زبان هم بر اساس آنها خواهد بود.

برای انتخاب یک آزمون آزمایشی خوب باید به نکات زیر توجه کنید:

  • جامعه آماری بالا و کافی
  • سوالات استاندارد و مشابه کنکور سراسری
  • برنامه راهبردی منطقی با تعداد مرور کافی و حجم مناسب مطالبی که بین دو آزمون باید مطالعه شود
  • فاصله زمانی مناسب بین دو آزمون و تعداد کافی آزمون ها

مشاوزه کنکور زبان شما را در انتخاب بهترین آزمون آژمایشی یاری میدهد.

هیچ یک از آزمون های آزمایشی تمام ویژگی های بالا را یک جا ندارد. مثلا آزمون های قلمچی با وجود برنامه خوب و منطقی و جامعه آماری مناسب، سوالات استاندارد و مطابق کنکور ندارند و هزینه بالاتری نسبت به بقیه آزمون ها دارند. در عوض آزمون های گاج با وجود سوالات بسیار خوب و هزینه مناسب، به دلیل جدید بودن جامعه آماری بالایی ندارند.

آزمون های گزینه دو هم سوالات بسیار خوب و مشابه کنکور دارند و هزینه ثبت نام نیز معقول است. جامعه آماری این آزمون ها کمتر از قلمچی و بیشتر از گاج است. برنامه راهبردی خوبی هم دارد ولی فاصله زمانی بین آزمون ها سه هفته است و تعداد آزمون ها کمتر از دو تای قبلی است.

سوالات آزمون های سنجش را در دو بازه قبل و بعد از عید باید بررسی کرد. برنامه این آزمون ها قبل از عید چنگی به دل نمی زند. همچنین سطح سوالات متوسط رو به پایین است و با سوالات کنکور و سنجش های بعد از عید تفاوت زیادی دارند. با این وجود نسبت به سایر آزمون ها ارزانتر هستند. اما آزمون های بعد از عید سنجش با فاصله زمانی تقریبا ۲۰ روزه برگذار می شوند که بسیار مناسب است. علاوه بر این سطح سوالات استاندارد و مشابه کنکور می باشد.

در مشاوره کنکور زبان 1404، مشاور باید طبق شناخت از دانش آموز، شرایط شرکت او در کنکور زبان و همچنین الویت کنکور زبان برای داوطلب، در جلسات مشاوره کنکور زبان، بهترین آزمون را برای او مشخص کند.

انتخاب بهترین منابع کنکور زبان

با توجه به وجود reference های متفاوت برای کنکور زبان و نبودن کتاب مشخصی برای آن، داشتن یک کتاب کمک آموزشی جامع بسیار مهم است. برای پیدا کردن بهترین منابع کنکور ، ابتدا باید با بودجه بندی کنکور زبان آن درس و سوالاتش آشنا شویم. کنکور زبان شامل 70 سوال با تقسیم بندی زیر است:

  •  10 سوال گرامر
  • 15 سوال واژگان که (معمولاً معنی دوم واژه ها مد نظر قرار گرفته می شود)
  • 5 سوال ترکیب یا ترتیب کلمات
  • 10 سوال  کاربرد زبانی
  • 10 سوال کلوز تست (برای حل این سوالات تسلط بر گرامر و لغت و تمرین زیاد لازم است‌)
  • 20 سوال ریدینگ (برای حل سوالات ریدینگ باید دانش زبانی و درک مطلب قوی داشته باشید)

 

برای موفقیت در کنکور زبان عموما سه دسته کتاب لازم است که در مشاوره کنکور زبان خود میتوانید در هر دسته یک کتاب را با صلاحدید مشاور انتخاب کنید.

  1. دسته اول کتاب های گرامر هستند. بهترین کتب حوزه گرامر Grammar In Use intermediate و کتاب گرامر تخصصی انتشارات خیلی سبز تالیف دکتر علیرضا جابری هستند.
  2. دسته دوم کتاب های کنکور زبان کتاب های واژگان و لغت هستند. مشاوران در جلسات مشاوره کنکور زبان تاکیید بسیار زیادی بر افزایش دامنه لغات دانش آموزان دارند و از این جهت این کتاب ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند. بهترین کتاب های لغت و واژگان موجود در بازار New bridging the gap انتشارات سازمان سنجش، Vocabulary Builder جلد 1 و 2، Oxford advanced learner’s dictionary و 504 (Mary Bromberg ) هستند.
  3. دسته سوم و آخر نیز کتاب های درک مطلب هستند که برای بخش های کلوز تست، ریدینگ و حتی گرامر و لغت به شدت مفید هستند. بهترین کتاب های درک مطالب، کتاب های Longman Preparation Course for the TOEFL Test، Steps to understanding ( L.A. Hill – Oxford University Press ) و کتاب درک مطلب به زبان ساده تالیف دکتر شهاب اناری یا از متن نترسیم مشاوران آموزش تالیف رضا کیاسالار هستند.

برای اطلاع دقیق تر مقاله بهترین منابع کنکور زبان را حتماً مطالعه کنید.

 

عکس مشاوره کنکور زبان 2
مشاوره یعنی انتقال تجربیات موفق از کنکوری‌های موفق!

برای موفقیت در کنکور رشته زبان از رتبه های برتر این رشته در تیم دورخیز می توانید کمک بگیرید. ما با مشاوره تخصصی، آموزش تکنیک ها و برنامه ریزی و مشاوره تلفنی تا آخرین لحظه مسیر کنکور و رسیدن به موفقیت همراهتان هستیم! برای درخواست مشاوره خصوصی با کلیک روی دکمه زیر فرم را تکمیل کنید

بهترین منابع برای جمع بندی

آخرین مرحله یادگیری جمع بندی است. شما با یک جمع بندی خوب و کامل می توانید قبولی خود را تضمین کنید. برای جمع بندی در گام اول لازم است که تمام مطالبی که از قبل خوانده اید را دوره کرده و نکات مهم را تثبیت کنید. بعد از این به بررسی نقاط ضعف و قوت خود بپردازید. به طوری که نقاط ضعف تقویت شوند و نقاط قوت در شرایط ایده آل بمانند.

داشتن یک مشاوره کنکور زبان و کمک گرفتن از او در مدیریت و توازن بین دروس در زمان جمع بندی لازم است. حدود 45 روز الی دو ماه برای جمع بندی مناسب و کافی است. پس بهتر است جمع بندی را از اردیبهشت ماه شروع کنید. زدن آزمون های شبیه ساز کنکور و شرکت در کنکورهای آزمایشی در این تایم از بسیار مهم است.

از بین کتاب های جمع بندی مناسب کنکور زبان، می توان به کتاب های فیل زبان مبتکران و خط ویژه زبان گاج اشاره کرد‌. هر دو این کتاب ها دارای درسنامه خلاصه و جمع و جور با نکات بسیار مهم هستند. البته در کنار درسنامه، آزمون های باکیفیتی هم دارند. برای دانش آموزان قوی تر، کتاب گاج سطح سوالات بالاتری دارد که این موزد را با صلاحدید مشاور و در جلسات مشاوره کنکور زبان میتوان انتخاب کرد. با این وجود شما با داشتن یک خلاصه درسنامه خوب و علامت دار کردن سوالات کتاب های خود در طول سال کنکور می توانید نسبت به این کتاب های جمع بندی بی نیاز شوید.

برنامه ریزی برای کنکور زبان 1404

همان طور که گفته شد؛ افرادی که در کنکور زبان شرکت می کنند به دو دسته تقسیم میشوند:

  1. افرادی که هدف اصلی آن ها شرکت در کنکور زبان است.
  2. افرادی که به عنوان یک کنکور فرعی، در کنکور زبان شرکت می کنند.

برنامه ریزی  کنکور زبان برای این دو گروه کمی متفاوت است. اگر جزو گروه اول هستید؛ باید مثل داوطلبان رشته های دیگر، تمام وقت و انرژی خود را روی مطالعه منابع زبان بگذارید. اما اگر جزو دانش آموزان شناورید و به کنکور زبان به عنوان یک کنکور فرعی نگاه می کنید؛ باید به صورت مستمر زبان بخوانید. موفقیت در کنکور زبان نیازمند برنامه ریزی طولانی مدت است و یک شبه درس خواندن جواب نمی دهد.

برنامه ریزی کنکور زبان باید اصولی انجام شود. یکی از فاکتورهای برنامه ریزی اصولی کنکور زبان این است که به صورت روتین زبان بخوانید. مثلا هر شب یک کلوز تست یا ریدینگ جواب دهید و یا تعدادی واژه را مرور کنید.

اما شما جزو هر دسته ای هم باشید برنامه ریزی زبان شما باید شامل چند اصل باشد که همگی در جلسات مشاوره کنکور زبان رعایت میشوند. در ادامه به ویژگی های یک برنامه ریزی مناسب و نکاتی که شما باید برای موفقیت در کنکور زبان رعایت کنید میپردازیم.

پیشنهاد مطالعه  روش مطالعه زبان انگلیسی

 

مرور

هرگونه مطالعه و افزایش داده ای نیاز به مرور دارد. مخصوصا در درسی مثل زبان که به قول اکثر معلمین این درس، زبان درسی فرار است. نکته مهم در مورد مرور کردن مطالب که عموما در جلسات مشاوره کنکور زبان نیز گفته میشود زمان مناسب مرور است. معمولا بهتر است هر مطلب یک هفته بعد از تفهیم اولیه مرور شود و بعد از آن هم طی 10 الی 15 روز بعدی در برنامه مرور ما قرار بگیرد.

تست زنی

بدون تمرین و تست زنی هیچ درسی در کنکور به موفقیت و پایان خوش ختم نمیشود. در درس زبان تست زنی عموما باید بلافاصله و بعد از مطالعه انجام شود. خصوصا در مباحث گرامری و لغت برای تثبیت مطالب نیاز به تمرین و تست زنی زیاد، در لحظه و حتی در زمان مرور مطالب است تا بیشترین اثر بخشی ممکن به دست بیاید. همچنین درس زبان به علت تفاوت هایی که با سایر دروس دارد در تکنیک های تست زنی نیز فوت کوزه گری مخصوص خود را دارد.

تست و تمرین و روش های متقاوت تست زنی از آموزه های مشاوره کنکور زبان 1404

در جلسات مشاوره کنکور زبان، به دانش آموزان گفته میشود در سوالات کلوز تست بدون خواندن کامل متن ابتدا به سراغ سوالات بروند و با توجه به سوال جواب مورد نظر را از بخشی که در آن مورد سوال شده پیدا کنند که این از سری نکات تست زنی مخصوص زبان است.

در مقاله برنامه ریزی کنکور زبان در 7 گام گفته ایم که چطور باید برنامه ریزی کنید.

تعادل تستی و تشریحی

با توجه به تغییراتی که در کنکور سراسری ایجاد شده و دانش آموزان نیاز به کسب معدل بالا در امتحانات نهایی دارند؛ برنامه دانش آموزان در مشاوره کنکور زبان 1404 باید بین مطالعه تستی و تشریحی یک تعادل پایا را برقرار کند. به شکلی که هم مطالعه تستی و تمرین و تست زنی برقرار باشد و هم به مطالعه تشریحی و امتحانات نهایی دانش آموزان لطمه ای وارد نشود. البته برای داوطلبین کنکور زبان  تنها دروس عمومی در سوابق تحصیلی لحاظ میشود.

آزمون دادن

تمام مراحل و رعایت نکات بالا در مشاوره کنکور زبان و برنامه ریزی برای کنکور زبان، بدون آزمون دادن باد هواست!
با شرکت در یک آزمون مناسب با سطح خودتان (که بالاتر به آن پرداختیم) نقاط ضعف و قوت دانش آموز، میزان پیشرفت، وضعیت درسی و موارد نیاز به تغییر در برنامه او مشخص میشود. همچنین به قول معروف هیچ معلمی برای دانش آموزان بهتر از تجربه نیست و هیچ کجا مثل جلسه امتحان نمیتوانند شرایط آزمون را برای خود شبیه سازی کنند.

 

روشهای خواندن و یادگیری بهتر زبان

مثل هر درس دیگری زبان خارجی هم فوت و فن مخصوص به خودش را دارد. همانطور که بارها اشاره شد زبان انگلیسی به دلیل فرار بودن باید به طور مستمر و مداوم و با بهتربن منابع کنکور زبان 1404 مطالعه شود تا در ذهن جای بگیرد. اما در حال حاضر سوای روش های قدیمی روش های دیگری هم برای آموزش بهتر زبان وجود دارد که دانش آموزان در مشاوره کنکور زبان دورخیز بهتر با آنها آشنا میشوند و در این مقاله هم به صورت مختصر نیم نگاهی به آن خواهیم انداخت.

روش مطالعه زبان

روش مطالعه زبان تخصصی برای کنکور تقریبا مشابه روش کار زبان آموزان عادی است. رکن اساسی یاد گیری زبان مطالعه لغت و تست و تمرین مداوم است. برای مطالعه زبان بهتر است ابتدا به سراغ واژه ها و لغات جدید بروید و پس از یادگرفتن آن ها گرامر را بخوانید. در مرحله بعدی برای تسلط بر روی هر دو موضوع تست بزنید و در آخر به سراغ تست های درک مطلب بروید.

برای دائمی شدن و ماندگاری مطالبی که میخوانید نیاز به دوره با تمرین و تست دارید. فرار بودن زبان موجب میشود حتی بیشتر از سایر دروس روی مرور کردن مطالب وقت بگذارید. بهترین روش برای مرور مطالب دوره کردن کوتاه لغات تمرین شده و رفتن سراغ تست هایی که یک مرتبه حین مطالعه آنها را زده اید و علامت گذاری کرده اید. این نوع مرور علاوه بر رفع نقاط ضعف و تکرار نکات مهم درس، تثبیت و ماندگاری مطالب را تا 80% بیشتر میکند.

جلوگیری از فراموشی

فراموش کردن مطالب یکی از معضلات دانش آموزان است که در درسی مثل زبان بیشتر هم با آن سرشاخ میشوند. اما در حال حاضر سوالی اصلی اینجاست که چگونه درس بخوانیم که فراموش نکنیم؟
مراحل یادگیری اصولی شامل 4 مرحله ادراک، تثبیت، تسلط و جمع بندی است. برای عدم فراموشی مطالبی که یاد میگیریم لازم است که تمامی این مراحل را به دقت و پشت سر هم انجام دهیم و در مرحله آخر که جمع بندی است به خوبی مطالب گفته شده را مرور کنیم.

همچنین برای به خاطر سپردن مطالب و جلوگیری از فراموشی میتوانید از روش های دیگری نیز استفاده کنید که تمام حافظه دیداری شما را به چالش بکشد. مثل رسم نمودار یا تصویر سازی مطالب. یا از دیگر راه های عدم فراموشی مطالب مهم رمز گذاری و طرح سوال در مورد آنهاست. تمامی به این موارد باید توسط مشاور در مشاوره کنکور زبان به صورت تخصصی پرداخته شود.

اپلیکیشن های مفید

یکی از شیوه های مدرن درس خواندن استفاده از اپلیکیشن های یادگیری زبان خارجی است.قابل حمل بودن این برنامه ها مزیت اصلی آنها نسبت به کتاب و سایر منابع زبان خارجی است.

  • ANKIDROID

یکی از برترین برنامه های این حوزه است. این برنامه به شما اجازه می دهد که با روشی بسیار مناسب فلش کارتها را قبل از اینکه آنها را فراموش کنید یاد بگیرید. این برنامه به علت به چالش کشیدن حافظه تصویری تاثیر بسیار زیادی دارد و کاملا سازگار شده برای انجام کارهای تکراری در فواصل زمانی مناسب و دقیق است.

  • lingogame

یک اپ که همراه با بازی زبان انگلیسی را آموزش میدهد. اگر تصور شما بعد از خواندن کلمه بازی این است که این برنامه برای رده سنی پایین تر از شماست، سخت در اشتباهید. این اپ به صورت منظم از سطوح پایین به بالا برنامه نویسی شده و مناسب برای کسانی است که زبان را از سطح مبتدی یا متوسط شروع میکنند.

  • FluentU

FluentU یک پلتفرم جدید در راستای آموزش زبان است که علاوه بر زبان انگلیسی شامل اکثر زبان های مهم ازجمله اسپانیایی، فرانسوی، چینی، ماندارین، آلمانی، ژاپنی، روسی، کره ای و ایتالیایی میشود. این برنامه از انواع ویدیوها، فلش کارت‌ها، فایل‌های صوتی و… برای کمک کردن به بهبود مهارت‌های یادگیری زبان های خارجی استفاده میکند و علاوه بر بالا بردن دایره لغات در آموزش گرامر نیز به شدت مفید است.

 

سایرروش ها

از دیگر روش های مهم یادگیری زبان خارجی میتوان به مکالمه روزانه با یک پارتنر زبان آموز، گوش دادن به پادکست و موسیقی به زبان مورد نظر و یا دیدن فیلم و مستند بدون زیرنویس فارسی اشاره کرد که با توجه به زمان و سطح شما در مشاوره کنکور زبان تمرین مورد نظر شما تعیین شده و میتوانید در کنار روش های بالا از آنها استفاده کنید.

گوش دادن به پادکست از راه های تقویت زیان خارجه که در مشاوره کنکور زبان می آموزید

ثبت نام مشاوره کنکور زبان 1404

اگر مقاله را به خوبی مطالعه کرده باشید متوجه شدید مشاوره کنکور زبان 1404 برای دانش آموزانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند به شدت ضروری است. مشاوره کنکور زبان علاوه بر موارد بالا که گفته شد و همانطور که مشخص است نیاز به تخصص دارد؛ در حوزه انتخاب رشته نیز برای دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است و ممکن است که به علت عدم شناخت دانش آموز از رشته های بدون کنکور و عدم استفاده از مشاوره کنکور زبان دچار گمراهی و اشتباه شود.

مشاوره کنکور زبان دورخیز

تیم حرفه ای دورخیز متشکل از مشاورینی رتبه برتر، مجرب و حرفه ای در کنار دانش آموزانی هستند که برای موفقیت به دنبال یاوران همیشه مومن خود میگردند.
مشاوره کنکور زبان در آکادمی دورخیز با معرفی بهترین کتاب ها، بهترین آزمون ها برای آمادگی در کنکور زبان و همچنین آموزش بهترین و اصلی ترین نکات آموزشی و تست زنی برای دانش آموزان است که توسط رتبه های برتر سال های اخیر کنکور سراسری در پکیجی با عنوان مشاوره کنکور زبان 1404 ارائه میشود.

 

مراحل دریافت خدمات

  • ثبت درخواست مشاوره توسط داوطلب

دانش آموزان با مراجعه به صفحه ثبت درخواست و با درج نام و نام خانوادگی و شماره تماس در دورخیز میتوانند به راحتی با تماس مشاورین ما از خدمات سایت دورخیز مطلع شوند.

  • تماس، معارفه خدمات و شفاف‌سازی ذهن داوطلب

پس از ثبت درخواست دانش آموز توسط مشاورین دورخیز در واحد ثبت نام، تماسی با دانش آموز گرفته میشود و با شفافیت کامل تمامی خدمات دورخیز در کنار نکات مشاوره ای ابتدایی به دانش آموزان توضیح داده میشود.

  • یافتن نقاط ضعف مشاوره‌ای با مشاوره آنلاین هوشمند

نقاط ضعف و قوت دانش آموزان توسط آزمونی هوشمند مشخص میشود و سطح آمادگی دانش آموزاز نظر روحی، فکری، برنامه ریزی، تست زنی و آزمون مشخص میشود و یک نمره کلی از 100 در اختیار دانش آموز قرار میگیرد.

  • دریافت شرح حال و گذشته و تشکیل پرونده مشاوره‌ای

تمام دانش آموزان دورخیز به محض ثبت نام دارای یک پرونده خواهند بود که متشکل اطلاعات اولیه، نتیجه آزمون هوشمند و شرح حال  نمرات و وضعیت درسی آنها خواهد بود.

  • آموزش فنون مطالعه، یادگیری سریع، تست‌زنی و …

علاوه بر مشاوره های روتین در جلسات ما نکات مربوط به تکنیک های تست زنی، فنون و روش مطالعه هر درس و نحوه بالا بردن میزان یادگیری هم از نکاتی است که مشاورین دورخیز به صورت فشرده در جلسات به دانش آموزان منتقل می‌کنند.

  • انتخاب مناسب‌ترین مشاور رتبه برتر تجربی برای شاگرد

تیم حرفه ای دورخیز برای ارائه مشاوره به دانش آموزانش از رتبه برتر های سال های اخیر کنکور تجربی استفاده میکند که بر اساس وضعیت هر دانش آموز یکی از مشاورین خبره ما متناسب با خودش دانش آموز برای او انتخاب خواهد شد.

  • مشاوره منابع و کمک به انتخاب بهترین ابزار کمک درسی

تیم دورخیز در کنار تمامی آموزش ها بهترین منابع را هم بر اساس وضعیت و سطح دانش آموز  معرفی و در اختیارش میگذارد تا دانش آموز با علم کامل مناسب ترین منبع را دریافت کند.

  • شروع برنامه ریزی درسی روزانه متناسب با شرایط شاگرد

برنامه ریزی مشاورین دورخیز به هیچ عنوان شباهتی به برنامه های سنتی ندارد و هر دانش آموز بر اساس تایم های خالی و متناسب با خودش برنامه‌ای کاملا شخصی  و روزانه را دریافت می‌کند تا با تناسب میان برنامه و زمان خالی روزانه بتواند بهترین نتیجه ممکن را دریافت کند.

  • چکینگ و آنالیز گزارش مطالعه شاگرد هرشب در پیام‌رسان

هر شب مطالعه روزانه دانش آموزان در یکی از پیام رسان ها دریافت میشود و نکات مهم و نقاط ضعف و قوت آنالیز میشود.

  • تماس‌های مشاوره‌ای منظم در طول هفته و ارائه نکات طلایی

مشاورین دورخیز علاوه‌بر چکینگ مرتب دانش آموزان در پیام رسان ها، از تماس های تلفنی منظم هم دریغ نمی‌کنند و طی تماس های تلفنی ریز نکات طلایی و مهم را هم به دانش آموزان خود منتقل خواهند کرد و از وضعیت انها آگاه خواهند شد.

  • برگزاری آزمون‌های آزمایشی شخصی و آنلاین طبق پیشروی

یکی از مهمترین مذیت های دورخیز داشتن آزمون های کاملا شخصی برای هر دانش  آموز است که علاوه بر تعیین پیشرفت دانش آموز در آپدیت برنامه مطالعتی دانش آموز هم تاثیر به سزایی دارد.

  • کمک به تحلیل آزمون شاگرد پس از آزمون‌های آزمایشی

تیم دورخیز علاوه بر همراهی با دانش آموزان در آزمون ها، برای بعد از آزمون آنها هم برنامه دارد و در قسمت طلایی تحلیل آزمون هم همراه دانش آموزان خود خواهد بود تا از روند پیشروی آنها را به درستی کنترل کند

عکس مشاوره کنکور زبان 2
مشاوره یعنی انتقال تجربیات موفق از کنکوری‌های موفق!

برای موفقیت در کنکور رشته زبان از رتبه های برتر این رشته در تیم دورخیز می توانید کمک بگیرید. ما با مشاوره تخصصی، آموزش تکنیک ها و برنامه ریزی و مشاوره تلفنی تا آخرین لحظه مسیر کنکور و رسیدن به موفقیت همراهتان هستیم! برای درخواست مشاوره خصوصی با کلیک روی دکمه زیر فرم را تکمیل کنید

شادی سپهریانشادی سپهریان

مشاوره صوتی رایگان

در این ویس شادی سپهریان دانشجوی پزشکی لرستان به صورت خلاصه تمامی نکات لازم برای شرکت در کنکور زبان را توضیح داده است. پیشنهاد می کنم حتما این ویس را گوش دهید
مدت زمان : ۹ دقیقه
لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها