بودجه بندی کنکور زبان

بودجه بندی کنکور زبان

اولین قدم در هر مسیری داشتن نقشه و برنامه است و برای کشیدن نقشه مسیر احتیاج دارید موانع پیش روی خودتان را بشناسید.  داوطلبینی که در کنکور زبان شرکت میکنند هم مثل تمام دانش آموزان به برنامه ریزی نیاز دارند و اولین اصل داشتن یک برنامه مناسب شناخت صحیح از بودجه بندی کنکور زبان است. بودجه بندی کنکور زبان شامل تمامی مواردی است که شما پیش از شروع باید در مورد سوالات و نحوه بگذاری و طرح سوالات بدانید. پس برای شناخت کامل از بودجه بندی کنکور زبان همراه ما باشید

بودجه بندی رسمی کنکور زبان

سوالات و بودجه بندی کنکور زبان شامل شش تیپ سوالات متفاوت اعم از گرامر، واژگان، کلوز تست، کاربرد زبان، درک مطلب و ترتیب واژه است. در جدول زیر میتوانید تعداد سوالات هر کدام از تیپ سوالات بودجه بندی کنکور زبان را مشاهده کنید.

مبحث گرامر واژگان کلوز تست کاربرد زبان درک مطلب ترتیب واژه
تعداد تست 10 15 10 10 20 5

این بودجه بندی کنکور زبان طی پنج سال گذشته ثابت بوده و همواره در کنکور های سال های اخیر به همین تعداد تست از مباحث برای دانش آموزان طرح شده است. پس با دانستن این مورد میتوانید متوجه اهمیت هر یک از فیلد های مطالب بشوید. همچنین بودجه بندی زبان تخصصی کنکور  کاربرد های دیگری نیز برای دانش آموزان دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

 

کاربرد بودجه بندی کنکور زبان 1404

حالا که در بخش قبلی با بودجه بندی کنکور زبان آشنا شدیم باید بدانیم کاربرد بودجه بندی کنکور زبان چیست و به زبان ساده تر کجا به کار دانش آموزان کنکوری میاید.
همانطور که پیش تر هم گفته شد اولین قدم برای موفقیت، حتی در کوچکترین کار ها هم داشته نقشه و پلن مناسب است. نقشه و پلن در راه موفقیت در کنکور زبان همان نحوه مطالعه صحیح و استاندارد روی برنامه است که در مشاوره کنکور زبان به طور مفصل به آن پرداخته میشود اما نکته اصلی اینجاست؛ بدون شناخت موانع نمیتوان نقشه ای کشید که بی نقص باشد.

همچنین دانش آموزان بدون دانش و آگاهی از بودجه بندی کنکور زبان تخصصی در انتخاب منابع کنکور خود نیز دچار اشتباه میشوند. خصوصا منابعی که به شکل تخصصی روی یک مبحث خاص فوکوس میکنند. همچنین بودجه بندی کنکور زبان اهمیت منابع را هم مشخص میکند. به عنوان مثال منابع مرتبط با درک مطلب و واژگان نسبت سایر منابع از اهمیت بالاتری برای دانش آموزان برخوردار هستند. پس با اطلاع دقیق از بودجه بندی زبان تخصصی کنکور میتوانید منابع را هم بر حسب اولویت دسته بندی کنید.

تاثیر بودجه بندی کنکور زبان روی منابع این آزمون

بودجه بندی کنکور زبان در اصل انواع موانع و تعدادشان را به دانش آموزان نشان میدهد تا هر دانش آموز با مشاوره گرفتن از مشاور خود روی نقاط ضعف و قوتش فوکوس کند. به عنوان مثال دانش آموزی را فرض کنید که در گرامز زبان ضعیف است. طبق بودجه بندی کنکور زبان او عملا 10 تست کنکورش را از دست داده است. پس با توجه به سهم عظیم این مبحث باید به فکر تقویت گرامر زبان انگلیسی خود باشد. اما اگر در مبحثی مثل تریب واژه ایراد داشته باشد با توجه به سهم کم این قسمت میتواند در خلال مطالعه سایر مباحث این ایراد را هم  رفع کند.

پس با توجه به تمام مطالب بالا مشخص شد برای انتخاب بهترین منابع کنکور زبان، داشتن یک برنامه استاندارد و همچنین مطالعه هدفمند و هوشیارانه نیاز شدید به شناخت بودجه بندی کنکور زبان داریم؛ زیرا آگاهی ما نسبت به آزمون و چالش سختی که پیش روی ماست احتمال موفقیت را تا حد خوبی افزایش میدهد. امیدواریم در این مقاله به خوبی با بودجه بندی کنکور زبان و اهمیت آن آشنا شده باشید و این مقاله در راه موفقیت در کنکور زبان برای شما مفید بوده باشد.

لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها