بررسی شرایط تغییر رشته و انتقالی در دانشگاه

گاهی داوطلبان ‌کنکور بدون داشتن اطلاعات کافی ، انتخاب رشته می کنند. در نتیجه از رشته و محل تحصیل خود ناراضی خواهند بود. در این مقاله در مورد شرایط تغییر رشته دانشگاه و همچنین شرایط انتقالی دانشگاه توضیح می دهیم. البته قوانین تغییر رشته دانشگاه و انتقالی بسیار سختگیرانه است. به همین دلیل در وهله اول توصیه می کنیم در زمان انتخاب رشته دقت لازم را داشته باشید و به امید تغییر رشته و انتقالی ، غیرمنطقی انتخاب رشته نکنید.

ویدئوی شرایط و قوانین تغییر رشته، انتقالی و مهمانی در دانشگاه

 

شرایط تغییر رشته دانشگاه

  1. اگر به هر دلیلی از رشته تحصیلی خود ناراضی هستید ، می توانید با توجه به شرایط تغییر رشته دانشگاه ، درخواست خود را حداقل 6 هفته قبل از آغاز نیم سال تحصیلی جدید ، به دانشگاه ارائه کنید. در صورت موافقت گروه آموزشی رشته مبدا و مقصد و شورای آموزشی دانشگاه ، می توانید تغییر رشته دهید.
    مقاله مهم  مشاوره انتخاب رشته کنکور 1402
  2. از مهمترین شرایط تغییر رشته دانشگاه ، داشتن حد نصاب نمره قبولی در رشته مورد نظر است. یعنی برای اینکه با درخواست تغییر رشته شما موافقت شود ، حداقل باید تراز و رتبه کنکور شما از تراز و رتبه آخرین فرد قبولی آن رشته بیشتر باشد. به همین دلیل این کار اشتباه است که علی‌ رغم داشتن تراز و رتبه پایین ، فقط به امید تغییر رشته ، انتخاب رشته کنید.
  3. در هر مقطع تحصیلی (کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا) فقط یکبار می توانید تغییر رشته بدهید. امکان تغییر رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته وجود ندارد.
  4. رشته مبدا و مقصد شما باید هم مقطع باشند و یا مقطع رشته اول ، بالاتر باشد. برای مثال نمیشود از رشته پرستاری که مقطع کارشناسی است به رشته پزشکی که مقطع دکترا است تغییر رشته داد. اما برعکس آن ، با رعایت سایر قوانین تغییر رشته دانشگاه امکان پذیر است.
  5. علاوه بر مقطع ، دوره تحصیلی (روزانه ، آزاد ، شبانه ، پردیس بین الملل و مازاد) رشته مبدا و مقصد نیز باید یکسان باشد. برای مثال نمیشود از رشته دندانپزشکی آزاد به رشته پزشکی روزانه تغییر رشته داد.

البته اگر نمره لازم جهت تحصیل در رشته های دوره روزانه را نداشته باشید می توانید اقدام به تغییر رشته در رشته های نوبت دوم (شبانه) و یا پردیس بین الملل کنید. برای مثال اگر دانشجو رشته روزانه مهندسی صنایع هستید و می خواهید به مهندسی مکانیک تغییر رشته دهید ، اما نمره لازم را ندارید ، می توانید در نوبت دوم (شبانه) ادامه تحصیل دهید.

شرایط تغییر رشته دانشگاه

مقاله مهم  تست رغبت سنجی شغلی هالند و انتخاب رشته

 

قوانین تغییر رشته دانشگاه

  1. طبق قوانین تغییر رشته دانشگاه باید امکان ادامه تحصیل در رشته جدید را داشته باشید. برای مثال باید رتبه و تراز شما به رشته جدید بخورد. همچنین مشکلات آموزشی مثل مشروط شدن بیش از حد مجاز در رشته قبلی نداشته باشید. میانگین کل نمراتتان نیز نباید کمتر از 12 باشد. در غیر این صورت با درخواست شما موافقت نمیشود.
  2. به عنوان دانشجو رشته مبدا باید حداقل یک ششم و حداکثر یک دوم واحد های درسی آن رشته را گذرانده باشید. یعنی نمیشود همان ابتدا که وارد رشته ای شدید سریع تغییر رشته دهید. همچنین نمیشود خیلی دیر و در حالی که دیگر بیشتر دروس رشته اول را گذرانده اید آن را رها کنید و تغییر رشته دهید.
  3. یکی از شرایط تغییر رشته دانشگاه که توجه نکردن به آن میتواند دردسر ساز شود ، رعایت سنوات مجاز تحصیلی است. برای مثال یک دانشجوی مقطع کارشناسی حداکثر 6 سال فرصت دارد درسش را تمام کند. شما باید در زمانی اقدام به تغییر رشته کنید که فرصت کافی برای گذراندن واحدهای دروس رشته جدید را داشته باشد.
  4. اگر با تقاضای تغییر رشته شما موافقت شد ، باید در اولین نیم سال تحصیلی باید برای ثبت نام حضوری مراجعه کنید. در صورت عدم ثبت نام ، به منزله انصراف تلقی می شود و تا پایان دوره تحصیلی ، دیگر مجاز به تغییر رشته نخواهید بود. به این نکته نیز دقت کنید که پس از ثبت نام در رشته جدید ، امکان بازگشت به رشته قبلی وجود ندارد.
  5. اگر در رشته ای تحصیل میکنید که به دستگاه اجرایی خاصی تعهد خدمت دارد ، علاوه بر رعایت همه قوانین و شرایط تغییر رشته دانشگاه ، باید دستگاه مربوطه نیز موافقت کند. همچنین اگر پذیرش دانشجو در رشته جدید از طریق مصاحبه و یا شرایط گزینشی خاصی باشد ، علاوه بر داشتن حداقل تراز و رتبه ، باید در آن ها نیز قبول شوید.
  6. دروسی که در رشته مبدا گذرانده اید در گروه آموزشی رشته جدید بررسی و معادل سازی می شود. فقط دروسی پذیرفته می شود که به تشخیص گروه آموزشی ، با دروس رشته جدید، حداقل 80% اشتراک محتوایی داشته باشد و نمره هر یک از آن دروس نیز از 12 کمتر نباشد.
  7. دروس پذیرفته شده در کارنامه دانشجو ثبت و نمرات آنها در محاسبه میانگین کل منظور می شود، ولی نمرات دروس پذیرفته نشده بدون احتساب در میانگین در کارنامه دانشجو باقی می ماند. در این صورت چنانچه میانگین کل واحدهای پذیرفته نشده او کمتر از 12 باشد با تصمیم شورای آموزشی دانشگاه ، در مجموع به عنوان یک نیم سال مشروطی ، برای دانشجو در رشته جدید منظور می شود.
  8. در صورتی که تعداد واحدهای دروس پذیرفته نشده دانشجو، در حدی باشد که امکان گذراندن واحدهای مورد نیاز رشته جدید را در طول مدت مجاز تحصیل از وی سلب کند، با تقاضای تغییر رشته او موافقت نمی شود.

اگر قصد دارید علاوه بر تغییر رشته ، شهر محل تحصیل خود را نیز تغییر دهید ، باید شرایط انتقالی دانشگاه را نیز مطالعه کنید.

قوانین تغییر رشته دانشگاه

مقاله مهم  معرفی تست شخصیت شناسی mbti برای انتخاب رشته

 

شرایط انتقالی دانشگاه

شرایط انتقالی دانشگاه بسیار سخت گیرانه است. هرگز در زمان انتخاب رشته ، به امید گرفتن انتقالی به شهر خودتان ، انتخاب ‌های عجولانه و غیرمنطقی نکنید. گرفتن انتقالی شهری که دوست داشته باشید ممکن نیست. تنها به شهر محل زندگی خودتان یا نزدیکترین شهری که رشته شما را ارائه دهد ، می توانید انتقالی بگیرید. انتقالی از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر در همان شهر نیز ممکن نیست.

تمام مراحل ثبت درخواست انتقالی دانشجویان و رسیدگی به آن به صورت اینترنتی انجام می شود. سامانه نقل و انتقال دانشجویان وزارت علوم portal.saorg.ir است. دانشجویان وزارت بهداشت میتوانند از طریق transmission.behdasht.gov.ir درخواست خود را ثبت کنند. آدرس سامانه نقل و انتقالات دانشجویان دانشگاه آزاد نیز monada.iau.ir است.

برای گرفتن انتقالی ، علاوه بر شرایط عمومی ، یک سری شرایط خاص نیز باید داشته باشید که هر کسی ندارد !

انتقالی دانشگاه با روش مهمان شدن

به غیر از انتقالی ، از طریق مهمانی هم می توانید در شهر نزدیک محل زندگی خود ، ادامه تحصیل دهید. سه نوع مهمانی داریم.

مهمانی مبنا

در این نوع مهمانی برخلاف انواع دیگر و همچنین انتقالی میتوانید از همان شروع تحصیل درخواست دهید و مهمان باشید. اما باید 90 درصد نمره کنکور سراسری آخرین فرد پذیرفته شده در دانشگاه مقصد را در همان رشته قبولی خود در همان سال آورده باشید

مهمانی موقت

همان طور که از اسمش پیدا است در این نوع مهمانی تنها برای نیم سال های تحصیلی مشخص و محدودی می توانید در دانشگاه مقصد درس بخوانید. اما دانشگاه مقصد می تواند لزوما نزدیک ترین دانشگاه به محل زندگیتان نباشد.

مهمانی دائم

در این نوع مهمانی می توانید تمام واحد های باقی مانده خود را در دانشگاه مقصد بگذرانید. در پایان هر نیم سال تحصیلی ، ریز نمرات شما به دانشگاه مبدا ارسال می شود. در پایان نیز مدرک تحصیلی شما توسط دانشگاه مبدا صادر می شود و در عمل فارغ التحصیل دانشگاه مبدا خواهید بود. همانند مهمانی موقت ، دانشگاه مقصد لزوما نزدیک ترین دانشگاه به محل زندگیتان نیست.

شرایط انتقالی دانشگاه

مقاله مهم  پشت کنکور ماندن برای 1402 | بمونم یا برم دانشگاه؟

 

قوانین انتقالی دانشگاه

  1. دانشجویان مقطع کارشناسی باید حداقل 1 نیم سال و دانشجویان مقطع دکتری حرفه ای مثل پزشکی حداقل 2 نیم سال در دانشگاه مبدا درس بخوانند. سپس در صورت داشتن سایر شرایط انتقالی دانشگاه می توانند در سامانه نقل و انتقال دانشجویان ثبت نام کنند. در واقع دانشجویان ترم 1 ، نمی توانند انتقالی بگیرند ؛ مگر آن که دارای شرایط خاص باشند
  2. فقط یک بار امکان انتقال دانشجویان در هر یک از دوره های تحصیلی وجود دارد. مدرک فارغ التحصیلی دانشجویان انتقال یافته توسط دانشگاه مقصد صادر می شود.
  3. فقط دانشجویان رشته های با آزمون می توانند انتقالی بگیرند. انتقالی از دوره شبانه به روزانه ، دانشگاه پیام نور به دوره روزانه یا شبانه ، دانشگاه غیرانتفاعی به دوره روزانه یا شبانه ، دانشگاه غیردولتی به مراکز فنی و حرفه ای و علمی کاربردی ممنوع است. اما انتقال دانشجویان از دانشگاه های روزانه به دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور امکان پذیر است.
  4. اگر با درخواست میهمانی و انتقالی شما در دوره روزانه موافقت گردد ، باید به میزان شهریه دوره نوبت دوم یا پردیس بین الملل همان دانشگاه شهریه پرداخت کنید. اما در قوانین انتقالی دانشگاه ذکر شده در صورتی که نمره قبولی دانشگاه مقصد را با توجه به کارنامه نهایی خود در کنکور سراسری داشته باشید ، از پرداخت شهریه معاف خواهید بود.
  5. در صورت انتقال به دانشگاه مقصد ، فقط نمره های بالای 12 شما در دانشگاه مبدا ، قابل قبول خواهد بود و ثبت می شود. بنابراین دروسی که با نمره زیر 12 پاس کرده اید را مجدد باید در دانشگاه مقصد بگذرانید.
  6. برای موافقت با درخواست مهمانی در دانشگاهی دیگر باید حداقل یک نیم سال تحصیلی را در دانشگاه مبدا گذرانده باشید و معدلتان حداقل 13 داشته باشد. در صورتی که دو ترم متوالی معدل بالای 13 در دانشگاهی که مهمان شدید کسب کنید و دانشگاه مبدا و مقصد هم موافقت کنند می توانید مهمان دائم شوید. اما مدرک فارغ التحصیلی دانشجویان مهمان در هر صورت از دانشگاه مبدا صادر می گردد.
  7. بسته به مقطع تحصیلی ، تعداد واحد و ترم مشخصی را می توانید به صورت مهمان موقت در دانشگاهی درس بخوانید. همچنین در تمام ترم هایی که در دانشگاهی مهمان هستید ، باید شهریه پرداخت کنید. شهریه دانشجویان میهمانی که در دوره های روزانه مشغول به تحصیل هستند ، مطابق با شهریه نوبت دوم یا پردیس بین الملل همان دانشگاه محاسبه می شود.
  8. مهمانی دانشجویان از دانشگاهی به دانشگاهی دیگر در همان شهر ممنوع است. مهمانی از دانشگاه های دولتی و غیردولتی به مراکز علمی کاربردی ممنوع است. امکان مهمانی دانشجویان از موسسات غیردولتی به دانشگاه های فنی و حرفه ای و بالعکس نیز فراهم نیست.

موارد گفته شده قوانین و شرایط انتقالی دانشگاه بود که حداقل مواردی است که باید داشته باشید. اما از آنجایی که تعداد درخواست ها همیشه بالا است و در صورت موافقت با همه درخواست ها جا به جایی های زیادی صورت میگیرد ، ظرفیت مشخصی برای برای این کار در نظر گرفته اند. به همین دلیل کسانی که شرایط خاص زیر را داشته باشند در اولویت قرار می گیرند.

  • دانشجوی دختری که بعد از کنکور و در زمان تحصیل در دانشگاه ازدواج کند و محل تحصیل یا اشتغال همسرش در شهری دیگر باشد.
  • دانشجوی پسری که بعد از کنکور و در زمان تحصیل در دانشگاه ازدواج کند و محل تحصیل همسرش در شهری دیگر باشد.
  • دانشجویی که بیماری خاص ، صعب العلاج و لاعلاج داشته باشد ؛ البته باید مراجع مربوطه تایید کنند. فقط به حرف نیست !
  • دانشجویی که در دوران تحصیل در دانشگاه به معلولیتی دچار شود و یا قبل از ورود به آن تحت پوشش سازمان بهزیستی باشد.
  • فوت یا معلول شدن سرپرست خانواده و یا از کارافتادگی پدر و مادر در زمان دانشجویی به طوری که منجر به سرپرستی خانواده توسط دانشجو شده و یا دانشجو به تشخیص مراجع قانونی به عنوان کفیل خانواده شناخته شود.

قوانین انتقالی دانشگاه

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم راه و چاه تغییر رشته دانشگاه و همینطور گرفتن انتقالی به دانشگاهی دیگر را به شما نشان دهیم. لیستی طولانی از شرایط باید داشته باشید تا بتوانید درخواست خود را ثبت کنید. بعد از ثبت درخواست هم لزوما به همه افراد جواب مثبت داده نمیشود. در انتقالی گرفتن ، دانشجویانی با یک سری شرایط خاص در اولویت هستند. پس بهترین کار این است که در زمان انتخاب رشته ، آگاهانه و با کمک گرفتن از مشاورین کار بلد انتخاب رشته کنید تا بعدا پشیمان نشوید.

لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
24 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
علی
2 ماه قبل

سلام من رشته ی زیست با سوابق دانشگاه دولتی آوردم و ترم اول رو مرخصی گرفتم و از اون موقع دارم برای کنکور میخونم.حالا یه چیزی دیدم که دارم سکته میکنم.نوشته بود از رشته ی با سوابق نمیشه به رشته ی با آزمون رفت.درسته؟
من هدف کنکور امسال بود و اگه نتونم به رشته ی دیگه از طریق کنکور برم زندگیم نابود میشه.تروخدا جواب بدین

پشتیبانی سایت
پشتیبانی سایت
پاسخ به  علی
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
منظور این بود شما نمیتونید از رشته با سوابق به رشته ای که پذیرش ان فقط بصورت ازمونی هست انتقالی بگیرید برای انتقالی یا تغییر رشته باید فاکتورهای موردنیاز رو داشته باشید.

مائده
مائده
4 ماه قبل

سلام من رشته برنامه ریزی اجتماعی و تعاون دانشگاه تبریز ورودی بهمن 1401 بودم ترم اول رو مرخصی گرفتم الان ترم اول میخونم و میخوام به دانشگاه باهنر کرمان(شهرخودم) انتقالی بگیرم ولی این رشته ای که تبریز قبول شدم رو اون دانشگاه نداره
تغییر رشته توام با انتقالی رو میتونم بگیرم؟
و اینکه الان ترم اولم کی می تونم اقدام کنم برای تغییر رشته توام با انتقالی؟ اگر ترم دومم رو مرخصی بگیرم و با معدل ترم اول درخواست بدم نمیشه؟
حتما باید دو ترم بخونم؟
الان وقت درخواست انتقالی هستش و موندم که چکار باید بکنن لطفا راهنماییم کنید

پشتیبانی سایت
پشتیبانی سایت
پاسخ به  مائده
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
شما باید درخواست خوتون رو حداقل 6 هفته قبل از آغاز نیم سال تحصیلی جدید ، به دانشگاه ارائه کنید.
برای اطلاع کافی از همه شروط انتقالی مانند گرفتن حدنصاب نمره قبولی….. مقاله بالا رو مطالعه کنید.

سنا
سنا
6 ماه قبل

سلام من از دانشگاه ارومیه قبول شدم کی میتونم انتقالی بدم چطوری بدم
راهش دوره برای من من به ماشینم حساسیت دارم باید هرسری استفراغ کنم راهکارش چیه

پشتیبانی سایت
پشتیبانی سایت
پاسخ به  سنا
5 ماه قبل

سلام
حداقل یک و نیم سال باید در دانشگاه درس بخوانید و بعد درخواست انتقالی و یا مهمان به شهر خود را بدهید. در کل بستگی به دانشگاه مبدا و مقصد شما دارد. اطلاعات بیشتر در مقاله آورده شده است.

سارا
سارا
10 ماه قبل

سلام. وقت بخیر. من دانشجوی ترم ۴ رادیوتراپی شهید بهشتی هستم. میخوام به رشته پرستاری دانشکده پرستاری رامسر که نزدیک محل زندگی ام هست، تغییر رشته و انتقالی بگیرم. معدل کل ام هم ۱۶ هست. چقدر احتمال دارد که من را در دانشگاع مقصد قبول کنند؟

پشتیبانی سایت
پشتیبانی سایت
پاسخ به  سارا
6 ماه قبل

سلام
نظر قطعی نمیشه داد به دانشگاه مقصد بستگی دارد.

حسین
حسین
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من ورودی ۴۰۰ هستم با توجه به این که دانشگاه ۲ ترم مجازی بود وما ترم ۳ حضوری اومدیم میخوام تغییر رشته بدم به اون رشته های دیگری که میاوردم آیا امکان پذیر هست با دانشگاه در مورد انتقالی صحبت کردم گفتند باید دانشگاه مقصد قبول کنن

پشتیبانی سایت
پشتیبانی سایت
پاسخ به  حسین
5 ماه قبل

سلام
بله بعد از ترم سوم میتونید درخواست انتقالی بدهید. قبولی در دانشگاه مقصد به سطح دانشگاه، معدل شما و شرایط خاصی که در مقاله آورده شد بستگی دارد.

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام وقت بخیر ، من دانشجو ترم سه رشته اقتصاد دانشگاه روزانه هستم . چون با سهمیه منطقه محروم قبول شدم کارنامه سبز ندارم ، راهی هست بتونم تغیر رشته بدم؟؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

پشتیبانی سایت
پشتیبانی سایت
پاسخ به  فاطمه
1 سال قبل

سلام
از اداره آموزش دانشگاه سوال کنید
قوانین داخلی دانشگاه ممکن است اجازه بدهد.

طوبی
طوبی
1 سال قبل

سلام من میخوام از دانشگاه تهران به دانشگاه شیراز هم تغییر رشته و انتقالی توام بگیرم .
باید برای کدوم اول اقدام کنم؟

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  طوبی
1 سال قبل

سلام، انتقالی از دانشگاهی به دانشگاه دیگر در یک رشته امکان پذیر هستش. یعنی رشته مبدا و مقصد باید یکی باشند. با توجه به این با آموزش دانشگاه مبدا و مقصد نیازه هماهنگ بشه که هردو این مورد رو می پذیرند یا نه، چون بستگی به دانشگاه ها داره.

حسین
حسین
1 سال قبل

سلام و وقت بخیر

سوالی داشتم گفتم شاید شما بتونید کمک کنید

من میخوام تغییر رشته و انتقالی بگیرم به تاریخ دانشگاه تهران

اما این رشترو من هنگام انتخاب رشته وارد نکردم

میتونم از راه دیگه ای این انتقالی رو بگیرم؟

الان علوم تربیتی شیراز قبول شدم

تراز رشته ای ک میخوام بهش انتقالی بگیرم رو دارم

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  حسین
1 سال قبل

سلام. امکان تغییر رشته با توجه به تغییرات کارنامه سبز 1402 وجود نداره. و نمیشه رشته رو به رشته دیگری تغییر داد.

گلی
گلی
1 سال قبل

سلام من میتونم از شبانه به روزانه یه شهرستان پایین تر از شهرستان خودم انتقالی بگیرم بخاطر همسرم؟؟

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  گلی
1 سال قبل

سلام، امکان انتقالی از شبانه به روزانه وجود نداره و ممنوعه. ضمن اینکه برای انتقالی برای همسر، نیازه حتما به شهرستان محل سکونت خودتون و همسرتون باشه

شقایق
شقایق
1 سال قبل

سلام .روزتون بخیر ..من دانشجوی ترم ۵ کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد شیراز هستم و میخوام به دانشگاه غیر انتفاعی آپادانا شیراز برای رشته طراحی لباس انتقالی بگیرم ..سوالم اینه که امکان پذیر هست از آزاد به غیرانتفاعی
و آیا دروس مشترک دو رشته اگه پاس شده باشد لازمه دوباره در دانشگاه دوم دوباره گرفته شود؟؟
ممنون🙏🙏

پشتیبانی سایت
پشتیبانی سایت
پاسخ به  شقایق
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
شما باید به قسمت آموزش دانشگاه آپادانا مراجعه کنید که بطور کامل راهنماییتون کنند.