روش مطالعه اقتصاد برای کنکور

درس اقتصاد در رشته انسانی در زیر گروه های ۲، ۴ و ۵ اهمیت متوسطی دارد. در زیر گروه ۳ این درس از اهمیت بالاتری برخوردار است. ضریب این درس در زیر گروه ۳ برابر با ۳ (و مجموعاً ۹) می باشد. زیرگروه ۳ شامل رشته های اقتصاد، مدیریت، بیمه و … می باشد. در صورتی که به این رشته ها علاقه مند هستید باید روش مطالعه اقتصاد برای کنکور را جدی بگیرید.

درس اقتصاد شامل بخش های مفهومی، حفظی و مسائل می باشد که برای بررسی روش مطالعه اقتصاد برای کنکور، باید به تفکیک روش مطالعه این بخش ها را بررسی  کنیم.

روش مطالعه اقتصاد

 

روش مطالعه بخش های مفهومی اقتصاد برای کنکور

این بخش شامل مباحث کلی کتاب اقتصاد از جمله توزیع و درآمد، عرضه و تقاضا، تورم و . . . می باشد که جنبه ی تفهیمی و نیاز به درک مطالب دارند. برای پاسخگویی به این دسته از سوالات کنکور انسانی باید بتوانید یک مدل سازی ذهنی از مساله برای خود داشته باشید به عبارت دیگر تشخیص داشته ها و مجهولات در این قبیل سوالات نقش کلیدی را برای رسیدن به جواب درست بازی می کند. پس سعی کنید روی همه مفاهیم با دقت فکر کنید و آن ها را در ذهن خود باز کنید و در نهایت این مفاهیم را به خاطر بسپارید. حل و بررسی سوالات تستی می تواند شما را در مفهوم تقویت کند.

بسیاری از دانش‌آموزان علی رغم تلاش و زحمت زیادی که برای کنکور صرف می‌کنند، در کنکور به رتبه های نجومی می‌رسند. علت اصلی این موضوع غافل شدن از مهارت‌های مهم کنکور است. آزمون مشاوره هوشمند دورخیز می‌تواند سطح آمادگی فنی و مهارتی شما را پیدا و آن را تحلیل کند. این تحلیل طوری است که به صورت آنلاین تمامی مشکلات مهارتی و مشاوره‌ای شما را کشف کرده و برای رفع آن‌ها راهکارهایی به صورت ویس و مقاله‌های مفید ارائه می‌کند.

روش مطالعه اقتصاد برای کنکور 2
مشاوره هوشمند کنکور

آیا دوست دارید یک مشاور بسیار باهوش و حرفه‌ای به شما راهکارهای شخصی کسب رتبه برتر در کنکور را بگوید؟ آیا دوست دارید با دادن یک تست کوچک کلی توصیه و راهکار بگیرید تا با اجرای آنها موفقیت‌تان در کنکور تضمین شود؟

سامانه مشاوره هوشمند دورخیز ، هوشمندانه و حرفه‌ای به شما می‌گوید برای کنکور چکار کنید و چکار نکنید! چون شرایط شما را آنالیز میکند و توصیه‌های شخصی ارائه می‌کند! همین الان شروع کنید!

 

روش مطالعه بخش های حفظی اقتصاد برای کنکور

بخش حفظی کتاب اقتصاد بیش ترین و مهم ترین مطالب را دارد. این مطالب را باید به خوبی مطالعه و نکات و جزئیات آن را استخراج کرد. برای حفظ کردن این مطالب خلاصه برداری و مرور نقش به سزایی را ایفا می کند و نباید از آن غافل شد. همیشه گفته ایم که برای اینکه بتوانید یک نتیجه خوب از دروس حفظی بگیرید، باید مرورهای زیاد و به موقع داشته باشید. مرور های به موقع یعنی مرور هایی که طبق منحنی فراموشی باشند. همچنین بهترین زمان برای خلاصه برداری، وقتی است که شما حداقل دو بار درس را خوانده اید و بعد از آن شروع به نوشتن خلاصه کنید. حتماً سعی کنید خلاصه هایی که می نویسید به زبان خودتان باشد و اصلاً از کتاب کمک نگیرید تا با این روش هم اطلاعات خودتان را بسنجید و هم داده های ذهنی خود را دسته بندی کنید.

مطالعه منحنی های اقتصاد

 

روش مطالعه مسائل درس اقتصاد برای کنکور

بخش مسائل بیش ترین سوالات را در کنکور سراسری دارد. این بخش از سوالات اقتصاد کنکور انسانی به مسائل اختصاص دارد. موضوعاتی ازجمله محاسبه مالیات، استهلاک درآمد ملی، تولید ناخالص ملی و … . در حل مسائل باید فرمول های مربوط به تمام مباحث را در خاطر داشته باشید. سپس با استفاده از این فرمول ها شما قادر به پاسخگویی به این سوالات خواهید بود. حل تست های آموزشی، تثبیتی، سنجشی و زماندار برای تقویت مهارت تست زنی در این بخش اهمیت زیادی دارد. حتی اگر دیدید در حل این مسائل مشکل دارید، به صورت روتین و روزانه در برنامه درسی خود، حل این مسائل را قرار دهید تا هر روز ذهن شما درگیر حل مسائل اقتصاد شود. به مررو تاثیر این کار را در توانایی خود برای حل مسئله می بینید.

مقاله مهم  تست آموزشی و زمان دار چیست؟ چرا اهمیت زیادی دارد؟

 

دو نکته در مطالعه درس اقتصاد برای کنکور

  1. اولین نکته ای که می خواهیم بگوییم در رابطه با منبع مطالعه شماست. شما باید یک منبع خوب برای مطالعه درس اقتصاد داشته باشید تا با پیاده کردن روش مطالعه اقتصاد، بتوانید یک نتیجه خوب از مطالعه خود بگیرید. ما در مقاله ای جداگانه، بهترین منابع دروس رشته انسانی را معرفی کرده ایم. پیشنهاد می کنیم حتماً از این مقاله استفاده کنید تا خرید کتاب کنکور متناسب با سطح خود برای مطالعه درس اقتصاد را به درستی انجام دهید.
    مقاله مهم  بهترین منابع کنکور انسانی 1403 (+بهترین منابع امتحانات نهایی)
  2. دومین نکته، توجه به بودجه بندی سوالات درس اقتصاد است. اگر جزو کسانی هستید که فقط می خواهید یک درصد معمولی و قابل قبول در این درس کسب کنید، حتما با توجه به بودجه بندی، درس اقتصاد را مطالعه کنید. در مقاله بودجه بندی دروس انسانی، می توانید بودجه بندی سوالات درس اقتصاد را ببینید.
    مقاله مهم  بودجه بندی کنکور 1402 انسانی به صورت موشکافانه!

 

سخن پایانی

امیدواریم توضیحاتی که در رابطه با روش مطالعه اقتصاد برای کنکور دادیم، برای شما کاربردی باشد و بتوانید به راحتی و با به کارگیری روش درست، در درس اقتصاد به نتیجه برسید. یادتان باشد که درس اقتصاد، از جمله درس هایی است که به راحتی نمی توان با ان ارتباط برقرار کرد. پس سعی کنید در قدم اول و قبل از شروع، علاقه و حس کنجکاوی خود برای دانستن در رابطه با اقتصاد را فعال کنید تا از مطالعه خود لذت ببرید و در نتیجه از این مطالعه نتیجه بگیرید. برای خرید کتاب تست اقتصاد می توانید از تخفیف و ارسال پستی کتابسرای دورخیز برخوردار شوید.

اگر به دنبال روش‌های پیشرفته مطالعه و تست‌زنی در درس اقتصاد هستید، پکیج فنون موفقیت در کنکور رشته انسانی که در کادر زیر معرفی شده یک گنجینه کامل از تجربیات رتبه‌های برتر را در خود دارد. توصیه می‌کنیم حتماً با آن آشنا شوید.

روش مطالعه اقتصاد برای کنکور 5
پکیج فنون موفقیت در کنکور رشته انسانی

این پکیج شامل آموزش روش مطالعه دروس رشته انسانی و فنون و تکنیک‌های تست زنی و یادگیری مخصوص کنکور رشته انسانی است.

با استفاده از این پکیچ می‌توانید مطالعه سریع و پربازدهی داشته باشید و سریعتر درس‌ها را یاد بگیرید و فراموش نکنید! همچنین بتوانید در آزمون‌های آزمایشی و کنکور انسانی با استفاده از تکنیک های تست زنی بهتر عمل کنید.

یادگیری سریعترین روش های تست زنی دروس رشته انسانی

بسته موفقیت در کنکور انسانی

اگر رشته انسانی هستید، تنها در 9 ساعت می توانید با تجربیات 50 رتبه برتر کنکور آشنا شوید! آموزش های طلایی فنون موفقیت در کنکور شما را برای کسب رتبه زیر 100 آماده می کند. اگر از روش های تست زنی و مطالعه کنکوری چیزی نمی دانید این پکیج آموزشی برای شما واجب و ضروری است. پس همین الان اقدام کنید.
دسته بندی : دروس رشته انسانی
لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
دنبال مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور هستی ؟
برای اطلاع از هزینه‌ها و شرایط مشاوره و برنامه ریزی خصوصی این فرم را تکمیل کنید.
خیلی زود و کمتر از 24 ساعت با شما تماس میگیریم.
دنبال مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور هستی ؟
خیلی زود و کمتر از 24 ساعت با شما تماس میگیریم.
برای اطلاع از هزینه‌ها و شرایط مشاوره و برنامه ریزی خصوصی این فرم را تکمیل کنید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .