Search
Generic filters
نوع محتوا
همه
نوشته‌ها
اخبار
جزوات
گام به گام ها
نمونه سوالات
جزوات استخدام
محصولات

بهترین منابع تاریخ کنکور انسانی 1404

درس تاریخ یکی از درس‌های پرحجم رشته انسانی است. با کمی زیرکی در مطالعه تاریخ می توانید به راحتی درصد خوبی را در این درس به دست آورید. دقت کنید که برای به دست آوردن رتبه‌های عالی نباید درسی را کنار بگذارید.

درس تاریخ بیشتر به مطالعه نیاز دارد تا تست زدن اما این همه ماجرا نیست. در درس تاریخ باید بتوانید مطالب پرحجم را با جزئیات زیاد به خاطر بسپارید. پس نحوه مطالعه مهم است. علاوه بر آن تست‌ها به نظم گرفتن مطالب در ذهن شما خیلی کمک می کنند.

در مشاوره کنکور همیشه یکی از مهم ترین موارد معرفی و خرید بهترین منابع کنکور انسانی است. در این مقاله بهترین منابع تاریخ کنکور را به شما معرفی می‌کنیم. با تهیه این منابع می‌توانید به خوبی از پس سوالات تاریخ کنکور بربیایید و در برنامه‌ریزی کنکور خود از منابع استاندارد استفاده کنید. در ادامه ابتدا نکاتی که قبل از خرید بهترین منابع تاریخ کنکور باید به آن توجه کنید را بیان می‌کنیم. سپس به سراغ معرفی بهترین منابع تاریخ کنکور و بهترین منابع کنکور انسانی می‌رویم. پس با ما همراه باشید.😊

ویژگی‌های بهترین منابع تاریخ کنکور، ویژه رتبه برترها

بهترین منابع تاریخ کنکور باید از نظر درسنامه و تست به درستی طراحی شده باشد. برای مطالعه تاریخ کامل‌ترین منبع همان کتاب درسی تاریخ سال‌های دهم و یازدهم و دوازدهم است. اما حجم زیاد کتاب درسی تاریخ باید به صورت طبقه‌بندی شده و منظم در اختیار دانش آموز قرار بگیرد. پس به درسنامه طبقه‌بندی شده نیاز دارید.

بهترین منابع تاریخ کنکور باید مطالب کتاب درسی را با استفاده از جدول‌ها و نمودارها طبقه‌بندی کند تا بهتر در ذهن بماند. پس به نحوه طبقه‌بندی مطالب در درسنامه‌ها حتما توجه کنید. پس بهترین راه برای مطالعه تاریخ این است که ابتدا کتاب درسی را بخوانید. سپس با درسنامه به مطالب خوانده شده در ذهن خود نظم بدهید.

همچنین بهترین کتاب تاریخ کنکور، کتابی است که تست‌های مناسبی برای مرور سریع درس‌ها داشته باشد. تست‌های تاریخ کنکور خیلی چالشی نیستند. پس برای تست‌ها لازم نیست که تیپ بندی‌های عجیب و غریبی را یاد بگیرید. مهم ترین نقش تست‌ها در تاریخ کمک به مرور سریع مطالب است.

 

دسته‌بندی منابع تاریخ کنکور بر حسب سطح درسی

در اینجا به طور خلاصه می‌توانید با نکات لازم قبل از خرید بهترین منابع تاریخ کنکور آشنا شوید. پس این قسمت را با دقت مطالعه کنید:

  1. سطح بندی کتاب خیلی اهمیتی ندارد.
  2. درسنامه‌ها باید مطالب را با جدول‌ها و نمودارها طبقه بندی کرده باشد.
  3. تعداد تست کافی برای مرور سریع هر درس داشته باشد.
  4. آزمون‌های جامع مروری و شبیه ساز کنکور داشته باشد.

در ادامه به معرفی بهترین منابع تاریخ کنکور و بهتربن منابع کنکور انسانی می‌پردازیم. علاوه بر آن ویژگی‌های هر کتاب را با جزئیات بررسی می‌کنیم. پس این مقاله را تا انتها بخوانید.

یادتان نرود که با خواندن مقاله‌ی منابع کنکور، می‌توانید از منابع دروس دیگرتان هم با خبر شوید و آن‌ها را هم در برنامه‌ریزی درسی خود قرار بدهید تا برنامه‌ی کامل‌تری داشته باشید!

 

بهترین کتاب تاریخ کنکور، برای سطح ضعیف تا قوی

کتاب تاریخ جامع کنکور خیلی سبز

این کتاب از بهترین کتاب تاریخ کنکور است. درسنامه‌های این کتاب با انواع جدول‌ها و نمودارها مطالب هر درس را طبقه‌بندی کرده‌اند.
برخی از مطالب کتاب درسی در درسنامه آورده نشده‌اند. حتی در برخی قسمت‌ها، خود درسنامه شما را به مطالعه صفحاتی از کتاب درسی ارجاع داده است.
در انتهای کتاب بخشی به اسم ضمائم وجود دارد. در این قسمت تمام شکل‌های کتاب درسی به همراه توضیحات و زیرنویس آورده شده‌اند،به این دلیل که تست‌های شکل‌دار تاریخ بسیار پرتکرار است.

بانک تست این کتاب حدود 1787 تست است و علاوه بر تست های هر درس، مجموعه‌های آزمونی هم وجود دارد. همچنین انواع مختلفی از تیپ‌بندی تست‌ها را مشاهده می‌کنید.از جمله تست‌های چند قسمتی، شکل دار، جای خالی و … .
پاسخ نامه تشریحی تست‌ها توضیحات خاصی ندارد. صرفا متن کتاب درسی را برای پاسخ برخی از تست‌ها قرار داده است.

بهترین منابع تاریخ کنکور همه سطوح

کتاب تاریخ جامع کنکور مشاوران

این کتاب که از بهترین کتاب تاریخ کنکور است، به صورت جامع و تک جلدی است. همه مطالب 3 سال تحصیلی به صورت درس به درس قرار گرفته است. ابتدا درسنامه هر درس را می خوانید و سپس به بخش تست های آن می رسید. در درسنامه‌ها مطالب کتاب درسی را با استفاده از جدول‌ها و نمودار‌ها مرتب کرده است.
ویژگی مهم دیگری که در این درسنامه‌ها می‌بینید خط‌های زمانی وقایع در هر درس است. یعنی تمامی اتفاقات به ترتیب وقوع و با جزئیات طبقه بندی شده‌اند.
همچنین شکل‌های کتاب درسی به همراه توضیحات در این درسنامه‌ها وجود دارند. در کنکور سراسری تعداد تست‌های زیادی در ارتباط با شکل‌ها مطرح می‌شوند.

تست‌های این کتاب در مجموع حدود 1731 تست از همه درس‌های پایه‌های دهم تا دوازدهم طراحی شده است. پراکندگی این تست ها به سطح سختی یا آسانی هر درس بستگی دارد.
انواع مختلف تست‌ها شامل سوالات تک قسمتی، چند جزئی، شکل‌دار و جای خالی هستند.همچنین برخی از مطالب که در درسنامه نیستند در تست‌ها سوال دارند.
در قسمت پاسخ‌نامه تشریحی آدرس هر تست در کتاب درسی نوشته شده است. گرچه خود پاسخنامه خیلی برای تست‌ها توضیحاتی ندارد. گرچه برخی از تست‌های سخت در پاسخ نامه تشریحی تحلیل شده اند.

کتاب میکروفیلم جامع تاریخ کنکور گاج

بهترین منابع تاریخ کنکور گاج

درسنامه‌ی این کتاب که از بهترین کتاب تاریخ کنکور است به صورت درس به درس و طبقه‌بندی شده است.
این درسنامه‌ها شامل اشکال و نمودارهای درختی هستند و 21 ساعت فیلم آموزشی به صورت کیوآرکد هم به همراه آن‌ها در کتاب قرار دارد.

بان کتست این بیش از 2200 تست است و تالیفی و کنکوری و از متن کتاب درسی طراحی شده‌اند.
طرح تست از تصاویر کتاب درسی و بررسی چرایی درست و نادرست بودن گزینه‌ها در پاسخنامه‌ی تشریحی از مواردی است که در این کتاب قرار دارد.

کتاب تاریخ جامع کنکور مهروماه

بهترین منابع تاریخ کنکور مهروماه

این کتاب از بهترین کتاب تاریخ کنکور است. درسنامه‌ی این کتاب شامل مفاهیم جدید کتاب درسی است و تمامی نکات مهم درسی در قالب نمودار و جدول‌های مقایسه‌ای و موضوعی بیان شده‌اند.
فلش‌کارت‌های آموزشی برای مرور درس‌ها هم همراه این کتاب قرار دارد.

تست‌های این کتاب حدود 2000 تست است و تالیفی و کنکوری و ترکیبی با کنکور جدید هستند.
16 آزمون جامع و پایه‌ای استاندارد هم برای جمع‌بندی در این کتاب قرار دارد.
پاسخنامه‌ی این کتاب تشریحی است و تمامی نکات را توضیح داده است.

مقاله‌ی بهترین منابع آزمون نهایی، شما را با منابع دروس برای امتحانات نهایی آشنا می‌کند تا با آمادگی بیشتری برای گرفتن بالاترین نمره امتحانات را پشت سر بگذارید!

 

بهترین منابع جمع‌بندی تاریخ کنکور انسانی

بعد از تسلط پیدا کردن بر درسنامه و حل تست‌های تالیفی و کنکوری، باید برای تثبیت بهتر مطالب و مرور جمع‌بندی آمادگی کنکور، از منابع جمع‌بندی کنکور استفاده کرد تا تمامی مطالب خوانده شده را در تست‌ها پیاده کنید و با تحلیل آزمون، نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید.

در اینجا برخی از بهترین منابع جمع‌بندی تاریخ کنکور را معرفی می‌کنیم:

  • جمع‌بندی تاریخ کنکور خیلی سبز

بهترین منابع جمع‌بندی تاریخ کنکور خیلی سبز

این کتاب از بهترین منابع جمع‌بندی کنکور است و شامل درسنامه‌ی موضوعی و ترکیبی از مفاهیم تاریخ است.
هر سه پایه را دربرمی‌گیرد و متناسب با سطح سوالات کنکور است.

بانک تستی با حدود 283 تست دارد و تکنیک‌های تست‌زنی را هم به شما آموزش می‌دهد.
پاسخنامه‌ی تشریحی تمام سوالات در انتهای کتاب برای شما وجود دارد.

  • بانک تست تاریخ و جغرافیا مشاوران

بهترین منابع جمع بندی جغرافی کنکور مشاوران

این کتاب که از بهترین منابع جمع‌بندی تاریخ کنکور است، مهم‌ترین و کاربردی‌ترین نکات را درسنامه دارد و تمرکز بیشتر کتاب بر روی تست است.
به طور کلی حدود 3662 تست در این کتاب وجود دارد که شامل آزمون جامع و آزمون سه پایه و کنکورهای سراسری است.

6 آزمون شبیه‌ساز کنکور هم برای شما در این کتاب قرار داده شده و پاسخ تمام تست‌های کتاب به همراه پاسخنامه‌ی تشریحی در انتهای کتاب قرار دارد.

 

خلاصه پیشنهاد بهترین منابع تاریخ کنکور

در جدول زیر، بهترین منابع تاریخ کنکور انسانی پیشنهادی دورخیز را به طور خلاصه بررسی می‌کنیم:

سطح کتاب ویژگی
ضعیف تا قوی جامع تاریخ خیلی سبز درسنامه کامل + جدول و نمودار و اشکال کتاب + مفاهیم درسی + تست تالیفی و کنکوری + پاسخنامه
ضعیف تا قوی جامع تاریخ مشاوران درسنامه کامل + نکات مهم و خلاصه و نمودار و حدول + تست از اشکال + تست تالیفی و کنکوری + پاسخنامه
ضعیف تا قوی جامع تاریخ میکروفیلم گاج درسنامه نکته‌ای و مهم + موضوعی و جدول و نمودار + اشکال کتاب + فیلم آموزشی کیوآرکد + تست تالیفی و کنکوری + پاسخنامه تشریحی
ضعیف تا قوی جامع تاریخ مهروماه درسنامه نکته‌ای و پرتکرار و جامع + شکل و نمودار و جدول + فلش کارت آموزشی + تست تالیفی و کنکوری + پاسخنامه تشریحی
جمع‌بندی جمع‌بندی جامع تاریخ خیلی سبز درسنامه خلاصه و نکته‌دار و موضعی ترکیبی + تست تالیفی و کنکوری + تکنیک تست‌زنی + پاسخنامه
جمع‌بندی بانک تست تاریخ و جغرافیا درسنامه خلاصه و نکته‌ای + تست‌های تالیفی و  کنکوری + آزمون شبیه‌ساز کنکور + پاسخنامه تشریحی

 

سوالات متداول در مورد بهترین منابع تاریخ کنکور

چه عواملی در انتخاب بهترین منابع تاریخ کنکور موثر است؟

  1. زمان باقی مانده به کنکور: این که چه مدت تا کنکور باقی‌مانده، مسیر برنامه‌ریزی ما را مشخص می‌کند.
    وقتی زودهنگام برای برنامه‌ریزی و مالعه اقدام می‌کنیم، چون زمان بیشتری تا کنکور داریم می‌توانیم از درسنامه‌های مفصل‌تر و تست‌ها متنوع‌تر و بیشتر استفاده کنیم.
    اما وقتی دیرهنگام برای شروع برنامه‌ریزی و مطالعه جدی اقدام کنیم، با توجخ به زمان کمی که باقی‌مانده، باید از منابع خلاصه‌تر و نکته‌ای‌تر و تست‌ها پرتکرار و کنکوری استفاده کنیم.
  2. نیاز ما به منابع: باید مشخص کنیم که به چه علت از یک منبع استفاده می‌کنیم و نیاز ما به آن چیست.
    گاهی به منبعی برای درسنامه و نکات مهم و تمرین‌ها نیاز داریم، گاهی به منبعی برای تست‌ها متنوع و زیاد برای تکرار و تمرین نیاز داریم، گاهی به منبعی با آزمون‌ها جامع و شبیه‌ساز کنکور نیاز داریم و گاهی به منبعی با درسنامه و تست‌های جمع‌بندی نیاز داریم.

نحوه مطالعه منابع تاریخ کنکور چگونه باید باشد؟

ابتدا در کلاس درسی باید به مسائل کتاب مسلط شوید.
بعد از آن باید درسنامه‌های کنکوری را به خوبی مطالعه کرده و به نکات کنکوری و مهم تسلط پیدا کنید.
بعد از قوی شدن پایه‌ی تشریجی، به شراغ تست زدن و تمرین نکات تستی می‌روید.
در آخر باید برای جمع‌بندی، آزمون‌های جمع‌بندی و تست‌های اخیر کنکوری را انجام بدهید و نکات حفظی پرتکرار درسنامه را مطالعه کنید تا به سطخ بالایی از تسلط بر دروس برسید.

به چند منبع برای تاریخ کنکور نیاز داریم؟

تنها چند منبع مناسب ما کافی است نیازی به منابع خیلی زیاد نیست.
شما به یک منبع درسنامه‌ی قوی، یک منبع تستی قوی و یک منبع جمع‌بندی و آزمون قوی نیاز دارید که در برنامه‌ریزی درسی خود به مرور و زمان موردنظر قرار بدهید.
منباع مناسب و با کیفیت و کم، باعث سردرگمی شما نمی‌شود و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را کامل مطالعه و حل کرده و حتی چندین‌باره تمرین کنید.

برای اطلاعات بیشتر از این موارد، پیشنهاد می‌کنم که حتما سری به مقاله‌ی منابع کنکور انسانی بزنید. در این مقاله، با منابع دیگر کنکور انسانی آشنا می‌شوید و روش مطالعه و استفاده از آن‌ها در برنامه‌ی درسی را یاد می‌گیرید.

خلاصه مقاله بهترین منابع تاریخ کنکور 1404

در این مقاله قصد داشتیم که شما را با بهترین منابع کنکور انسانی، بهترین منابع تاریخ کنکور آشنا کنیم. برای سطوح درسی ضعیف تا قوی، منابع مختلفی از جمله تاریخ جامع خیلی سبز، تاریخ جامع مشاوران، تاریخ جامع میکروفیلم گاج، تاریخ جامع مهروماه را معرفی کردیم و هرکدام را بررسی کردیم.
بعد از آن بهترین منابع جمع‌بندی کنکور از جمله جمع‌بندی تاریخ خیلی سبز و بانک تست تاریخ و جغرافیا مشاوران را بررسی کردیم.

در آخر، باتوجه به تمامی موارد ذکر شده در این مقاله برای هر کدام از منابع تاریخ کنکور و تسلطی که باید بر کتاب درسی دهم و یازدهم و دوازدهم می‌توانید هر کدام از آن‌ها را خریداری کنید و در کنار برنامه‌ریزی و مشاوره کنکور به نتیجه‌ی خوبی در کنکور برسید.

نکته مهم: فراموش نکنید که اگر ابهامی درباره‌ی موراد این‌چنینی داشتید، حتما دربخش نظرات از مشاوران ما برسید تا در اسرع وقت پاسخ خود را دریافت کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرم درخواست مشاوره
  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.