افزایش سرعت تست زنی کنکور با 5 تکنیک 🎯

شاید برای شما هم اتفاق افتاده است که زمان آزمون به پایان برسد؛ ولی تعدادی از سوالات را بدون پاسخ رها کرده باشید. یا حتی فرصت خواندن بعضی سوالات را در آزمون نداشته باشید. حتی ممکن است؛ موقع مطالعه و تست زنی سرعت پایینی داشته؛ و در زمان معین تعداد کمی تست بزنید. یکی از مهمترین مهارت هایی که هر دانش آموز به آن نیاز دارد؛ یادگیری تکنیک های افزایش سرعت تست زنی و در نتیجه افزایش سرعت تست زنی کنکور است. در این مقاله به بررسی راهکار هایی برای افزایش سرعت تست زنی کنکور می پردازیم. و به سوالات زیر جواب می دهیم:

  • وقتی برای اولین بار از مبحثی تست پی زنیم باید سریع باشیم؟
  • چه طور موقع تمرین دروس سریع باشیم‌و با سرعت بالایی پیش رویم؟
  • چه طور در آزمون ها وقت کم ‌نیاوریم؟
  • تکنیک های افزایش سرعت تست زنی چه طور اند؟

 

پیش نیاز افزایش سرعت تست زنی

در مرحله ی اول برای افزایش سرعت تست زنی در هنگام مطالعه، باید نوع تستی که می زنید را مشخص کنید. با توجه به مراحل یادگیری اصولی، تست ها در دو دسته قرار دارند:

  1. تست های اموزشی: برای تست های اموزشی زمان و سرعت مهم نیست. و این تست ها برای درک بهتر مطلب و یادگیری بررسی می شوند. برای یادگیری بهتر با دقت و حوصله این تست ها را حل کنید.
  2. تست های ارزیابی: تست های مرحله ارزیابی، تست هایی هستند که، زمان و سرعت تست زنی در آن ها مهم است. در این مرحله حتما باید از تست زمان دار استفاده کرد. برای حل تست های زمان دار از کرنومتر استفاده کنید. البته می توانید با استفاده از ساعت و دقت بیشتر گذر زمان را کنترل کنید.

تا به اینجا فهمیدید که سرعت بالای تست زنی همه جا ملاک نیست. و قطعا دفعه اولی که تست های هر مبحث را می زنید؛ نیاز به فرصت بیشتری برای حل تست ها دارید. و لازم است به طور کامل مبخث را یا  بگیرید و تسلط کافی را بدست آورید. برای آشنایی بیشتر با تست های آموزشی و زماندار و نحوی زدن هر گروه از تست ها به مقاله زیر مراجعه کنید.

مقاله مهم  تست آموزشی و زمان دار چیست؟ چرا اهمیت زیادی دارد؟

افزایش سرعت تست زنی کنکور

 

5 تکنیک برای افزایش سرعت تست زنی

همان طور که گفته شد؛ هدف ما در این مقاله آموزش تکنیک های افزایش سرعت تست زنی کنکور است. از این روش ها می توانید در حل تست های مرحله ارزیابی و آزمون های آزمایشی استفاده کنید. این تکنیک ها شامل موارد زیر می باشد:

1- تیپ شناسی تست ها

تیپ شناسی تاثیر زیادی در افزایش سرعت تست زنی کنکور دارد. این تکنیک به ویژه در دروس ریاضی و فیزیک کاربرد دارد. در این روش شما با دیدن و حل سوالات مختلف آن ها را در ذهن خود طبقه بندی می کنید. در نتیجه هنگام حل تست و راه حل سوالات را سریع تر پیدا خواهید کرد. همچنین در موقع آزمون سوالات سخت و طولانی را راحت تر شناسایی کرده و از زدن چنین تست های خودداری می کنید.

2- تست زنی پر فشار

هنگام زدن تست های زمان دار، در تایمی کمتر از زمان معمول تعدادی تست را مورد بررسی قرار دهیم. برای این کار زمان معکوس را در کرونومتر مشخص کنید. شاید در دفعات اولیه نتوانید تعداد قابل قبولی از سوالات را بررسی کنید؛ اما باید سعی کنید به مرور زمان این تعداد را افزایش دهید.

3- سبک شناسی تست ها

در این روش هم مانند تیپ شناسی، هنگام مطالعه سوالات را در ذهن خود طبقه بندی کنید. شما باید سبک سوالاتی که روی آن تسلط کافی ندارید و یا سوالاتی که زمان بر بوده و حل آن ها در زمان آزمون جایز نیست را جدا کنید. و از وقت گذاشتن روی این گونه سوالات در زمان آزمون خودداری کنید. البته این دسته سوالات در زمان تحلیل آزمون باید به خوبی بررسی شوند و اگر مشکل عدم تسلط بود حل شود.

افزایش سرعت تست زنی کنکور

4- تمرین و تکرار

مهم ترین عامل افزایش سرعت تست زنی کنکور تمرین است و تمرین. برای افزایش سرعت تست زنی کنکور لازم است روش های بالا را اجرا کنید و سعی کنید هر دفعه بهتر باشید. پس بعد از یادگیری کلی مطالب تستی بیشتر وقت خود را به زدن تست زمان دار اختصاص داده و حین زدن تست ها آن ها را طبقه بندی کنید.

5- حل تست های متنوع

یکی از راه های افزایش سرعت تست زنی کنکور حل سوالات متنوع و کسب مهارت و تجربه در حل سوالات و آشنایی با نکات تازه است. علاوه برا این، با حل سوالات متنوع اعتماد با نفس شما برای حل سوال جدید در زمان ازمون بیشتر می شود. در این مرحله نیز طبقه بندی سوالات، سبک شناسی و تیپ شناسی فراموش نشود. و بازخورد خود را از تمامی تست ها کنارشان با علائم خاصی مشخص کنید. در کنار سوالاتی که اشتباه زده اید، سوالاتی که نکته خاصی دارند، سوالات مهم، سوالات جالب و به طور کلی هر سوالی که دوست دارید بعدا حتما آن را دوباره بزنید علامت بگذارید.

 

بسیاری از دانش‌آموزان علی رغم تلاش و زحمت زیادی که برای کنکور صرف می‌کنند، در کنکور به رتبه های نجومی می‌رسند. علت اصلی این موضوع غافل شدن از مهارت‌های مهم کنکور است. آزمون مشاوره هوشمند دورخیز می‌تواند سطح آمادگی فنی و مهارتی شما را پیدا و آن را تحلیل کند. این تحلیل طوری است که به صورت آنلاین تمامی مشکلات مهارتی و مشاوره‌ای شما را کشف کرده و برای رفع آن‌ها راهکارهایی به صورت ویس و مقاله‌های مفید ارائه می‌کند.

افزایش سرعت تست زنی کنکور با 5 تکنیک 🎯 3
مشاوره هوشمند کنکور

آیا دوست دارید یک مشاور بسیار باهوش و حرفه‌ای به شما راهکارهای شخصی کسب رتبه برتر در کنکور را بگوید؟ آیا دوست دارید با دادن یک تست کوچک کلی توصیه و راهکار بگیرید تا با اجرای آنها موفقیت‌تان در کنکور تضمین شود؟

سامانه مشاوره هوشمند دورخیز ، هوشمندانه و حرفه‌ای به شما می‌گوید برای کنکور چکار کنید و چکار نکنید! چون شرایط شما را آنالیز میکند و توصیه‌های شخصی ارائه می‌کند! همین الان شروع کنید!

 

راه های افزایش سرعت تست زنی در آزمون

  1. افزایش تسلط بر مباحث و تست زدن بیشتر: برای افزایش سرعت تست زنی در آزمون تسلط شما بر مطالب بسیار مهم است. پس اولین قدم برای افزایش سرعت تست زنی کنکور ، افزایش دقت و تمرکز هنگام مطالعه و در نتیجه تسلط بیشتر بر روی مباحث است. همان طور که گفته شد حل سوالات متنوع در ایجاد تسلط بر روی مباحث موثر تست.
  2. نزده گذاشتن سوالات: شما باید با استفاده از تکنینک های تیپ شناسی و سبک شناسی، سوالات زمان بر، سوالات جدید که برای آن ها ایده ای ندارید و سوالاتی که در آن ها ضعف دارید را شناسایی کنید. و از گذاشتن وقت و انرژی روی آن ها هنگام آزمون خودداری کنید. شما باید این تست ها را هنگام تحلیل آزمون با دقت و آرامش یاد بگیرید.
  3. از بهترین وسایل نوشتاری استفاده کنید: حتماً شده در هنگام امتحان خودکارتان تمام شود یا نوک مدادتان بشکند. قطعا هر دانش آموزی در آن لحظه دچار استرس فراوانی خواهد شد. پس از وسایل نوشتاری مطمئن و راحت استفاده کنید.
  4. در هنگام آزمون ساعت داشته باشید: شاید مدیریت زمان مهمترین رکن موفقیت در یک آزمون باشد. پس داشتن ساعت و یا کرنومتر در هنگام آزمون لازم است. ( به امید ساعت موجود در حوزه ازمون نباشید:))
  5. از ظاهر طولانی سوال ها نترسید: برای سریعتر بودن باید با اعتماد به نفس با سوالات روبرو شوید. و از همه فکر و ذهنتان برای حل کردن سوال‌ها استفاده کنید. این را بدانید که؛ گاهی سوال ‌هایی با ظاهر سخت و جدید، بسیار آسان‌ حل می شوند.
مقاله مهم  آموزش تحلیل کردن آزمون

تکنیک های افزایش سرعت تست زنی

 

روش های افزایش سرعت تست زنی در دروس مختلف

برای افزایش سرعت تست زنی در هر درسی تکنیک های خاص آن وجود دارد. مثلا برای حل سوالات ترجمه عربی بهتر است؛ از رد گزینه استفاده کنید. از این روش برای حل سوالات قرابت معنایی و آرایه ادبیات هم می توانید استفاده کنید. در حل سوالات ریدینگ زبان بهتر است؛ قبل از خواندن متن ابتدا سوال های متن را بدون در نظر گرفتن گزینه ها بخوانید تا به یک دید کلی از متن برسید. برای حل برخی سوالات ریاضی و فیزیک نیز می توانید قبل از اقدام به حل سوال، گزینه ها را در صورت سوال قرار داده و آن ها را چک کنید. شما می توانید روش های بیشتری را در مقاله زیر یاد بگیرید.

مقاله مهم  تکنیک های تست زنی حرفه ای کنکور (35 تکنیک نایاب)

 

جمع بندی

همان طور که گفته شد یکی از مهمترین قدم ها برای افزایش سرعت تست زنی ، تمرین است. بعد از خرید کتاب تست استفاده درست از آن و حل درست و اصولی از آن می تواند سرعت رشد و پیشرفت و آمادگی در آزمون را افزایش دهد. پس باید تمام روش ها و تکنیک های افزایش سرعت تست زنی را به کار گرفته و از آن ها در زمان آزمون و هنگام تست زدن استفاده کنید. حتما پس از یادگیری مطالب از تست زمان دار برای افزایش تسلط استفاده کنید. و هر چه نزدیک کنکور می شوید توجه خود را به زمان بیشتر کنید. توجه داشته باشید شاید این پروسه زمان بر باشد. پس ناامید نشوید و به تلاش خود در سال کنکور ادامه دهید.

تست زدن و آزمون دادن یک مهارت است؛ بنابراین توصیه می‌کنیم ابتدا اصول و روش‌های صحیح تست زدن را یاد بگیرید. تیم مشاورین دورخیز تمام اصول صحیح مطالعه، تست‌زنی و آزمون دادن را در پکیج فنون موفقیت در کنکور، به شما آموزش می‌دهد.

فنون موفقیت در کنکور
پکیج فنون موفقیت در کنکور

این پکیج شامل آموزش روش مطالعه دروس و فنون و تکنیک‌های تست زنی و یادگیری مخصوص کنکور است.

با استفاده از این پکیچ می‌توانید مطالعه سریع و پربازدهی داشته باشید و سریعتر درس‌ها را یاد بگیرید و فراموش نکنید! همچنین بتوانید در آزمون‌های آزمایشی و کنکور با استفاده از تکنیک های تست زنی بهتر عمل کنید.

 

دهناد احیاییدهناد احیایی

مشاوره صوتی رایگان

در این ویس دهناد احیایی دانشجوی پزشکی درباره روش های افزایش سرعت تست زنی صحبت می کند. گوش کردن این ویس را به شما توصیه می کنم.
مدت زمان : ۸ دقیقه
لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها