روابط-عاطفی-دوران-کنکور

با روابط عاطفی در دوران کنکور چه کنیم؟

روابط عاطفی در دوران کنکور یکی از مشکلات و نگرانی‌ های مهم داوطلبان و خانواده ها است. در این مقاله می خواهیم به این سوالات پاسخ دهیم که عشق و عاشقی در سال کنکور چه نتایجی دارد؟ چگونه می توان آن را مدیریت کرد؟ همین ابتدای بحث این را بگوییم که قصد نداریم شما را نصیحت کنیم. هدف ما آگاه کردن شما در مورد مسائل پیرامون عشق و وابستگی در دوران کنکور است. با تصمیم گیری و رفتار درست می توانید هم مسائل عاطفی را مدیریت کنید و هم نتیجه خوبی در کنکور سراسری بگیرید.

ویدئوی مشاوره: روابط عاطفی و عشق و عاشقی در دوران کنکور!

 

روابط عاطفی در دوران کنکور

عاشق شدن امری کاملاً طبیعی است. صحبت ما اصلا این نیست که عاشق نشوید. یا اگر عاشق شدید ، بدبخت می شوید! بیشتر شما داوطلبان کنکور ، در سنی هستید که دوست دارید وارد یک رابطه عاطفی شوید. اما حالا چرا موضوع روابط عاطفی در دوران کنکور اینقدر مهم است که راجع به آن باید صحبت شود؟

عشق و عاشقی در سال کنکور دختر و پسر نمی شناسد. نمیتوان گفت فقط یک طرف تحت تاثیر قرار می‌ گیرد. در یک رابطه عاطفی ، هر یک از دو طرف در قبال دیگری مسئولیت‌ ها و وظایفی دارد. برای مثال همانطور که از طرف مقابل انتظار دارید که شما را درک کند و در این شرایط از شما حمایت کند ؛ او نیز انتظار توجه و بازخورد مثبتی از طرف شما دارد. نمیشود که همه چیز یک طرفه باشد.

عشق و وابستگی در دوران کنکور ممکن است بر عقل و اراده شما غالب شود. در مقابل توصیه ها و راهنمایی های دیگران زود عصبانی نشوید. فکر نکنید خانواده و اطرافیان می خواهند جلوی خوشبختی شما را بگیرند. زندگی آینده شما تحت تاثیر تصمیم ها و رفتارهای شما در این دوران است. قطعاً نه شما و نه شریک آینده زندگی تان دوست ندارید بعداً افسوس این روزها را بخورید.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که عشق و علاقه واقعی را با روابط سطحی دوست دختر و دوست پسری اشتباه نگیرید. دختر و پسری که  واقعاً همدیگر را دوست داشته باشند ، برای هم ارزش قائل اند. آینده و موفقیت طرف مقابل برایشان اهمیت دارد و در صورت نیاز از خود گذشتگی میکنند. چیزی که متاسفانه در بیشتر روابط امروزه شاهدش نیستیم.

عشق و وابستگی در دوران کنکور

مقاله مهم  ارزش زمان چقدر است ؟ از کی برای کنکور شروع کنیم؟

 

توجیه های غلط برای داشتن روابط عاطفی در دوران کنکور

توجیه بعضی‌ ها برای داشتن روابط عاطفی در دوران کنکور این است که اتفاقا او هم کنکوری است و با هم درس می خوانیم! این جوری می توانیم اشکالات مان را از هم بپرسیم و به هم کمک کنیم!

این فقط یک توجیه ساده لوحانه است. تا چه حد می توانید بین یادگیری و عواطف خود دیوار بکشید؟ آیا وقتی با هم در مورد مسائل درسی صحبت می کنید هوش و حواس تان بر روی درس و یادگیری است؟ آیا نمیتوانید همین رفع اشکال ها را سر کلاس و به کمک معلم خود انجام دهید؟

توجیه دیگری برای داشتن روابط عاطفی در دوران کنکور ، انگیزه است. آنها می گویند به خاطر کسی که دوستش دارند برای مثال روزی 12 ساعت هم درس می خوانند! شاید در ابتدا مدتی اینجوری باشد اما این روند خیلی طول نمیکشد و بیشتر ، یک رفتار هیجانی است.

باید چند تا سوال از آنها پرسید تا واقعیت را متوجه شوند. اگر شما روزی 12 ساعت درس میخوانید ، پس کی وقت می کنید که همدیگر را ببینید و صحبت کنید؟ چقدر می توانید به طرف مقابل تان توجه کنید؟ آیا این 12 ساعت که در روز درس میخوانید، 12 ساعت مفید بوده یا هوش و حواس تان جای دیگری بوده است؟

توجیه های غلط روابط عاطفی در دوران کنکور

 

آسیب های روابط عاطفی در دوران کنکور

روابط عاطفی در دوران کنکور از دو جهت می‌ تواند روی مطالعه شما اثر بگذارد : کاهش کمیت مطالعه و کاهش کیفیت مطالعه.

کاهش کمیت مطالعه

وقتی وارد یک رابطه میشوید ، طرف مقابل از شما انتظار توجه و محبت دارد. نمیشود که شما تمام وقت خود را صرف کار دیگری کنید و از او انتظار داشته باشید چیزی نخواهد. به هر حال او هم آدم است و نیازهایی دارد.

یک آشنایی و دوستی ساده هم بخشی از وقت شما را می‌ گیرد چه برسد به عشق و وابستگی. بیرون رفتن تماس‌ های تلفنی و چت کردن ساعت مطالعه شما را کاهش خواهد داد. ساعاتی که می توانید از آن برای رسیدن به هدف و ساخت آینده خود استفاده کنید.

اگر هنوز وارد رابطه ای نشده باید بدانید که هیچ چیز را از دست نداده اید. بعدها کلی و برای تجربه کردن عشق خواهید داشت. بین کنکور و دوست پسر یا کنکور و دوست دختر ، کنکور را انتخاب کنید. وقتی که به هدف تان برسید و فرد موفقی شوید ، دغدغه های بزرگتری برای زندگی پیدا می‌ کنید و این دوستی‌ ها برای تان پیش پا افتاده و بی معنی می شود.

مقاله مهم  چطور برای کنکور موبایل و فضای مجازی را محدود کنیم؟ (با 6 راهکار قطعی)

 

کاهش کیفیت مطالعه

آسیب بدتر روابط عاطفی در دوران کنکور ، درگیری های فکری آن است. حتی اگر بیرون نروید و صحبت هم نکنید ، باز فکر شما پیش او است. بیخود نیست که می ‌گویند آدم عاشق هوش و حواس ندارد!

وقتی وارد یک رابطه می شوید ، آرام و قرار ندارید و مدام رویا پردازی میکنید. ممکن است به خودتان بیایید و ببینید 20 دقیقه پشت میز مطالعه نشسته اید بدون آنکه کلمه ای خوانده باشید. این حواس پرتی و عدم تمرکز ، سر جلسه آزمون و حتی کنکور هم می تواند تکرار شود. به این ترتیب یک یا چند سال تلاش و همینطور آینده شما نابود می شود.

آسیب های روابط عاطفی در دوران کنکور

مقاله مهم  افزایش کیفیت مطالعه کنکور با 8 نکته

 

مدیریت روابط عاطفی در دوران کنکور

برای مدیریت روابط عاطفی در دوران کنکور ابتدا باید ببینید در چه مرحله ای هستید. ممکن است هنوز اصلا وارد رابطه ای نشده و فقط دوست دارید تجربه اش کنید. ممکن هم هست قبل از این دوران ، رابطه ای را شروع کرده باشید.

عدم تجربه رابطه عاطفی

اگر تا قبل از این دوران در یک رابطه عاطفی نبوده اید ، بهترین کار این است که کمی دیگر هم دندان روی جگر بگذارید و دنبال عشق و عاشقی در سال کنکور نروید. همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

برای پیشگیری از عشق و وابستگی در دوران کنکور باید آدم ها و محیط اطراف خود را فیلتر کنید. یعنی در این مدت ارتباط  تان را با دوستانی که درگیر این روابط هستند محدود کنید. دور فیلم ها و آهنگ های عاشقانه را خط بکشید. کمتر از شبکه‌ های اجتماعی استفاده کنید و …

سعی کنید موقعیت های ایجاد رابطه را از خودتان دور کنید. فکر نکنید این تنها فرصت عاشق شدن در زندگی تان است و اگر الان دنبالش نروید تا آخر عمر حسرت میخورید. عشق را با دوستی های سطحی و گذرا اشتباه نگیرید. آنچه که باعث افسوس شما در آینده میشود ، از دست دادن این روزها و فرصت رسیدن به موفقیت است.

مقاله مهم  چگونه تمرکز خود را افزایش دهیم؟

 

داشتن تجربه رابطه عاطفی

اگر از قبل ، یک رابطه عاطفی را شروع کرده ‌اید و برای تان با ارزش است ، باید آن را به خوبی مدیریت کنید. برای مثال در ساعت مشخصی با هم صحبت کنید. بیرون رفتن ها را کمتر کنید. استفاده از شبکه های اجتماعی و چت کردن را محدود کنید.

برای مدیریت درست رابطه ، نیاز هست که به خوبی شرایط یکدیگر را درک کنید. اگر هر دو کنکوری باشید ، قضیه کمی راحت تر می شود. اگر طرف مقابل تان کنکوری نیست باید به او بفهمانید که او همچنان برای شما با ارزش است. فقط الان دارید برای کنکور تلاش می کنید و علاقه و رابطه شما همچنان مستحکم است. به او بگویید موفقیت و خوشحالی هر دو شما مهم هست. مطمئنا اگر او هم شما را  واقعاً دوست داشته باشد این شرایط را درک می کند.

اگر هم قبلا در یک رابطه عاطفی بوده اید ولی به پایان رسیده است ، باید از هر چیزی که شما را به یاد آن روزها می‌ اندازد دوری کنید. اگر یادگاری هایی دارید ، آنها را از جلوی چشم بردارید. به جاهایی که خاطرات را برای تان زنده می کند نروید. سعی کنید با مشغول کردن خودتان به درس و هدف و آینده ای که در ذهن دارید ، کمتر وقت غرق شدن در خاطرات گذشته را پیدا کنید.

مدیریت روابط عاطفی در دوران کنکور

 

جمع بندی

داشتن روابط عاطفی در دوران کنکور قطعاً بخشی از انرژی و تمرکز شما را خواهد گرفت. به دنبال آن کمیت و کیفیت مطالعه شما هم افت می ‌کند. پس چرا می ‌خواهید خودتان را در چاه بندازید؟ اگر هنوز درگیر عشق و وابستگی نشده اید ، بی خیالش شوید. برای عاشق شدن هیچ وقت دیر نیست. الان زمان تلاش کردن و ساختن آینده است.

اگر هم در رابطه ای هستید که برای تان با ارزش است و تمام کردن آن می تواند آثار روحی بدتری برای تان داشته باشد ، توصیه ما این است که با صحبت منطقی ، طرف مقابل تان را متقاعد کنید که شرایط الان شما را درک کند. ارتباط تان را محدود کنید. بعد کنکور ، باز همه چیز به روال روزهای قبل برمیگردد. مطمئن باشید. 🙂

لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها