بهترین کتاب جامعه شناسی کنکور

بهترین کتاب درس جامعه شناسی کنکور انسانی 1402

معرفی بهترین منبع و کتاب جامعه شناسی برای کنکور انسانی 1402

جامعه شناسی جزو درس های مهم و تراز آور رشته انسانی است. برای این که به رتبه زیر هزار برسید لازم است که حداقل درصد جامعه شناسی خود را به 70 درصد برسانید. البته رسیدن به این درصد برای جامعه شناسی کار سختی نیست! با برنامه ریزی کنکور به شیوه اصولی و انتخاب بهترین کتاب جامعه شناسی کنکور، می توانید به درصد خوبی در این درس برسید.

معرفی و خرید کتاب کنکور مناسب یک موضوع مهم در مشاوره کنکور برای همه رشته ها است. در ادامه این مقاله ابتدا در مورد نکاتی که قبل از خرید کتاب کنکور برای جامعه شناسی مهم است، صحبت می کنیم. سپس دو منبع بینظیر برای جامعه شناسی به شما معرفی می کنیم.

نکات مهم در انتخاب بهترین کتاب جامعه شناسی کنکور

در کنکور انسانی برای درس جامعه شناسی 15 تست مطرح می شود که 15 دقیقه برای پاسخ دادن به آن وقت دارید. علاوه بر آن برخی از سوالات این قسمت ترکیبی هستند. پس باید با استفاده از بهترین منبع جامعه شناسی کنکور به تسلط لازم در این درس برسید.

قبل از خرید بهترین کتاب جامعه شناسی کنکور باید به نکاتی توجه داشته باشید. این نکات با توجه به ویژگی های سوالات جامعه شناسی در کنکور بیان می شود. یعنی باید بدانید که درسنامه ها و تست ها در بهترین منبع جامعه شناسی کنکور باید چه ویژگی های داشته باشند.

برای انتخاب بهترین کتاب جامعه شناسی کنکور باید به نحوه آموزش درسنامه و چینش تست ها توجه کنید. بهتر از درسنامه ها علاوه بر آموزش هر درس به ترکیب مطالب هم توجه داشته باشند. چون حدود 7 سوال جامعه شناسی در کنکور انسانی به صورت ترکیبی مطرح می شود.

سوالات جامعه شناسی کنکور از سطح ساده تا مفهومی و چالشی متنوع است. پس بعد از مطالعه لازم است که این سوالات را تمرین کنید. پس بهترین کتاب تست جامعه شناسی باید تست های کافی و سطح بندی شده داشته باشد. علاوه بر آن توجه کنید که بعد از مطالعه هر درس حتما تست بزنید تا مطالب بهتر در ذهن شما مرتب شود.

در این قسمت مهمترین نکاتی که قبل از خرید بهترین کتاب تست جامعه شناسی کنکور باید به آن توجه کنید را لیست کرده ایم:

  1. سطح آموزشی درسنامه در حدی باشد که برای سوالات چالشی کنکور آماده شوید.
  2. درسنامه ها به طور کامل هر درس را توضیح دهند و مطالب ترکیبی را مشخص کنند.
  3. تست ها به تعداد کافی برای هر درس وجود داشته باشد.
  4. سطح بندی تست ها از ساده تا مفهومی و چالشی به خوبی رعایت شده باشد.
  5. نکات هر تست در پاسخ نامه تشریحی بررسی شده باشد.

بعد از مطالعه این نکات مهم نوبت معرفی بهترین کتاب جامعه شناسی کنکور می رسد. در ادامه می توانید کتاب های هر سطح آموزشی را ببینید و آن کتابی که مناسب شما هست را انتخاب کنید. پس با ما همراه باشید.

 

کتاب جامعه شناسی خیلی سبز کنکور انسانی

اولین و بهترین کتاب جامعه شناسی کنکور 1402، کتاب جامعه شناسی خیلی سبز است. درسنامه های این کتاب به خوبی مطالب را آموزش داده اند. علاوه بر آن در قسمت تست ها به انواعی از تیپ های مختلف سوالات تالیفی دسترسی دارید. به این ترتیب می توانید با داشتن برنامه ریزی کنکور مناسب سطح تسلط خود را در جامعه شناسی افزایش دهید.

بهترین کتاب جامعه شناسی کنکور

لحن این کتاب صمیمی است. مطالب به صورت شیوا و مفصل توضیح داده شده اند. این کتاب به صورت جامع است. ابتدا درسنامه های دهم، یازدهم و دوازدهم قرار گرفته اند و بعد سایر بخش های کتاب قرار دارند. تعداد صفحات این کتاب 435 است. همچنین در مجموع 1276 تست از همه مباحث دارد.

برای خرید کتاب حتما به اسم دقیق آن توجه کنید:

  • کتاب جامعه شناسی جامع کنکور تست خیلی سبز

در ادامه ویژگی های درسنامه ها و تست های این کتاب را با جزئیات بیشتری توضیح می دهیم. این جزئیات باعث می شوند که برای خرید بهترین منبع جامعه شناسی کنکور با اطمینان کامل اقدام کنید. پس ادامه مطالب را با دقت خیلی بیشتری بخوانید.

 

تحلیل درسنامه کتاب جامعه شناسی خیلی سبز

درسنامه این کتاب با لحن صمیمی ولی به طور مفصل به توضیح مطالب مختلف پرداخته است. چینش درسنامه ها مطابق با فهرست کتاب درسی جامعه شناسی است. علاوه بر آن در این درسنامه، شکل ها، جدول ها و نمودارهای زیادی می بینید.

وجود تنوع از جدول تا نمودار و شکل باعث می شود که هنگام مطالعه درسنامه احساس خستگی نکنید. توجه کنید که در کنکور سال های اخیر از شکل های کتاب درسی هم سوالاتی مطرح شد. پس مطالعه شکل ها به همراه زیرنویس آن ها ضروری است.

در ابتدای هر درس، یک توضیح اجمالی درمورد مطالبی که در آن درس می خوانید، دارد. به طور کلی درسنامه های این کتاب انقدر از نظر آموزشی قوی هستند که می توانید کتاب درسی را مطالعه نکنید. خواندن درسنامه های خیلی سبز با دقت باعث می شود همه نکات لازم برای پاسخ دادن به تست ها را یاد بگیرید.

 

تحلیل تست های کتاب جامعه شناسی خیلی سبز

اولین و بهترین کتاب تست جامعه شناسی همین کتاب خیلی سبز است. در این کتاب برای هر درس به طور متوسط 31 عدد تست وجود دارد. این تست ها به صورت میکرو طبقه بندی هستند و سطح سوالات بالاست. به این دلیل که در کنکور سراسری، اکثر تست ها به صورت ترکیبی و چند قسمتی هستند.

تست های خیلی سبز هم مطابق با تست های کنکور سراسری طرح شده اند. علاوه بر تست های تالیفی، تست های آزمون های آزمایشی و تست ها کنکور هم برای هر درس قرار داده شده است. همچنین تست های خلاقانه به همراه شکل و جدول هم در بین تست ها وجود دارد.

پاسخنامه تشریحی در آخر کتاب قرار دارد. در قسمت پاسخ نامه تشریحی برای هر سوال، پاسخ مفصلی آورده شده است. به این ترتیب با مطالعه پاسخ یک تست نه تنها به جواب آن سوال می رسید که نکات لازم پیرامون آن مطلب را هم به خوبی یاد می گیرید. پس حتما تست ها را با پاسخنامه تحلیل کنید.

 

کتاب جامعه شناسی میکرو گاج کنکور انسانی

دومین و بهترین کتاب جامعه شناسی کنکور، کتاب جامعه شناسی کنکور میکرو گاج است. این کتاب درسنامه های خلاص شده دارد. لحن کتاب رسمی است اما در برخی قسمت ها برای توضیح بهتر مطالب از لحن صمیمی استفاده کرده است. تست های این کتاب به تعداد زیاد و مناسب برای هر درس طراحی شده است.

بهترین کتاب جامعه شناسی کنکور

چینش درس ها مطابق با کتاب درسی و درس به درس است. همچنین این کتاب به صورت جامع است و همه درس های هر سه سال را شامل می شود. علاوه بر آن در فهرست کتاب، در مقابل هر درس، صفحه درسنامه و تست مربوط به آن درس آورده شده است. در این کتاب ابتدا تست ها آورده شده اند و بعد از آن درسنامه ها قرار دارند.

برای خرید این کتاب حتما به اسم درست آن توجه کنید:

  • کتاب جامعه شناسی کنکور میکرو گاج

در ادامه ویژگی های مختلف درسنامه و تست های این کتاب را با دقیق تر بررسی می کنیم. برای خرید کتاب لازم است که ویژگی های جزئی آن را بدانید. به این ترتیب می توانید انتخاب مطمئن تری داشته باشید.

 

تحلیل درسنامه کتاب جامعه شناسی میکرو گاج

درسنامه های این کتاب به صورت خلاصه و کاربردی است. مطالب غیرضروری در درسنامه آورده نشده اند. استفاده از شکل های کتاب درسی هم خیلی به چشم نمی خورد. همچنین در قسمت درسنامه های مربوط به درس های یازدهم، جدول های مختلفی برای توضیح مباحث مختلف آورده شده است.

برای استفاده از این درسنامه، حتما باید از قبل کتاب درسی را مطالعه کرده باشید. در این درسنامه به روابط علت و معلولی توجه زیادی شده است. در پایان هر درس هم جدولی از روابط علت و معلولی مربوط به آن قرار گرفته است. همچنین شیوه نگارش درسنامه با توجه به تست هایی است که در کنکور سراسری مطرح می شوند.

نکته قابل توجه این درسنامه، نوشتن نکات ترکیبی هر درس با درس های دیگر دهم تا دوازدهم است. به این ترتیب می توانید مطالب مرتبط را بهتر یاد بگیرید. علاوه بر آن نکات مهم هر جمله بولد شده است که مطالعه آن ها را آسان تر می کند.

 

مقاله مهم  روش مطالعه جامعه شناسی برای کنکور

 

تحلیل تست های کتاب جامعه شناسی میکرو گاج

در این کتاب سعی شده از تمام مطالب درس ها، تست طراحی شود. به همین علت تعداد تست های هر درس زیاد استو این ویژگی باعث می شود که با تست زنی، مطالب به خوبی ثبیت شوند. همچنین تست های این کتاب به صورت سطح بندی شده است. هم تست های آسان و هم چالشی و سخت در این کتاب به چشم می خورد.

برخی از تست های این کتاب فراتر از سطح کنکور است. اما تست های کنکور سراسری مربوط به هردرس نیز در میان تست ها وجود دارند. توجه کنید که تست های آزمون های آزمایشی در این کتاب آورده نشده اند. همچنین تست های ترکیبی با درس های مختلف هم وجود دارد و تعداد مناسبی دارند.

این کتاب هم پاسخنامه کلیدی و هم پاسخنامه تشریحی دارد.  البته که توضیحات پاسخنامه تشریحی هم نسبتا خلاصه است. ولی در موارد لزوم، تک به تک گزینه ها بررسی شده اند. همچنین نکات تستی و مهمی در پاسخ نامه آورده شده است. پس توصیه می کنیم که تست ها را با پاسخنامه تشریحی تحلیل کنید.

در پاسخ نامه بیشتر از لحن صمیمی استفاده شده است. همچنین در برخی از موارد در پاسخ تشریحی از جدول ها استفاده شده است. این ویژگی باعث مرور سریع مطالب می شود.

 

نتیجه گیری در مورد بهترین منابع جامعه شناسی کنکور

برای انتخاب بهترین کتاب جامعه شناسی کنکور باید به آموزش درسنامه و طراحی تست ها توجه کنید. لازم است که در درسنامه ها مطالب هر درس به صورت مفهومی و عمیق آموزش داده شوند. علاوه بر آن وجود نکات ترکیبی و جدول های خلاصه شده به مرور سریع مطالب کمک می کند.

تست های جامعه شناسی باید مطابق با کنکور سراسری طراحی شده باشند. به طوری که انواع تست های چند قسمتی و ترکیبی را بتوانند پوشش دهند. گرچه برای یادگیری مطالب در قدم اول لازم است که تست های ساده تری از هر درس بزنید. بعد از آن می توانید به سراغ  تست های ترکیبی بروید و تسلط خود را افزایش دهید.

در این مقاله دو کتاب کمک آموزشی جامعه شناسی را معرفی کردیم. این کتاب، بهترین منابع جامعه شناسی کنکور هستند. می توانید به تصمیم خودتان یکی از آن ها را انتخاب کنید. البته قبل از انتخاب، توضیحاتی که برای هر کتاب نوشتیم را با دقت بخوانید.

 

 

سوالات متداول درباره بهترین کتاب جامعه شناسی کنکور

سوالات شما در مورد بهترین کتاب جامعه شناسی کنکور

خیر اینطور نیست! هدف از این مقاله معرفی بهترین ها و پر مخاطب ترین هاست، نه لیست کردن همه کتاب ها! هدف این است که شما سریعتر بتوانید انتخاب کنید. کتاب های خوب دیگری در بازار کنکور و در کتابسرای دورخیز وجود دارند که طبیعتاً نقاط ضعف و قوت خود را دارند. اما اگر بهترین ها را بخواهید بهتر است از بین همین کتاب ها انتخاب کنید.

لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
دنبال مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور هستی ؟
برای اطلاع از هزینه‌ها و شرایط مشاوره و برنامه ریزی خصوصی این فرم را تکمیل کنید.
خیلی زود و کمتر از 24 ساعت با شما تماس میگیریم.
دنبال مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور هستی ؟
خیلی زود و کمتر از 24 ساعت با شما تماس میگیریم.
برای اطلاع از هزینه‌ها و شرایط مشاوره و برنامه ریزی خصوصی این فرم را تکمیل کنید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .