حقوق دانشگاه فرهنگیان 1403

از امتیازاتی که دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از آن بهره‌مند می‌شوند، حقوق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان است. در واقع با ورود به دانشگاه فرهنگیان، دانشجویان مشغول به کار شده و حقوق مناسبی را دریافت می‌کنند. اگر شما نیز در این باره سوالاتی دارید این مقاله پاسخ تمام سوال هایتان را خواهد داد.

در این مقاله به سوالات زیر پاسخ می دهیم:

  • حقوق دانشگاه فرهنگیان چقدر است؟
  • کسری حقوق دانشگاه فرهنگیان به چه صورت است؟
  • حقوق تابستانه برای دانشجویان وجود دارد؟
  • عیدی و بیمه برای معلم‌دانشجو به چه صورت است؟
  • افزایش حقوق دانشگاه فرهنگیان 1403 چقدر است؟

اگر شما هم داوطلب دانشگاه فرهنگیان هستید و یا علاقه مند به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان می باشید و به دنبال پاسخ این سوالات هستید، این مقاله را از دست ندهید و تا آخر همراه دورخیز باشید.😊

میزان حقوق دانشگاه فرهنگیان

تحصیل در دانشگاه فرهنگیان شامل یک تعهد دو طرفه بین دانشگاه و دانشجو می‌شود. دانشجو تعهد می‌دهد که برای مدت مشخص حداقلی 8 سال و حداکثری 30 سال برای سازمان خدمت کند و آموزش و پرورش هم تعهد می‌دهد که هزینه‌ی تحصیل دانشجو و حقوق دانشگاه فرهنگیان را در طول تحصیل می‌پردازد و پس از آن هم شغل او را تضمین می‌کند.
حقوق دانشجویان فرهنگیان از همان روز اول برای آن‌ها لحاظ می‌شود و شامل سابقه‌ی کار و بیمه می‌شوند.

در جدول زیر، میزان حداقلی و حداکثری‌ای حقوق دانشگاه فرهنگیان که برای دانشجویان از سمت وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است را مشاهده می‌کنید:

حداقل حقوق دانشجویان فرهنگیان حداکثر حقوق دانشجویان فرهنگیان
7,900,000

هفت میلیون و نهصد هزار تومان

10,000,000

ده میلیون تومان

 

حقوق دانشجویان فرهنگیان هر ماه برای آن‌ها واریز می‌شود و در هر سال با توجه به افزایش میزان حقوق کارکنان وزارت آموزش و پرورش، میزان حقوق دانشگاه فرهنگیان هم افزایش پیدا می‌کند.

بعد از وارد شدن به دانشگاه و تکمیل مدارک کارگزینی، در اوخر پاییز یا اوایل زمستان، حقوق دانشجویان فرهنگیان از ابتدای تحصیل به صورت یکجا برای آن‌ها واریز می‌شود.

اگر دانشجو‌معلم می‌خواهد از جزئیات حقوق خود مطلع شود، با مراجعه به سایت فیش حقوقی دانشجومعلمان، می‌تواند جزئیات فیش حقوقی خود را مشاهده کند!

مهم‌ترین و اساسی‌ترین شرط قبولی در دانشگاه فرهنگیان، قبولی در مصاحبه‌ی استخدامی آن است. پس اگر شما هم از داوطلبان کنکور فرهنگیان هستید و می‌خواهید از نکات مهم قبولی در مصاحبه‌ خبر داشته باشید، مقاله‌ی قبولی در مصاحبه‌ی فرهنگیان را با دقت بخوانید!

کسری حقوق دانشگاه فرهنگیان

مبلغی که به عنوان حقوق دانشگاه فرهنگیان برای دانشجویان در نظر گرفته می‌شود، مبلغ خالص دریافتی دانشجویان نیست.
همان‌طور که اشاره کردیم، این مبلغ بخشی به عنوان هزینه‌های تحصیل دانشجو لحاظ می‌شود و با کسری تمام این هزینه‌ها، مبلغ باقی‌مانده به دست دانشجو می‌رسد.

هزینه‌هایی که از حقوق دانشجویان فرهنگیان کسر می‌شود، در دو دسته قرار می‌گیرند:

کسری‌های اداری کسری‌های دانشگاه فرهنگیان
مبلغ بیمه‌ی دانشجومعلم هزینه‌ی صبحانه، ناهار و شام
مبلغ صندوق بازنشستگی هزینه‌ی خوابگاه
مبلغ صندوق سپرده استان شهریه‌ی دانشگاه فرهنگیان

 

با توجه به موارد کسری حقوق دانشگاه فرهنگیان، شرایط مختلفی از کسری برای دانشجویان با هزینه‌های متفاوت شکل می‌گیرد:

  • کسر 45% : دانشجویانی که به همراه پرداخت شهریه‌ی دانشگاه از حقوق، برای تمامی امکانات رفاهی دانشگاه، یعنی خوابگاه و تمام وعده‌های غذایی استفاده می‌کنند.
  • کسر 30% : دانشجویانی که به همراه پرداخت شهریه‌ی دانشگاه از حقوق، تنها نصف روزهای هفته را از امکانات خوابگاه و غذا استفاده می‌کنند.
  • کسر 20% : دانشجویانی که به همراه پرداخت شهریه‌ی دانشگاه از حقوق، فقط از امکانات صبحانه و ناهار و شام استفاده می‌کنند.
  • کسر 10% : دانشجویانی که به همراه پرداخت شهریه‌ی دانشگاه از حقوق، فقط در خوابگاه سکونت دارند و از امکانات تغذیه استفاده نمی‌کنند.
  • کسر 5% : دانشجویانی که تنها پرداخت شهریه از حقوق را دارند و از دیگر امکانات استفاده نمی‌کنند.

اگر می‌خواهید راز موفقیت و قبولی در کنکور فرنگیان را بدانید و بتوانید به این دانشگاه ورود پیدا کنید، حتما مقاله‌ی قبولی در فرهنگیان را مطالعه کنید تا بهترین و جامع‌ترین نکات را بدانید!

کسری حقوق دانشگاه فرهنگیان

 

حقوق دانشجویان فرهنگیان در تابستان

از مزایایی که برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده، این است که آن‌ها در سه ماه تابستان هم از حقوق دانشگاه فرهنگیان بهره‌مند می‌شوند.
این قانون برای همه‌ی رشته‌هاست و مبلغ حقوق دانشگاه فرهنگیان برای تابستان، بسته به مدرک و محل تحصیل می‌تواند متفاوت باشد.

مبلغی که دریافتی خالص از حقوق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان است، شامل کسر تنها هزینه‌های اداری مثل صندوق بازنشستگی و بیمه است.
چون در تابستان دانشجویان در دانشگاه حضور ندارند و هزینه‌ی خوابگاه و سلف از حقوق دانشجویان فرهنگیان کسر نمی‌شود.
پس تنها کسر 10% اداری از حقوق دانشگاه فرهنگیان برای تابستان وجود دارد و با این حساب حقوق دانشجویان فرهنگیان در تابستان به طور خالص، بیشتر از بقیه‌ی مواقع است.

برای موفقیت در کنکور فرهنگیان، باید از منابع اختصاصی آن و منباع مهم هر رشته برای قبولی در کنکور فرهنگیان و روش مطالعه‌ی آن‌ها اطلاع داشته باشید، پس مقاله‌ی منابع کنکور فرهنگیان را از دست ندهید.

عیدی معلم‌دانشجو

علاوه بر حقوق دانشگاه فرهنگیان، دانشجویان این دانشگاه هر سال در اسفند ماه عیدی دریافت می‌کنند.
مبلغ این عیدی به اضافه‌ی حقوق دانشجویان فرهنگیان معمولا بین 2 تا 3,5 میلیون تومان هست که رشد آن در طول سال‌های اخیر کمتر از 15% بوده است.
مبلغ دقیق این عیدی در انتهای سال مشخص شده و به اضافه‌ی حقوق دانشجویان فرهنگیان به آن‌ها پرداخت می‌َشود.

بیمه معلم‌دانشجو

همان‌طور که اشاره کردیم، دانشجویان دانشگاه فرهگیان از زمان ورود به دانشگاه به استخدام دولت و وزارت آموزش و پرورش در می‌آیند و شامل حقوق دانشگاه فرهنگیان و مزایای دانشگاه فرهنگیان می‌َشود.
یکی از این موارد بیمه است. این بیمه هم کاربرد درمانی و هم کاربرد بازنشستگی دارد، چون معلمان بعد از بازنشستگی از بیمه حقوق دریافت می‌کنند.

بیمه‌ی دانشجو معلمان از دو قسمت تشکیل شده است:

  • بیمه پایه: این بیمه برای خدمات درمانی است و پوشش قابل توجهی ندارد.
  • بیمه تکمیلی: این بیمه که معمولا بیمه‌ی معلم است، نسبت به بیمه‌ی پایه موارد بیشتری رو پوشش می‌دهد.

حقوق دانشگاه فرهنگیان و مزایای آن

 

افزایش حقوق دانشگاه فرهنگیان 1403

بر اساس مصوبه‌ای که در مجلس شورای اسلامی به ثبت رسیده است، حقوق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و حقوق دانشگاه فرهنگیان قرار است امسال 20% افزایش پیدا کند.
این افزایش حقوق دانشگاه فرهنگیان با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و تورم و بودجه‌ی دولت است.
بنابراین حقوق هرساله‌ی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان متفاوت و بیشتر از سال گذشته است.

از مزایای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، همین حقوق و درآمدی است که از ابتدای دوران تحصیل دارند. علاوه بر آن با حقوق هزینه‌ی تحصیل خود را می‌پردازند و این هزینه بالا نیست.
این دانشجویان از ابتدا به استخدام رسمی آموزش و پرورش در می‌آیند و شغل رسمی و حقوق و بیمه و مزایای بازنشستگی را دریافت می‌کنند.

از معایب تحصیل در این دانشگاه هم می‌توان به چشمگیر نبودن مقدار حقوق  اشاره کرد که با توجه به کسری‌ها، مقدار خالص دریافتی دانشجویان مقدار خیلی زیادی نیست.
علاوه بر آن اگر از ادامه‌ی تحصیلی در این دانشگاه منصرف شوید باید قوانین و جریمه‌های سخت‌گیرانه‌ای را در نظر بگیرید. و برای ادامه‌ی تحصیل در رشته‌های دیگر باید حتما از آموزش و پرورش تاییدیه بگیرید.

اگر شما علاقه‌مند به حرفه‌ی معلمی و تحصیل در دانشگاه فرهنگیان هستید، باید بدانید که داشتن یک برنامه‌ریزی مناسب و اصوللی، باعث موفقیت شما در کنکور فرهنگیان و حتی مصاحبه‌ی آن و در نهایت قبولی شما در این دانشگاه می‌شود.
برای داشتن بهترین مشاوره‌ی تحصیلی فرهنگیان، حتما مقاله‌ی مشاوره کنکور فرهنگیان را مطالعه کنید تا در مسیر موفقیت قدم بردارید!

خلاصه مقاله

در این مقاله به توضیح و بررسی حقوق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پرداختیم.

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از ابتدای تحصیل، استخدام آموزش و پرورش می‌شوند و شامل دریافت حقوق دانشگاه فرهنگیان. این که میزان حقوق چقدر است، هر سال بسته به شرایط اقتصادی و حقوق کارمندان آموزش و پرورش تغییر می‌کند.

دانشجومعلمان پس از کسری هزینه‌های شهریه، خوابگاه، غذا، بیمه و بازنشستگی، حقوق خود را به صورت خالص ماهیانه دریافت می‌کنند.
این حقوق شامل عیدی هر ساله هم می‌شود.
علاوه بر آن ، دانشجومعلمان در تابستان هم مشمول حقوق می‌شوند و کسری کمتری را از حقوق خود دارند.

تمامی موراد کسری و حداقل و حداکثری حقوق، با تمام شرایط و جزئیات را از زبان دورخیز برای شما داوطلبان عزیز کنکور فرهنگیان در این مقاله توضیح داده‌ایم تا سردرگمی‌ای برای شما باقی نماند.

اما اگر باز هم سوالاتی در این مورد داشتید می توانید به مشاوره کنکور بروید و از مشاوران باتجربه دورخیز کمک بگیرید، فراموش نکنید که دورخیز همیشه همراه شما دانش‌آموزان خواهد بود و شما را در مسیر کنکور و تحصیل کمک خواهد کرد.
پس اگر هر ابهامی داشتید، از ما در بخش نظرات بپرسید تا پاسخ خود را در کوتا‌ه‌ترین مدت دریافت کنید.

سوالات متداول

  1. حداقل و حداکثر میزان حقوق دانشگاه فرهنگیان چقدر است؟

    حداقل 7,500,000 تومان و حداکثر 10,000,000 تومان که البته قرار است با توجه به مصوبه‌ی مجلس، 20% به آن اضافه شود.

  2. کسری حقوق دانشگاه فرهنگیان شامل چه مورادی می‌شود؟

    کسری اداری که شامل بیمه و بازنشستگی است، و کسری دانشگاه که شامل شهریه و خوابگاه و غذا است. به طور کلی چند حالت کسری 45%، کسری 30%، کسری 20%، کسری 10% و کسری 5% برای حقوق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به وجود می‌آید.

  3. علاوه بر حقوق دانشگاه فرهنگیان، چه مزایایی برای دانشجویان وجود دارد؟

    عیدی هرساله، بیمه‌ی پایه و تکمیلی که برای درمانی و بازنشستگی است و حقوق تابستان که با کسری کمتری همراه است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آزمون‌های آنلاین رایگان

دورخیز هر دو هفته یک آزمون آزمایشی کاملا رایگان و به صورت مجزا برای سه رشته تجربی، ریاضی و انسانی برگزار میکنه با سوالات استاندارد و مطابق با برنامه راهبردی قلمچی و تحلیل دقیق نتایج هست. 

تا آزمون بعدی زمان زیادی نمونده؛  پس سریع ثبت نام کن !

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
فرم درخواست مشاوره
  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.