تصمیم جدی برای کنکور

به تصمیم‌های خود جامه عمل بپوشان

این مقاله انگیزشی در مورد تصمیم جدی برای کنکور است و ویژه شماست. 🙂

تصمیم ها و حرف ها تا زمانی که به مرحله عمل نرسند ارزشی ندارند و انگار اصلاً وجود نداشتند.

صرف فکر کردن و خواستن یک هدف به تنهایی کافی نیست و باید این افکار و تصمیم ها هرچقدر هم عالی و با ارزش باشند به آنها جامه عمل پوشاند.

برای مثال فکر پرواز کردن خیلی قبل تر از قرن ۲۰ و برادران رایت وجود داشت ولی ما امروزه فقط اسم برادران رایت را میشنویم. کسی صحبت از کسانی که به پرواز فکر کردند نمی‌کند بلکه همه کسانی را می شناسند که این فکر را عملی کردند.

برادران رایت

تصمیم جدی برای کنکور و عمل به آن

در مورد شما داوطلبان هم میدانم که همتون دوست دارید رشته های خوب قبول شوید ولی این را بدانید که به همان اندازه که  خواسته تان بزرگ است تلاش و اشتیاقتان هم باید زیاد باشد.

متاسفانه بعضی از افراد فقط در مورد اهدافشان صحبت می کنند  دریغ از  کمی تلاش.  بعد از این که نتیجه مورد نظرشان را نگرفتند ممکن است سر خورده یا عصبی شوند که چرا نشد،  من که از ته قلبم میخواستم،  پس چرا نشد؟  مگر نمی گویند خواستن توانستن است؟ بله خواستن توانستن است ولی به شرطی که این خواستن شما را به حرکت و عمل وادارد. در جا نشستن و فقط حرف زدن شما را به هیچ موفقیتی نمی رساند. پس برنامه ریزی کنید و شروع کنید.

مقاله مهم  برنامه ریزی کنکور

 

وقتی از اهداف و تصمیمات خود زیاد صحبت کنید،  مغز به طور ناخودآگاه آن شرایط را تصویر می کند و بنابراین حس رسیدن و موفقیت کاذب در شما القا می شود و آن کار یا هدف را انجام شده می‌داند و شما احساس رضایت می کنید ولی وقتی در واقعیت مثلاً بعد از اعلام نتایج کنکور خلاف آن ثابت شود ممکن است دچار کلافه و افسرده شوید.

این عیبی ندارد که به اطرافیانتان اهداف و آرزوهایتان را بگویید شاید به این شکل بتوانید از کمک آنها هم استفاده کنید ولی فقط در حد حرف زدن نباشید. حرف زدن  مطلق آسان است، مهم زحمت کشیدن و تلاش بعدش است.

از طرفی سخن بی عمل وجهه و اعتماد مردم نسبت به شما را خدشه دار می کند و ممکن است شما را فردی مسئولیت ناپذیر بشناسند و این در ارتباطات شما و زندگی اجتماعی تان تاثیر گذار است.

بنابراین سعی کنید ابتدا برای خود به طور واضح اهداف تان را مشخص کنید و بعد اقدام و تلاش کنید.

از قدیم گفتن دو صد گفته چون نیم کردار نیست.

 

بعد از انتخاب هدف، باید در مسیر رسیدن به آن آموزش دید و مهارت‌های لازم را کسب کرد. درس خواندن هم یک مهارت است؛بنابراین توصیه می‌کنیم ابتدا اصول و روش‌های صحیح مطالعه را یاد بگیرید. تیم مشاورین دورخیز تمام اصول صحیح مطالعه و یادگیری را در پکیج فنون موفقیت در کنکور، به شما آموزش می‌دهد.

فنون موفقیت در کنکور
پکیج فنون موفقیت در کنکور

این پکیج شامل آموزش روش مطالعه دروس و فنون و تکنیک‌های تست زنی و یادگیری مخصوص کنکور است.

با استفاده از این پکیچ می‌توانید مطالعه سریع و پربازدهی داشته باشید و سریعتر درس‌ها را یاد بگیرید و فراموش نکنید! همچنین بتوانید در آزمون‌های آزمایشی و کنکور با استفاده از تکنیک های تست زنی بهتر عمل کنید.

 

اگر در تصمیم جدی برای کنکور احساس ضعف می کنید به کمک نیاز دارید. ما در گروه مشاوره دورخیز به شما کمک می کنیم و در یک تماس تلفنی انگیزه زیادی به شما تزریق خواهیم کرد 🙂 فقط کافیست با ما تماس بگیرید! در ضمن ویس این مقاله را هم از بخش زیر دانلود کنید و گوش کنید.

علی قاسم‌پورعلی قاسم‌پور

مشاوره صوتی رایگان

ویس انگیزشی این مقاله را از اینجا گوش کنید. علی قاسم پور دانشجوی داروسازی این ویس را ضبط کرده است. او ابتدا در رشته علوم آزمایشگاهی پذیرفته شد. اما رشته دلخواهش نبود. تصمیم جدی گرفت و یکبار دیگر برای رشته مورد علاقه اش تلاش کرد و نهایتاً موفق شد. ویس او ارزش شنیدن را دارد.
مدت زمان : 3 دقیقه و 5 ثانیه
لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
tohid 80
tohid 80
3 سال قبل

salam
من پشت تجربیم پارسال همینجوری با برنامه خودم پیش میرفتم ،چون برنامم انتها خوبی نداش همش ترس داشتم
ولی امسال ب همت شما هیچ دغدغه ای ندارم .
تشکر!!!

nayer
nayer
3 سال قبل

تصمیم من دانشگاه تهرانه و میرسم من خودمو باور دارم و تلاش میکنم
این شعار منه✌

b.k_aminiii
b.k_aminiii
4 سال قبل

دقیقا اون حس موفقیت کاذب بر من مستولی شده حواسمو پرت میکنه
نزدیکای کنکوره ولی نمیتونم جمع بندی کنم 😞
عایا میشه کاریش کرد؟؟؟!!

شکرانه خانوم
شکرانه خانوم
4 سال قبل

مرررررررررسی

سینا فرهزاد
سینا فرهزاد
4 سال قبل

بله دورخیز عزیز کاملا درسته تازمانی که به خواسته هامون عمل نکنیم رسیدن به مقصود سخت و چه بسا غیر ممکن خواهد بود .