مشاوره امتحان نهایی

برنامه ریزی برای امتحانات نهایی + مشاوره امتحان نهایی

برنامه ریزی برای امتحانات نهایی برای معدل بالا و کسب نتیجه خوب در کنکور  حالا خیلی مهم تر شده است. با قطعی شدن تاثیر معدل امتحانات نهایی دوازدهم در کنکور 1403، امتحانات نهایی چیزی نیست که با مطالعه شب امتحان بتوان نمره 20 در آن گرفت. چرا که در این صورت به شدت از رقبای خود عقب می‌افتید. در این مقاله موارد زیر را بررسی میکنیم.

  • مشاوره امتحانات نهایی برای موفقیت شما
  • تاریخ و نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • نحوه مطالعه برای امتحان نهایی
  • نکات برنامه ریزی برای امتحانات نهایی

پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

نحوه برگزاری امتحانات نهایی 1403

نحوه برگزاری امتحانات نهایی 1403، همانطور که در مشاوره امتحانات نهایی به دانش آموزان گفته می شود، به صورت قطعی و با تاثیر 50 درصد معدل نهایی دوازدهم می باشد. به دلیل حذف دروس عمومی از کنکور، تاثیر این معدل بر روی دروس اختصاصی بیشتر از قبل می گردد. امتحانات نهایی به صورت هماهنگ در یک زمان در تمامی سطح کشور برگزار می‌گردد.

تاثیر معدل در مشاوره امتحانات نهایی

تاریخ برگزاری و جدول امتحانات خرداد 1403

داوطلبان کنکورهای تجربی، ریاضی، انسانی و سایر کنکورها برای اینکه بتوانند بهتر برنامه ریزی برای امتحانات نهایی خود را انجام دهند، نیاز دارند که از تاریخ برگزاری امتحان‌های خود آگاه باشند. در ادامه در جدول زیر تاریخ برگزاری امتحانات 3 رشته تجربی، ریاضی و انسانی را آورده‌ایم. در مواردی که نام یک درس آورده شده، امتحان مشترک هر 3 رشته می باشد و در سایر موارد نام دروس تخصصی هر رشته و تاریخ امتحان آن ذکر شده است.

درس تاریخ برگزاری
دین و زندگی یکشنبه                         1403/2/31
فیزیک / تاریخ سه شنبه                         1403/3/2
فارسی پنج شنبه                        1403/3/4
ریاضی / هندسه / جامعه شناسی یکشنبه                           1403/3/7
زبان سه شنبه                         1403/3/9
شیمی / فلسفه پنج شنبه                       1403/3/11
زیست شناسی / حسابان سه شنبه                        1403/3/16
سلامت و بهداشت پنج شنبه                       1403/3/18
زمین شناسی / گسسته یکشنبه                         1403/3/21
عربی سه شنبه                        1403/3/23
علوم اجتماعی / جغرافیا پنج شنبه                       1403/3/25

همانطور که میبینید تاریخ امتحان ها در رشته های مختلف یکسان است و فقط در بعضی روزها هر رشته امتحان متفاوتی با سایرین دارد که به واسطه دروس تخصصی همان رشته است. برای گرفتن نتیجه مطلوب در این بازه پیشنهاد می‌کنیم از قبل برنامه ریزی دقیقی را با توجه به فاصله میان هر امتحان تا امتحان بعدی انجام دهید. البته استراحتی کوتاه بعد از شرکت در هر جلسه آزمون هم پیشنهاد می گردد.

 

برنامه ریزی برای امتحانات نهایی + مشاوره امتحان نهایی 2
یک همراه بی نظیر برای موفقیت در امتحانات نهایی!

اگر دوست دارید برای امتحانات نهایی خود مشاور داشته باشید تا برای شما برنامه ریزی کند و هر روز در کنار شما باشد رتبه های برتر کنکور تیم دورخیز در کنار تو هستند. کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید و فرم را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم!

 

ترمیم معدل و امتحان نهایی

ترمیم معدل فرصتی بسیار خوب برای دانش آموزانی است که قبلا در امتحانات نهایی نمرات پایینی داشته اند.  الان که تاثیر معدل نهایی در کنکور به صورت قطعی است و در حال افزایش است، ترمیم معدل به کمک کسانی می‌آید که به هر دلیلی در شرایط امتحان استرس گرفته و یا خوب مطالعه نکرده اند و به همین دلیل در آزمون نهایی اولیه خود عملکرد خوبی را نداشتند. نکته‌ مهم در مشاوره امتحانات نهایی این است که کنکوری‌هایی که می‌خواهند معدل آن‌ها در کنکورشان موثر واقع شود، فقط در امتحانات خردادماه امکان ترمیم معدل برای آن‌ها وجود دارد. پس باید دقت کنند و در زمان مناسب برای شرکت در امتحانات مذکور آماده گردند.

ترمیم معدل خردادماه در کنکور موثر است.

امتحانات شبه نهایی چیست؟

امتحانات شبه نهایی همانطور که از اسمشان نیز پیداست، امتحاناتی هستند که در تمامی ابعاد مانند نحوه طراحی سوالات، شرایط برگزاری امتحان، مدت زمان تخصیص داده شده و سایر شرایط دقیقا مشابه امتحان نهایی اصلی شما برگزار می شوند و هدف آن ها، آماده کردن دانش آموزان برای امتحانات است. این امتحانات توسط آموزش پرورش برگزار می گردد تا دانش آموزان بتوانند به خوبی خود را در شرایط امتحانات نهایی واقعی قرار داده و از قبل آمادگی کافی را برای کسب نتیجه عالی بدست بیاورند.

امتحانات شبه نهایی فرصت مناسبی برای پیش آمادگی برای حضور در جلسه امتحانات است. پس حتماً در برنامه ریزی برای امتحانات نهایی خود آن را در نظر بگیرید.

روش مطالعه برای امتحانات نهایی

انواع دروس موجود در امتحانات نهایی را به دو دسته دروس حفظی و مسئله‌ای تقسیم بندی می‌کنیم. دروس حفظی درس‌هایی هستند که مطالب آن‌ها نیاز به حفظ کردن دارد؛ دروسی مثل زیست شناسی، دین و زندگی، حفظیات شیمی و … . دروس مسئله‌ای دروسی هستند که شامل حل مسائل مختلف می‌باشند و نیازمند تحلیل می‌باشند؛ دروسی مثل ریاضی، فیزیک و مسائل شیمی. روش مطالعه برای دروس حفظی به منظور کسب آمادگی در امتحانات نهایی با دروس مسئله‌ای متفاوت است. در ادامه هر یک را به طور جداگانه توضیح‌ دهیم.

روش مطالعه برای دروس حفظی

حفظ کردن دروس روش ها و تکنیک های خاص خود را دارد که به کمک آنها میتوانید سریعتر و ساده تر مطالب را بخاطر بسپارید. به عنوان مثال برای تصویرسازی مطالب در درس شیمی می توانید هنگامی که مطالب مربوط به واکنش های گرماده و گرماگیر را می خوانید، نمودارهای آن ها را بخاطر بسپارید. به این دلیل که حافظه تصویری انسان قوی تر از سایر حافظه ها است، این نمودارها بهتر به ذهن شما نشسته و در درک و یادگیری بیشتر شما بسیار موثر می باشند.

تصویرسازی در بخاطرسپاری مطالب در دروس مهم است.

روش های دیگری هم برای حفظ کردن مطالب درسی وجود دارد. مثلاً تصویرسازی، یادداشت کردن و خلاصه برداری، مرور کردن، استفاده از ضمیر ناخودآگاه، برقراری ارتباط بین مطالب و مطالعه در جلسات کوتاه از جمله تکنیک هایی هستند که در مقاله زیر مفصل در مورد آنها صحبت کرده ایم. پس مقاله زیر را حتماً بخوانید:

مقاله مهم  چطور سریع حفظ کنیم؟ تکنیک های حفظ سریع درس + یادآوری آسان

روش مطالعه برای دروس مسئله‌ای

مفهوم شناسی، تمرین و یادگیری و سپس حل مسئله بیشتر برای رسیدن به تسلط خلاصه ای از مسیری است که برای رسیدن به تسلط در دروس مسئله ای مثل ریاضی و فیزیک باید طی کنید. در مرحله مفهوم شناسی باید با مطالعه جزوه و یا درسنامه ای باکیفیت ابتدا مفهوم مورد بحث را بفهمید. در ادامه لازم است تعدادی مسئله نه چندان سخت را برای افزایش تسلط خود حل نمایید. سپس دوباره به مرور نکات درسنامه پرداخته و در نهایت با حل تعداد زیادی مسئله به تثبیت و رسیدن به تسلط در مفهوم مورد مطالعه برسید. همچنین در صفحه روش مطالعه دروس می توانید سایر تکنیک‌های خواندن هر درس مخصوصا دروس مسئله ای را به طور کامل یاد بگیرید.

بهترین منابع برای موفقیت در امتحانات نهایی

شمار انواع و اقسام کتب کمک درسی از شمارش خارج است. در این بین پیدا کردن بهترین منابع مطالعه امتحانات نهایی بسیار مهم و همچنین دشوار است. همچنین برای موفقیت در امتحانات نهایی لازم است بدانید که منابع به دو دسته تقسیم می‌شوند: منابع کامل دارای درسنامه، منابع نمونه سوالات. در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

منابع کامل دارای درسنامه

منابع کامل دارای درسنامه منابعی هستند که درسنامه های کامل و جامع داشته و به خوبی تمامی مطالب کتاب درسی را پوشش می دهند. ماجراهای من و درسام خیلی سبز، بانک نهایی خیلی سبز، راه نهایی نشر دریافت، میکرو نهایی گاج، فرمول 20 گاج، غول نهایی مبتکران از بهترین منابع کامل دارای درسنامه هستند.

  • ماجراهای من و درسام خیلی سبز

در بین منابع معرفی شده، کتاب ماجراهای من و درسام دارای درسنامه کاملی منطبق بر متن کتاب است  و همچنین تمامی تمرین ها و فعالیت های کتاب درسی را به طور کامل توضیح داده است. پرسش‌های جای خالی،‌ سوالات درست-نادرست، پرسش‌های تصویری، تشریحی و چند گزینه‌ای از انواع سوالاتی هستند که در این سری کتاب های خیلی سبز طرح شده و به خوبی باعث یادگیری مفهومی شما می‌گردند.

  • کتاب‌های سری میکرونهایی گاج

کتاب های سری میکرو نهایی گاج نیز منابعی مختص امتحانات نهایی می باشند که ضمن توضیح کامل متن کتاب درسی، تمرین ها و فعالیت ها را نیز به طور کامل حل نموده اند. همچنین در این سری از کتاب های گاج 10 دوره آخر نمونه سوالات نهایی مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. البته خوب است بدانید که فعلا تنها کتاب های سری میکرونهایی برای دروس شیمی، عربی و فارسی تالیف شده و برای باقی مباحث کتابی در دسترس نیست.

منابع نمونه سوالات

شب امتحان خیلی سبز، 6420 گاج، نشر اسفندیار، امتحانت مهروماه، نشر بنی هاشمی از جمله منابع نمونه سوالات خوب برای کسب مهارت در امتحانات نهایی هستند که شما در هنگام مشاوره امتحان نهایی خود اسم آن‌ها را خواهید شنید. همچنین بخش دانلود نمونه سوال امتحانی در سایت دورخیز از نهم تا دوازدهم نیز می‌تواند برای شما مفید باشد.

  • کتاب های شب امتحان خیلی سبز

کتاب های سری شب امتحان خیلی سبز یکی از بهترین منابع نمونه سوال برای امتحانات نهایی می‌باشند. این کتب دارای درسنامه های مختصر و مفید با تاکید بر نکات مهم کتب درسی و در کار آن نمونه سوالات با ارزش برای کسب آمادگی در امتحانات نهایی می باشند. این سری کتاب ها به طور کلی دارای 5 بخش می باشند.

بخش اول بارم بندی امتحانات نهایی را برای شما توضیح داده است. در بخش بعدی آن چند آزمون متناسب با مباحث نوبت اول طراحی شده که به خوبی شما را برای این امتحانات آماده می‌کند. در بخش بعدی همین کار اما این بار متناسب با مباحث نوبت دوم سال تحصیلی طراحی شده تا یادگیری شما را به سطح خوبی از مهمترین مباحث کتاب درسی برساند. پاسخنامه تشریحی و درسنامه کوتاه مباحث امتحانی دو بخش دیگر این کتاب ها هستند.

  • کتاب های امتحانت مهروماه

در سری کتاب های امتحانت نشر مهروماه نیز درسنامه ها خلاصه و مفید تهیه شده و بیشتر تاکید بر نمونه سوالات امتحانی است که برای آن ها پاسخ تشریحی کاربردی و مفیدی نیز تعبیه شده است. اگر بخواهیم خیلی کوتاه مقایسه آن با کتاب های شب امتحان خیلی سبز را انجام دهیم، باید بگوییم که علاوه بر داشتن سبک محتوایی خیلی سبز (درسنامه خلاصه، آزمون های نوبت اول و دوم، پاسخنامه تشریحی)، نکات مشاوره‌ای در رابطه با نحوه مطالعه دروس و همچنین فلش کارتهایی حاوی مهمترین نکات هر درس نیز در آن تعبیه شده است.

 

برنامه ریزی برای امتحانات نهایی + مشاوره امتحان نهایی 2
یک همراه بی نظیر برای موفقیت در امتحانات نهایی!

اگر دوست دارید برای امتحانات نهایی خود مشاور داشته باشید تا برای شما برنامه ریزی کند و هر روز در کنار شما باشد رتبه های برتر کنکور تیم دورخیز در کنار تو هستند. کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید و فرم را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم!

 

بارم بندی امتحانات نهایی 1403

بارم بندی به زبان ساده یعنی اینکه میزان نمره هر مبحث در امتحان نهایی چقدر است. اطلاع از بارم بندی امتحانات نهایی باعث می شود که داوطلب از سطح اهمیت هر مبحث در امتحان خود آگاه شده و مطالب مهمتر را در اولویت قرار دهد. به همین منظور در ادامه جداول بارم بندی امتحانات رشته تجربی، ریاضی و انسانی را قرار داده ایم.

بارم بندی در امتحانات نهایی برای بهبود نمره

جدول بارم بندی امتحانات رشته تجربی

در رشته تجربی با این میزان از رقابت و حساسیت در دروس، به خصوص دروس تخصصی، حتما باید بارم بندی هر فصل و مبحث را مدنظر خود قرار داده و به تفصیل به مطالعه هر یک بپردازید. کسب نمره عالی در درسی مثل زیست شناسی یا شیمی با این حجم از مباحث بدون اولویت بندی کاری به شدت سختی است. در مقاله دیگری جدول بارم بندی امتحانات رشته تجربی قرار داده شده است. برای دریافت روی  جدول بارم بندی امتحانات نهایی کلیک کنید.

جدول بارم بندی امتحانات رشته ریاضی

ریاضیات، فیزیک و شیمی درس تخصصی رشته ریاضی هستند که در کنکور از آن‌ها سوال می‌آید؛ اما دروس عمومی به اضافه همین دروس تخصصی در امتجانات نهایی هستند و اطلاع از بارم بندی هر یک بسیار مهم است که در مقاله دیگری جدول بارم بندی امتحانات رشته ریاضی ارائه شده است. برای دریافت روی  جدول بارم بندی امتحانات نهایی کلیک کنید.

 

جدول بارم بندی امتحانات رشته انسانی

دروس مختلف رشته انسانی جنبه حفظی بالاتری از سایر رشته ها دارند. در میان این حجم از دروس خواندنی اینکه بدانید که مبحث مورد مطالعه چند نمره امتحان شما را به خود اختصاص داده است، می تواند خیلی کمک کننده باشد. در مقاله دیگری جدول بارم بندی امتحانات رشته انسانی ارائه شده است. برای دریافت روی  جدول بارم بندی امتحانات نهایی کلیک کنید.

نحوه برنامه ریزی برای امتحانات نهایی

اصلی ترین چیزی که داوطبین کنکور به خاطر آن به سراغ مشاوره امتحانات نهایی می روند، داشتن یک برنامه ریزی امتحانات نهایی می باشد. برنامه ای که با عمل به آن بتوانند نمرات عالی را در آزمون های خود بدست آورند. لازمه رسیدن به چنین برنامه ریزی اطلاع از اصول و روش‌های مطالعاتی مخصوص هر درس و همچنین داشتن سبک زندگی درست یک داوطلب کنکوری است.

برای مثال یک داوطلب کنکوری باید بداند که کاهش ساعت خواب شبانه برای افزایش ساعت مطالعاتی اصلا توجیه قابل قبولی نبوده و همچنین بازدهی او را کاهش می دهد. بعلاوه داشتن تغذیه مناسب نه تنها محدودیت نیست بلکه باعث افزایش بهره وری از مغز می گردد. به جز چنین نکاتی که مربوط به سبک زندگی یک کنکوری موفق می گردد، اطلاع از فنون مطالعاتی کنکور نیز نقش بسزایی در موفقیت داوطلبین شرکت کننده در کنکور دارد.

کاهش ساعت خواب تاثیر مثبتی در بازدهی مطالعاتی ندارد.

اصول برنامه ریزی در مشاوره امتحانات نهایی

در هر رشته و مقطعی که باشید، در مشاوره امتحانات نهایی به منظور برنامه ریزی می‌بایست یکسری اصولی را رعایت کنید که در ادامه  به ذکر برخی از نکات تفکیکی هر رشته پرداخته‌ایم. از جمله اصولی که در برنامه ریزی برای امتحانات نهایی باید مورد توجه قرار دهید، وابسته به دانش آموز یا فارغ التحصیل بودن شماست. اگر دانش آموز هستید تنها کافی است همراه با تدریس مدرسه و تست زنی مطالب، مطالعه تشریحی را همان طور که ما برای دانش آموزانمان قرار می دهیم، بگنجانید.

اگر هم فارغ التحصیل هستید نیازی به این کار نیست. چرا که احتمالا لازم نیست همه درس ها را ترمیم کنید و همچنین مطالب برای شما تازگی ندارد و با مرور و مطالعه مختصرتری نسبت به بقیه بچه ها می توانید به تسلط خوبی برسید.

برنامه ریزی امتحانات نهایی و تدریس مدرسه

1- تعادل بین مطالعه تشریحی و تستی

دانش آموزان دوازدهم باید همزمان با مطالعه تشریحی مطالعه تستی هم داشته باشند. مهم است که بین این دو کار تعادل برقرار شود. یعنی در هیچ کدام افراط نشود و به هر دو رسیدگی شود. بهترین حالت عملکرد شما زمانی است که مطالعه تشریحی و تستی را در طول سال و به دنبال هم انجام دهید. غفلت از هرکدام می تواند روی نتیجه کنکور (نمره نهایی کنکور) تاثیر منفی بگذارد. برای دروس تخصصی که در کنکور مطرح می شوند زمان توصیه شده 60% تشریحی نهایی و 40% تستی کنکوری است.

2- تنوع درسی روزانه

آیا یک درس را در یک روز آنقدر میخوانید که تمام شود؟ یا آنقدر میخوانید که خسته شوید؟! این کا اشتباه است و عملکرد و راندمان ذهنی شما را کاهش می دهد. در هر روز باید دروس مختلف در برنامه ریزی برای امتحانات نهایی شما وجود داشته باشد. جلسات از 60 دقیقه تا 90 دقیقه باشد و حداکثر زمان یک درس دو جلسه باشد.

3- مرورهای درست و به موقع

بدون مرور درس نخوانید چون بی فایده است. مغز ما طوری طراحی شده که باید مطالب را مرور کنیم تا یادمان بماند! فرض کنید یک نفر را چند هفته قبل یک مرتبه دیدید! آیا چهره او یادتان می ماند؟ شاید بماند شاید نماند! اما تصور کنید هر چند روز یکبار مجدد آن نفر را ببینید، آیا امکان دارد که او را جایی ببینید و نشناسید؟ غیرممکن است. این تاثیر مرور در درس خواندن برای امتحانات نهایی است و یک نکته کلیدی در مشاوره امتحانات نهایی محصوب می شود.

بدون مرور درس نخوانید، چون بی فایده است!

4- حل تمرین و نمونه سوال

بسیاری از دروس را باید با تمرین کردن یاد گرفت. بدون حل نمونه سوالات یادگیری کامل و عمیق اتفاق نمی افتد. سعی کنید همیشه بعد از مطالعه بخش کوچکی از کتاب درسی یا درسنامه تمرین و نمونه سوال حل کنید. دو تاثیر مثبت این کار در ادامه آمده است.

  1. کمک به درک عمیق درس و تسلط
  2. آشنایی به شیوه طراحی سوالات نهایی

5- حجمی زمانی بودن

در برنامه ریزی برای امتحانات نهایی هم زمان باید مشخص باشد و هم حجم مطالعه! یک برنامه کامل اینطور است. حتی تعداد تمرین تشریحی برنامه هم باید مشخص شود تا ابهامی در برنامه نباشد و این برنامه هم تعهد ایجاد می کند و هم نتیجه بهتری می دهد. سعی کنید از برنامه ریزی بی نظم و مبهم دوری کنید!

نکات برنامه ریزی برای امتحانات نهایی – رشته تجربی

برای مثال تجربی ها باید مطالعه روزانه زیست و شیمی را در برنامه خود قرار دهند، نکته ای که در کنار سایر اصول برنامه ریزی در مشاوره کنکور تجربی 1403 به دانش آموزان گفته می‌شود. همچنین وقتی قرار است شروع به مطالعه کنید، دقیقا باید مشخص کنید که قرار است چه حجمی را در چه مدت زمانی مطالعه کنید. بعلاوه اگر قرار به حل نمونه سوال است، میزان آن را برای خود تعیین کنید.

نکته بعدی که داوطلبین رشته تجربی باید در برنامه ریزی خود مد نظر قرار دهند، تعیین زمان های مناسب برای مرور مطالب است. ذهن انسان همواره تمایل به فراموش کردن مطالب آموزش داده شده دارد. شما باید با شناخت منحنی فراموشی ذهنی تان، در بازه های زمانی درست و معین اقدام به مرور مطالب کنید تا به تدریج مطالب از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت شما منتقل شود. این بازه های زمانی شامل یک روز، یک هفته و یک ماه بعد از اولین مطالعه یا آموزش دیدن می باشد. در این زمینه پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه درس ها را مرور کنیم؟ را هم مطالعه نمایید.

نکات برنامه ریزی برای امتحانات نهایی – رشته ریاضی

مطالعه روزانه ریاضی و فیزیک دو درس اصلی که کسب نمره عالی در آن‌ها مثل نان شب برای داوطلبین رشته ریاضی واجب است، از جمله نکاتی است که در برنامه ریزی برای این رشته مد نظر قرار می‌گیرد. در مشاوره کنکور ریاضی 1403 علاوه بر این موضوع سایر ابعاد یک برنامه ریزی اصولی و حرفه ای نیز برای هر داوطلب در نظر گرفته می شود. حفظ تنوع مطالعاتی یکی از نکاتی است که داوطلبین کنکور ریاضی 1403 باید در برنامه ریزی خود به آن توجه کنند. اما به چه صورت؟

تنوع مطالعاتی به این معنی است که در هر روز نباید فقط یک درس را بخوانند با فقط مطالعه دروس عمومی و  یا فقط اختصاصی را قرار دهند. حالت ایده آل به این صورت است که به ازای هر دو درس اختصاصی یک درس عمومی در برنامه ریزی درسی خود بگنجانند تا ذهن آن ها خسته نشده و بازدهی مطالب نیز بالا برود.

موازی خوانی نیز یکی دیگر از مطالبی است که بسیار قابل توجه است. موازی خوانی دروس در سال کنکور یعنی دروس مختلف را به طور همزمان پیش ببرید و این طور نباشد که مثلا اول درس ریاضی را به اتمام برسانید و بعد به سراغ مطالعه فیزیک بروید. این روش باعث ایحاد وقفه زیاد و احتمال فراموشی بالای مطالب می گردد.

نکات برنامه ریزی برای امتحانات نهایی – رشته انسانی

در رشته انسانی، 3 درس فلسفه و منطق، عربی و ادبیات دروسی هستند که جزو میانگین پایین نمرات داوطلبین قرار می‌گیرند. یک دانش آموز زرنگ با مطالعه اصولی و درست این دروس به خوبی می‌تواند از رقبای خود پیشی بگیرد. همچنین ارائه روش مطالعه درست در مشاوره کنکور انسانی 1403 موضوعی است که مشاوران دورخیز همواره مدنظر خود قرار می‌دهند.

هماهنگ بودن با بودجه بندی آزمون آزمایشی که بر اساس سطح خود در آن شرکت می کنید نیز نکته مهمی است. از آن جایی که شما در آزمون آزمایشی شرکت می کنید تا ضمن سنجش خود، نقاط ضعف و قوتتان را بدست آورده و روی آن ها کار کنید، عقب ماندن از برنامه آزمونی و عدم پیش روی همزمان با آن از جمله کارهایی است که بازدهی و نتیحه گیری شما را به شدت کاهش می دهد.

چگونه در امتحانات نهایی 20 بگیریم؟

حتما تابحال چندین بار به ذهن شما هم خطور کرده که چگونه در امتحانات نهایی و تشریحی 20 بگیریم؟ این مهم مستلزم رعایت یکسری نکات و تکنیک ها در هنگام مطالعه است. 20 گرفتن همیشه برای اغلب دانش آموزان هدفی مهم بوده است. با قطعی شدن تاثیر نمرات امتحانات. در مشاوره امتحانات نهایی مشاوران ما نیز به خوبی بر این نکته تاکید میکنند که اولین گام در پیشی گرفتن از رقبای کنکوری تان، عملکرد عالی یا همان 20 گرفتن است که البته کار خیلی سختی هم نیست؛ فقط باید اصولی کار کنید و استمرار داشته باشید. غیر از مقاله مذکور، در ادامه نیز به گوشه ای از نکات لازم برای بیست شدن اشاره خواهیم کرد.

مهارت‌های کلاسی

داشتن یکسری مهارت های کلاسی می تواند کمک بسزایی در بالا بردن میزان یادگیری شما بنماید. مهارت‌هایی از جمله پیش خوانی، جزوه نویسی، گوش کردن دقیق، دور از عوامل حواس پرت کن به منظور افزایش تمرکز؛ از جمله مهارت هایی هستند که به بهبود یادگیری شما در کلاس درس کمک می‌نمایند.

مهارت خلاصه نویسی

خلاصه نویسی یکی از مهارت هایی است که به شدت در افزایش سرعت مطالعه و یادگیری موثر می‌باشد. همچنین افرادی که از این تکنیک در برنامه ریزی برای امتحانات نهایی استفاده می کنند، در زمان مرور درس‌های خود خیلی راحت تر هستند و عموما نمرات بهتری را کسب می نمایند. توجه و نوشتن کلمات کلیدی یک مبحث به جای نوشتن تمامی متون آن یکی از نکاتی است که در خلاصه نویسی موثر باید به آن توجه کرد.

همچنین خلاصه نویسی نموداری یا به عبارتی سعی در نموداری کردن اطلاعات کتب درسی روشی است که در بهبود سامان دهی مطالب در ذهن شما بسیار موثر است. در مقاله چطور خلاصه نویسی کنیم به طور کامل به توضیح سایر نکات بهترین روش خلاصه نویسی پرداخته‌ایم.

 

سایر روش های 20 گرفتن در امتحانات نهایی را در مقاله زیر بخوانید.

مقاله مهم  چطور در امتحانات نهایی و تشریحی نمره 20 بگیریم؟

 

حل تمرین و نمونه سوال

حل تمرین و نمونه سوال های متعدد باعث آشنایی ذهن شما با انواع سوالاتی که ممکن است در امتحان مطرح شود، می گردد و این موضوع آمادگی شما را برای کسب نمره عالی بالا می برد. شما با حل کردن نمونه سوالات مختلف با سبک های گوناگون طراحی و جنبه های دید مختلف آشنا می شوید و می فهمید که هر طراح از چه دریچه هایی ممکن است به مطالب درسی نگاه کند. بدین صورت احتمال غافل گیر شدن شما در روز امتحان به شدت کاهش می یابد.

مشاوره امتحانات نهایی و حل نمونه سوالات

جمع بندی

مشاوره امتحانات نهایی با توجه به افزایش روزانه میزان اهمیت نمره این امتحانات به واسطه قطعی شدن تاثیر آن‌ها، موضوعی بسیار مهم و واجب برای کسانی است که قصد رتبه برتر شدن در کنکور 1403 را دارند. در این مقاله سعی کردیم درباره تمامی نکات و ابعاد برنامه ریزی برای امتحانات نهایی صحبت کنیم، با این حال اطلاعات تخصصی تر و کامل تر را می‌توانید از کارشناسان و مشاوران دورخیز دریافت کنید. برای دریافت این مشاوره بشماره خود را در فرم پایین صفحه وارد کنید تا ما در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

برنامه ریزی برای امتحانات نهایی + مشاوره امتحان نهایی 2
یک همراه بی نظیر برای موفقیت در امتحانات نهایی!

اگر دوست دارید برای امتحانات نهایی خود مشاور داشته باشید تا برای شما برنامه ریزی کند و هر روز در کنار شما باشد رتبه های برتر کنکور تیم دورخیز در کنار تو هستند. کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید و فرم را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم!

 

سوالات پرتکرار

لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها