روش مطالعه منطق و فلسفه

روش مطالعه منطق و فلسفه برای کنکور

روش مطالعه منطق و فلسفه موضوعی است که در این مقاله به آن پرداخته شده است. درس های منطق و فلسفه برای زیر گروه شماره ۱ انسانی از اهمیت زیادی برخوردار است. ضریب این درس در این گروه ۳ (و مجموعاً ۹) است. علاقه مندان به رشته های حقوق و علوم قضایی باید توجه خاصی به این درس داشته باشند تا بتوانند بهترین درصد را در کنکور کسب کنند. پس اگر به این رشته ها علاقه مند هستید روش مطالعه منطق و فلسفه را در این مقاله دنبال کنید.

مطالعه فلسفه و منطق-فلاسفه جهان

 

توصیه هایی برای مطالعه بهتر درس منطق و فلسفه

در رشته انسانی تست های درس منطق و به صورت سخت و گمراه کننده طراحی می شود. برای تست زدن خوب این درس، با خرید کتاب تست، حتماً در یادداشت برداری کتاب فلسفه و منطق، ارتباط معناداری که بین مفاهیم مطرح می شود را مشخص کنید. تعمق و بردباری در مطالعه کتاب های فلسفه و منطق و تکرار مفاهیم و تست زنی فصل به فصل، یکی از راهکارهای موفقیت در این زمینه است.توصیه های دیگری برای مطالعه منطق و فلسفه برای شما داریم. با ما همراه باشید تا بتوانید با این توصیه ها به درصد بالایی در این درس برسید.

  1. پیش خوانی: در این دو درس، پیش خوانی بسیار کمک کننده است. چون باعث می شود با ذهنی باز در کلاس درس حاضر شوید و در نتیجه از کلاس درس بیشتر استفاده کنید. همچنین با پیش خوانی تعداد دفعات مرور و مطالعه شما افزایش می یابد و در نتیجه تسلط شما افزایش پیدا می کند.
  2. مرور: در مطالعه این دو درس از مرور های به موقع غافل نشوید. سعی کنید حتما اولین مطالعه را در روز تدریس دبیر داشته باشید و بعد از 24 ساعت اولین مرور را انجام دهید. پیشنهاد می کنیم مقاله ای که برای نحوه انجام مرور آماده کرده ایم را مطالعه کنید.
    مقاله مهم  مرور درس ها در کنکور با روش‌های حرفه‌ای
  3. خلاصه نویسی: حتما سعی کنید بعد از دومین یا سومین دور از مطالعه خود، یک خلاصه از مطالبی که مطالعه کرده اید، به زبان خودتان بنویسید. با این کار مطالب در ذهن شما دسته بندی می شود و راحت تر می توانید از اطلاعات خود استفاده کنید.
    مقاله مهم  مهارت خلاصه‌نویسی، حاشیه‌نویسی و یادداشت برداری
  4. پرسش و پاسخ: دو درس فلسفه و منطق، برای یادگیری نیاز به پرسش و پاسخ و گفتگو دارند. سعی کنید با معلم خود و یا دوستان خود در رابطه با درس گفتگو کنید تا فهم شما از مطالب بیشتر شود و راحت تر بتوانید از علم خود استفاده کنید و بتوانید یک دیدگاه انتقادی را در خود رشد بدهید.

 

 فراموش نکنید که یادگیری خوب مفاهیم درس منطق قبل از مطالعه فلسفه ضروری است و به دلیل داشتن اصطلاحات زیاد شدیداً نیاز به مرور و تکرار دارد.

 

بسیاری از دانش‌آموزان علی رغم تلاش و زحمت زیادی که برای کنکور صرف می‌کنند، در کنکور به رتبه های نجومی می‌رسند. علت اصلی این موضوع غافل شدن از مهارت‌های مهم کنکور است. آزمون مشاوره هوشمند دورخیز می‌تواند سطح آمادگی فنی و مهارتی شما را پیدا و آن را تحلیل کند. این تحلیل طوری است که به صورت آنلاین تمامی مشکلات مهارتی و مشاوره‌ای شما را کشف کرده و برای رفع آن‌ها راهکارهایی به صورت ویس و مقاله‌های مفید ارائه می‌کند.

روش مطالعه منطق و فلسفه برای کنکور 2
مشاوره هوشمند کنکور

آیا دوست دارید یک مشاور بسیار باهوش و حرفه‌ای به شما راهکارهای شخصی کسب رتبه برتر در کنکور را بگوید؟ آیا دوست دارید با دادن یک تست کوچک کلی توصیه و راهکار بگیرید تا با اجرای آنها موفقیت‌تان در کنکور تضمین شود؟

سامانه مشاوره هوشمند دورخیز ، هوشمندانه و حرفه‌ای به شما می‌گوید برای کنکور چکار کنید و چکار نکنید! چون شرایط شما را آنالیز میکند و توصیه‌های شخصی ارائه می‌کند! همین الان شروع کنید!

 

مطالعه منطق و فلسفه

ابتدا درس را مطالعه کنید و نکات مهم را علامت گذاری کنید. به پاورقی ها توجه داشته باشید. در مطالعه درس منطق و فلسفه، مثال های داخل متن درس و تمرین های هر درس را با دقت و حوصله بخوانید و پاسخ دهید، چون مرجع سؤالات کنکور هستند. در کتاب درسی نکاتی وجود دارند که ممکن است در دفعه اول مطالعه، متوجه آنها نشوید. سعی کنید در هر نوبت تکرار یا دوره به دنبال نکات جدیدتر باشید و از مرور یکنواخت و تکراری پرهیز کنید. کتاب درسی اولویت اول و آخر شما برای کنکور است. به طور کلی این دو درس مفهومی هستند و شما اول باید سعی کنید مفهوم را متوجه شوید. سپس به حفظ کردن نکات حفظی بپردازید و در مرحله بعد برای تثبیت مطالب، تست بزنید و با تحلیل تست ها هم، به نکات جدید و البته یک دید جدید برای مطالعه برسید.

 

حل تست در درس منطق و فلسفه

توجه داشته باشید که کتاب درسی منطق خوب تدوین شده است اما برای درک بهتر مطالب کتاب از کتاب کمک آموزشی استفاده کنید. به تعداد زیاد حتی پس از مطالعه درس تست حل کنید. به همین خاطر خرید کتاب کنکور مناسب سطح شما، ضروری است. تحلیل و نکته برداری از تست هایی که پاسخ می دهید اهمیت دارد. در درس منطق و فلسفه حتماً از یک منبع تستی خوب استفاده کنید. بهترین منابع کنکور رشته انسانی در مقاله ای جداگانه معرفی شده اند.

مقاله مهم  بهترین منابع کنکور انسانی 1403 (+بهترین منابع امتحانات نهایی)

 

سخن پایانی

امبدواریم از نکاتی که در مورد روش مطالعه منطق و فلسفه بیان شد استفاده کنید و بتوانید درمنطق و فلسفه به بهترین درجه از یادگیری برسید و در نهایت بهترین درصد ممکن را کسب کنید. اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم، کسب درصد خوب در منطق و فلسفه، وابسته به روش مطالعه درست شماست. باید صبور باشید و با دقت و تمرکز درس های این کتاب ها را مطالعه کنید و با فهم مطالب و برقراری ارتباط بین آن ها، به درصد خوب برسید. سعی کنید به خرید منابع کنکور مناسب و استاندارد در این درس هم توجه کنید.

اگر به دنبال روش‌های پیشرفته مطالعه و تست‌زنی در درس فلسفه و منطق هستید، پکیج فنون موفقیت در کنکور رشته انسانی که در کادر زیر معرفی شده یک گنجینه کامل از تجربیات رتبه‌های برتر را در خود دارد. توصیه می‌کنیم حتماً با آن آشنا شوید.

روش مطالعه منطق و فلسفه برای کنکور 4
پکیج فنون موفقیت در کنکور رشته انسانی

این پکیج شامل آموزش روش مطالعه دروس رشته انسانی و فنون و تکنیک‌های تست زنی و یادگیری مخصوص کنکور رشته انسانی است.

با استفاده از این پکیچ می‌توانید مطالعه سریع و پربازدهی داشته باشید و سریعتر درس‌ها را یاد بگیرید و فراموش نکنید! همچنین بتوانید در آزمون‌های آزمایشی و کنکور انسانی با استفاده از تکنیک های تست زنی بهتر عمل کنید.

یادگیری سریعترین روش های تست زنی دروس رشته انسانی

بسته موفقیت در کنکور انسانی

اگر رشته انسانی هستید، تنها در 9 ساعت می توانید با تجربیات 50 رتبه برتر کنکور آشنا شوید! آموزش های طلایی فنون موفقیت در کنکور شما را برای کسب رتبه زیر 100 آماده می کند. اگر از روش های تست زنی و مطالعه کنکوری چیزی نمی دانید این پکیج آموزشی برای شما واجب و ضروری است. پس همین الان اقدام کنید.
دسته بندی : دروس رشته انسانی
لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آتناا
آتناا
3 سال قبل

سلاآاااام
حتما برا پیدا کردن منابع مناسب ب کانال تل دور خیز سر میزنم 😊

زهرا
زهرا
3 سال قبل

👌👌👍
منبع معرفی شده خیلی ب کارم اومد 😊

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
دنبال مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور هستی ؟
برای اطلاع از هزینه‌ها و شرایط مشاوره و برنامه ریزی خصوصی این فرم را تکمیل کنید.
خیلی زود و کمتر از 24 ساعت با شما تماس میگیریم.
دنبال مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور هستی ؟
خیلی زود و کمتر از 24 ساعت با شما تماس میگیریم.
برای اطلاع از هزینه‌ها و شرایط مشاوره و برنامه ریزی خصوصی این فرم را تکمیل کنید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .