روش مطالعه روانشناسی برای کنکور

روش مطالعه روانشناسی کنکور انسانی موضوع این مطلب از سایت دورخیز می باشد. روانشناسی درسی است که در زیرگروه های ۴ و ۵ رشته انسانی دارای اهمیت بیشتری است. در این دو زیرگروه درس روانشناسی ضریب ۳ و به طور کلی ضریب ۹ دارد. علاقه مندان به تحصیل در رشته های علوم تربیتی، روانشناسی، مشاوره و علوم سیاسی باید توجه ویژه ای به این درس داشته باشند. نکات مهمی در مورد روش مطالعه روانشناسی در این مقاله بررسی خواهد شد.

روانشناسی

 

توجه ویژه به متن کتاب درسی

توجه کنید که به طور کلی در رشته انسانی متن کتاب های درسی دارای اهمیت بسیار زیادی است و روانشناسی هم از این قاعده مستثنا نیست. پس باید دقت کنید برای مطالعه روانشناسی کنکور متن کتاب باید منبع اصلی مطالعه شما باشد. لازم است بدانید همه داوطلبانی که در این درس به درصدهای بالا رسیده اند، از کتاب درسی به عنوان منبع اول و اصلی استفاده کرده اند. باید سعی کنید کلمه به کلمه این کتاب را به خاطر بسپارید. البته دقت کنید برای اینکه بتوانید مطالب را کامل به خاطر بسپارید، حتما باید طبق منحنی فراموشی مرورهای به موقع و کاملی داشته باشید.

بسیاری از دانش‌آموزان علی رغم تلاش و زحمت زیادی که برای کنکور صرف می‌کنند، در کنکور به رتبه های نجومی می‌رسند. علت اصلی این موضوع غافل شدن از مهارت‌های مهم کنکور است. آزمون مشاوره هوشمند دورخیز می‌تواند سطح آمادگی فنی و مهارتی شما را پیدا و آن را تحلیل کند. این تحلیل طوری است که به صورت آنلاین تمامی مشکلات مهارتی و مشاوره‌ای شما را کشف کرده و برای رفع آن‌ها راهکارهایی به صورت ویس و مقاله‌های مفید ارائه می‌کند.

روش مطالعه روانشناسی برای کنکور 2
مشاوره هوشمند کنکور

آیا دوست دارید یک مشاور بسیار باهوش و حرفه‌ای به شما راهکارهای شخصی کسب رتبه برتر در کنکور را بگوید؟ آیا دوست دارید با دادن یک تست کوچک کلی توصیه و راهکار بگیرید تا با اجرای آنها موفقیت‌تان در کنکور تضمین شود؟

سامانه مشاوره هوشمند دورخیز ، هوشمندانه و حرفه‌ای به شما می‌گوید برای کنکور چکار کنید و چکار نکنید! چون شرایط شما را آنالیز میکند و توصیه‌های شخصی ارائه می‌کند! همین الان شروع کنید!

 

روش مطالعه روانشناسی کنکور

سعی کنید ابتدا متن کتاب را روزنامه وار بخوانید تا مفهوم کلی هر بخش را بفهمید و سپس به مطالعه دقیق کتاب روانشناسی بپردازید. سعی کنید در هنگام مطالعه در مرحله اول کتاب را روزنامه وار بخوانید و مطالب پر اهمیت را علامت گذاری کنید تا در هنگام مطالعه جزئی و دقیق راحت تر باشید. اهمیت خلاصه نویسی را فراموش نکنید. زیرا یکی از بهترین روش های یادگیری و حفظ کردن خلاصه نویسی است. شما باید تمامی نکات و مطالب مهمی که در خلاصه نویسی خود نوشته اید را از بر باشید. سعی کنید بعد از دور دوم مطالعه، حتما خلاصه ای به زبان خود تهیه کنید تا در مرور های بعدی به وسیله خلاصه ها اول مطالب را بازیابی کنید و بعد به سراغ مطالعه مجدد کتاب درسی بروید. البته نوشتن خلاصه فایده دیگری هم دارد که آن دسته بندی شدن مطالب در ذهن شماست.

مقاله مهم  مهارت خلاصه‌نویسی، حاشیه‌نویسی و یادداشت برداری

 

تست زدن در درس روانشناسی

سعی کنید بعد از گذشت چند روز از مطالعه شروع به زدن تست کنید. شما می توانید فقط با مطالعه سوال و پاسخ تست های روانشناسی کنکور مطالب روانشناسی را فرا بگیرید. اما توصیه ما این است که بعد از مطالعه صحیح روانشناسی کنکور که در بخش قبل ذکر کردیم با خرید کتاب کنکور مناسب، به سراغ تست های هر بخش بروید و تعداد مشخصی تست حل کنید. اگر تستی را غلط زدید با مطالعه ی پاسخ نامه آن مطلب را کاملاً یاد بگیرید. اگر نتوانستید از پاسخ نامه آن مطلب را فرا بگیرید حتما از روی کتاب درسی آن بخش را دقیق تر مطالعه کنید. یعنی حتما بازگشت به کتاب درسی را برای سوالاتی که در جواب دادن به آن ها ضعیف بوده اید انجام دهید.

مقاله مهم  تست آموزشی و زمان دار چیست؟ چرا اهمیت زیادی دارد؟

 

منابع تستی خوب در درس روانشناسی

استفاده از یک منبع تستی خوب در کنار کتاب درسی بسیار مهم و ضروری است. به همین خاطر در مقاله ای جداگانه که بهترین منابع کنکور انسانی را در آن معرفی کرده ایم، بهترین منبع تستی درس روانشناسی را هم معرفی کرده ایم تا بتوانید خرید کتاب تست خود را به درستی انجام دهید. البته باز هم تکرار می کنیم که برای مطالعه درس روانشناسی، منبع اول و آخر شما کتاب درسی است. در کنار کتاب درسی و برای فهم بیشتر مطالب به عبارتی برای پیدا کردن اشکالات خود از یک منبع تستی استفاده کنید. از حل و بررسی تست های کنکور های سال های قبل هم غافل نشوید.

مقاله مهم  بهترین منابع کنکور انسانی 1403 (+بهترین منابع امتحانات نهایی)

 

سخن پایانی

به طور کلی برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را در کنکور از درس روانشناسی بگیرید، باید سعی کنید کتاب درسی را کامل و جامع یاد بگیرید، همه نکات آن را از بر باشید و به کلمه به کلمه آن تسلط داشته باشد. مرور های به موقع داشته باشید و مطلب را در ذهن و خلاصه های خود، دسته بندی کنید. به تست ها و نکاتی که در کنکورهای سال های قبل گفته شده توجه کنید و بعد از مدتی، مرورهای خود را با روش بازیابی با تست و بازگشت به کتاب انجام دهید. همه رتبه برترها، با همین روش و با صبر و حوصله ای که برای مرور و تسلط بر کتاب درسی به خرج داده اند، توانسته اند به بهترین درصدها برسند. در صورت نیاز به خرید کتاب تست در این درس به کتابسرای دورخیز سر بزنید.

اگر به دنبال روش‌های پیشرفته مطالعه و تست‌زنی در درس روانشناسی هستید، پکیج فنون موفقیت در کنکور رشته انسانی که در کادر زیر معرفی شده یک گنجینه کامل از تجربیات رتبه‌های برتر را در خود دارد. توصیه می‌کنیم حتماً با آن آشنا شوید.

روش مطالعه روانشناسی برای کنکور 4
پکیج فنون موفقیت در کنکور رشته انسانی

این پکیج شامل آموزش روش مطالعه دروس رشته انسانی و فنون و تکنیک‌های تست زنی و یادگیری مخصوص کنکور رشته انسانی است.

با استفاده از این پکیچ می‌توانید مطالعه سریع و پربازدهی داشته باشید و سریعتر درس‌ها را یاد بگیرید و فراموش نکنید! همچنین بتوانید در آزمون‌های آزمایشی و کنکور انسانی با استفاده از تکنیک های تست زنی بهتر عمل کنید.

یادگیری سریعترین روش های تست زنی دروس رشته انسانی

بسته موفقیت در کنکور انسانی

برای یادگیری روش های پیشرفته و حرفه ای مطالعه و تست زنی درس روانشناسی و سایر درس های رشته انسانی پکیج آموزش فنون موفقیت در کنکور را تهیه کنید. این پکیج شما را برای کسب رتبه دو رقمی کنکور آماده می کند. آموزش روش های یادگیری، تست زنی حرفه ای، مطالعه، آزمون دادن و ... در این پکیج آورده شده است. تنها در 9 ساعت با اسرار موفقیت در کنکور آشنا می شوید.
دسته بندی : دروس رشته انسانی
لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
معصومه ایزدیان
معصومه ایزدیان
3 سال قبل

برای کلاس دهمیا هم پکیج آموزش فنون موفقیت در کنکور مناسبه؟؟
لطفا راهنمایی کنید🙏

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
دنبال مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور هستی ؟
برای اطلاع از هزینه‌ها و شرایط مشاوره و برنامه ریزی خصوصی این فرم را تکمیل کنید.
خیلی زود و کمتر از 24 ساعت با شما تماس میگیریم.
دنبال مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور هستی ؟
خیلی زود و کمتر از 24 ساعت با شما تماس میگیریم.
برای اطلاع از هزینه‌ها و شرایط مشاوره و برنامه ریزی خصوصی این فرم را تکمیل کنید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .