راهکار افزایش دقت محاسبات

افزایش دقت در محاسبات از اهمیت بالایی برخوردار است و تاثیر بسزایی در نتیجه حاصل از آزمون دارد. بسیاری از داوطلبان کنکور بعد از خرید کتاب تست ، تست زنی و تلاش بسیار و طی کردن یک مسیر طولانی ، در جلسه آزمون با غلط های زیاد نتیجه آزمون را خراب می کنند! در این مقاله به عواملی که باعث بی دقتی شده پرداخته میشود و راهکارهای افزایش دقت بیان می شود.

 

دقت چیست؟

دقت در محاسابات از مسائل مهم مشاوره کنکور است. دقت یعنی حفظ توجه از طریق حواس پنجگانه به صورت غیر ارادی. بیشترین حسی که در دقت تاثیر دارد بینایی با ۷۵% است. سپس شنوایی با ۱۳%. دقت یک مهارت است و با تمرین کسب می شود. اولین شرط انتقال مطالب از حافظه کوتاه مدت به حافظه ی بلند مدت دقت می باشد. دقت محاسبات در آزمون ها بیشتر اهمیت خود را نشان می دهد. اگر در این شرایط بی دقتی داشته باشید به صورت جدی به درد سر می افتید.

 

بررسی علل بی دقتی

با شناختن علل اصلی بی دقتی به سادگی می توان با آن ها مقابله کرد. این علل احتمالاً یکی یا چندتا از موارد زیر هستند.

۱- عجله کردن در خواندن صورت سوال. در این صورت قیدها، فعل ها، مثبت و منفی بودن و … دیده نمی شود.

۲- سرگردانی چشم بین خطوط هم یک عامل دیگر است. در این صورت دانش آموز نمی تواند کلمه به کلمه سوال را دنبال کند.

۳- مواجه شدن با سوال ساده پس از حل چندین سوال سخت هم می تواند باعث بی دقتی شود. چون ذهن توقع مواجه شدن با سوال آسان را ندارد.

 

راهکارهای افزایش دقت محاسبات

چند راهکار خیلی تاثیر گذار برای افزایش دقت محاسبات:

۱- صورت سوال را بادقت و حوصله بخوانید و به اعداد، فعل های منفی، رادیکال ها و…توجه کنید. می توانید زیر کلمات کلیدی خط بکشید.

۲- از تکنیک های مدیریت زمان در آزمون استفاده کنید. این تکنیک ها در سایت وجود دارد.

مقاله مهم  مدیریت زمان در آزمون

۳- در خانه تست زماندار بزنید. زدن تست زماندار شما را برای افزایش سرعت و دقت در محاسبات آماده می کند.

۴- انجام محاسبات روی کاغذهایی با ابعاد کوچک هم در افزایش دقت محاسبات تاثیر دارد. اگر در شرایط عادی در کاغذهای بزرگ محاسبات را انجام دهید با محدود شدن فضا دقت تان هم کم می شود.

۵- در جلسه آزمون سعی کنید توان جسمی خود را افزایش داده و حفظ کنید. خستگی باعث افزایش بی دقتی در انجام محاسبات می شود. استفاده از مواد قندی در جلسه و خوردن صبحانه مقوی قبل از جلسه توصیه می شود. خواب کافی در شب قبل از آزمون نیز می تواند بسیار مهم باشد.

مقاله مهم  تغذیه کنکوری های موفق

۶- اگر قبلاً بی دقت بوده اید بهتر است نوع بی دقتی های خود را بشناسید. هر کدام از افراد بی دقتی های خاص خود را دارند. با شناسایی آن ها و تحلیل ازمون های قبلی ذهن شما در هنگام مواجهه با شرایط جدید هشدار می دهد. در این صورت احتمال بی دقتی و خطا کاهش پیدا می کند.

۷- برای حل تست ها به گزینه ها توجه کنید. گزینه ها ما را برای افزایش دقت راهنمایی می کنند. مثلاً وجود مثبت و منفی در محاسبات به ما می گوید که در علامت اعداد بیشتر دقت کنیم.

در مورد موضوع افزایش دقت محاسبات، دو نفر از اعضای گروه مشاورین دورخیز در دو صوت به طور کامل توضیح داده اند. پیشنهاد می کنیم هر دوی این صوت ها را از لینک های زیر دانلود کرده و گوش کنید.

 

جمع بندی

برای افزایش دقت در محاسبات نیاز دارید راهکارها و مهارت‌هایی مانند مهارت‌های گفته شده در این مقاله را بلد باشید. توصیه می‌کنیم برای یادگیری اصول و مهارت‌های صحیح مطالعه تماس دروس، با پکیج فنون موفقیت در کنکور آشنا شوید و از آن استفاده کنید.

فنون موفقیت در کنکور
پکیج فنون موفقیت در کنکور

این پکیج شامل آموزش روش مطالعه دروس و فنون و تکنیک‌های تست زنی و یادگیری مخصوص کنکور است.

با استفاده از این پکیچ می‌توانید مطالعه سریع و پربازدهی داشته باشید و سریعتر درس‌ها را یاد بگیرید و فراموش نکنید! همچنین بتوانید در آزمون‌های آزمایشی و کنکور با استفاده از تکنیک های تست زنی بهتر عمل کنید.

 

برای دریافت مشاوره کنکور یا دریافت برنامه ریزی کنکور با شماره 28421071-021 با ما در ارتباط باشید. برای خرید کتاب کمک درسی با تخفیف هم میتوانید به کتابسرای دورخیز سر بزنید.

 

محمدرضا سلیمیمحمدرضا سلیمی

مشاوره صوتی رایگان

آقای محمدرضا سلیمی رتبه 48 کنکور و دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف در این صوت توضیحات کاملی در مورد افزایش دقت محاسبات داده است. شنیدن آن را به شما کنکوری عزیز توصیه می کنیم.
مدت زمان : 5 دقیقه و 46 ثانیه
امیرحسین مسلمیامیرحسین مسلمی

مشاوره صوتی رایگان

راهکارهای آقای امیرحسین مسلمی رتبه 144 کنکور و دانشجوی پزشکی دانشگاه ایران در مورد افزایش دقت محاسبات را در این فایل صوتی بشنوید.
لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1399.ALi
1399.ALi
4 سال قبل

منم مث آقا رضا بی دقتم ولی حسنی ک دارم میدونم تو کدوم مسائل بی دقتی دارم و هر بار سعی میکنم برطرف کنم. خدا رو شکر بهتر شدم😊

arsalan
arsalan
پاسخ به  1399.ALi
3 سال قبل

وای آقا از بی دقتی نگین
منو ب فنا داده خیلی بی دقتم بعد آزمون ب بیشتر سوالا خوب جواب میدم

از این تکنیک ها استفاده میکنم ببینم چی میشه!

مشاور ارشد دورخیز
مشاور ارشد دورخیز
پاسخ به  arsalan
3 سال قبل

قطعا نتیجه میگیرین:)

reza
reza
4 سال قبل

من هرچی میخونم باز بی دقتم ازمون قلم چی رو 6500 شدم درحالی ک دفعه قبل 6800 بودم همش هم بخاطر بی دقتی اخه من چیکارکنم ؟؟؟؟؟؟؟؟