راهنمای ترمیم معدل کنکور

ترمیم معدل برای کنکور 1404: شرایط، هزینه و قوانین

همانطور که می دانید در سال های اخیر نمرات امتحانات نهایی تاثیر مستقیمی روی نتیجه کنکور می گذارند، در نتیجه کسب نمرات خوب در این امتحانات برای رسیدن به موفقیت اهمیت زیادی دارد. اما پشت کنکوری هایی که نمرات کمی دارند چه کنند؟ قید قبولی در رشته مورد علاقه خود را بزنند؟ ترمیم معدل برای کنکور راه چاره این افراد می باشد،  فرصت جبرانی که می تواند شما را به خواسته هایتان برساند. این مقاله پاسخ های مفصلی به سوالات زیر می دهد تا شما کسب اطلاعات لازم بهترین تصمیم را بگیرید.

  1. منظور از سوابق تحصیلی چیست؟
  2. چرا ترمیم معدل برای کنکور 1404 اهمیت دارد؟
  3. شرایط و قوانین ترمیم معدل کدامند؟
  4. زمان ثبت نام برای ترمیم معدل 1404 چه موقع است؟
  5. هزینه ثبت نام ترمیم معدل برای کنکور 1404 چقدر است؟

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1404

پیش از اینکه با نحوه ترمیم معدل در کنکور 1404 آشنا شویم لازم است بدانیم که منظور از سوابق تحصیلی چیست؟ و تفاوت تاثیر مثبت و قطعی معدل چیست؟
که در اینجا به این سوالات پاسخ می دهیم.

منظور از سوابق تحصیلی، نمرات دروس عمومی و تخصصی دوره دوم متوسطه در نظام آموزشی ۳-۳-۶ و دیپلم و پیش دانشگاهی در نظام آموزشی قبلی هر رشته تحصیلی دوره متوسطه گفته می‌شود که امتحانات آن در حالت استاندارد، توسط وزارت آموزش و پرورش به صورت سراسری و کتبی برگزار می شود.

تعریف تأثیر مثبت: تأثیر مثبت معدل یا سوابق تحصیلی در کنکور، به این معنا است که اگر نمرات امتحانات نهایی سبب کاهش رتبه کنکور داوطلب در کنکور سراسری شود، این نمره در نتیجه کنکور داوطلب محاسبه نخواهد شد.

تعریف تأثیر قطعی معدل: اما تأثیر قطعی معدل در کنکور بدین معنا است که سوابق تحصیلی و معدل دیپلم، بدون توجه به رتبه داوطلب چه به صورت مثبت و چه به صورت منفی در تعیین رتبه قبولی او در آزمون سراسری تأثیر خواهد گذاشت.

بنابراین در تاثیر مثبت تنها زمانی نمرات امتحانات نهایی داوطلب در کنکور تاثیر داده می‌شوند، که این نمرات باعث بهبود تراز و رتبه کنکور آن داوطلب شود. به همین دلیل پویشی به راه افتاد که دانش آموزان خواستار اصلاح مصوبه تاثیر قطعی سوابق تحصیلی برای کنکور 1404 شدند اما تا کنون تغییری در این مصوبه ایجاد نشده است.

ترمیم معدل برای کسب تاثیر 60 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور

  • ترمیم معدل، فرصت جبران برای دانش آموزانی است که در امتحانات نهایی، نمرات پایینی کسب کرده اند اما به دلیل تاثیر بالا و قطعی این نمرات می خواهند جبران کرده و از سایر رقبا عقب نمانند. این دانش  آموزان با شرکت در آزمون های ترمیم نمره برای دروس دلخواه، نمرات آن درس هارا بهبود می دهند.

میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور

میزان تاثیر سوابق تحصیلی در سال 1404، 60% قطعی در کنکور می باشد که شامل پایه های یازدهم و دوازدهم است به همین علت از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در جدول زیر پایه های تاثیر گذار و درصد تاثیر سوابق تحصیلی را برای کنکور سالهای مختلف مشخص کردیم:

سال کنکور امتحانات نهایی تاثیر گذار درصد تاثیر سوابق تحصیلی
1403 دوازدهم 50%
1404 یازدهم و دوازدهم 60%
1405 و بعد دهم، یازدهم و دوازدهم 60%

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه برگزاری کنکور سراسری مطالعه مقاله “نحوه برگزاری کنکور 1404” می تواند بسیار کمک کننده باشد.

 

اهمیت ترمیم معدل برای کنکور 1404

همانطور که می دانید در این چند سال معدل امتحانات نهایی تاثیر قطعی در کنکور سراسری دارد بنابراین خیلی از داوطلبان به دنبال جبران نمرات خود و کسب نمراتی بالاتر هستند. داوطلبینی که قصد دارند رتبه زیر 2000 کسب کنند، باید تراز بالای 8000 داشته باشند. برای داشتن تراز بالای 8000 معدل داوطلب باید 18 به بالا باشد بنابراین اگر سابقه تحصیلی مطلوبی ندارید از فرصت ترمیم معدل استفاده کنید.

اگر نمرات کسب شده پایین تر از نمرات قبلی باشد، همان نمرات قبلی به عنوان سوابق تحصیلی اعمال می شود و جای نگرانی نیست.

ترمیم معدل برای کنکور 1403

قانون ترمیم معدل امتحانات نهایی در سال 1394 تصویب شد و هدف آن، دادن فرصت جبران به داوطلبان برای شرکت مجدد در امتحان و دریافت نمره بالاتر است. پس ترمیم معدل فرصتی مناسب برای داوطلبانی است که به هر دلیلی نمرات دلخواه خود را در امتحانات نهایی کسب نکرده اند و خواهان کسب نمرات بالاتری هستند.

توجه داشته باشید که نمرات کسب شده در کارنامه افراد ثبت نمی‌شود و صرفا جهت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های داخل کشور است. بنابراین افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند و باید ریزنمرات خود را به دانشگاه مقصد ارائه کنند، نمی‌توانند از ترمیم معدل استفاده کنند.

 

شرایط و قوانین ترمیم معدل برای کنکور 1404

اگر قصد دارید در امتحانات ترمیم معدل برای کنکور 1404 شرکت کنید لازم است باید ها و نباید های آن را بشناسید. در ادامه مقاله نکات کلیدی که لازم است بدانید برایتان قرار داده ایم.

چه کسانی مجاز به ترمیم معدل هستند؟

  1. داوطلبینی که دارای دیپلم سال قبل از 84 هستند، باید برای ایجاد سابقه تحصیلی اقدام کنند. اگر این افراد در ترمیم معدل شرکت نکنند در کنکور سراسری تراز منفی برای آنها لحاظ می شود.
  2. فارغ التحصیلان دوره متوسطه (از سال 84 به بعد) و دارندگان مدرک پیش دانشگاهی ( از سال 91 به بعد) می‌توانند در طرح ترمیم معدل شرکت کنند.
  3. داوطلبانی که از نمره خود رضایت نداشته و قصد ترمیم آن را دارند، می‌توانند در این امتحانات شرکت کنند.

زمان ثبت نام ترمیم معدل برای کنکور 1404

معمولا حدود دو ماه قبل از امتحانات، زمان ثبت نام است. زمان دقیق توسط سازمان سنجش اطلاع رسانی خواهد شد. برای ثبت‌نام ترمیم معدل باید در ابتدا در سامانه my.medu.ir  ثبت نام کنید سپس به صورت حضوری به مدارس بزرگسالان منطقه خود مراجعه کنید. علاوه بر آن باید در نظر داشته باشید که شما در همان منطقه‌ای که قبلا فارغ‌التحصیل شده اید باید امتحان بدهید.

هزینه ثبت نام ترمیم معدل برای کنکور 1404

هزینه‌های برگزاری امتحانات ترمیم معدل برا کنکور 1404 حدود 50 هزار تومان برای هر درس می باشد. محدودیتی برای انتخاب تعداد دروس در امتحانات ترمیم معدل برای کنکور 1404 وجود ندارد و داوطلبان هر تعداد که بخواهند می‌توانند دروس برای ارتقا نمره انتخاب کنند.

پیشنهاد مطالعه  قوانین معافیت تحصیلی دانش آموزان و داوطلبان کنکور

زمان برگزاری امتحانات ترمیم معدل

در سال های گذشته این امتحانات در سه نوبت دی، خرداد و شهریور برگزار می شد. طبق خبر منتشر شده در تاریخ 1402/6/14  به گفته معاون وزیرآموزش‌ و پرورش، از امسال امکان «ایجاد سابقه تحصیلی» و «ترمیم نمره» برای داوطلبان کنکوری فقط در خردادماه، امکان‌پذیر است.  و در ماه های دی و شهریور صرفا افرادی که در دروسی افتاده باشند می توانند برای قبولی امتحان بدهند اما داوطلبان ترمیم معدل فقط در خرداد ماه می توانند دروس مورد نظرشان را ترمیم کنند.

طبق آخرین اخبار منتشر شده توسط آموزش و پرورش ترمیم نمره فقط در خرداد ماه امکان پذیر است اما امکان تغییر در این زمینه وجود دارد. در صورت ایجاد تغییری در این خبر شما می توانید با چک کردن سایت دورخیز در سریع ترین حالت از آن باخبر شوید.

ترمیم معدل برای کنکور فقط در خرداد ماه امکان پذیر است.

تعداد دفعات مجاز برای ترمیم معدل

در سال های قبل افراد می توانستند به تعداد بالایی هر درس را ترمیم کنند اما امسال هر داوطلب تنها یک بار می تواند در امتحان ترمیم معدل هر درس شرکت کند و فرصت دومی وجود ندارد!

دریافت کارنامه ترمیم معدل 1404

برای دریافت کارنامه ترمیم معدل برای کنکور 1404، دو راه وجود دارد:

  1. مراجعه به سایت my.medu.ir، داوطلبین بعد از وارد کردن اطلاعات خود قادر به مشاهده کارنامه خواهند بود.
  2.  مراجعه حضوری به مدرسه ای که ثبت نام انجام شده است. بهتر است در موعد مقرر به مدرسه مراجعه و کارنامه دریافت شود چراکه در صورت مغایرت نمره ها، امکان اعتراض برای داوطلب وجود داشته باشد.

برای کسب نمره خوب در امتحانات نهایی مطالعه مقاله “چگونه در امتحانات تشریحی و نهایی 20 بگیریم؟” از واجبات است.😉

در زیر جدیدترین بخشنامه ی مربوط به ترمیم معدل قرار داده شده که تمامی قوانین و شراط و تبصره ها درآن آورده شده است.

برای دانلود بخشنامه ترمیم معدل کلیک کنید

 

سوالات کلیدی در مورد ترمیم معدل

آیا در امتحانات ترمیم معدل برای کنکور 1404 شرکت کنیم؟

همانطور که می دانید از سال 1402 به بعد تاثیر سوابق تحصیلی به صورت قطعی خواهد بود. بنابراین داوطلبانی که به دنبال نتایج کنکور بهتری هستند ترمیم نمرات برایشان ضروری است. در کنکور سالهای 1401 و قبل از آن تاثیر معدل به صورت مثبت بود. تاثیر مثبت به این معناست که اگر نمرات بدی کسب کنید در کنکور لحاظ نخواهد شد. بنابراین ضرورت ترمیم معدل برای داوطلبان کنکور 1402 و بعد از آن می باشد.اگر هنوز برای ثبت نام در ترمیم معدل سردرگم مانده اید نگران نباشید در ادامه به شما می گوییم.😎

انتخاب اینکه در آزمون های ترمیم معدل شرکت بکنید یا نه، بستگی به هدف شما دارد. به طور مثال اگر شما دانش آموزی هستید که هدفتان رتبه های زیر 1000 می باشد طبیعتا نمره 18 در امتحانات نهایی شما را به هدفتان نمی رساند و شرکت در آزمون های ترمیم معدل ضروری است اما اگر شما فردی هستید که با رتبه حدود 8000 هم به هدفتان می رسید نیازی به ترمیم نمره نخواهید داشت. در زیر جدولی برایتان آوردیم که شما نسبت به هدفتان پاسخ سوال اینکه در ترمیم معدل شرکت بکنید یا نه را بگیرید.

حدود تراز حدود رتبه در منطقه  حداقل نمره امتحان
10000 1000 19/5
9000 5000 18/5
8000 10.000 17/5
7000 20.000 16/5

البته به این نکته توجه داشته باشید که این اعداد دقیق نیستند و نسبت به درس و سختی سوالات می توانند تغییر کنند اما یک محدوده خوبی به شما می دهند تا برحسب آن تصمیم بگیرید.

اگر هنوز در مورد نحوه شروع و مطالعه برای کنکور 1404 مردد هستید مطالعه مقاله “برنامه شروع از صفر کنکور 1404” را به شما پیشنهاد می کنیم.

ترمیم نمره چه دروسی مهم تر است؟

ما برای اینکه بدانیم ترمیم نمره چه دروسی مهم تر است ابتدا باید از ضرایب دروس در سوابق تحصیلی باخبر شویم پس از آن برحسب بالا بودن ضریب هر درس پی می بریم هر درس چه اهمیتی دارد و طبیعتا ترمیم آن درس مهم تر است به طور مثال در رشته تجربی، ضریب درس فارسی 18/64 و ضریب درس علوم اجتماعی 2/2 می باشد، طبیعی است که ترمیم نمره درس فارسی مهم تر از درس علوم اجتماعی است. برای اطلاع از ضرایب رشته خودتان مقاله “ضرایب دروس در سوابق تحصیلی” بسیار مفید و کمک کننده می باشد.

داوطلبان با دیپلم غیر مرتبط باید چکار کنند؟

این امکان وجود دارد که داوطلبان با دیپلم غیرمرتبط در کنکور رشته ای دیگر شرکت کنند اما داوطلب باید در آزمون دروس تخصصی آن رشته که به صورت هماهنگ کشوری برگزار میشود شرکت کند، همچنین در صورت عدم ترمیم معدل نمره صفر برای این دروس فرد قرار داده می شود. این نمره معادل تراز منفی در کنکور است و شدیدا در رتبه داوطلب تاثیر منفی میگذارد به همین خاطر اگر فردی خواهان شرکت در کنکور رشته ای غیرمرتبط با دیپلمش است بهتر است سوابق تحصیلی در آن رشته ایجاد کند تا به بتواند به رشته دلخواهش برسد. این کار با شرکت در امتحانات ترمیم معدل انجام می‌شود.

اگر در امتحان ترمیم معدل غیبت کنیم…

اگر دانش آموزی در امتحانات ترمیم معدل غیبت کند اگر قبلا نمره ای در آن درس کسب کرده باشد همان نمره لحاظ می شود و برای ترمیم نمره باید منتظر فرصت ترمیم معدل سال بعد بماند.

 

خلاصه مقاله

به طور خلاصه، تاثیر سوابق تحصیلی از سال 1402 به بعد قطعی شده است و این تاثیر در کنکور1404 به 60% رسیده است بنابراین نمرات سوابق تحصیلی و ترمیم آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. ترمیم معدل از سال 1403 و بعد از آن تنها در خرداد ماه امکان پذیر است. ثبت نام ترمیم معدل از حدود دو ماه قبل امتحانات نهایی انجام می پذیرد. داوطلبان کنکورهای آینده باید بر روی امتحانات نهایی تمرکز داشته باشند تا نمرات مناسبی کسب کنند. مشاوره تلفنی کنکور می تواند با یک برنامه ریزی متعادل و هوشمندانه میان کنکور و ترمیم معدل، شما را به اهداف و آرزوهایتان برساند.

تذکر مهم: لطفا توجه کنید بخش زیادی از پاسخ به دیدگاه های این مقاله قدیمی و مطابق قوانین قبلی است که تغییر کرده است. اگر سوالی دارید مجدد نظر بگذارید تا طبق آخرین قوانین پاسخ داده شود.😊

لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
637 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یسنا
یسنا
11 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
بنظرتون دی یا خرداد بهتره واسه تراز؟
بعضیا میگن خرداد تراز بالاتری میده بهتره
ولی با توجه به همترازی که با فارغ تحصیلان سال خودمون سنجیده میشیم یعنی فرق نداره که کجا ۲۰ بشیم درسته؟
لطفا دراین مورد نظرتون رو بگین ممنون

پشتیبانی سایت
پشتیبانی سایت
پاسخ به  یسنا
10 ماه قبل

سلام وقت بخیر
با توجه به همترازی ، تفاوتی ندارد.

مهندس مسعود کریمی
مهندس مسعود کریمی
پاسخ به  یسنا
1 ماه قبل

دقت بفرمائید در حال حاضر فقط خردادماه امکان ترمیم دارد

mori
mori
1 سال قبل

سلام / مهلت ثبت نام برای ترمیم معدل دی ماه تا چ تاریخی هستش؟
ممنونم

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  mori
1 سال قبل

سلام.ی ک ماه قبل از شروع امتحانات به مدارس بزرگسالان مراجعه و جهت ثبت نام در طرح ترمیم معدل اقدام نمایید. برای ترمیم معدل دی ماه بهتر است هرچه زودتر به آموزش و پرورش شهر خود مراجعه کنید.

Hadi
Hadi
1 سال قبل

سلام ترمیم معدل (علوم و فنون، جامعه شناسی، سلامت، فارسی، جغرافیا) چقدر میتونه به تراز کلی کنکور کمک کنه با 40 درصد قطعی سوابق تحصیلی بر فرض که همه درس ها 19 يا 20 شود؟؟

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  Hadi
1 سال قبل

سلام، با توجه به تغییرات ضرایبف هرکدام از این دروس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، نحوه محاسبه تاثیرگذاریشان در تراز کلی هنوز مشخص نیست ولی به این ترتیب از بیشترین تا کمترین ضریب را در سوابق تحصیلی دارند: فارسی، فنون، جامعه، جغرافی، سلامت

یاسین
یاسین
1 سال قبل

سلام . من دیپلمم رو یه شهرستانی گرفتم که منطقه 3 هستش. اگه بتونم ترمیم معدلم رو تهران انجام بدم، سهمیه مناطقم برا کنکور تغییر میکنه؟

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  یاسین
1 سال قبل

سلام، خیر

سحر
سحر
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
برای ترمیم معدل گواهی دیپلمی که نیاز هست همون گواهی پیش دانشگاهی لحاظه یا سوم دبیرستان یا هردو؟

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  سحر
1 سال قبل

سلام. با توجه به این که دوره پیش دانشگاهی هم دارای امتحانات نهایی بوده است، می توانید ترمیم معدل پیش دانشگاهی در کنکور ۱۴۰۲ را هم انجام دهید. بنابراین برای بهبود معدل دیپلم یا پیش دانشگاهی باید به صورت جداگانه اقدام و ثبت نام را انجام دهید.

میثم
میثم
1 سال قبل

با سلام من دیبلم فنی حرفه ای دارم برای شرکت در کنکور ریاضی فیزیک باید چه دروسی رو ترمیم کنم؟
جواب قاطعانه تا به حال نگرفتم لطفا کمک کنید از این سر در گمی بیام بیرون

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  میثم
1 سال قبل

سلام. شرایط ترمیم معدل برای کنکور 1402 اینه که داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را در یکی از رشته های نظری ریاضی، تجربی، انسانی پس از سال 1384 دریافت کردن می تونن ترمیم معدل کنند. شما که دیپلمتون فنی بوده امکان ترمیم معدل ندارید.

احمد
احمد
1 سال قبل

سلام،من الان سربازم آیا میتونم توی امتحانات دی ماه برای ترمیم شرکت کنم؟؟

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  احمد
1 سال قبل

سلام. منافاتی نداره و بله می تونید.

Molaii
Molaii
1 سال قبل

سلام خسته نباشید
درسته که اگر در امتحانات ترمیم معدل شرکت کنیم و در درسی 20 هم بگیریم فقط 75 صدم به نمره قبلمان اضافه می‌شود؟!!!
این را از آموزش و پرورش پرسیدم گفتن ☝️☝️☝️☝️
یا هر نمره ایی بگیریم بالا تر از آن نمره قبلی مثلا نمره قبلی 11 باشه و من مثلا در ترمیم معدل 17 بگیرم همان 17 در نظر گرفته می‌شود؟

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  Molaii
1 سال قبل

سلام. نمره بالاتر لحاظ میشود. مثلا همان 17 بجای 11 برای سنجش ارسال می شود

Aaaaaaaa
Aaaaaaaa
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر ببخشید میشه تخصصی هارو دی ماه بدیم و عمومی هارو خرداد؟

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  Aaaaaaaa
1 سال قبل

سلام. بله مشکلی نیست

dbfhfj
dbfhfj
1 سال قبل

سلام ببخشید میشه نصف درسارو دی ترمیم کرد و نصفشون رو خرداد؟

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  dbfhfj
1 سال قبل

سلام. نه متاسفانه، هر فردی فقط یکبار امکانشو داره در ترمیم معدل شرکت کنه.

محمدی
محمدی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
من می خوام دی ماه امسال کنکور بدم ولی معدلم خوب نیست برای کنکور دی هم سوابق تحصیلی قطعی هستش؟
و اینکه اگه دی ماه کنکور بدم خرداد ۱۴۰۲ می تونم برای ترمیم معدل اقدام کنم؟

پشتیبانی دورخیز
پشتیبانی دورخیز
پاسخ به  محمدی
1 سال قبل

سلام، بله برای کنکور دی ماه هم تاثیر سوابق تحصیلی قطعی هستش. و بله امکانش هست دی ماه کنکور بدید و خرداد ماه برای ترمیم اقدام کنید.

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام. خرداد ۱۴۰۲ امکان ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۲ هست؟

مشاور دورخیز
مشاور دورخیز
پاسخ به  زهرا
1 سال قبل

سلام. بله

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام، اگر دی ماه ۱۴۰۱ دیپلم بگیریم میتونیم در خرداد ۱۴۰۲ ترمیم معدل بزنیم؟

مهندس مسعود کریمی
مهندس مسعود کریمی
پاسخ به  محمد
1 سال قبل

سلام. بله مشکلی نیست

1 9 10 11