بهترین کتاب زبان کنکور

بهترین منبع و کتاب درس زبان انگلیسی کنکور 1402

معرفی بهترین منبع و کتاب زبان انگلیسی برای کنکور 1402

برای قبولی در هر رشته ای لازم است که درصد زبان مناسبی در کنکور داشته باشید. تعداد زیادی از داوطلب های کنکور سطح بالایی در درس زبان انگلیسی دارند. پس اگر درصد خوبی در این درس بدست نیاورید خیلی بیشتر از رتبه مورد نظر خود در کنکور دور می شوید.

برای رتبه برتر شدن لازم دارید که با بهترین کتاب زبان کنکور درس بخوانید. در مشاوره کنکور همیشه تاکید میکنیم که برای پاسخ دادن به سوالات زبان کنکور به تکنیک هایی نیاز دارید که مختص کنکور است. یعنی اگر خودتان سطح خوبی در زبان دارید باز هم نباید از مطالعه اصولی این درس برای کنکور غافل شوید. پس یکی از مهم ترین کارها خرید بهترین منابع زبان کنکور است تا تکنیک های لازم را به شما آموزش دهد.

در این مقاله با هر سطحی که باشید می توانید کتاب مورد نظر خود را پیدا کنید. حتی اگر سطح خیلی خوبی در زبان دارید با داشتن بهترین کتاب تست زبان کنکور می توانید برای رسیدن به درصد 100 زبان کنکور برنامه ریزی کنید. در ادامه به معرفی بهترین کتاب زبان کنکور می پردازیم.

  • اگر علاقه مند باشید برای خرید با بالاترین تخفیفات و دریافت کتاب‌ها درب منزل از طریق همین مقاله میتوانید به راحتی خرید کنید. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

نکات مهم در انتخاب بهترین کتاب زبان کنکور

برای انتخاب بهترین کتاب زبان کنکور باید خیلی دقت کنید. اگر این کتاب را مطابق با سطح درسی خود انتخاب نکنید دچار مشکل می شوید. اگر سطح بالایی داشته باشد از خواندن و تست زدن ناامید می شوید. همچنین اگر سطح علمی پایین تری از شما داشته باشد از خواندنش خسته می شوید. زبان را می توان به سه قسمت تقسیم بندی کرد:

  • واژگان / Vocabulary
  • گرامر / Grammar
  • کلوز و درک مطلب / Cloze & Comprehension

درسنامه های بهترین منبع زبان کنکور باید گرامر هر درس از کتاب درسی زبان انگلیسی را به خوبی آموزش دهند. علاوه بر آن به نکاتی که هنگام تست زدن نیاز دارید باید توجه کرده باشد. علاوه بر آن بخش دیگری باید مخصوص آموزش معنی لغت های هر درس داشته باشد.

مقاله مهم  مباحث ساده و مهم زبان کنکور (شروع دیر هنگام)

 

بخش مهم دیگری که در درس زبان انگلیسی دیده می شوند سوالات درک مطلب و کلوز تست هستند. تکنیک های لازم برای حل این تست ها هم باید در بهترین کتاب تست زبان کنکور به طور کامل آموزش داده شود. پس همانطور که می بینید انتخاب بهترین منبع زبان کنکور جزئیاتی دارد که حتما باید به آن ها توجه کنید.

در نهایت به طور خلاصه می توانید تمام نکات لازم برای خرید بهترین کتاب زبان کنکور را در این قسمت مطالعه کنید:

  1. سطح علمی شما باید متناسب با سطح علمی کتابی که انتخاب می کنید باشد. (قوی، متوسط، ضعیف)
  2. درسنامه های کتاب باید گرامر و تکنیک های حل تست را به خوبی به شما آموزش دهند.
  3. تعداد تست مناسبی برای تسلط روی هر مبحث وجود داشته باشد.
  4. تست ها به صورت سطح بندی شده قرار گرفته باشند. (آسان تا سخت)
  5. نکات هر تست به طور کامل در پاسخ نامه تشریحی آموزش داده شود.

در ادامه این مقاله به معرفی بهترین کتاب زبان کنکور می پردازیم. به این ترتیب می توانید با توجه به ویژگی های هرکتاب مناسب ترین کتاب زبان را برای خودتان انتخاب کنید. پس با ما همراه باشید.

 

بهترین منبع و کتاب زبان کنکور برای سطح قوی و متوسط

بهترین کتاب زبان کنکور برای دانش آموزان قوی تا متوسط کتاب زبان جامع کنکور مبتکران است. اگر سطح علمی متوسط تا قوی دارید می توانید به خوبی از این کتاب استفاده کنید. این کتاب به صورت جامع تمام مطالب دهم و یازدهم و دوازدهم را شامل می شود.

بهترین کتاب زبان کنکور برای سطح متوسط و قوی

گرچه بخش مهم این کتاب درمورد درس های دوازدهم صحبت می کند.علاوه بر آن درسنامه ها و تست های پایه دهم و یازدهم به طور خلاصه تر قرار گرفته اند. پس باید برای استفاده از این کتاب به سطح علمی خود توجه کنید. این کتاب یک جلد دارد.

علاوه بر جلد اصلی کتاب، یک لغت نامه ضمیمه هم دارد که تمام لغاتی که برای کنکور لازم دارید بلد باشید را آموزش می دهد. در درسنامه هم بخش های گرامر، واژگان و Reading and cloze به خوبی توضیح داده شده اند. پس این کتاب تمامی مطالب برای موفقیت در کنکور را پوشش می دهد.

در ادامه ویژگی های درسنامه ها و تست این کتاب را به طور مفصل تری شرح می دهیم. پس با دقت بیشتری همراه ما باشید.

 

تحلیل درسنامه کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور مبتکران

درسنامه های این کتاب به زبان صمیمی و ساده مطالب هر درس را توضیح می دهد. همچنین با استفاده از جدول و نمودار فهم مطالب را آسان تر کرده است. در ابتدای کتاب درسنامه قرار داده شده و به ترتیب مطالب هر درس بیان می شود.

فهرست این کتاب از درس های دوازدهم به طور درس به درس قرار گرفته است. اما مطالب دهم و یازدهم هرکدام به صورت جامع قرار گرفته اند. مطالب گرامر، واژگان به طور کامل آموزش داده شده اند. پس با مطالعه درسنامه ها تمام نکات آموزشی را یاد می گیرید.

 

تحلیل تست های کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور مبتکران

تست های این کتاب به صورت سطح بندی شده از آسان به سخت طبقه بندی شده اند. با رعایت سطح بندی تست می توانید قدم به قدم مراحل یادگیری تا تثبیت کامل را طی کنید. برای درس ها سال دوازدهم حدودا 300 تست برای هر درس مطرح شده است. درس های پایه تست های کمتری دارند. مجموعا 600 تست برای مطالب دهم و یازدهم آورده است.

در پاسخ نامه تشریحی متن هم سوال به طور کامل ترجمه شده است. علاوه بر آن نکات هر تست به طور کامل توضیح داده شده است. پس بعد از تست زدن حتما جواب آن ها را با پاسخ نامه تحلیل کنید. مطالعه پاسخ نامه این کتاب بخش مهمی از مراحل یادگیری شماست.

 

بهترین منبع و کتاب زبان کنکور برای سطح ضعیف

اگر در درس زبان سطح خوبی ندارید بهترین کتاب زبان کنکور برای شما کتاب زبان جامع کنکور تست خیلی سبز است. این کتاب به صورت درس به درس از پایه دهم یا دوازدهم مطالب را آموزش می دهد. درسنامه هر مبحث را با بیانی ساده توضیح می دهد. هر قسمت که به توضیحات بیشتری نیاز داشته باشد با بیان ساده به آموزش شما کمک می کند.

بهترین کتاب زبان کنکور برای سطح ضعیف

این کتاب یک جلد است. در کنارش هم یک کتابچه واژگان به صورت رایگان هدیه داده می شود. این کتابچه تمامی واژگان را با جزئیات کامل آموزش می دهد. در بخش درسنامه کتاب هم مطالب از گرامر و واژگان تا نکات لازم برای درک مطلب و کلوز تست به طور کامل آموزش داده می شوند.

در ادامه در مورد ویژگی های درسنامه و تست به طور جزئی تر صحبت می کنیم. بعد از مطالعه این قسمت می توانید با اطمینان بهترین منبع زبان کنکور را انتخاب کنید.

 

تحلیل درسنامه کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور خیلی سبز

درسنامه این کتاب به صورت درس به درس ارائه شده است. در هر درس مطالب گرامر، واژگان تدریس شده اند. علاوه بر آن مهارت های لازم برای پاسخ به سوالات درک مطلب و کلوز تست هم گفته شده است. با مطالعه این درسنامه می توانید به راحتی سطح خود را در زبان تقویت کنید.

کتابچه واژگان این کتاب برای آموزش معنی و نقش هر کلمه ضروری است. همچنین با مثال هایی که برای توضیح هر کلمه آورده شده است می توانید آن ها را بهتر به خاطر بسپارید. پس برای مطالعه لغات با استفاده از این کتاب چه برنامه مناسبی بریزید تا تسلط شما بیشتر و بیشتر شود.

 

تحلیل تست های کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور خیلی سبز

این کتاب برای هر درس از پایه تا دوازدهم تست های مناسبی دارد. هر درس پایه در سال دهم و یازدهم جدود 200 تست دارد. درس های دوازدهم اما هرکدام 400 تست دارند. با این تعداد تست به راحتی می توانید روی مطالب هر درس مسلط شوید.

توجه کنید که با توجه به سطح بندی هر تست قدم به قدم پیش بروید. برای شروع یاد گیری باید تست های ساده تر را به صورت آموزشی بزنید. در ادامه تست های سخت تر لازم است تا مطالبی که یاد گرفتید را به چالش بکشید. تست ها سخت این کتاب را چندین بار حل کنید.

پاسخ نامه تشریحی این کتاب نکات هر تست را بررسی کرده است. پس تحلیل تست ها را جدی بگیرید. به این ترتیب می توانید هر بار با مطالعه قسمت پاسخ نامه تشریحی نکات هر تست را به طور کامل یاد بگیرید. نکات مهم را در پاسخنامه علامت بزنید و برای مرور از آن ها استفاده کنید.

بهترین منابع و کتاب زبان کنکور برای درک مطلب

برای تمرین بیشتر درک مطلب و کلوز تست می توانید کتاب نترسیم از متن مشاوران آموزش را تهیه کنید. این کتاب به طور اختصاصی مهارت های لازم برای پاسخ دادن به تست های درک مطلب و کلوز تست را آموزش می دهد.

بهترین کتاب زبان کنکور برای درک مطلب

پیشنهاد دیگر

پیشنهاد دیگر برای درک مطلب زبان کتاب گریز از متن مهر و ماه است که یکی از بهترین هاست. این کتاب سعی دارد به شما آموزش بدهد چطور با استفاده از تکنیک های متن خوانی و با کمترین میزان مطالعه متن بتوانید به سوالات درک مطلب زبان پاسخ دهید. برای تهیه این کتاب خوب می توانید از بخش زیر خرید کنید.

 

نتیجه گیری در مورد بهترین کتاب تست زبان

برای انتخاب بهترین کتاب زبان کنکور باید دقت کنید. انتخاب کتاب با توجه به سطح علمی شما قدم اول است. در مرحله بعدی باید درسنامه های کتاب را بررسی کنید تا آموزش مناسبی داشته باشد. مطالب گرامر و واژگان باید به خوبی آموزش داده شوند. علاوه بر آن یادگیری درک مطلب و کلوز تست جز مهمترین مراحل شما در یادگیری زبان است.

با مطالعه این مقاله می توانید بهترین منبع زبان کنکور که برای هر سطحی معرفی شده اند را بشناسید. اگر در انتخاب بهترین کتاب زبان کنکور به مشکل خوردید حتما از مشاورین دورخیز کمک بگیرید.

 

سوالات شما در مورد بهترین کتاب زبان کنکور

جمعا سه کتاب: یک کتاب جامع اصلی (گرامر و واژگان)، یک کتابچه واژگان (معمولا به همراه کتاب اصلی رایگان است)، یک کتاب درک مطلب موضوعی.

خیر اینطور نیست! هدف از این مقاله معرفی بهترین ها و پر مخاطب ترین هاست، نه لیست کردن همه کتاب ها! هدف این است که شما سریعتر بتوانید انتخاب کنید. کتاب های خوب دیگری در بازار کنکور و در کتابسرای دورخیز وجود دارند که طبیعتاً نقاط ضعف و قوت خود را دارند.

لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Neda
Neda
1 سال قبل

وقت بخیر. سطح زبان من نسبتا قوی هست و حس میکنم کتاب جامع استاد اناری جوابگو نیست. کتابی رو معرفی میکنید که تست های قوی داشته باشه که در کنار این کتاب استفاده کنم؟

پشتیبانی سایت
پشتیبانی سایت
پاسخ به  Neda
6 ماه قبل

سلام
میتونید از منابع گفته شده در مقاله زیر استفاده کنید:
مشاوره کنکور زبان ۱۴۰۲ | کنکور منحصراً زبان