روش مطالعه زبان انگلیسی

زبان انگلیسی با ضریب ۲ در کنکور برای دسته ای از دانش آموزان می تواند بسیار کارساز باشد. همچنین به علت آنکه بخش زیادی از داوطلبان کنکور، سطح زبان انگلیسی خوبی دارند، رقابت در این درس در کسب درصد های بالاست. اگر زبان شما در سطح خوبی قرار دارد و در کلاس های زبان شرکت کرده‌اید زبان می تواند نقطه قوت شما در کنکور شود. اگر هم به زبان به عنوان یک درس عادی نگاه می کنید باز هم جای نگرانی نیست و می توانید با یادگیری روش مطالعه زبان کنکور، از این درس بهترین نتیجه را بگیرید. با ما همراه باشید تا روش مطالعه زبان کنکور را قدم به قدم بررسی کنیم.

یادگیری زبان انگلیسی-روش مطالعه این درس

 

با زبان آشتی کنید!

اگر تا الان با زبان رابطه خوبی نداشته اید باید با آن آشتی کنید! چون این درس گنگ است و به عبارتی یادگیری یک مطلب از صفر تا صد است، خیلی از داوطلبان با این درس سر ناسازگاری دارند و همین باعث می شود نتوانند از این درس نتیجه مطلوب بگیرند. همیشه یادتان باشد که برای تسلط در درس زبان، دیدن تعداد زیادی جمله و ساختار اهمیت دارد. برای این منظور باید یا متن های کتاب های درسی را خوب مطالعه کنید یا در یک روش بهتر با خرید منابع کنکور ، تست به تعداد فراوان کار کنید.

بسیاری از دانش‌آموزان علی رغم تلاش و زحمت زیادی که برای کنکور صرف می‌کنند، در کنکور به رتبه های نجومی می‌رسند. علت اصلی این موضوع غافل شدن از مهارت‌های مهم کنکور است. آزمون مشاوره هوشمند دورخیز می‌تواند سطح آمادگی فنی و مهارتی شما را پیدا و آن را تحلیل کند. این تحلیل طوری است که به صورت آنلاین تمامی مشکلات مهارتی و مشاوره‌ای شما را کشف کرده و برای رفع آن‌ها راهکارهایی به صورت ویس و مقاله‌های مفید ارائه می‌کند.

روش مطالعه زبان انگلیسی 2
مشاوره هوشمند کنکور

آیا دوست دارید یک مشاور بسیار باهوش و حرفه‌ای به شما راهکارهای شخصی کسب رتبه برتر در کنکور را بگوید؟ آیا دوست دارید با دادن یک تست کوچک کلی توصیه و راهکار بگیرید تا با اجرای آنها موفقیت‌تان در کنکور تضمین شود؟

سامانه مشاوره هوشمند دورخیز ، هوشمندانه و حرفه‌ای به شما می‌گوید برای کنکور چکار کنید و چکار نکنید! چون شرایط شما را آنالیز میکند و توصیه‌های شخصی ارائه می‌کند! همین الان شروع کنید!

 

روش مطالعه زبان کنکور در 4 گام

در این بخش می خواهیم روش مطالعه زبان کنکور را در 4 گام بررسی کنیم. در روش مطالعه زبان کنکور که به آن اشاره می کنیم، به تک تک گام ها دقت کنید و نکات گفته شده را رعایت کنید.

 

گام اول، یادگیری لغات

برای شروع مطالعه یک درس از زبان انگلیسی و در روش درست مطالعه زبان کنکور اول باید به سراغ متن درس بروید. متن را بخوانید و سعی کنید مفهوم کلی آن را بفهمید. درست است که هنوز لغات جدید درس را به خاطر نسپرده اید ولی این کار برای تقویت درک شما در زبان انگلیسی لازم است. سپس به سراغ لغات درس می روید. سعی کنید در قدم اول تلفظ صحیح و معنی فارسی کلمات را یاد بگیرید و موقع حفظ کردن معنی کلمات، آن ها را در ذهن تصور کنید. بعد از چندبار تکرار و حفظ شدن کامل معنی لغات، سعی کنید با تک تک کلمات جمله سازی کنید. حتی اگر این کار برای شما سخت بود، از مثال های دیکشنری استفاده کنید و هر مثالی که برای شما راحت تر بود را به خاطر بسپارید.

روش مطالعه زبان انگلیسی 4

 

گام دوم، یادگیری گرامر

در روش مطالعه زبان کنکور، بهتر است بعد از یادگیری لغات، به سراغ یادگیری گرامر درس بروید. گرامر زبان انگلیسی اصلاً سخت نیست و فقط تعدادی نکته دارد که با خرید کتاب کنکور مناسب، می توانید گرامر را یاد بگیرید. بنابراین فقط یک منبع خوب نیاز است و دقت و پشتکار خودتان! بهترین منبع این درس را در مقاله های معرفی بهترین منابع کنکور برای هر سه رشته معرفی کرده ایم.

مقاله مهم  بهترین منابع کنکور تجربی 1403
مقاله مهم  بهترین منابع کنکور ریاضی 1403
مقاله مهم  بهترین منابع کنکور انسانی 1403 (+بهترین منابع امتحانات نهایی)

 

گام سوم، تست زدن و اهمیت آن

در گام سوم روش مطالعه زبان کنکور، شما باید به حل تست بپردازید. هرچه قدر تعداد و تنوع تست هایی که حل می کنید بیشتر باشد، نتیجه بهتری برای شما رقم خواهد زد. چون تعداد تست زیاد باعث افزایش تسلط شما می شود و ما در این درس نیاز به تسلط داریم. همچنین درس تحلیل کردن تست ها مفید بوده و شما را در درس زبان و خصوصاً واژگان تقویت می‌کند. وقتی تست حل می کنید باید تمامی لغات جدید تست ها را یادبگیرید. اگر لغات برای شما آشنا نیست باید آن ها را در یک دفتر یادداشت کنید و مرتب مرور کنید. با خرید کتاب تست خوب می توانید تست های سال های اخیر و آزمون های آزمایشی را حل کنید و سطح خود را بالاتر ببرید.

مقاله مهم  مطالعه تشریحی یا تستی ؟

 

گام چهارم، تقویت درک مطلب و کلوز

برای تقویت درک مطلب و کلوز از یک منبع جداگانه با محوریت تکنیک های درک مطلب استفاده کنید. فراموش نکنید که درک مطلب زبان قلق و روش مطالعه و تمرین خاص خود را دارد و نیاز به ترجمه کل متن ندارد. برای این منظور هم با خرید کتاب کنکور موضوعی مناسب باید قلق ها را یاد بگیرید. برای نمونه کتاب از متن نترسیم انتشارات مشاوران آموزش.

 

برای افرادی که زبان شان خوب است

اگر از قبل کلاس زبان رفته اید و وضعیت زبان تان خوب است مغرور نشوید. شما هم باید در درس زبان تکرار و تمرین داشته باشید. این تکرار و تمرین باید هدف دار برای کنکور باشد نه برای مکالمه یا آزمون تافل! پس بدون غرور (!) تمام سعی خود را بکنید تا به درصد ۱۰۰ در این درس برسید و در کنکور خود جهش کنید! درصد ۱۰۰ در یک درس با درصد ۹۵ به اندازه ۵ درصد فاصله ندارد، بلکه به اندازه ۲۵ درصد برتری دارد!! پس از توان و برتری که نسبت به بقیه دارید به خوبی و با برنامه استفاده کنید تا این درس نقطه جهش شما در کنکور بشود.

اگر به دنبال روش‌های پیشرفته مطالعه و تست‌زنی در درس زبان انگلیسی هستید، پکیج فنون موفقیت در کنکور که در کادر زیر معرفی شده یک گنجینه کامل از تجربیات رتبه‌های برتر را در خود دارد. توصیه می‌کنیم حتماً با آن آشنا شوید.

فنون موفقیت در کنکور
پکیج فنون موفقیت در کنکور

این پکیج شامل آموزش روش مطالعه دروس و فنون و تکنیک‌های تست زنی و یادگیری مخصوص کنکور است.

با استفاده از این پکیچ می‌توانید مطالعه سریع و پربازدهی داشته باشید و سریعتر درس‌ها را یاد بگیرید و فراموش نکنید! همچنین بتوانید در آزمون‌های آزمایشی و کنکور با استفاده از تکنیک های تست زنی بهتر عمل کنید.

لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مطالب پیشنهادی
پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
EmmaTPL
EmmaTPL
1 سال قبل

خیلی مفید و آموزنده بود
مرسی ازتون😊

علی مرادیی
علی مرادیی
2 سال قبل

ممنون که مطالب خوبی رو به اشتراک میزارید

۴۴۶زهرا
۴۴۶زهرا
4 سال قبل

خیلی عالی
من قبلا فقط ب لغات کتاب اکتفا میکردم ولی با تحلیل تست ها توی زبان پیشرفت کردم

keyvan
keyvan
4 سال قبل

به امید دکتر شددددددن