Search
Generic filters
نوع محتوا
همه
نوشته‌ها
اخبار
جزوات
گام به گام ها
نمونه سوالات
جزوات استخدام
محصولات

بهترین منابع عربی کنکور انسانی 1404

درس عربی انسانی به عنوان یکی از درس‌های انسانی از اهمیت زیادی برخوردار است و در مشاوره کنکور انسانی هم همیشه روی این موضوع تاکید می‌شود. با هر سطح علمی که باشید باید درصد خوبی را در عربی انسانی بدست بیاورید. چون درصد بالای همه‌ی دروس، کلید رسیدن به رتبه‌های خوب در کنکور است.

در این مقاله به معرفی بهترین منابع عربی کنکور و بهترین منابع کنکور انسانی می‌پردازیم تا با استفاده از بهترین منابع برنامه ریزی کنکور خود را اجرا کنید. در قدم اول نکاتی که لازم است قبل از خرید منابع عربی کنکور بدانید را به طور کامل توضیح می‌دهیم. در ادامه با توجه به سطح علمی شما یعنی ضعیف تا قوی، بهترین منبع عربی انسانی کنکور را بررسی کرده‌ایم.

ویژگی‌های بهترین منابع عربی کنکور، ویژه رتبه برترها

برای انتخاب بهترین منابع عربی کنکور لازم است که به درسنامه و نحوه تدریس مطالب توجه ویژه‌ای داشته باشید. درسنامه‌ها باید علاوه بر اینکه هر مبحث را به طور کامل توضیح می‌دهند، طبقه بندی شده باشند. به این ترتیب می‌توانید مطالب را به صورت منظم در ذهن خود داشته باشید. نکته مهم دیگر در درسنامه، توجه و پرداختن به جملات مهم و متن‌های کتاب درسی است که باید معنا شده باشند.

تست‌های بهترین منابع عربی کنکور باید به تعداد مناسبی طرح شده باشند. کلید رسیدن به درصد خوب در عربی انسانی این است که از هر تیپ سوال به تعداد زیادی تست بزنید. پس به سطح بندی و تعداد تست‌ها باید به طور ویژه‌ای توجه کنید.

پیشنهاد می‌شود برای نتیجه‌گیری بهتر در عربی کنکور انسانی، مقاله‌ی روش مطالعه عربی کنکور را بخوانید، تا بدانید با چه روشی بهتر است از منابع استفاده کنید تا به درصد بالاتری در کنکور برسید!

 

دسته‌بندی منابع عربی کنکور بر حسب سطح درسی

در این قسمت می‌توانید به طور خلاصه همه نکات لازم قبل از خرید بهترین منابع عربی کنکور را ببینید:

  1. کتاب باید مطابق با سطح علمی شما باشد. (قوی، متوسط، ضعیف)
  2. درسنامه‌ها به طور کامل و مفهومی قواعد را توضیح داده باشند.
  3. ترجمه متن‌های مهم کتاب درسی در آن ارائه شده باشد.
  4. تست‌های تیپ بندی شده به تعداد کافی برای مبحث وجود داشته باشد.
  5. سطح‌بندی تست‌ها به خوبی رعایت شده باشد. (آسان تا سخت)
  6. پاسخنامه تشریحی نکات هر تست را به خوبی تحلیل کرده باشد.

در ادامه مقاله به معرفی بهترین منابع عربی کنکور و بهترین منابع کنکور انسانی می‌پردازیم. یعنی با توجه به سطح تسلط خود می‌توانید بهترین منابع عربی کنکور را انتخاب کنید. پس با دقت بیشتری ادامه مطالب را بخوانید.

یادتان نرود که در کنار این مقاله، با خواندن مقاله‌ی منابع کنکور، می‌توانید از اینکه در دروس دیگرتان در کنکور از چه منابعی استفاده می‌شود و چطور باید به آن‌ها مسلط شوید تا درصد بالاتری در کنکور بیاورید مطلع بشوید!

بهترین کتاب عربی کنکور، برای سطح قوی

دورخیز، برای دانش‌آموزانی شروع به تست‌زنی مروری و کنکوری می‌کنند و یا سطح بالا در این درس دارند، کتاب جامع عربی کنکور مهروماه   را به عنوان بهترین کتاب عربی کنکور پیشنهاد می‌کند.

بهترین منابع عربی کنکور قوی

تحلیل کتاب عربی جامع مهروماه

این کتاب از بهترین منابع عربی کنکور است. درسنامه‌ی کتاب درس به درس و پایه به پایه است و متناسب با کتاب درسی و کنکور جدید طراحی شده است.

بانک تست با حدود 3371 تست طبقه‎‌بندی شده تالیفی و کنکور دارد که تیپ‌بندی ترجمه و قواعد دارد.
تست‌های متنوع و کاملا در خط کنکور با تقسیم بندی ترجمه، تعریب، واژگان، مفهوم، مکالمه و قواعد در هر درس را هم در بر می‌گیرد.
تست های نسبتا دشوار با علامت خاص تفکیک شده مشخص شده و در پاسخنامه تمام مفاهیم تستی و نکات تشریح شده است.

 

بهترین کتاب عربی کنکور، برای سطح متوسط

دورخیز، برای دانش‌آموزانی که شروع به مرور می‌کنند و یا سطح متوسط در این درس دارند، کتاب جامع عربی کنکور مشاوران   را به عنوان بهترین کتاب عربی کنکور پیشنهاد می‌کند.

بهترین منابع عربی کنکور متوسط

تحلیل کتاب عربی جامع مشاوران

این کتاب که از بهترین کتاب عربی کنکور است درسنامه‌ی کامل و کاربردی به صورت درس به درس و پایه به پایه و منطبق بر کتاب درسی است.
چاپ دو رنگ دارد و مباحث ترجمه و قواعد را در برمی‌گیرد.

بیش از 3284 تست دارد که تالیفی و کنکوری هستند و شامل سوالات کنکور سراسری سال گذشته می‌شوند.
تمامی تست‌ها در پاسخنامه‌ی کلیدی و تشریحی پاسخ داده شده‌اند.

 

بهترین کتاب عربی کنکور، برای سطح ضعیف

دورخیز، برای دانش‌آموزانی که از صفر شروع می‌کنند و یا سطح ضعیف‌تری در این درس دارند، کتاب جامع عربی کنکور خیلی سبز  را به عنوان بهترین کتاب عربی کنکور پیشنهاد می‌کند.

بهترین منابع عربی کنکور ضعیف

این کتاب از بهترین کتاب عربی کنکور است و نکته مثبت این درسنامه ها این است که تنها به مثال های کتاب درسی بسنده نکرده است. با مثال های خلاقانه و بیشتر به فهم بهتر و آسان تر هر مطلب کمک کرده است. در ابتدای هر درسنامه قواعد آن درس بررسی می شود. درس ها از درس های دهم شروع می شود و تا دوازدهم به طور درس به درس فهرست بندی شده اند.
در قسمت درسنامه همچنین نمونه های تستی حل شده قرار دارد. این تست ها برای تمرین اولیه بعد از مطالعه خیلی کمک کننده است.

بانک تست این کتاب حدود 3285 تست است از تست های واژگان و ترجمه تا تست های مفهوم و قواعد و درک مطلب در این کتاب به چشم می خورد. همچنین سطح سوالات از متوسط تا سخت مرتب شده است. حتی سوالات واژگان هم در این کتاب سطح بالایی دارند.
در انتها هم پاسخ نامه تشریحی قرار گرفته است. پاسخ نامه هم به طور کامل همه نکات تست ها را بررسی کرده است.

 

سایر منابع عربی کنکور 1404

در اینجا برخی از دیگر منابع عربی کنکور را بررسی می‌کنیم:

  • میکروفیلم عربی جامع کنکور گاج

بهترین منابع عربی کنکور گاج

این کتاب از بهترین کتاب عربی کنکور است. شامل درسنامه‌ی از هر سه پایه و درس به درس بر اساس کتاب و موضوعی برای مباحث تست.
درسنامه‌ی کامل از ترجمه و تعریب، مفهوم، تحلیل صرفی و محل اعراب، واژگان و قواعد و… .
به همراه ضمیمه نکات کاربردی کلیدی ترجمه، مفاهیم، تعریب، ضبط و حرکات و تجزیه و ترکیب در انتهای کتاب.

شامل بانک تستی با بیش از 4200 تست تالیفی و کنکوری و 23 ساعت فیلم آموزشی کیوآرکد.
تمامی ست‌ها در پاسخنامه‌ی آخر کتاب تحلیل شده‌اند.

  • جامع عربی آبی قلم‌چی

بهترین منابع عربی کنکور قلمچی

این کتاب که از بهترین کتاب عربی کنکور است، دارای درسنامه‌ی کامل هر سه پایه به صورت کاربردی و نکته‌ای در قالب 20 درسنامه است.
درسنامه به صورت درس به درس است.

بانک تستی با حدود 2700 سوال شناسنامه‌دار و طبقه‌بندی شده که به صورت 270 پیمانه‌ی10 سوالی است.
180 آزمون ویژه‌ی رتبه برترها هم در این کتاب قرار دارد. همه‌ی تست‌ها دارای پاسخنامه‌ی کلیدی و تشریحی هستند.

مقاله‌ی بهترین منابع آزمون نهایی، برای آشنایی شما با منابع دروس برای امتحانات نهایی و روش مطالعه‌ی آن‌ها برای گرفتن بیشترین نمره در امتحان است، پس حتما آن را مطالعه کنید!

بهترین منابع جمع‌بندی عربی کنکور انسانی

بعد از تسلط بر درسنامه و مرو و تمرین با تست‌های تالیفی و کنکوری، باید با یک منبع قوی جمع‌بندی، دروس را به صورت فشرده و خلاصه جمع‌بندی و مرور کرد تا به نهایت آمادگی برای کنکور رسید.
در اینجا چندتا از بهترین منابع جمع‌بندی عربی کنکور و از بهترین منابع کنکور انسانی را باهم بررسی می‌کنیم:

  • موج آزمون عربی الگو

بهترین منابع عربی کنکور الگو

این کتاب که از بهترین منابع جمع‌بندی عربی کنکور است شامل درسنامه خلاصه و نکته‌ای مناسب جمع‌بندی است که مطالب سال دهم و یازدهم و دوازدهم را براساس آخرین تغییرات کتاب درسی پوشش می‌دهد.
مطالب ادبیات و دستور زبان عربی را در درسنامه به صورت خلاصه توضیح داده شده است.

این کتاب شامل 22 آزمون مبحثی به صورت درس به درس و پایه به پایه و جامع است. بانک تست حدود 440 تستی دارد و شامل سوالات کنکور می‌شود.
تست‌های متنوع از قرابت، ترجمع و تعریب، قواعد و دستور، درک مطلب، لغات و اصطلاحات را داراست که همگی در پاسخنامه‌ی تشریحی تحلیل شده‌اند.

  • بانک تست عربی مشاوران

بهترین منابع عربی کنکور مشاوران

این کتاب از بهترین منابع جمع‌بندی کنکور است. درسنامه دهم و یازدهم و دوازدهم بر اساس آخرین تغییرات کتاب به صورت خلاصه و کاربردی و درس به درس در این کتاب قرار گرفته است که شامل قواعد و ترجمه می‌شود. برای هر درس جمع‌بندی هم قرار داده شده است.

شامل حدود 2845 تست تالیفی و کنکوری می‌شود که سطح‌بندی شده و سه سطحی هستند.
آزمون‌های شبیه‌ساز کنکوری هم در این کتاب قرار دارند.
در نهایت تمامی سوالا در پاسخنامه‌ی تشریحی آخر کتاب قرار گرفته‌اند.

 

خلاصه پیشنهاد بهترین منابع عربی کنکور

در جدول زیر، بهترین منابع عربی کنکور انسانی پیشنهادی دورخیز را به طور خلاصه بررسی می‌کنیم:

سطح کتاب ویژگی
ضعیف تا متوسط جامع عربی خیلی سبز درسنامه کامل + نکات مهم + تمامی مباحث عربی + درس به درس + تست تالیفی و کنکوری + پاسخنامه تشریحی و کلیدی
ضعیف تا متوسط جامع عربی مشاوران درسنامه جامع + درس به درس + ترجمه و قواعد و واژگان + دورنگ + تست تالیفی و کنکوری + کنکور گذشته + پاسخنامه تشریحی کامل
متوسط تا قوی جامع عربی مهروماه درسنامه جمع + نکات مهم + تمامی مباحث عربی + تست تالیفی و کنکوری + پاسخنامه تشریحی و کلیدی
متوسط تا قوی جامع عربی آبی قلم‌چی درسنامه کامل و کاربردی پیمانه‌ای + بانک تست متنوع + آزمون رتبه برتر + پاسخنامه کلیدی و تشریحی
متوسط تا قوی جامع عربی میکروفیلم گاج درسنامه جامع + فیلم آموزشی کیوآرکد + تمامی مباحث ادبیات عربی + تست کنکوری و تالیفی + پاسخنامه تشریحی
جمع‌بندی موج آزمون عربی الگو درسنامه خلاصه + پایه به پایه + تست تالیفی و کنکوری + تمامی مباحث عربی + پاسخنامه تشریحی
جمع‌بندی بانک تست عربی مشاوران درسنامه کاربردی + درس به درس + قواعد و ترجمه + تست سطح‌بندی + تست تالیفی و کنکوری + آزمون شبیه‌ساز + پاسخنامه تشریحی

 

سوالات متداول در مورد بهترین منابع عربی کنکور

چه عواملی در انتخاب بهترین منابع عربی کنکور موثر است؟

  1. نیاز به منبع: اینکه ما با چه نیازی به دنبال منبع هستیم، مهم و تاثیرگذار در انتخاب آن است.
    گاهی به دنبال منبعی برای درسنامه، نکته، خلاصه و … هستیم. گاهی نیاز به منبعی با تست‌های متنوع و تعداد بالا برای تمرین و تسلط هستیم. گاهی می‌خواهیم برای دروان مرور جمع‌بندی خود منبعی با نکات خلاصه و تست‌ها کنکوری و آزمونی داشته باشیم.
  2. زمان تا کنکور: اگر که زمانی که تا کنکور باقی‌مانده است زیاد است، منابعی با درسنامه‌ی جامع و کامل و تست‌های زیاد و مختلف مناسب است.
    اگر زمان متوسطی تا کنکور داریم، باید به سراغ درسنامه‌هایی با درسنامه‌ کاربردی و مهم و تست‌های کنکوری و پرتکرار برویم.
    و اگر زمانی تا کنکور نداریم، باید منبعی که درسنامه‌ی خلاصه و نکته‌ای و تست‌های مهم کنکوری و آزمونی داشته باشد را انتخاب کنیم.

نحوه مطالعه منابع عربی کنکور چگونه باید باشد؟

باید تمامی موراد قواعد و لغت و ترجمع و تعریب و.. را در برنامه‌ی خود قرار بدهیم.
حواسمان باشد که مورادی که باید از درسنامه مسلط شد را حتما مرور و بررسی داشته باشیم و مورادی که نکته‌ای و تستی هستند را با تست زدن زیاد و تشریح تست و پاسخنامه بلد شویم.
تمامی منابع را به دقت بررسی کرده و نکات مهم  را خلاصه‌نویسی می‌کنیم. حتما تست‌ها زا تحلیل کنیم و موراد کنکوری را بررسی کنیم.
رسیدن به تسلط تنها با تمرین و تکرار زیاد در هر کدام از موراد این درس به طور خاص خودش امکان‌پذیر است.
حتما آزمون‌های آزمایشی و جمع‌بندی را فراموش نکنیم.

به چند منبع برای عربی کنکور نیاز داریم؟

منابع موضوعی در کنار منابع کلی به تعداد مناسب باید داشته باشید.
منابع زیاد به معنی تسلط بیشر نیست، بلکه حتی ممکن است نتیجه‌ی عکس داشته باشد. منبعی که دارید را باید به طور کامل بخوانید و تمام و کنید حتی چندباره مرور کنید.
نکته‌ی مهم در این درس مرور و تمرین و تکرار است. هرچه بیشر منبعی را تکرار کنید بیشتر مسلط می‌شوید.
منابع موضوعی و نکته‌ای را هم برای مکمل در کنار خود داشته باشید تا بیشتر به تسلط برسید.

برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی تمامی منابع کنکور انسانی، پیشنهاد می‌کنیم که حتما نگاهی به مقاله‌ی منابع کنکور انسانی بیاندازید تا با تمامی منابع دروس انسانی برای کنکور و روش استفاده از آن‌ها آشنا بشوید و به موفقیت در کنکور دست پیدا کنید.

خلاصه مقاله بهترین منابع عربی کنکور 1404

در این مقاله بهترین منابع عربی انسانی کنکور را معرفی کرده ایم تا خرید کتاب کنکور را با آگاهی کامل انجام دهید. در ابتدا ویژگی های لازم برای هر کتاب را توضیح داده ایم. پس از آن با توجه به سطح های مختلف دانش آموزان به معرفی چند منبع پرداخته ایم.

عربی جامع مهروماه و برای سطح قوی، عربی جامع مشاوران برای سطح متوسط و عربی جامع خیلی سبز برای سطح ضعیف، به همراه دو منبع دیگر و دو منبع جمع‌بندی.
البته در کنار این منابع باید بر کتاب‌های درسی دهم و یازدهم و دوازدهم عربی هم مسلط باشید. و در کنار خود از یک مشاور کنکوری خوب بهره بگیرید.

نکته مهم: اگر هنوز درباره‌ی منابع کنکور انسانی سوالی دارید که ذهنتان را درگیر کرده، حتما در بخش نظرات از ما بپرسید تا در کمترین زمان پاسخ خود را دریافت کنید!

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرم درخواست مشاوره
  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.