بهترین مشاوره تحصیلی

بهترین مشاوره تحصیلی

یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مواردی که به ما کمک می‌کند تا در مسیر تحصیلی‌مان موفق باشیم و در نهایت، به هدفی که برای آن تلاش می‌کنیم و آینده‌ی خوبی برسیم، داشتن مشاوره‌ تحصیلی‌ست. یک مشاوره‌ تحصیلی خوب به فرد کمک می‌کند تا در مسیر درست قرار بگیرد و با کمک کردن و راهنمایی‌های تخصصی باعث دستیابی به موفقیت می‌شود.
مسئله‌ی مهمی که هر فردی در این‌باره به آن برمی‌خورد، این است که بهترین مشاوره‌ تحصیلی کدام است؟ چون برای رسیدن به هدف و قدم گذاشتن در راه موفقیت، باید بهترین را انتخاب کرد تا بیشترین تاثیر را گرفت!

  • به دنبال شناخت بهترین مشاوره تحصیلی و کنکور هستید؟
  • از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین مشاوره تحصیلی با خبر هستید؟
  • وظایف و شرایط مشاوره تحصیلی را نمی‌دانید؟

اگر این موارد ذهن شما را درگیر کرده، پس تا انتهای این مقاله همراه دورخیز باشید!

 

 

چه زمانی به مشاوره‌ تحصیلی نیاز داریم؟

مشاور تحصیلی، یک مشاور متخصص حوزه‌ی درس و موارد تحصیلی است که به افراد کمک می‌کند تا به شرایط مطلوب درسی برسند و با تجربه و اطلاعاتی که دارد، نکاتی را گوش‌زد می‌کند و راهنمایی‌هایی را می‌دهد که افراد عادی از آن بی‌اطلاع هستند و با استفاده از آنها می‌توانند به موفقیت برسند!

مواردی وجود دارد که یک دانش آموز، به همراهی یک مشاوره تحصیلی خوب نیاز دارد:

افت تحصیلی

زمانی که نمرات ما افت می‌کند و در آزمون‌ها نتیجه‌ی خوبی را به دست نمی‌آوریم، نیاز به کمک مشاور تحصیلی داریم تا بتوانیم روش‌های درست مطالعه را طوری یاد بگیریم که نمراتمان به بالاترین حد خودش برسد.

تغییر پایه‌ی تحصیلی یا آزمون‌های ورودی مدارس

تغییر پایه‌ی تحصیلی، از دبستان به دوره‌ی اول و از دوره‌ی اول به دوره‌ی دوم، همراه با تغییر روش درس خواندن است، پس اگر مشاوره‌ تحصیلی داشته باشیم، می‌توانیم با این تغییرات خودمان رو تطبیق بدهیم و نتیجه‌ی خوبی را کسب کنیم.
علاوه بر آن برای قبولی در آزمون ورودی مدارس خاص، نمونه دولتی یا تیزهوشان هم نیاز به یک برنامه‌ی درسی خوب داریم، که این کار بهترین مشاوره تحصیلی است!

در مسیر کنکور

یکی از تاثیرگذارترین وقت‌هایی که مشاوره تحصیلی در آن نقش دارد! داشتن بهترین مشاوره‌ کنکور یک دانش‌آموز، رتبه‌ی خوب و در نهایت رشته و دانشگاه مطلوب را به همراه دارد.

چه زمانی به مشاوره تحصیلی نیاز داریم؟

ویژگی‌های بهترین مشاوره تحصیلی

مشاور خوب، مشاوری‌ست که آموزش درست دیده باشد و فرد مناسبی برای هدایت تحصیلی باشد. رتبه برتر بودن یا تحصیل در رشته و دانشگاه خوب، تضمینی برای مشاور خوب بودن نیست! باید در کنار این موارد، فرد مشاور خود نتیجه‌ی تحصیلی خوبی داشته باشد که نشان ‌دهنده‌ی توانایی در مباحث درسی‌ست، علاوه بر آن باید دانش مشاوره داشته باشد. یعنی به روش‌های به‌روز مشاوره‌ای مسلط باشد و بتواند در طول مدت مشاوره، به صورت اصولی شما را به هدفتان برساند!

چند مورد از ویژگی‌های یک مشاور تحصیلی خوب را بررسی می‌کنیم:

برنامه‌ریزی درست!

توانایی برنامه‌ریزی برای هر فرد به صورت اختصاصی، از مهم‌ترین ویزگی‌های بهترین مشاوره تحصیلی است. با برنامه‌ریزی اصولی و مناسب، شما می‌توانید بدون اتلاف وقت و هزینه به موفقیت برسید.
برای داشتن برنامه‌ی بهتر، به مقاله‌ی برنامه‌ریزی مناسب کنکور سری بزنید!

ارتباط قوی!

یک مشاور خوب باید بتواند با دانش‌آموزش ارتباط بگیرد، سطح علمی و توانایی فرد را بسنجد و با توجه به شرایطش مشاوره را جلو ببرد. هرچه که ارتباط بین مشاور و فرد بهتر باشد، نتیجه‌ی بهتری هم حاصل می‌شود.

آموزش مناسب!

مشاور تحصیلی باید بتواند که به درستی آموزش بدهد و در این در صورتی است که خود به خوبی آموزش دیده باشد. اگر مشاور از آموزش‌های مخصوص بهره برده باشد، می‌تواند به دانش‌آموز هم به خوبی آموزش بدهد تا نواقص درسی فرد را کامل و سطح علمی فرد رو بالاتر ببرد.
اگر نمی دانید چطور مطالعه کنید تا نتیجه بهتری بگیرید پیشنهاد می‌شود به مقالات مراحل یادگیری درس و مفهومی خواندن نگاهی بیندازید تا از آموزش‌های این مقالات استفاده‌ کنید و مطالعه پربازدهی داشته باشید.!

تسلط بر مباحث!

کسی که شما برای مشاوره انتخاب می‌کنید باید تسلط کافی بر موارد درسی اختصاصی خودتان را داشته باشد، در غیر این‌صورت نتیجه‌ی خوبی از مشاوره حاصل نمی‌شود و پیشرفتی در روند مطالعه و نمرات شما حاصل نمی‌شود.

سطح علمی و تحصیلی بالا!

درست است که رتبه‌برتر بودن و تحصیل در رشته یا دانشگاه برتر یک فرد، به معنی مشاور خوبی بودن آن فرد نیست، اما از الزامات اولیه‌ی بهترین مشاور تحصیلی، این است که فرد خود در دوران تحصیلی‌اش تونسته باشه به مدارج علمی بالایی برسد. چون اول این نشان دهنده‌ی آن است که مشاور شما خودش تجربیات خوبی داشته و نتیجه‌اش را دیده و می‌توانه آن‌ها را در اختیار شما قرار بدهد و دوم آن که، سطح علمی بالایی دارد که باعث تسلط بیشتر بر مطالب تحصیلی‌ست.

دلسوزی و تعهد!

مشاور باید در ارتباط با شما همدلی و همراهی داشته باشد، باید تک‌تک موارد درسی شما برایش اهمیت داشته باشد و همیشه سعی کند بهترین نتیجه را رقم بزند. علاوه بر آن، باید کاملا نسبت به شما و کارش تعهد داشته باشد، یعنی بداند که به عنوان یک مشاور تحصیلی باید چه کارهایی را انجام بدهد و نهایت تلاشش را برای دانش‌آموزش انجام بدهد.

وظایف یک مشاور تحصیلی

بهترین مشاوره‌ تحصیلی می‌تواند پکیجی از آموزش، برنامه‌ریزی، پیگیری و آزمون باشد، در این صورت مشاوره می‌تواند نتیجه‌بخش باشد و کمبودی در برنامه‌ی درسی فرد نباشد.

ویژگی‌های بهترین مشاوره تحصیلی

آموزش فنون مطالعه

با یک آموزش درست از طرف مشاور و رسیدن به نکات مطالعه‌ی مفید و اصولی، پیشرفت درسی برای دانش‌آموز حاصل می‌شود. به مقاله‌ی روش‌های زدن تست آموزشی برای آمادگی بیشتر سر بزنید تا این آموزش مهم را از دست ندهید!

برنامه‌ریزی تحصیلی

برنامه‌ریزی از اساسی‌ترین موارد بهترین مشاوره تحصیلی است که باید به روش اصولی و شخصی‌سازی شده باشد تا مطالعه و آموزش به نتیجه برسد. در این مورد پیشنهاد می‌شود به مقاله‌ی روش مرور درس‌ها سر بزنید تا از آن در برنامه‌ریزی خود استفاده کنید!

پیشنهاد مطالعه  کتاب درسی را برای کنکور بخوانیم یا نه؟ (بررسی تمام درس ها)

پیگیری وضعیت تحصیلی

پیگیری از وظایف اصلی یک مشاور محسوب می‌شود. در بهترین مشاوره تحصیلی، مشاور باید همواره پیگیر روند مطالعه و آموزش دانش‌آموزش باشد و به سوالات و ابهاماتش پاسخ بدهد. در این پیگیری‌ها مشاور با دانش‌آموز ارتباط بهتری می‌گیرد و مشاوره نتیجه‌ی بهتری خواهد داشت.

آزمون‌های آزمایشی

آزمون از مواردی‌ست که یک مشاوره را کامل می‌کند. در آزمون، ما نتایج برنامه‌ی درسی و مطالعه را می‌بینیم و نقاط ضعف و قوت‌مان را متوجه می‌شویم. آزمون‌های تستی و تشریحی هرکدام می‌تواند مهارت ما را در زمینه‌ی تست‌زنی برای کنکور و پاسخ‌دهی سوالات امتحانات را بالا ببرد.

بهترین مشاوره تحصیلی چگونه است؟

همان‌طور که در سطرهای بالا توضیح دادیم، موارد متعددی وجود دارد که فرد به مشاوره تحصیلی نیاز پیدا می‌کند و برای رسیدن به نتیجه‌ی عالی، باید بهترین مشاوره تحصیلی را داشته باشد تا موفق شود!
مقوله‌ی زمان و هزینه خیلی اهمیت دارد. ما در دوران تحصیل، مخصوصا کنکور، زمان زیادی را برای از دست دادن نداریم و علاوه بر آن، هزینه‌های مختلفی که در طول سال‌های تحصیلی و به خصوص دوران کنکور داریم، باعث می‌شود که به دنبال مشاوره تحصیلی‌ای باشیم که باعث از دست رفتن زمان و هزینه نشود و ما را به بهترین نتیجه‌ی ممکن برساند.

تاثیرگذاری مشاوره تحصیلی بر آینده

برای انتخاب بهترین مشاوره‌ تحصیلی باید به چند نکته توجه کرد:

شرایط جلسات مشاوره

جلسات مشاوره می‌توانند به شکل مجازی یا تلفنی، حضوری یا ترکیبی از این دو باشند. بسته به شرایط شما، می‌توانید نوع مشاوره‌ای را انتخاب کنید که برایتان راحت‌تر باشد و بازدهی بیشتری داشته باشد.

نحوه خدمات و هزینه ثبت‌نام

بسته به نوع جلسات مشاوره و خدماتی که به شما ارائه می‌شود هزینه‌ی مشاوره‌ تحصیلی هم محسوب میشود. خدماتی که از یک مشاوره می‌توانید داشته باشید شامل برنامه‌ریزی، آزمون شخصی‌سازی شده، جلسات مشاوره حضوری، مجازی یا تلفنی، پیگیری از والدین، آموزش و تست، انتخاب رشته و… است.

سابقه‌ی گروه کنکوری

یک گروه کنکوری خوب باید تجربه‌ی خوبی هم در زمینه‌ی مشاوره کنکور داشته باشد. حداقل برای مدت زمانی مناسبی سابقه‌ی کار داشته باشد، یعنی با دوره‌های مختلف کنکوری در سال‌های مختلف کار کرده باشد و از قوانین و شرایط کنکور اطلاع داشته باشد. علاوه بر آن نتایج مشاوره‌های سال‌های گذشته‌اش و رتبه‌های دانش‌آموزانی که با گروه مشاوره‌ی تحصیلی کار کردند مطلوب باشد.

رزومه‌ی مشاوران

افرادی که به عنوان مشاور قرار است به شما مشاوره بدهند، باید از سابقه‌ی تحصیلی خوبی برخوردار باشند و خودشان از افراد موفق کنکور باشند تا بتوانند شما را هم در مسیر درست راهنمایی کنند. علاوه بر آن باید متخصص رشته‌ی تحصیلی و کنکوری شما باشند و بتوانند به طور تخصصی به شما برای هدف درسی‌تان مشاوره بدهند. این افراد باید از آموزش‌های نوین مشاوره‌ای برخوردار باشند تا بتوانند بهترین مشاوره تحصیلی باشند.

خدمات مشاوره‌ تحصیلی دورخیز

با توجه به تمامی نکاتی که در اختیار شما قرار دادیم و سعی کردیم که شما را در شناسایی بهترین مشاوره‌ی تحصیلی راهنمایی کنیم، بهتر است بدانید گروه مشاوره‌ی دورخیز، از کادر مجرب و متخصص برای مشاوره کنکور و مشاوره تحصیلی تشکیل شده که با سابقه‌ی چندین ساله در زمنیه‌ی کنکوری و درسی، همیشه در کنار دانش‌آموزان بوده و آن را در مسیر پر فراز و نشیب کنکور و تحصیل همراهی کرده است. تمامی مشاوران گروه دورخیز از افراد برتر کنکور هستند و در زمینه‌ی مشاوره جدیدترین آموزش‌ها را پشت سر گذاشتند و با به‌روزترین متدها آماده‌ی همراهی شما هستند.
شاید شما یکی از رتبه برترهای سال بعد دورخیز باشید!

گروه مشاوره‌ی دورخیز، آماده است که با توجه به شرایط و نیاز شما، بهترین مشاوره تحصیلی را در اختیارتان قرار بدهد تا باهم دیگر قدم به قدم به موفقیت نزدیک بشویم و به نتیجه برسیم!

مشاوره تحصیلی و کنکوری دورخیز

برای آشنایی بهتر، چند مورد از خدمات مشاوره‌ای دورخیز را بررسی می‌کنیم:

آموزش روش‌های مطالعه و تست‌زنی

مشاوران کنکوری تیم دورخیز، آشنا به جدیدترین و موثرترین روش‌های مطالعه و تست‌زنی برای کنکور هستند که با آموزش به دنش‌آموزان، آن‌ها را برای سوالات کنکور و امتحانات آماده می‌کنند.

برنامه‌ریزی خصوصی و شخصی

با مشاوران کنکور دورخیز، شما همیشه برنامه‌ی شخصی و مخصوص خودتان را دارید که متناسب با نحوه‌ی مطالعه و شرایط‌ شما نوشته می‌شود. این برنامه‌ریزی باعث می‌شود بازدهی درسی شما بالا برود و به بهترین نتیجه برای رسیدن به درصدهای بالا در تست‌زنی و امتحانات برسید.

مشاوره تلفنی و نظارت مستمر

پیگیری مستمر از مواردی‌ست که در دورخیز یک دانش‌آموز از مشاورش دریافت می‌کند. مشاوره‌ باید همراه با تماس‌های هفتگی مستمر از طرف مشاور باشد تا اشکالات دانش‌آموز برطرف شود و سوالاتش را از مشاور بپرسد. علاوه بر آن در طول هفته به صورت آنلاین پیگیر موارد درسی و پاسخ‌گوی سوالات دانش‌آموز هستند.

برگزاری آزمون آزمایشی آنلاین

برای رسیدن به نتیجه‌ی مطالعه و برنامه‌ریزی، باید در آزمون شرکت کرد. مشاوره‌ی کنکوری دورخیز این امکان را برای دانش‌آموزان فراهم کرده تا مواردی که در برنامه مطالعه شده را در آزمون‌های آزمایشی ویژه پیاده‌سازی کنند و نتیجه‌ی تست‌زنی و مطالعه‌‌ی خود را ببینند. علاوه بر این، مشاور آزمون را تحلیل می‌کند و بر اساس آزمون و نقاط قوت و ضعف، محتوا برنامه‌ریزی بعدی مشخص می‌شود.

خلاصه مقاله

در این مقاله سعی داشتیم که بهترین مشاوره تحصیلی را به شما معرفی کنیم. همانطور که می دانید گاهی اوقات دانش‌آموز به دلیل افت تحصیلی یا آزمون ورودی و کنکور، نیازمند مشاوره تحصیلی‌ست و باید دست به انتخاب بزند. به همین علت بررسی کردیم که بهترین مشاوره تحصیلی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و یک مشاور نسبت به دانش‌آموزش وظایفی دارد که با رعایت آن‌ها، مشاوره ثمربخش می‌شود و دانش‌آموز به هدفی که به دنبالش است می‌رسد.
علاوه بر این، توضیح دادیم که بر چه اساس بهترین مشاوره تحصیلی را انتخاب کنیم، مخصوصا در دوران کنکور، تا دچار اتلاف وقت و هزینه نشویم و به نتیجه‌ی مطلوبی برسیم.

در نهایت، با معرفی گروه مشاوره دورخیز، که  از مشاوران تحصیلی حرفه‌ای و باتجربه تشکیل شده است، همیشه آماده هستیم تا در طول دوران تحصیل و کنکور در کنار شما باشیم و قدم قدم شما را به موفقیت نزدیک کنیم.😊

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرم درخواست مشاوره
  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.