معرفی بهترین منابع کنکور زبان

بهترین منابع کنکور زبان

کنکور زبان هر ساله طرفداران بسیاری را در بین داوطلبان کنکور سراسری دارد و با توجه به اینکه حضور در این کنکور منافاتی با کنکور رشته های شاخه نظری ندارد، همیشه برای دانش آموزان به عنوان یک مسیر جایگزین به شمار میرود.

اما برای کسب موفقیت در کنکور زبان هم همانند سایر آزمون ها داوطلبین باید شناخت خوبی از خود این آزمون و بهترین منابع کنکور زبان داشته باشند. همچنین با توجه به تغییرات کنکور برای یافتن بهترین منابع کنکور زبان باید با بودجه بندی این آزمون هم آشنایی خوبی داشته باشند. ما در این مقاله قصد داریم برای شما بهترین منابع کنکور زبان 1404 را به صورت جامع و کامل معرفی کنیم.

 نکات کلی منابع کنکور زبان

کنکور زبان معمولا هرساله بینابین سایر کنکور ها و عموما بعد از کنکور رشته تجربی برگذار میشود. کنکور زبان برای داوطلبین در پنج زبان برگذار میشود که بنابه ثبت نام خود داوطلب یکی از زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، روسی و ایتالیایی انتخاب میشود. این کنکور هم بعد از حذف عمومی ها تنها شامل دفترچه سوالات زبان تخصصی است که شامل 70 سوال در فیلد های متفاوت است.

دانش آموزان برای موفقیت در کنکور زبان، باید بهترین منابع کنکور زبان را در هرکدام از فیلد های داده شده مثل گرامر، کلوز تست و … بشناسند تا با کمک گرفتن از آنها نمره و درصد بالای این آزمون را کسب کنند. همچنین درس های اختصاصی این کنکور شامل منابع جامع و موضوعی می شود که هر کدام را باید کامل بشناسید. در ادامه به طور مفصل درمورد هرکدام ازاین دو نوع و بهترین منابع کنکور زبان بیشتر صحبت خواهیم کرد.

بودجه بندی کنکور زبان 1404

برای آشنایی با بهترین منابع کنکور زبان ابتدا باید با بودجه بندی این آزمون به طور کامل آشنا شویم. کنکور زبان شامل 70 سوال با تقسیم بندی زیر است:

  •  10 سوال گرامر
  • 15 سوال واژگان که (معمولاً معنی دوم واژه ها مد نظر قرار گرفته می شود)
  • 5 سوال ترکیب یا ترتیب کلمات
  • 10 سوال  کاربرد زبانی
  • 10 سوال کلوز تست (برای حل این سوالات تسلط بر گرامر و لغت و تمرین زیاد لازم است‌)
  • 20 سوال ریدینگ (برای حل سوالات ریدینگ باید دانش زبانی و درک مطلب قوی داشته باشید)

طبیعی است هر دانش آموزی برای پاسخ دادن به سوالات هربخش نیاز به منبعی کامل دارد و صدالبته برای انتخاب منبع باید سطح و وضعیت درسی خودش را هم در نظر بگیرد. برای انتخاب بهترین منابع کنکور زبان که به شما در یادگیری زبان و موفقیت درکنکور کمک کند در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

منابع معرفی شده توسط سازمان سنجش

سازمان سنجش تاکنون در هیچ سالی و برای هیچ کنکوری منبع مشخصی به جز کتاب های زبان انگلیسی سه سال مقطع دوم دبیرستان معرفی نمیکند. این مورد باعث سردرگرمی دانش آموزان برای پیدا کردن بهترین منابع کنکور زبان میشود. دانش آموزان معمولا برای پیدا کردن منابع مطالعاتی کنکور زبان به مشکل برمیخورند و در اکثر اوقات با انتخاب منبع بر اساس سلیقه خودشان نتیجه خوبی نمیگیرند. برای پیدا کردن بهترین منابع کنکور زبان 1404 نخستین پیشنهاد ما گرفتن مشاوره از یک مشاور رتبه برتر خوب و کاربلد است و در ادامه برای آشنایی کلی با منابع کنکور زبان میتوانید به ادامه این مقاله نیز توجه کنید.

بهترین منابع تخصصی کنکور زبان انگلیسی

در میان زبان های موجود کنکور زبان هرساله زبان انگلیسی بیشترین داوطلبین را به خود اختصاص میدهد. منابع کنکور زبان به دو دسته جامع و موضوعی تقسیم میشوند. منابع جامع منابعی هستند که تمام موضوعات موجود در کنکور را طبق بودجه بندی کنکور زبان شامل میشوند. منابع موضوعی منابعی هستند که به شکل تخصصی به یکی از موارد موجود در بودجه بندی مثل گرامر یا کلوز تست میپردازند. دانش آموزان برای موفقیت در این آزمون بنا به نیاز های خود در هر دو دسته به بهترین منابع کنکور نیاز دارند.

منابع جامع کنکور زبان انگلیسی به طور کلی توانایی دانش آموزان را در تمامی موارد افزایش میدهند و منابع موضوعی بنا به نقاط ضعف دانش آموز روی موارد خاص فوکوس میکنند. برای پیدا کردن بهترین منابع کنکور زبان 1404 متناسب با خودتان باید از مشاوره کنکور زبان کمک بگیرید تا منبعی که انتخاب میکنید به معنای کلمه و از همه نظر جزء بهترین منایع کنکور زبان باشد؛ از نظر تناسب با زمان خرید منابع، سطح شما، نقاط قوت و ضعف و هدف مورد نظر شما در این آزمون، یک مشاورکنکور زبان بهترین گزینه ها را گلچین میکند.

بهترین منابع زبان تخصصی کنکور 1404

برای کنکورزبان انگلیسی 3  تا ازبهترین منابع زبان تخصصی کنکور را که منابع رتبه های برتر کنکور است را به ترتیب به شما معرفی می کنیم.

  • کتاب زبان تخصصی جامع کنکور مبتکران

کتاب بسیار پرطرفدار کنکور منحصرا زبان از انتشارات مبتکران و به قلم دکتر شهاب اناری است. این کتاب در دو جلد مهم و مکمل ارائه می شود. پیشنهاد ما به داوطلبین برای انتخاب بهترین منبع کنکور زبان برای زبان انگلیسی این کتاب است؛ این کتاب به درستی و جامعیت کامل تمام مطالب مورد نیاز دانش آموزان را پوشش میدهد و میتواند به عنوان منبع اول برای دانش آموزان به شدت مفید باشد.

در جلد اول کتاب، به واژگان، اصطلاحات و درک مطلب زبان تخصصی کنکور پرداخته می شود.  در جلد دوم اما به آموزش گرامر کاربردی زبان تخصصی کنکور را به طور کامل دسترسی دارید. پس این دو جلد به طور کامل تمام مباحث اختصاصی کنکور زبان انگلیسی را پوشش می دهند.

بهترین کتاب زبان تخصصی کنکور مبتکران عکس بهترین منابع کنکور زبان 2

 

  • زبان تخصصی کنکور موضوعی خیلی سبز

کتاب زبان تخصصی کنکور موضوعی خیلی سبز، توسط حمید خزایی نوشته شده است و جزو بهترین منابع کنکور زبان است. این کتاب شامل گرامر، تست‌های استاندارد تالیفی و کنکوری، واژگان و اصطلاحات رایج، درک مطلب و کلوز می‌باشد. این کتاب شامل بیش از 2400 تست کنکور با پاسخنامه کاملا تشریحی و واضح است.

زبان تخصصی خیلی سبز از بهترین منابع کنکور زبان

 

  • زبان انگلیسی تخصصی منحصرا زبان آبی قلم چی

زبان انگلیسی تخصصی منحصرا زبان آبی قلم چی از سری کتاب های منتشر شده توسط کانون و به نوشته هیات مولفان کانون از سری منابع خوب برای داوطلبین کنکور زبان انگلیسی است. این کتاب با درسنامه کامل، تست های کنکور سراسری و پوشش سوالات آزمون های سالهای اخیر قلمچی در یک جلد منتشر شده است.

زبان انگلیسی تخصصی منحصرا زبان آبی قلم چی

 

بهترین منابع موضوعی مجزا کنکور زبان 1404

در قسمت قبل با بهترین منابع زبان تخصصی کنکور به عنوان منبع اصلی وجامع آشنا شدید. حال لازم است که بهترین منابع کنکور زبان در فیلد منابع موضوعی را بشناسید. این منابع کمک می کنند تا نقاط ضعف شما در هر مبحث به طور جداگانه و تخصصی برطرف شود. این منابع به عنوان یار کمکی منابع جامع به شمار میروند و باعث میشوند آموزش شما توسط منابع قبلی کامل تر شود.

به عنوان مثال اگر شما در بخش گرامر دچار مشکل هستید و این بخش نسبت به سایر بخش های زبان شما بیشتر دچار مشکل است با مراجعه به یکی از منابع معرفی شده در ادامه مطلب میتوانید در کنار مطالعه کلی مطالب بخش گرامر خود را هم تقویت کنید.

 

بهترین منابع گرامر

در این قسمت به معرفی چندین کتاب برتر در زمینه آموزش تخصصی گرامر زبان کنکور می پردازیم. هرکدام از این کتاب ها ویژگی های منحصر به فردی دارند که برای هرکدام جداگانه توضیح می دهیم.

 

  • کتاب گرامر زبان تخصصی انتشارات خیلی سبز

این کتاب به قلم علیرضا جابری نوشته شده که به آموزش کامل گرامر زبان انگلیسی می پردازد. همچنین در این کتاب تست های تالیفی با پاسخ نامه تشریحی طرح شده اند. علاوه بر آن، تست های کنکور سال های اخیر هم به خوبی بررسی شده اند.

بهترین کتاب زبان تخصصی کنکور برای گرامر

 

  • کتاب Understanding and Using English Grammar

چاپ پنجم این کتاب که نوشته Betty Azar  هست در انتشارات Pearson آماده شده است. با این کتاب می توانید کاملا تخصصی و به قلم نویسنده ای انگلیسی زبان با گرامر زبان انگلیسی و کاربردهای آن به خوبی آشنا شوید. همچنین تمرین های این کتاب به تقویت مهارت های چهارگانه  زبان انگلیسی کمک ویژای می کند. این مهارت ها شامل موارد زیر است:

  1. Reading
  2. Writing
  3. Listening
  4. Speakin

بهترین کتاب زبان کنکور برای گرامر

 

  • کتاب گرامر زبان انگلیسی سیر تا پیاز گاج

در این کتاب به صورت موضوعی و جامع به بررسی کامل گرامر زبان انگلیسی پرداخته می شود. درسنامه آموزشی این کتاب بسیار کامل و به زبان ساده نوشته شده است. در ادامه نیز تست های تالیفی و کنکور های سراسری سال های گذشته قرار داده شده اند. در انتها هم تمامی تست ها با پاسخ نامه تشریحی به طور کامل آموزش داده شده اند.

بهترین کتاب زبان گرامر تخصصی کنکور

 

بهترین منابع لغات

برای آموزش تخصصی واژگان زبان انگلیسی کنکور هم در این قسمت کتاب های ویژه ای را به شما معرفی می کنیم.

  • کتاب واژگان زبان انگلیسی میکرو طلایی گاج

این کتاب به روش  TICK EIGHTبه یادگیری بهتر واژگان گسترده و زبان انگلیسی کمک می کند. همچنین این کتاب به صورت جامع ارائه شده و دایره بزرگی از واژگان را دربر می گیرد. به این ترتیب از این کتاب گاج می توانید برای جمع بندی و مرور سریع لغات استفاده کنید.

بهترین کتاب زبان تخصصی کنکور برای واژگان

 

  • کتاب  Absolutely essential words 504

این کتاب از انتشارات Barrons برای آموزش و تقویت دایره واژگان شما بسیار کمک کننده است. در این کتاب همان طور که از اسمش پیداست، 500 واژه مهم و کاربردی زبان انگلیسی را آموزش می دهد. این واژه ها در 42 درس تقسیم بندی شده اند. در هر درس هم برای واژگان جدید مترادف، مثال و تمرین های کافی فراهم شده است.

بهترین کتاب زبان کنکور برای واژگان

 

  • کتاب Oxford word skills

این کتاب که از انتشارات دانشگاه آکسفورد است، به همراه یک نرم افزار به آموزش حدود 2000 لغت از واژگان زبان انگلیسی می پردازد. این کتاب در یک مجموعه سطخ بندی شده Basic، Intermediate و Advanced ارائه شده است. توجه کنید که هر درس این کتاب ها تمرین های کافی برای یادگیری بهتر دارد.

بهترین کتاب تخصصی کنکور برای واژگانعکس بهترین منابع کنکور زبان 12عکس بهترین منابع کنکور زبان 14

 

  • واژگان سطر به سطر مهر و ماه

واژگان سطر به سطر مهر و ماه به عنوان یکی از بهترین منابع کنکور زبان به خوبی لغات مهم و پر اهمیت کنکور را برای شما در یک مجموعه آماده کرده است. تمرکز واژگان سطر به سطر مهر و ماه بیشتر روی کتاب درسی و خصوصا انواع معانی لغات است.

واژگان سطر به سطر مهر و ماه از بهترین منابع کنکور زبان 1404

 

  • the new bridging the gap

کتاب the new bridging the gap یکی از بهترین منابع در مورد لغات و واژگان است. این کتاب شامل 50 متن و تمرینات آن است که در اختیار شما قرار میگیرد و همچنین تسلط بر این کتاب سرعت پاسخگویی شما را به سوالات واژگان به طور چشمگیری افزایش میدهد.

the new bridging the gap

بهترین منابع درک مطلب

حال می رسیم به یکی از مهمترین و چالشی ترین قسمت های کنکور زبان که درک مطلب است. پس کتاب های این قسمت را با دقت بیشتری بخوانید که حتما در مسیر کنکور به یک یا دوتا از این کتاب های تخصصی درک مطلب نیاز پیدا می کنید.

  • کتاب درک متن انگلیسی به زبان ساده مبتکران

این کتاب هم از سری کتاب هایی است که با قلم دکتر اناری نوشته شده اند. به کمک این کتاب می توانید تکنیک های خواندن متن های زبان انگلیسی را به همراه درسنامه های کامل یاد بگیرید.

همچنین در این کتاب به تیپ های متفاوتی از سوالات چهارگزینه ای به همراه پاسخ نامه تشریحی دسترسی خواهید داشت. علاوه بر آن با خواندن هر متن می توانید تمامی واژگان و معنی های هرکدام را نیز یاد بگیرید.

بهترین کتاب زبان تخصصی کنکور برای درک مطلب

 

  • کتاب steps to understanding

درک مطلب های این کتاب به صورت داستان های کوتاه نوشته شده اند. به این ترتیب با مطالعه و تمرین هر متن هم مهارت درک مطلب خود را افزایش می دهید و هم واژگان بیشتری یاد می گیرید. دقت کنید که این کتاب از انتشارات اکسفورد است.

بهترین کتاب زبان کنکور برای درک مطلب

 

  • کتاب درک مطلب ” و نترسیم از متن”

این کتاب نام آشنا به قلم دکتر کیاسالار به آموزش 120 متن زبان انگلیسی می پردازد. متن های این کتاب تالیفی است ولی موضوعات جالبی را دربر می گیرد. همچنین متن های کلوز تست مطابق کنکور در این کتاب قرار گرفته اند. با تمرین کردن منظم متن های مختلف از این کتاب می توانید تسلط بالایی را در درک مطلب زبان به دست بیاورید.

بهترین کتاب تخصصی کنکور برای درک مطلب

 

  • درک متن زبان کنکور مهر و ماه 4030

درک متن زبان کنکور مهر و ماه 4030 جامع ترین کتاب درک متن کنکور است. این کتاب شامل بیش از 70 متن کلوز تست و ریدینگ به علاوه آموزش تصویری مباحث و ترجمه های دقیق و کامل است که به عنوان یکی از بهترین منابع کنکور زبان شناخته میشود.

درک متن زبان کنکور مهر و ماه 4030

بهترین منابع کنکور زبان آلمانی

برای کنکور زبان آلمانی، همانند زبان انگلیسی بهترین منابع کنکور زبان 1404 را آماده کردیم.

  • کتاب  Starten Wir

کتاب های این مجموعه با جدیدترین روش های آموزشی برای یادگیری تخصصی زبان آلمانی طراحی شده اند. از تدریس واژگان و گرامر تا نکات تکمیلی و متن های آموزشی کاربردی را در این کتاب خواهید دید. همچنین تمرین های مهم و مفیدی را برای هر بخش ارائه می کند. این کتاب ها از سطح A1 تا B1 سطح بندی شده اند.

  • کتاب Daf Kompakt neu

این کتاب با سرعت کمتری اما همچنان به صورت سطح بندی شده به آموزش زبان آلمانی پرداخته است. سطح های کتاب از A1 تا B1 مرتب شده است. اما ساختار آموزشی متفاوت و ساده تری دارد.

  • کتاب  Routledge Intensive German Course

این کتاب به آموزش پایه تا پیشرفته گرامر و مکالمه زبان آلمانی می پردازد. همچنین کاربردی ترین روش های خودآموز زبان آلمانی را به همراه آموزش صوتی ارائه می کند.

بهترین منابع کنکور زبان فرانسوی

برای کنکور زبان منحصرا فرانسه هم بهترین منابع زبان تخصصی کنکور را به نحوی معرفی می کنیم که با استفاده از آن ها قدم به قدم به تسلط کافی برای موفقیت در کنکور زبان فرانسه برسید.

  • کتاب Grammaire essentielle du Francais

کتاب Grammaire essentielle du Francais به آموزش کامل و قدم به قدم گرامر زبان فرانسه می پردازد. این کتاب در 4 جلد ارائه می شود. توجه کنید هرکدام از آن ها مربوط به سطح مشخصی است. پس باید از سطح اول تا سطح چهارم را به ترتیب مطالعه کنید. همچنین این سری کتاب ها سی دی آموزشی و تمرین های لازم را هم دارند.

  • کتاب French for Dummies

این کتاب برای مکالمه و ارتباطات پایه ای زبان فرانسوی به شما بسیار کمک می کند. همچنین 3 ساعت آموزش صوتی خودآموز هم دارد. پس به روش ساده می تواند پایه خوبی برای زبان فرانسه شما بسازد.

  • کتاب Alter Ego Plus

این کتاب هم به صورت مجموعه ای از کتاب های سطح بندی شده برای آموزش ساختاری زبان فرانسه به طور عمیق در دسترس است. به طوری که دستور زبان مدرن را به طور پیشرفته می توانید از سطح A1 تا سطح B2 با این کتاب بخوانید و تمرین کنید. همچنین این کتاب ها به همراه سی دی آموزشی ارائه می شوند.

بهترین منابع کنکور زبان ایتالیایی

حالا به سراغ منابع زبان ایتالیایی که از یکی از رو به رشد ترین زبان های کنکور زبان است میرویم.

  • مجموعه کتاب Nuovo Espresso

یکی از بهترین کتاب های یادگیری زبان ایتالیایی مجموعه‌ کتاب اسپرسو است. این مجموعه در ۶ جلد نوشته شده است که از سطح A1 تا C2 را پوشش می‌دهد.  کتاب اسپرسو برای تقویت هر ۴ مهارت اصلی زبان آموزان اعم از شنیداری، نوشتاری، مکالمه و خواندن طراحی شده است.

  • کتاب Italian made simple

یکی از کتب خوب و منابع عالی یادگیری لغات و دستور زبان ایتالیایی کتاب Italian made simple است. این کتاب با آموزش تصویری، مثال های فراوان و همچنین آزمون های سطح بندی شده یکی از بهترین منابع کنکور زبان ایتالیایی به شمار میرود.

  • کتاب Italian Grammar: Barron’s Grammar Series

اگر به دنبال یک منبع کامل برای گرامر زبان ایتالیایی میگردید کتاب Italian Grammar: Barron’s Grammar Series دوای درد شماست! تمرین های به شدت مفید و همچنین آموزش گام به گام و روان ساختار جملات و گرامر ایتالیایی Italian Grammar: Barron’s Grammar Series به یکی از برترین کتاب های کنکور ایتالیایی تبدیل کرده است.

بهترین منابع کنکور زبان روسی

به عنوان آخرین زبان، به معرفی منابع زبان روسی خواهیم پرداخت.

  •  مجموعه آموزشی Living Language Complete Edition

با استفاده از این کتاب می‌توانید از سطح مبتدی به سطح پیشرفته برسید. مجموعه آموزشی Living Language Russian Complete Edition شامل سه کتاب است که به تدریج میزان سختی آن افزایش پیدا می‌کند. این کتاب شامل 46 درس با سطح بندی است و همراه با این سه کتاب، ۹ عدد سی دی صوتی نیز در این پکیج برای تمرین مهارت شنیداری (اسپیکینگ) خود دریافت می‌کنید.

  • کتاب  The New Penguin Russian Course

یکی از بهترین کتب یادگیری گرامر زبان روسی The New Penguin Russian Course است. آموزش ساده گرامر روسی به شکل مفهومی با تمرینات خوب از سری نکات قابل توجه این کتاب است

  • کتاب Russian Picture Word Book

بدون شک کتاب Russian Picture Word Book بهترین متبع برای آموزش لغات روسی است. دسته بندی دقیق لغات در 14 گروه به همراه تصویر سازی های فوق العاده یادگیری لغات را تا حد ممکن برای دانش آموزان ساده میکند.

جمع بندی

در این مقاله به طور کامل درمورد بهترین منابع کنکور زبان 1404 صحبت کردیم. به انواع منابع درس های اختصاصی کنکور زبان اشاره کردیم که یکسری از منابع جامع وبرخی موضوعی هستند. این مقاله را با دقت مطالعه کنید و با توجه به هدف خود، بهترین منابع کنکور زبان 1404 را انتخاب کنید. همانطور که در طول مقاله هم اشاره کردیم برای رسیدن به حداکثر نتیجه مطلوب باید  شناخت دقیق از بهترین منابع کنکور زبان  داشته باشیم که برای یافتن منبع مناسب خودتان میتوانید از مشاوره رتبه های برتر کنکور تیم حرفه ای دورخیز استفاده کنید.

لینک کوتاه مقاله:
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

از ما کمک بگیر!

اگر بخوای رانندگی یاد بگیری کمک یه مربی خوب میتونه خیلی کارساز باشه! چون سریع‌ و اصولی و بدون خطر میتونی رانندگی رو ازش یاد بگیری. اگر بخوای رتبه برتر بشی هم حضور یه مشاور در کنارت میتونه همین اتفاقات رو رقم بزنه! سریع، اصولی و بدون خطر!

ما در آکادمی دورخیز راه پر پیچ و خم کنکور رو برات روشن و ساده میکنیم تا تلاش‌هات بی نتیجه نمونه! ما کارمون رو خوب بلدیم، چون 12 سال سابقه داریم و خودمون رتبه برتر کنکور بودیم! پس همین الان دکمه درخواست مشاوره رو بزن تا شروع کنیم.

درخواست مشاوره

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

پکیج‌های فنون موفقیت در کنکور

هر آنچه که باید درباره فنون موفقیت کنکور، تند خوانی، تقویت حافظه، تست زنی و … بدانید.

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها