صبح امروز نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی اعلام شد. برای اطلاع از نتایج، دانش آموزان می‌توانند به واحد خدمات آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه کرده و در قسمت “دانش آموز”، مشخصات هویتی خود را وارد کنند تا نتایج را مشاهده کنند.

در آزمون امسال، ۲۶۹ هزار و ۴۹۲ دانش آموز پایه نهم در آزمون دبیرستان‌ها و هنرستان‌های نمونه دولتی مقطع متوسطه دوم شرکت کردند. بیش از ۶۳ هزار نفر برای دبیرستان‌های متوسطه دوم نظری و بیش از ۶۵۰۰ نفر برای هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در پایه دهم سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پذیرفته شدند. این آزمون برخلاف سال‌های گذشته به صورت متمرکز توسط وزارت آموزش و پرورش طراحی و در سطح کشور برگزار شد.

در همین راستا ۱۰۰ سوال از کتب پایه نهم دوره اول متوسطه طرحی شده بود و دانش آموزان ۱۲۰ دقیقه فرصت پاسخگویی داشتند.

بازه ثبت نام مدارس نمونه دولتی

پذیرفته شدگان باید از روز دوشنبه ۲۳ مرداد تا روز چهارشنبه اول شهریور ماه به مدرسه محل قبولی خود مراجعه و ثبت نام کنند.

عدم مراجعه در بازه زمانی اعلام شده به منزله انصراف از ثبت نام است و برابر با ضوابط نسبت به ثبت نام دانش آموزان جایگزین اقدام می‌شود.

نحوه اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی

همچنین امکان اعتراض نسبت به نتایج این آزمون وجود دارد و دانش آموزان می‌توانند از امروز تا دوشنبه ۲۳ مردادماه  پس از مشاهده نتایج آزمون از طریق پنجره واحد خدمات آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir درخواست تجدید نظر خود نسبت به نتایج این آزمون را با انتخاب نوع درخواست تجدید نظر، ثبت کنند.

منبع: ایسنا

برای آشنایی با امکانات، مزایا و معایب مدارس نمونه دولتی به مقاله زیر مراجعه کنید:

پیشنهاد مطالعه  آزمون نمونه دولتی | آشنایی با مدرسه نمونه دولتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم درخواست مشاوره
  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.