با توجه به اعلام ستاد آزمون استخدامی آموزگاری وزارت آموزش و پرورش، از فردا، یعنی دوشنبه (۲۳ مردادماه) تا پنجشنبه (۲۶ مردادماه)، میزخدمت ستاد آزمون در ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها برای دریافت و پذیرش مستندات جامانده داوطلبان آموزگاری آماده خدمت می‌باشد.

ستاد آزمون استخدامی آموزگاری وزارت آموزش و پرورش از طریق یک اطلاعیه، اعلام کرده است که میزخدمت برای پاسخگویی به سوالات و ابهامات داوطلبان و همچنین دریافت مدارک و مستندات باقی‌مانده، در دوره زمانی از دوشنبه (۲۳ مردادماه) تا پنجشنبه (۲۶ مردادماه) در ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها مستقر خواهد شد.

تغییر در فرایند پذیرش داوطلبان

سال‌های گذشته داوطلبان پذیرفته شده در نتایج ابتدایی این آزمون با طی کردن فرآیند مصاحبه و در صورت قبولی جذب این وزارتخانه می‌شدند اما امسال چهار ابزار مصاحبه، ارائه شفاهی، ایفای نقش و مطالعه موردی و بحث گروهی برای ارزیابی داوطلبان در نظر گرفته شده است.

چالش جذب آموزگاران ابتدایی

در سال‌های گذشته، تعداد داوطلبان مصاحبه برای آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در حدود ۱ تا ۱.۲ برابر ظرفیت فراخوانی می‌شدند. اما در سال جاری، تعداد افرادی که برای مصاحبه فراخوانی شده‌اند، به حدود ۳ برابر ظرفیت افزایش یافته است. به‌طور دقیق‌تر، برای جذب ۲۸ هزار آموزگار ابتدایی، حدود ۵۹ هزار نفر در مرحله ارزیابی تکمیلی قرار گرفته‌اند.

در عین حال، بیش از ۱۱ هزار شغل محل در حوزه آموزش و پرورش خالی است و می‌توان گفت که در حدود ۱۷ هزار شغل محل رقابت شدیدی وجود دارد.

با این توصیفات، واضح است که آموزش و پرورش در سال‌های اخیر با کمبود نیروی متخصص در مقطع ابتدایی روبرو است. اگر داوطلبان نتوانند حدنصاب‌های مورد نیاز را کسب کنند، احتمالاً قبول نشوند و این موجب باقی ماندن بسیاری از ۱۷ هزار شغل محل خالی می‌شود.

پیشنهاد مطالعه  چطور معلم شویم؟ معرفی 2 راه متفاوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم درخواست مشاوره
  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.