طبق اخبار منتشر شده از امسال دیگر امتحانات دیماه و شهریور ماه جزء ترمیم نمره و ایجاد سابقه محسوب نمی‌شوند.

زارعی اظهار کرد: حدود ۱۰۰ هزار «کد یکتا» برای دروس شناسایی شد که متناسب با ضریب هر درس، ترازی تولید شد و نهایتا از این تراز، نمره کل تولید شد. از امسال دیگر امتحانات دیماه و شهریور ماه جزء ترمیم نمره و ایجاد سابقه محسوب نمی‌شوند و امکان ایجاد سابقه‌ تحصیلی فقط در خرداد داوطلبان کنکور وجود دارد.

معاون وزیر و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌ و پرورش، یادآورشد: در واقع آزمون شهریورماه، آزمون جبرانی است و مستقل از خردادماه نیست و کسانی که درس افتاده دارند می‌توانند نمرات خود را در شهریور جبران کنند لذا از امسال آزمون شهریورماه برای هیچ کسی به عنوان ایجاد سابقه لحاظ نمی‌شود و نقشی در کنکور ندارد.

 فارغ التحصیلان باید چند می‌شدند تا تراز بالایی بگیرند؟

زارعی توضیح داد: همه جا گفتیم ما برای تراز کردن، نمره خام را ملاک قرار نمی‌دهیم، نمره ۲۰ یک نمره خام است و مهم این است که این نمره ۲۰ در جامعه آزمودنی خود چه سطحی دارد؟

وی ادامه داد: تراز یعنی سطح فرد در جامعه آزمودنی خود چطور است. بنابراین بحث سختی و آسانی سوالات برای کسب تراز بالا و پایین مطرح نیست. عملکرد دانش آموزان تراز را نشان می‌دهد و این ربطی به سختی و آسانی سوالات ندارد. در واقع هرچه تجمع و فراوانی در نوک هرم شرکت کنندگان امتحان نهایی بیشتر باشد، یعنی نمرات کسب شده در بین شرکت کنندگان بالاست و این امر تراز شرکت کنندگان را پایین می‌آورد. بنابراین هرچه تجمع و فراوانی در نوک هرم کمتر باشد، تراز بیشتر می‌شود.

نتیجه اعتراضات به سابقه تحصیلی چه شد؟

معاون وزیر و رئیس مرکز ارزشیابی آموزش‌ و پرورش توضیح داد: سابقه تحصیلی برخی به دلیل اینکه در زمان  ثبت نام کد سابقه تحصیلی را اشتباه درج کرده بودند، خوانده نشده بود و به همین دلیل بعضا تراز آنها منفی شده بود. برخی افراد به جای درج کد ملی خود، کد ملی والدین را درج کرده بودند و از این رو در سابقه تحصیلی این افراد مغایرت وجود داشت. اعتراض این افراد برای بررسی مجدد سابقه تحصیلی وارد بود. تمامی این درخواست‌ها که سابقه تحصیلی افراد بنا بر هر دلیلی درست وارد نشده و یا خوانده نشده بود، بررسی و اصلاح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم درخواست مشاوره
  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.