به گفته یک عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی، تقریباً نیمی از رتبه‌ های زیر 3000 در دانشگاه‌ ها، به دهک‌ دهمی‌ ها تعلق دارد.

ایمان افتخاری تأکید کرد: راهی که برای توجه به استعدادها وجود دارد، محدود به مدارس سمپاد نیست. شورای عالی انقلاب فرهنگی در اساسنامه جدیدی که چند سال پیش تصویب کرد، بر روش‌های دیگر تأکید دارد. آمارها نشان می‌دهد که ضعف اصلی ما مربوط به دهک‌هایی از جامعه است که در شهرهای بزرگ و دارای مدارس سمپاد هستند و این افراد دسترسی به آنها ندارند. بنابراین، باید به دنبال راه‌حل‌های دیگری برای این مسئله باشیم.

در دهک‌های پایین‌تر، وضعیت ورودی‌ها به آزمون کنکور نامناسب است و توجیه قابل قبولی ندارد. درمورد فرصت بسیار پایین این افراد برای تربیت نسل بعدی، نگرانی بسیاری وجود دارد. امیدواریم با شرایط جدیدی که در آزمون کنکور برقرار شده و تمرکز از حرفه آزمون به آموزش درسی در مدارس انتقال یافته است، این مسئله تا حدی برطرف شود.

برنامه‌ریزی برای استعدادهای بیرون از شهر

این عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی در برنامه‌ای تلوزیونی بیان کرد: برخی استعدادهای کشور در مناطقی زندگی می‌کنند که اصلا در آن مناطق مدرسه سمپاد وجود ندارد، مدارس سمپاد ما در مراکز استان ها قرار دارند در حالی که دهک‌های پایین درآمدی ما معمولا در شهرهای بزرگ زندگی نمی‌کنند و در روستاها هستند. از این رو باید برای استعدادهایی که خارج از شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند برنامه‌ای داشته باشیم و به آنها رسیدگی لازم صورت گیرد. مهم ترین پیام آماری که ذکر کردم این است که سه دهک پایینی ما احتیاج به رسیدگی دارند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم درخواست مشاوره
  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.