در پی اعلام نتایج در تاریخ 20 مرداد ماه سال 1402 و طبق بررسی های به عمل آمده، بیش از نیمی از رتبه‌ های تک رقمی کنکور توسط «سمپادی‌ها» کسب شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: به طور میانگین ۷۰ درصد رتبه‌های تک رقمی کنکور و نیز ۷۰ درصد رتبه‌های زیر هزار کنکور دانش آموزان سمپادی هستند.

انحصار کسب رتبه‌های تک رقمی کنکور توسط دانش‌آموزان کلانشهرها، شکسته شد

وی درباره رتبه‌های تک رقمی سمپادی‌ها در کنکور نیز یادآور شد: ما در سال گذشته از شهر یاسوج، بروجن، سبزوار، نیشابور، شهر بابک و گرگان رتبه تک رقمی کنکور داشتیم. این افتخاری خیلی بزرگ برای سمپاد است چراکه انحصار رتبه‌های تک رقمی در مدارس مرکزنشین و استانهای بزرگ و برخوردار و مدارس غیرانتفاعی شکسته شده است.

ما در هر یک از پایه‌های دوره دوم متوسطه حدود ۳۰ هزار دانش آموز داریم که از این بین ۱۸ هزار و ۷۰۰ نفر در دوره اول وارد سمپاد می‌شوند. یعنی از پایه ششم به هفتم که فقط آزمون هوش از دانش آموز گرفته می‌شود وارد سمپاد می‌شوند و برای دوره شش ساله تربیتی به ما می‌پیوندند. از سوی دیگر حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در دوره دوم متوسطه یعنی پایه نهم به دهم به سمپاد می‌آیند. بخشی از آزمون این مقطع آزمون استعداد تحصیلی و بخشی استعداد تحلیلی است. البته سوالات آزمون استعداد تحصیلی عمیق و محتاج به استعداد و نه حافظه محوری است.

شرط ادامه تحصیل سمپادی‌های متوسطه اول در مقطع متوسطه دوم بدون شرکت در آزمون پایه دهم

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه این شکایت و حکم بر پایه اطلاعات نادرست شکل گرفته است، خاطر نشان کرد: دانش آموزان پایه دهم سمپاد که از پایه هفتم سمپادی بودند، به شرط اینکه معدل ۱۸ داشته باشند که خیلی معدل بالایی در سمپاد است، می‌توانند بدون آزمون مقطع دهم در مدارس سمپاد ادامه تحصیل دهند. بقیه دانش آموزان که معدل زیر ۱۸ کسب می‌کنند باید از مدارس سمپاد بروند و یا اینکه با بقیه دانش آموزان در آزمون پایه دهم شرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم درخواست مشاوره
  • این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.