دور زدن کنکور در رشته های پزشکی
مشاوره و راهنمایی تحصیلی

دور زدن کنکور در رشته های پزشکی

👤حسن زاده دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی:

🔶در کنکور سراسری داخل کشور افرادی در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی قبول می‌شوند که نمره‌های بالا و رتبه‌های خیلی خوب دارند و به خاطر این نمره و رتبه زحمت می کشند و تلاش می‌کنند و در دانشگاه‌ها قبول می‌شوند اما در مقابل عده‌ای هستند که بعد از اینکه هیچ جا قبول نشدند به خارج کشور رفته و پس از اینکه در رشته‌ها و دانشگاه‌های بی کیفیت تحصیل می کنند،قصد بازگشت دارند و میخواهند در دانشگاه‌های داخلی درس بخوانند.

🔶انتظار داریم فردی که با معدل دیپلم ۱۰ و ۱۲ و رشته غیر مرتبط رفته در یک دانشگاه بدون تأیید خارجی تحصیل می‌کند را انتقال دهیم به داخل کشور و او را در کنار کسی که ۱۲ سال زحمت کشیده و رشته پزشکی در یک دانشگاه علوم پزشکی قبول شده، بنشانیم! این نگرش بسیار خطرناکی است.

🔶تربیت دانشجو در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی بالاترین میزان هزینه را برای کشور دارد و ما نمی‌توانیم هزینه بالا را صرف افرادی کنیم که به قصد دور زدن کنکور با پایین‌ ترین نمره‌ها قصد دارند بازگردند.

👤راهکار پیشنهادی این مسئول چنین است:

🔶ما باید به دانشجویان ایرانی در خارج از کشور کمک کنیم اما باید در حدود و اختیاراتی که داریم به این دانشجویان کمک کنیم. باید برنامه ریزی کنیم تا آدم‌هایی که با جان مردم سروکار دارند بتوانند توانمندی لازم و شایستگی حرفه‌ای لازم را داشته باشند.

🔶وی یادآور شد: ما بارها گفته ایم که در رشته پرستاری به نیروی انسانی نیاز داریم. اگر واقعاً افرادی که برای تحصیل به خارج می‌روند قصدشان رفع نیاز کشور و خدمت به کشور است می‌توانند در رشته پرستاری ادامه تحصیل دهند. وزارت بهداشت با دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل کشور هماهنگ کرده است که این افراد می‌توانند از سال اول به عنوان دانشجوی پرستاری وارد شوند و چهار سال پرستاری بخوانند.

مقاله مهم  مهلت ثبت «اعتراض» به «نمرات امتحان نهایی» تمدید شد

مشاهده مقاله پزشکی بدون کنکور

لینک کوتاه مقاله:
جدیدترین اخبار
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید