کارنامه سبز به طور رسمی حذف شد!

کارنامه سبز به طور رسمی حذف شد!

کارنامه سبز به طور رسمی حذف شد. اصلاح سوابق تحصیلی به طور چراغ خاموش در کارنامه و نتایج نهایی داوطلبان اعمال شده است!

مطابق با اطلاعیه سازمان سنجش، کارنامه علمی انتخاب رشته حاوی رتبه داوطلب در هر یک از کد رشته‌ محل‌های انتخابی صرفاً در بین متقاضیان آن رشته محل در سهمیه مربوط (نه کل داوطلبان) و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در کد رشته‌ محل‌های انتخابی صرفاً تا اولویت رشته‌ محل قبولی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲٫۷٫۲۵ منتشر می شود.

در صورت تمایل به تغییر رشته یا انتقالی، باید پس از ثبت نام در رشته محل‌ قبولی خود، به امور آموزش دانشگاه‌ مراجعه کرده و درخواستتان در این خصوص را پیگیری کنید. امکان یا عدم امکان قبولی شما در رشته محل درخواستی در کارنامه محرمانه‌ای که سازمان سنجش به دانشگاه‌ها ارسال می کند، قابل بررسی است.

کارنامه سبز کنکور چیست؟

هر ساله بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری و به دنبال آن انتشار کارنامه سبز کنکور، عده ای از نتیجه قبولی خود رضایت ندارند و به دنبال راه فرار هستند. این افراد یا دوست داشته اند که در کد رشته محل های قبل از کد رشته محل قبولی، پذیرفته شوند و یا تمایل داشته اند در کد رشته محل های بعد از کد رشته محل پذیرفته شده، قبول شوند. برای دسته اول راهی غیر از ادامه همان رشته محل قبولی و یا پشت کنکور ماندن وجود ندارد اما برای گروه دوم یک راه نجات وجود دارد که آن استفاده از کارنامه سبز کنکور است.

کارنامه سبز کنکور به شما نشان می دهد که در کدام یک از کد رشته محل های بعد از کد رشته محل قبولی، امکان پذیرش داشته اید. یعنی اگر این کد رشته محل ها، قبل از کد رشته محلی که در آن قبول شده اید، قرار داشت، در آن رشته و دانشگاه پذیرفته می شدید. به عبارتی کارنامه محرمانه کنکور به شما نشان می دهد که شما نمره قبولی در کدام کد رشته محل را داشته اید و اگر آن کد را بالاتر از کد رشته محلی که الان در آن پذیرفته شده اید، قرار می دادید، می توانستید در آن کد رشته محل پذیرفته شوید.

کارنامه سبز کنکور چه اطلاعاتی را به ما می دهد؟

کارنامه سبز کنکور و یا همان کارنامه محرمانه کنکور، از 5 ستون تشکیل شده است:

  1. ستون اول همان شماره ردیف است و براساس ترتیب علاقه مندی اعلام شده از طرف داوطلب در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری است.
  2. ستون دوم شامل کد رشته های انتخابی داوطلب بر اساس ترتیب اعلام شده از طرف داوطلب در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری است.
  3. ستون سوم رتبه داوطلب است که پس از مقایسه با تمام انتخاب کنندگان این رشته محل محاسبه شده است . به عبارت دیگر، کارنامه اولیه کنکور سراسری کلیه داوطلبانی که این رشته محل را در فرم انتخاب رشته خود درج کرده اند با یک دیگر مقایسه شده و بر این اساس رتبه ای به هر یک از آن ها اختصاص داده شده است.
  4. ستون چهارم رتبه آخرین نفر قبولی از بین کسانی است که این کد رشته محل را انتخاب کرده اند.
  5. ستون پنجم یا ستون نتیجه، ستونی است که اگر داوطلب رتبه ای کمتر از رتبه آخرین نفر قبولی در یک کد رشته محل را داشته باشد، با علامت * ، این کد رشته محل مشخص می شود. به عبارتی اگر در این ستون، خانه ای با علامت * مشخص شده باشد، به این معنی است که داوطلب در آن کد رشته محل هم پذیرفته شده و در صورت تمایل می تواند از این قبولی برای گرفتن انتقالی که در ادامه مفصل درباره آن صحبت کرده ایم، استفاده کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارنامه سبز، مقاله زیر را حتما مطالعه کنید:

مقاله مهم  کارنامه سبز کنکور چیست و به چه دردی میخورد؟
لینک کوتاه مقاله:
جدیدترین اخبار
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید