مخالفان تاثیر قطعی سوابق در کنکور چه می‌گویند؟
مشاوره و راهنمایی تحصیلی

مخالفان تاثیر قطعی سوابق در کنکور چه می‌گویند؟

🔸دکتر محمد واحدی رئیس دانشکده فیزیک دانشگاه علم و صنعت در گفت و گویی با ایسنا می گوید، نمی‌توان شرایط را برای دانش‌آموزان تهران با شهرستان یکسان تلقی کرد. حتی در تهران، نمی‌توان شرایط دانش‌آموزان مدارس غیر انتفاعی و غیردولتی گران قیمت را با مدارس دولتی یکسان دانست. همین مسئله در برگزاری امتحانات دانش آموزان یازدهم و دوازدهم نیز وجود دارد که سوابق تحصیلی دانش‌آموز را تشکیل می‌دهد.

🔸دکتر واحدی تصریح کرد: مسئله‌ای که در این میان وجود دارد این است که اینکه ما می‌خواهیم به واسطه افزایش سوابق تحصیلی، استرس کنکور را کاهش دهیم، نباید باعث ایجاد چنین ناعدالتی‌هایی شود. در سال‌های اخیر بررسی قبولی‌های دانشگاه‌های برتر کشور نشان می‌دهد که پذیرفته شدگان این دانشگاه‌ها اغلب از قشر مرفه جامعه و از مناطق متمول شهر تهران هستند. چراکه دیگر باید برای پذیرش در این دانشگاه‌ها، کلاس کنکور رفت، خوب درس خواند تا بتوان رتبه خوبی در کنکور کسب کرد.

🔸عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر اینکه نباید به این سمت حرکت کرد که “کنکور”در پذیرش دانشجو بی‌تاثیر شود و فقط با سوابق تحصیلی دانشجو پذیرفت، گفت: این سال های اخیر عملا فضا به نحوی پیش رفته است که پول داشته باش، دانش هم داشته باش. در حالی‌که ما در مناطق محروم و در شهرستان‌ها استعدادهایی داریم که به دلیل این ناعدالتی‌ها دیده نمی‌شوند. این شرایط در صورتی تغییر می‌کند که آموزش و پرورش در برنامه‌های خود یک تغییر جدی داشته باشد و در برنامه‌های استعدادهای درخشان خود سیاست‌گذاری‌های جدی داشته باشد و گسترده‌تر عمل کند.

مقاله مهم  افت نمرات امتحان نهایی در رشته انسانی

مشاهده اثرات مثبت تاثیر قطعی سوابق در کنکور

لینک کوتاه مقاله:
جدیدترین اخبار
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید