نظام جدید «دوری» در آموزش و پرورش

جزییات نظام جدید «دوری» در آموزش و پرورش

امسال قرار است ۶۴۰ کلاس درس در پایه اول ابتدایی آموزش خود را با نظام جدید «دوری» پیش ببرند، به این معنا که دوره اول ابتدایی خود به عنوان یک نظام در نظر گرفته می‌شود و معلم اول ابتدایی این دانش آموزان، در کلاس دوم و سوم نیز به همین دانش آموزان درس می‌دهد و در واقع معلم این دانش آموزان تا سوم دبستان تغییر نمی‌کند.

همچنین هدف از این کار برقراری ارتباط عاطفی و نزدیکی دانش آموزان با معلم و ایجاد یک شناخت کافی نسبت به دانش آموزان برای معلم به منظور کیفیت‌بخشی به آموزش عنوان شده است اما با این حال دغدغه‌هایی وجود دارد.

اگر دست بر قضا معلم کلاس اول ابتدایی که نظام دوری در آن مستقر شده است، از نحوه تدریس گرفته تا دیگر مسائل «بد» از آب درآید و کارآمد نباشد، آیا دانش آموزان مجبور هستند تا سه سال این معلم را تحمل کنند؟

معصومه نجفی پازوکی در پاسخ اظهار کرد: این نکته بسیار مهم است و ما نیز به این امر توجه کردیم. من مطمئن هستم اگر والدین متوجه شوند نظام دوری دقیقا چه چیزی است، همه خواهان این امر می‌شوند که فرزندشان در نظام دوری قرار گیرد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی و نیز سابقه تدریس در پایه اول ابتدایی برای معلمی که برای نظام دوری انتخاب می‌کنیم، بررسی می‌شود. برای این نظام معلمی جذب نمی شود که سابقه او بیشتر از ۲۰ سال باشد. حتما سابقه این معلم باید بین ۸ تا ۱۵ سال باشد. یک معلم پویا باشد و در عین حال جوان باشد که هم تجربه کافی دارد و هم پویایی لازم را دارد. از سوی دیگر این معلم را رها نمی‌کنیم بلکه حسابی او را آموزش می‌دهیم تا تقویت شود. همچنین در این فضا خانواده را نیز آموزش می‌دهیم و والدین را پای کار می آوریم.

پیشنهاد مطالعه  بهترین راهکارهای افزایش یادگیری در کلاس درس
لینک کوتاه مقاله:
جدیدترین اخبار
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید