حذف حدود ۸۰۰ کد رشته محل از دفترچه کنکور ۱۴۰۲
مشاوره و راهنمایی تحصیلی

حذف حدود ۸۰۰ کد رشته محل از دفترچه کنکور ۱۴۰۲

معاون آموزشی وزارت علوم در گفتگو با ایسنا از برنامه این وزارت خانه برای غربالگری دو هزار کد رشته دانشگاهی خبر داد و گفت: بر اساس حدود ۸۰۰ کد رشته محل پس از تصمیم سازی، از دفترچه کنکور امسال حذف خواهند شد.

همچنین تاکید کرد: بررسی های ما نشان داد یک سری از کد رشته ها از نظر شغلی اشباع شده‌اند باید روی این کد رشته محل ها در سطح استان ها، منطقه و شهرستان فکر و چاره اندیشی کنیم. مطالعات نشان می دهد بسیاری از کد رشته ها باید مورد آمایش شغل و رشته قرار بگیرند و این امر در وزارت علوم از یکسال پیش شروع شده‌ است.

به گفته وی، امسال بسیاری از کد رشته های دفترچه ها نیاز محور بودند و رشته هایی داریم که صد درصد اصلا دانشجو این کد رشته محل را انتخاب نکردند و مجدد برای این کد رشته ها فراخوان دادیم که نه متقاضی داشت و نه شغل، ما مصوب کردیم رشته هایی که بالای ۶۰ درصد شغل و متقاضی ندارند برای ۱۴۰۲ پذیرش نداشته باشند.

در حال حاضر ما ۲۰ هزار کد رشته در دوره کارشناسی داریم که ۲۰۰۰ عدد از این کد رشته ها برای سال جاری غربالگری خواهند شد و در نهایت حدود ۸۰۰ کد رشته پس از بررسی های لازم از نظر اشتغال و نیاز محوری از دفترچه کنکور ۱۴۰۲ حذف خواهند شد.

وی افزود: کد رشته‌هایی که از دفترچه حذف می‌شود و مورد نیاز جامعه نباشد، استاد آن کد رشته می تواند در رشته های موازی تدریس کنند. ضمن اینکه بر اساس مصوبه وزارت علوم رشته های نیاز محور در صورت معرفی به این وزارت خانه، این رشته ها ظرف سه ماه تصویب خواهند شد.

مقاله مهم  قبولی در دانشگاه فرهنگیان سخت تر می شود!!!
لینک کوتاه مقاله:
جدیدترین اخبار
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید