اثرات مثبت تاثیر قطعی سوابق در کنکور
مشاوره و راهنمایی تحصیلی

اثرات مثبت تاثیر قطعی سوابق در کنکور

🔸اوایل سال گذشته بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن تاثیر معدل در گزینش داوطلبان کنکور از سال ۱۴۰۱ به طور قطعی اعمال شود؛ مصوبه‌ای که همچنان پس از گذشت بیش از یکسال شاهد پس لرزه‌ها و تبعات آن برای داوطلبان و امتحانات نهایی دانش آموزان هستیم.

🔸دکتر عباس احمدی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگویی با ایسنا با تاکید بر اینکه افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور نتایج خوبی خواهد داشت، اظهار کرد: من این تغییرات را مثبت ارزیابی می‌کنم. اگر ارزیابی کنکور به سمت و سویی رود که داوطلبان فقط طی چند ساعت ارزیابی نشوند و تاثیر سوابق تحصیلی افزایش یابد، در کل حرکت مثبتی است.

🔸دکتر احمدی با اشاره به اینکه بنا به مصوبه شورا تنها دروس تخصصی در روز کنکور ارزیابی می‌شود، خاطر نشان کرد: شاید از دور اینگونه به نظر برسد که برگزاری کنکور تنها با پاسخگویی به سوالات تخصصی، عادلانه نیست و موجب استرس داوطلب می‌شود،اما وقتی خودمان را جای دانش‌آموزان قرار دهیم، میبینیم که به جای اینکه در جلسه آزمون چندین درس اعم از عمومی و تخصصی را پاسخ دهد، برای جلسه کنکور فقط روی دروس تخصصی تمرکز و تلاش می‌کند و در دوران دبیرستان دروس عمومی خود را به خوبی خوانده تا بتواند ۴۰ درصد تاثیر سوابق تحصیلی را کسب کند. بدین ترتیب، عملا دانشجو برای کنکور روی دروس تخصصی مورد نظر خود تلاش می‌کند تا بتواند بر اساس آن رشته مورد علاقه خود را کسب کند.
🔸وی ادامه داد: این امر در هدایت داوطلبان به سمت رشته‌های مناسب آنها نیز کمک کننده است و کیفیت پذیرش را بهتر می‌کند. اینگونه عدالت در پذیرش دانشجویان رعایت می‌شود.

مقاله مهم  پرداخت به مصححان به منظور سرعت بخشیدن به تصحیح امتحانات نهایی

مشاهده خبر لغو تاثیر قطعی معدل بر کنکور

لینک کوتاه مقاله:
جدیدترین اخبار
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید