۲۳ هزار کلاس درس فاقد معلم است

۲۳ هزار کلاس درس فاقد معلم است

با آغاز سال تحصیلی جدید تعداد زیادی از کلاس ها فاقد معلم بودند و این موضوع باعث نگرانی بسیاری از دانش آموزان شد. بنابراین به دنبال آن در جلسه مجلس علت این موضوع پیگیری شد و راه حل هایی بیان شد. قسمتی از صحبت های جلسه امروز به این صورت است:

 

محمد وحیدی در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس در تذکری اظهار کرد: مهرماه و آغاز سال تحصیلی را شاهد هستیم اما بیش از ۲۳ هزار کلاس درس فاقد معلم است آن هم در شرایطی که قانون اجازه استفاده از معلمان بازنشسته را داده است اما بازنشستگان استقبال نمی‌کنند چون پاداش دو سال گذشته‌شان را نگرفته‌اند.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر قانون مهرآفرین اجرا نشده و اجازه نمی‌دهند خرید خدمات آموزشی هم در کلاس‌ها درس بدهند، سوال این است که وظیفه مجلس شورای اسلامی و دولت چیست؟ معلمی که دو سال گذشته بازنشسته شده و پاداش نگرفته طبیعتا استقبالی از بازگشت به کلاس درس را ندارد وضعیت به گونه‌ای است که بچه‌ها در کلاس‌ها سرگردان هستند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درباره وضعیت استخدامی آزمون آموزگاری سوالی از وزیر آموزش و پرورش مطرح کردم که باید درباره وضعیت نابسامانی در آموزش و پرورش پاسخ دهد.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر وحیدی اظهار کرد: این نکته مهمی است، این روزها پیغام‌های زیادی به نمایندگان در این باره می‌گویند، من خودم پیگیر هستم. وزیر آموزش و پرورش هم به این موضوع توجه کند که در اول سال تحصیلی باید کلاس‌های مدارس مشکلی نداشته و دانش‌آموزان از درس عقب نیفتند.

وی ادامه داد: مجوز لازم برای استفاده از معلمان بازنشسته داده شده و منابع مالی هم در نظر گرفته شده ان شاءالله وزیر دقت کند بنده هم پیگیر هستم.

راه حل کلی که در مجلس بیان شد و در حال پیگیری است بازگشت معلمان بازنشسته است، چرا که عقب افتادن درس دانش آموزان از اول سال شرایط را برای یادگیری آنها بسیار سخت میکند. امید است که این راه حل کمک کننده بوده و نتیجه داشته باشد.

بعد از شروع جدی کلاس ها، دانش آموزان باید با تمرکز بیشتر سر کلاس درس داشته و کمبود های قبل را جبران کنند. برای شروع این کار مطالعه مقاله زیر را پیشنهاد میکنیم:

پیشنهاد مطالعه  بهترین راهکارهای افزایش یادگیری در کلاس درس
لینک کوتاه مقاله:
جدیدترین اخبار
مهندس مسعود کریمی
درباره من

اگر خودت شخصاً با جستجو و پشتکار محدودیت‌ها رو نادیده بگیری و در سخت‌ترین شرایط موفق بشی، انگیزه زیادی برای کمک به دیگران پیدا می‌کنی! من مسعود کریمی رتبه برتر کنکور و بنیانگذار دورخیز به همراه تیمم آماده کمک به تو هستیم 🧡

نظرات و سوالات شما درباره محتوای این مطلب
لطفا فقط نظرات و سوالات مربوط به این موضوع را این جا درج کنید.
مشاوران دورخیز به تمامی سوالات شما پاسخ میدهند.
با توجه به تعداد زیاد سوالات لطفا بعدا برای مشاهده جواب خود به سایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید